Dzisiaj jest 15 lis 2024, 12:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 gru 2009, 17:32 
*

Rejestracja: 29 gru 2009, 21:52
Posty: 3
Pojazd:
Witam Fanów skuterów !
W 2008 roku zrobiłem I szlif w moim skuterze Piaggio ZIP 50 ( 1995 rok produkcja), po przejechaniu prawie 23000 km. Zakupiłem kompletny tłok za 90 zł , szlif kosztował mnie wtedy 60 zł oraz uszczelki 18 zł - razem 168 zł + moja robocizna. Niezwykle starannie wziąłem się do montowania - czytałem na necie, rozmawiałem z wieloma mechanikami. I chyba zrobiłem to dobrze. Do czasu ….. po zrobieniu 3600 km moim Piaggio SSL1T (ZIP 50) doszło do zatarcia silnika. Prawdopodobnie nawaliła pompka oleju. A zorientowałem się zbyt późno. Dziś rozebrałem silnik i stan tłoka, cylindra - dowiodły słuszności moich podejrzeń. Ponieważ skuter ten to dla mnie pewne hobby - postanowiłem zregenerować go i ponownie zrobić szlif. Ten poprzedni to był I na 40,25 mm.
Szukając w necie spotkałem dwie ciekawe oferty - na Allegro : 1.http://www.allegro.pl/item859204079_cyl ... odele.html kompletny wraz z cylindrem, tłokiem , pierścieniami i uszczelkami za 94,5 zł
2. http://www.allegro.pl/item859968331_cyl ... i_rms.html za 230 zł
Zwracam się do znawców tematu, czy warto zakupić ten cały zestaw, jeśli tak ( co wg mnie jest rozwiązaniem trafnym) - to który, ten tańszy czy ten droższy ? Nie zawsze tańsze jest gorsze ? Ale czekam na Wasze rady i uwagi.

Teraz inne rozwiązanie - II szlif. Zorientowałem się co do cen : szlif cylindra - 70 zł, tłok - 95 zł , uszczelki - 22 zł. Razem 187 zł. Jak widać cenowo to ustawia się pomiędzy dwoma ofertami z Allegro.

I pozostaje ten dylemat oferta z Allegro numer 1 czy numer 2 ?
Czekam na cenne uwagi, pozdrawiam wszystkich.
Wszystkiego najlepszego w Nowym 2010 Roku.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 19:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Od razu skreśl z listy cylek za 94zł. :roll:
Dlaczego?
Precyzja inżynierów z chinskiej republiki-
-odlew z czego popadnie i co w rączki wpadnie(puszki po konserwach , kilo ryżu itp.)
-tłok jajo i luz na korbie 2mm
-kanały odlane na oko.
Cylek za 230zł
No cóż trudno powiedzieć , rms nie zachwyca jakością wałów itp. o cylku nie moge ci powiedzieć dużo , ale powinien być zbliżonej /ciut gorszej jakości od oryginału.
Moja propozycja:
Tłok VERTEX (allegro.pl) + szlif cylindra
Masz pewność że będzie śmigał , vertex to renomowana firma , nie żadna podróba.
pzdr! :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 19:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ja radził bym dać seryjny cylinder do szlifu+założyć naprawdę porządny tłok, np. Vertex'a.

Gdzie kupowałeś tłok? Czasem w sklepach z częściami do skuterów sprzedają chińskie NO NAME'y za zdecydowanie za dużą cenę. Sprawdź sobie dobrze to z tą pompką oleju.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 19:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 14:57
Posty: 457
Lokalizacja: Zbiersk
Pojazd:
zbylas pisze:
Wszystkiego najlepszego w Nowym 2010 Roku.
dzieki .xd

A co do tematu to zrób sobie ten szlif i pamiętaj ! tłok vertexa bo on nie puchnie ;]
I pasowanie tłoka do cylka na 0,04 ;]

Btw: Strasznie drogie u ciebie szlify, u mnie 30 zł;]




_________________

*Derbi Gpr Nude 125 <3 *


Mam części do derbi GPR na sell




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 21:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2009, 23:43
Posty: 227
Lokalizacja: Lwówek Ślaski
Pojazd: Apka Sr/Zip SP
ja płaciłem ostatnio za szlif u gościa 80 zl




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 22:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 19:10
Posty: 221
Pojazd:
jeżeli jest temat o szlifach to co ile km proponujecie wymianę tłoka i szlif :)?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 22:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 14:57
Posty: 457
Lokalizacja: Zbiersk
Pojazd:
około 10000 lub mniej .Aby skut dobrze chodził




_________________

*Derbi Gpr Nude 125 <3 *


Mam części do derbi GPR na sell




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 23:10 
Zbanowany

Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:35
Posty: 161
Lokalizacja: Powiat PGO
Pojazd:
estilete3, Ja na orginalnym cylu miałem przeszło 14000 km i świgał ostro sprzedał mo kumplowi i narazie jest zadowolony.Pewie że ja bym zrobił szlif i nowy tłok to byłoby miodzio ale po co??Skoro jest ok




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=279750#279750




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 23:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Bo tego nie da się w km określić, tylko przy jakiej kompresji jak już!




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2009, 23:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 14:57
Posty: 457
Lokalizacja: Zbiersk
Pojazd:
bart111, można podchodzić do tego tak jak ty i tak jak ja, a mianowicie . TY byś jeździł aż ci się nie zatrze. W pewnym stopniu to rozumiem ;) ale można również wymieniać co jakiś czas tłoki tak jak w fullcrossie 2t . Jeżeli tłok nie jest wymieniany i ma luz to latając na boki może nam zniekształcać cylinder przez o w każdej jego wysokości nie ma takiej same średnicy i nadaje się do szlifu ale trzeba mieć do tego kogoś kto się zna żeby nie było "jaja" w cylku a jeżeli wymieniamy o te założyliśmy "10000" to tłok cały czas pasuje do cylindra nie czujemy spadku mocy oraz nie musimy robić szlifu ;]




_________________

*Derbi Gpr Nude 125 <3 *


Mam części do derbi GPR na sell




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2009, 0:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 19:10
Posty: 221
Pojazd:
Mój runni ma kompresje 6 barów więc jak, proponujecię zrobić tego szlifa czy jak?. Moim zdaniem skuter jak na 50 bardzo dobrze chodzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2009, 0:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 14:57
Posty: 457
Lokalizacja: Zbiersk
Pojazd:
Nowy skut ma około 10 bar więc już jest trochę słabo ja bym zrobił szlif albo nowy zaaplikował




_________________

*Derbi Gpr Nude 125 <3 *


Mam części do derbi GPR na sell




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2009, 11:36 
*

Rejestracja: 29 gru 2009, 21:52
Posty: 3
Pojazd:
estilete3,
Dzięki za odpowiedź, ale co to jest,że dostaję komunikaty typu: "zbylas nie przestrzegasz regulaminu ... itp " , .nie rozumiem co co chodzi , pozdrawiam, zbylas


Myślę, że analiza regulaminu forum pomoże Ci zrozumieć upomnienia od moderatorów.
raggaman555


Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 12:39 przez zbylas, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2009, 12:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
zbylas pisze:
"zbylas nie przestrzegasz regulaminu ... itp "

Przeczytaj regulamin i upewnij się, może coś robisz nie tak. Pamiętaj, aby nie pisać postów pod postem tylko edytować.
Jest jeszcze jedna ewentualność zamiast szlifu komplet polini sport 50, mocniejszy od serii ale żeliwny... :cool:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy