Dzisiaj jest 01 lis 2024, 11:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 sty 2010, 10:05 
*

Rejestracja: 30 gru 2009, 14:12
Posty: 17
Pojazd:
Hej! Posiadam Jawkę 50 niebieską ^^. Szpan nie ma co :D Chciałbym z niej wykrzesać jakieś 10koni+ dałoby radę? Myślałem o swapie silnika z WSK 125, ale nie wiem czy da radę. WSK 125 posiada 7,3km dałbym jakiś zapłon z minarelli kręciłby się wtedy ponad 10tyś obr/min. Później myślałem o cylku 60ccm, ale przecież z tego będzie max 4km. Następny pomysł był taki, że jawkę zostawiam w spokoju a kupuję Simsona i robię jakiś tuning, ale jaki to nie mam bladego pojęcia. Zależy mi na jako takiej żywotności. Motorek będzie używany sporadycznie na wsi w wakacje, weekendy.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 11:42 
*

Rejestracja: 12 paź 2009, 17:05
Posty: 43
Lokalizacja: B-B
Pojazd:
Proponuje Ci kupić Simsona, najważniejsze aby był w nim cylek DDR ..dać to komuś kto przerabia cylki(wejdź sobie na Simsony.net) i niech ci zrobi 50/4 lub 60/4 do tego jakiś fajny wydech gaźnik i będzie zapier***** równo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 13:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
A może 125 4T z chińczyka z leżącym cylindrem :P




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 14:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
http://www.jawa50.cba.pl/tuning.html :arrow: parę sposobów na wykrzesanie większej mocy z silnika jawki 50. Sam byłem kiedyś napalony, żeby stuningowac tak jawkę ale ją sprzedałem. Z oryginalnego cylka wyciągniesz więcej niż z tej "tuningowej 60" . To chiński badziew, w którym puchnie tłok. Cylek oryginalny jest wdzięczny poszerzasz i polerujesz kanały (ogólnie robisz porting karterów i cylka), zakładasz sportowy wydech leo vince z simka , zakładasz gazior o wsk 125 z dorobionym kruccem. Na stronce jest to bardziej szczegółowo opisane :D. Myślę , że z tego silnika można wycisnąc tak około 9 km :]


Ostatnio zmieniony 22 sty 2010, 14:42 przez pumba10022, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2010, 16:15 
*

Rejestracja: 30 gru 2009, 14:12
Posty: 17
Pojazd:
Wiesz, ja posiadam RS 125 do jeżdżenia po mieście, do szkoły itp a na wiosce bym takim czymś się pobawił :D

Myślę o takim czymś. Jeśli ten cylek jest zły to bym wysłał do Przemasa kartery i cylek i by mi go zrobił tak jak trzeba.


wał: http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... &sub=&typ=

cylek: http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... &sub=&typ=

gaźnik, nie wiem czy warto: http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... &sub=&typ=

korbowód: http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... from=dzial

tłumik: http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... from=dzial

kolanka wydechu. Nie wiem, które kupić (jaką długość): http://allegro.pl/item895825457_nowe_ko ... _ogar.html

http://allegro.pl/item880705772_jawa_50 ... _nowe.html

http://allegro.pl/item880706989_jawa_50 ... _nowe.html

http://allegro.pl/item887802819_jawka_5 ... chowe.html


zębatka 13 czy jakaś inna?: http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... from=dzial


filtt powietrza, który?: http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 3657a54eec

http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 3657a54eec

króciec ssania: http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... from=dzial

chromowany filtr paliwa, znajdzie mi ktoś?

Optyka będzie później.


JEŚLI MACIE JAKIEŚ SUGESTIE - PROSZĘ PISAĆ. Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2010, 19:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
http://www.allegro.pl/item883383597_ate ... _ogar.html
wydech bierz ten jest też taki chrom

kolanko skr€c oryginalne albo kup najkrótsze

zębatka wystarczy 12

filtr powietrza malossi e13 lub e15 wiem dużo kosztują ale warto

wał ok tylko żeby miał łożyska igiełkowe

gazior bierz z wsk-i kruciec sam wystrugaj

cylek ten co podałeś to te same ścierwo co na allegro ale nie których części ten sklep to ceny ma z kosmosu

http://www.allegro.pl/item882248904_tun ... y_7mm.html


Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 21:46 przez pumba10022, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2010, 11:43 
*

Rejestracja: 30 gru 2009, 14:12
Posty: 17
Pojazd:
a tamte filtr powietrza nie moze byc? http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 3657a54eec

od wody bedzie chronil bo tamten malossi jest z gąbką

Edit.

i podobno nie warto kupować sportowego tłumika bo każdy mówi ze ten oryginalny czeski najwięcej daje tylko trzeba go odblokować i wyczyścić


@edit. sorry za podwójne posty.

Nie przepraszaj tylko edytuj posty/Suchy


Ostatnio zmieniony 05 lut 2010, 0:21 przez Efgosxp, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2010, 11:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Poszperaj sobie troche po czeskich stronach. Generalnie 70 ccm, tłok 1p, wydech spawak pod cyla, gazio porządne ok 28 mm, stożek, zapłon (platynki nie wyrobią elektroniczny trzeba by zrobić). porzadnie to wszystko poobrabiać (kartery, cyl) porzadne łożyska, uszczelniacze i śmigasz. Własnie coś koło 10 km czesi wykrecają z 223.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2010, 11:52 
*

Rejestracja: 30 gru 2009, 14:12
Posty: 17
Pojazd:
albo ten moze, po co pchac 60zl.

http://sklep.mieloch.pl/product_reviews ... 3657a54eec

Edit.

Co myślicie o tym zestawieniu?

Jawka 50:

1) szlif na 60cm3, 4 kanały płuczące, 1 kanał wydechowy: 60/4/1. (by Przemas)

2) tłok dwu pierścieniowy lub trzy jeśli nie znajdę dwupierścieniowego + wyszlifowanie tłoka od środka (polerowanie). (sklep z częściami do starych moto + polerowanie by Przemas)

3) króciec rozwiercony (sklep motoropole), większa dysza w gaźniku (sklep agmot), regulacja zapłonu/gaźnika, krótkie kolanko wydechu (sklep agmot), wyczyszczenie seryjnego wydechu, sportowy filtr powietrza koso air system (sklep mieloch = 65zł), sportowy filtr paliwa (allegro niebieski-chrom - 20zł), świeca (nie pamiętam oznaczenia, ale kupie dwie w razie gdyby nie pasowała, lub źle chodziła (sklep agmot).

4). chromowanie kierownicy + dwóch błotników i ogólne malowanie jawki na niebieski kolorek. Najlepiej oryginalny, możecie podać nazwę jeśli ktoś zna.


Co o tym myślicie?

Wał, łożyska seryjne wytrzymają? Jawka na liczniku ma przebieg 4tyś, była kupiona od jakiegoś dziadka, który jeździł na ryby w weekendy i do sklepu, jawka jest zablokowana od nowości.

Pzdr.

Opcja Edytuj!/Suchy


Ostatnio zmieniony 05 lut 2010, 0:22 przez Efgosxp, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 18:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Cudów to Ty się po takim zabiegu nie spodziewaj. Szlif na 60cc - nie lepiej pobawić się w tulejowanie na 65 czy 70 cc ? Można w ogóle o tyle spiłowac oryginalną tuleje ? Cztery kanały jak najbardziej. Jbc trzypierścieniowiec zupełnie mija się z celem, w czechach mozna dostać nawet tłok 1p na którym łatwiej jest krecić większe obroty. Samo polerowanie to Ci niewiele da - nie chodzi Ci przypadkiem o odchudzanie tłoka metodą p. T.Sałka ? Sam to robiłem i jakies efekty były, generalnie szybciej na obroty wchodził (mniejsza masa układu korbowo-tłokowego). Przydała by się zmiana kątów otwarcia. Dyszy pod stożek raczej w agmocie nie dostaniesz bo w ogólnodostepnym obiegu są dysze max 72. Zawsze można skorzystać z pomocy zegarmistrza, oni mają takie małe wiertełka ;) Króciec mozna rozwiercić samemu, skrócenie kolanka to robota na 5 minut (brzeszczot i ucinasz ile trza). Co do świecy to tam była iskra f80s o ile dobrze pamietam, można też stosowac te z wysunięta elektrodą (zamaist S oznaczenie PS). Polecam świece boscha do tego sprzętu. Jeśli to jest jawka do 74' to może nie być blokowana.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 18:38 
*

Rejestracja: 17 lis 2009, 17:56
Posty: 68
Lokalizacja: szczytno
Pojazd:
weź silniczek od nsr 50 jest na allegro sprawny za 300zł tylko byś musiał naped przełozyc ale warto




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2010, 22:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 19:36
Posty: 128
Pojazd: GOLF TDI
Takie pytanie do mati590 jakim cudem chcesz wsadzić tam 70cc? Widziałeś cylinder jawki tam ledwie mieści się tuleja 50cc i max zrobi roztoczenie na 60cc. 4 okna płuczące będą okno wydechowe będzie podniesione delikatnie i okno dolotowe podniesione będzie 1mm biorąc pod uwagę wytrzymałość pozostałych elementów silnika, bo nie można zrobić riderowego cylindra jak reszta podzespołów tego nie wytrzyma. Tłok będzie 2 pierścieniowy i będzie odchudzony jak w artykule p.Sałka


Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 22:29 przez Prz3mas92, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2010, 10:47 
*

Rejestracja: 17 lis 2009, 17:56
Posty: 68
Lokalizacja: szczytno
Pojazd:
i przy 70cc wał tak po dupie dostanie ze wzmacniany nie pomorze ja bym zrobił swap na nsr 50 mogę załatwić silnik od ns1 18km za 650 wwalisz w ten silnik hmm cylinder 100zł kanały dorobić 50zł splantować głowice 20zł wał wzmacniany jeśli jest 150zł sprzęgło wymieniać ciągle to co i raz 20zł bo jakoś mi się nie widzi że przy 70cc będziesz ruszał powoli razem wyjdzie minimum 340zł za tą kasę możesz kupić silnik od nsrki i osprzęt chłodnice itd.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2010, 13:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Prz3mas92, Akurat miałem do czynienia z tym silnikiem i wiem, ze da rade to zrobić. Już nawet w Polsce powstaje projekt prawdziwego 70cc (oryginalny cyl tulejowany). Skoro piszę to wiem o czym mówię, jeśli interesuje Cię link do tego projektu 70cc to wal na pw. Do sprzęgła można dobrać mocniejsze spręzynki i dac pod nie podkładki (tam masz 5 spręzyn jeśli nie rozbierałeś nigdy tego silnika). Tarcze ferrodo można dostać w czeskich sklepach. Co do wału to korbę zawsze można wymienić na jakąś wzmacnianą, tak samo łozyska korbowodu (igiełkowe, bo to co jest oryginalnie to rozwiazanie nie nadajace się pod tak wysilony silnik). Wał, wałki w skrzyni osadzic na porzdnych łożyskach i niema problemu.


Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, 13:29 przez mati590, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2010, 21:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 19:36
Posty: 128
Pojazd: GOLF TDI
A to sorry zwracam chonor. Ale sam przyznasz że jest tam mało miejsca w cylindrze. Ale koledze dokładnie chodzi o poprawieniu walorów użytkowych Jawki nie wyciąganiu z niej max. Z tego co mi wiadomo przesiada się na RS 125. Wiec lepiej wg. mnie zrobić 4 płuki i 60cc dla usprawnienia orginalnej konstrukcji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2010, 22:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Z 1 posta wywnioskowałem, ze chce troche wiecej, sam pisał o 10 ps, coś koło 10 tysi wiec dlatego takie hardcore'owe propozycje daje :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sty 2010, 22:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 19:36
Posty: 128
Pojazd: GOLF TDI
Takie chardcorowe przeróbki to raczej już w simsonie bo mocna sprzynia sprzęgło daje rade nawet w słabym 70cc a wzmocnienie takiego sprzęgła to danie drugiej sprężyny dociskowej i sprzęgło da radę nawet z 90cc. Daleko by nie patrzeć mój projekt http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=42319 nie daję UP-ów bo nie ma zainteresowania ale obecnie wypolerwałem pół silnika. Ale też można robić chardorowo słabsze konstrukcje typu Jawka ale wtedy jest więcej do zrobienia itp.


Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, 22:23 przez Prz3mas92, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sty 2010, 18:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Każdą maszynę można tuningowac a frajda jest tym wieksza im wiecej pracy, wysiłku i własnej inwencji musimy włożyc w to aby osiągnąc zamierzony rezultat :P A że simson ma większy potencjał to maz w 100% rację ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy