Dzisiaj jest 10 mar 2025, 20:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Modul zaplonowy
Post: 27 sty 2010, 13:55 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 14:50
Posty: 90
Pojazd:
Witam
wie ktos może czy jest możliwosc sprawdzenia modułu za pomocą miernika czy potrzeba jakieś specjalne urzadzenie?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 14:29 
*

Rejestracja: 06 sie 2009, 12:02
Posty: 37
Lokalizacja: PL
Pojazd:
Można sprawdzać oporność pomiędzy poszczególnymi wyjściami z modułu - ale poprawne wartości będą zapisane tylko w serwisówkach do konkretnego modelu.

Dobrym narzędziem pomiarowym jest też inny sprawny skuter tego samego modelu :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 14:51 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 14:50
Posty: 90
Pojazd:
Nie mam dostepu do innego modulu.Nie ma iskry i oddalem do mechanika cewke zeby sprawdzil i okazalo sie ze jest OK i podpowiedział mi że modul może być 'walnięty'




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 14:59 
*

Rejestracja: 06 sie 2009, 12:02
Posty: 37
Lokalizacja: PL
Pojazd:
Zanim wymienisz najdroższą część sprawdź inne po kolei czyli drożność wszystkich połączeń, czy na moduł jest podawane napięcie, czy jest sygnał z impulsatora, czy cewka ma dobrą masę - to chwila roboty a będziesz wiedział wszystko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 15:04 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 14:50
Posty: 90
Pojazd:
Gdy krece rozrusznikiem to na module jest napiecie okolo 12-13V tylko ze na 2 stykach a sa jeszcze 3.Wszystko przed wykreceniem cewki do porownania z cewka z Aprilia SR bylo OK.Inny mechanik "czarodziej" sprawdzal mi cewke podlanczajac ja pod Aku i stwierdzil ze jest spalona ale kilka dni pozniej zawiozlem do kolesia co ma pojecie o mechanice i powiedzial mi ze jest na 100% sprawna


Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 15:05 przez lord5005, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 15:18 
*

Rejestracja: 06 sie 2009, 12:02
Posty: 37
Lokalizacja: PL
Pojazd:
Jakiego prądu stałego? zmiennego? Mierzyłeś go "przed" czy "za" modułem (tzn na zasilaniu modułu, czy na zasilaniu cewki), - jak masz zasilany moduł - z aku czy z magneta (wydaje mi się, że z magneta bo mówisz, że napięcie się pojawia gdy kręcisz rozrusznikiem)?
Jak z magneta to napięcie zmienne powinno być chyba trochę wyższe (mierzone na zasilaniu modułu - na 99% czerwony kabelek).

Czy na kabelku, który idzie do cewki wysokiego napięcia (pewnie taki żółty z czarnym paskiem - ale to już sprawdź bo nie wiem jaki masz skuter) jest napięcie zmienne w trakcie kręcenia? Jaką ma wartość? (TU UWAŻAJ - bo może solidnie kopnąć jak się dotkniesz)

Czy na kabelku, który podaje masę na cewkę wys napięcia jest pewna masa?

No i skoro masz 5 kabelków to masz pewnie gaszenie przez podanie masy - sprawdź jeszcze czarny kabelek (chyba czarny - w 99% czarny) - nie powinien mieć zwarcia z masą na włączonym zapłonie.

Przeważnie w modułach jest tak:
- czerwony - napięcie do modułu
- żółty - napięcie z modułu na cewkę
- niebieski - sygnał z impulsatora
- zielony - masa
- czarny - masa podawana przy wyłączaniu zapłonu


Co do sprawdzania cewki - to podpinając pod aku też niby można , ale trzeba uważać (bardzo krótko ładować cewkę) bo łatwo można ją spalić.


Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 15:19 przez tdz77, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 15:24 
*

Rejestracja: 19 lis 2009, 14:50
Posty: 90
Pojazd:
Pradu stalego.Mierzylem wkladajac "patyczki miernika"w kostke modulu.Mam jeszcze pytanko:Czy "minus" na akumulatorze ma "przejscie" do masy na ramie ?

PS.Skuter to TGB Orion z 2003roku :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 15:39 
*

Rejestracja: 06 sie 2009, 12:02
Posty: 37
Lokalizacja: PL
Pojazd:
lord5005 pisze:
Pradu stalego.Mierzylem wkladajac "patyczki miernika"w kostke modulu.Mam jeszcze pytanko:Czy "minus" na akumulatorze ma "przejscie" do masy na ramie ?

PS.Skuter to TGB Orion z 2003roku :(


To sprawdź na 100% skąd masz zasilany moduł, jak z magneta, to przestaw miernik na zakres mierzenia napięcia zmiennego.

Ale sprawdź przede wszystkim czy pojawia się napięcie zmienne "za" modułem - czyli na tym kabelku, który idzie do cewki - jak tam jest napięcie zmienne rzędu kilkudziesięciu - 100 v, to moduł jest raczej ok i winna jest cewka lub połączenie cewki do masy.
Można to też sprawdzić bez miernika pocierając tym kabelkiem o masę (np ramę) - ma iskrzyć (taka rada innego kolegi z tego forum). Oczywiście wszystkie te pomiary jak wyżej podczas kręcenia rozrusznikiem. Tylko uwaga bo może kopnąć jak złapiesz za metal.

Tak - minus na aku ma być połączony z ramą.


Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 15:41 przez tdz77, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy