Dzisiaj jest 02 gru 2024, 0:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 sty 2010, 12:26 
*

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:05
Posty: 4
Lokalizacja: Męcina/Nowy Sącz
Pojazd:
Witam

Mam problem z z gilerą runner 2000r. Problem wygląda następująco: motor po pierwszych mrozach w grudniu odpalam i odpalił za 10 razem pochodził chwilę daje minimalnie gazu gaśnie i słychać lekki strzał w wydech.Po dniu grzebania odpiołem kostkę od regulatora napiecia.Pali i jeździł jak jeździł.No i dochodziłem który kabel powoduje to gaśnięcie.I wypiołem wszystkie kable regulatora i wpinałem po koleji jeden po drugim i sprawdzałem jak chodzi.Okazało się że to kabelek szary po wpięciu powodował że motor gasł. I jeszcze to że nie jest wina prądnicy bo jak wypioem kostkę co łączy się pradnica regulator 4 piny (ten kabel brązowy co wychodzi od kostki) to motor chodzi wpiołem gasnie, wypiołem chodzi .No więc regulator ma 8 pinów 4 wyjściowe i 4 wejściowe.I ni mogę dojsć który pin jest wyjściowy(jaki kolor kabla).Wtedy dojdę do jakiego odbiornika prąd płynie i wyjaśni się przyczyna zwarcia do masy, bo prąd idzie na masę i iskra słaba i gaśnie.Mysle wziąść omomierz i sprawdzic rezystancje tego szarego kabelka od tej kostki 4 piny i do regulatora.

macie jakieś pomysły piszcie! :D




_________________

karol


Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 12:34 przez Karol997, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2010, 15:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=25248

Grzebałeś przy regulatorze napięcia? Tam idą kable nie tylko z silnika.
Złap za fajkę, idź przewodem do cewko-modułu. Do niego są podpięte 3 wtyki od iskry, tymi kablami idziesz do statora. Znajdujesz tam drugą wiązkę, w niej idzie prąd od ładowania, świateł, do regulatora napięcia jeden i DO GASZENIA.
Pooglądaj schemat i do wszystkiego dojdziesz.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2010, 18:13 
*

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:05
Posty: 4
Lokalizacja: Męcina/Nowy Sącz
Pojazd:
Banakil pisze:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=25248

Grzebałeś przy regulatorze napięcia? Tam idą kable nie tylko z silnika.
Złap za fajkę, idź przewodem do cewko-modułu. Do niego są podpięte 3 wtyki od iskry, tymi kablami idziesz do statora. Znajdujesz tam drugą wiązkę, w niej idzie prąd od ładowania, świateł, do regulatora napięcia jeden i DO GASZENIA.
Pooglądaj schemat i do wszystkiego dojdziesz.


Nie nic nie grzebałem przy regulatorze " Znajdujesz tam drugą wiązkę, w niej idzie prąd od ładowania, świateł, do regulatora napięcia jeden i DO GASZENIA" -No właśnie tę kostkę wypiełem i chodził a tak dokładniej ten niebiesko szary kabel rozłączyłem tylko.
Znaczy ten kabelek niebiesko szary odpowiada za światła przód bo odpiołem światła gasną wpiosłem świecą ale minimalnie dodam razu buuu . Schemat mam ale czy dobra droga idę?Myslę popatrzeć na schemat i dojść który pin jest wyjściowy od tych swiateł i patrzeć gdzie prowadzi ,zwarcie może być wszędzie na kontrolce na przegłaczniku. I przez odpięcie kostki przy lampie od świateł nic nie dało.




_________________

karol




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2010, 22:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Wykorzystaj aku ze skutera lub jakieś inne o podobnej mocy i podepnij się pod masę(rama) i w ten kabelek zasilający światło przednie i tylne z prądnicy. Przy wykorzystaniu miernika sprawdź natężenie prądu, porównaj je z wartościami żarówek.
Ogólnie na pierwszy rzut oka twoje wiązki i końcówki kabli są w dobrym stanie? :wink:

*Ja tak robiłem, bez silnika na aku, podpiętym w jego miejsce sprawdzałem elektrykę. :idea:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!


Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 22:46 przez Banakil, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2010, 0:26 
*

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:05
Posty: 4
Lokalizacja: Męcina/Nowy Sącz
Pojazd:
Banakil pisze:
Wykorzystaj aku ze skutera lub jakieś inne o podobnej mocy i podepnij się pod masę(rama) i w ten kabelek zasilający światło przednie i tylne z prądnicy. Przy wykorzystaniu miernika sprawdź natężenie prądu, porównaj je z wartościami żarówek.
Ogólnie na pierwszy rzut oka twoje wiązki i końcówki kabli są w dobrym stanie? :wink:

*Ja tak robiłem, bez silnika na aku, podpiętym w jego miejsce sprawdzałem elektrykę. :idea:


No właśnie nie wiem do końca może któraś kostka nie jest dołączona i i iskrzy może kabel sie przetarł? Zmierze nateżenie między tym szaro niebieskim kablem a masą. Myslę tak podpinam wszystkie kable od regulatora i wepnę ten szaroniebieski i wpinał po koleji jeden za drugim i patrzył jak chodzi znajdę te parę co odpowiada za te światła od przodu i wkońcu trafię.




_________________

karol


Ostatnio zmieniony 25 sty 2010, 0:27 przez Karol997, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2010, 12:16 
*

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:05
Posty: 4
Lokalizacja: Męcina/Nowy Sącz
Pojazd:
Mam pytanie:od statora wychodza dwa kable 3 do modułu (1 kostka) (1 kostka cztery kable
niebieski żółty zielony i szarnoniebieski(ten co robi zwarcie) one idą do relulatora tak? i 2 cienki szary i czarny. Ale było tak że wpinam sam kabel ten szaroniebieski i dam gazu buu. Sam nie wiem ale na wyższych obrotach prawie max robi wrażenie że taż przerywa jak całkiem wypnę kostkę.Sam nie wiem.




_________________

karol




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy