Dzisiaj jest 19 wrz 2024, 22:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 lut 2010, 0:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2010, 23:44
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Cześć, jestem tu nowy i przed wami mój pierwszy post.
Mianowicie spodobały mi się wyścigi skuterów i od pewnego czasu myślę o wystartowaniu tak na próbę czy się spodoba.
No więc jestem szczęśliwym posiadaczem Piaggio Skippera 150 2T i mam parę pytań :
Czy jest jakaś otwarta klasa dla maxi skuterów w której mógłbym się sprawdzić ?
Jakie są mniej więcej koszty przygotowania mojego Skippera do wyścigów, gdybym chciał się w to bawić bardziej poważnie?

Z góry dziękuje i chętnie wysłucham cennych rad co do przygotowań skutera, i samych wyścigów.
Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2010, 10:58 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
Klasa 4 (KL 4)
Maksymalna pojemność: 2 suwy do 180cc
Maksymalna średnica gaźnika: 28mm
podwozie: dowolne
Wielkość numerów startowych: minimum 13 cm

OGÓLNY REGULAMIN TECHNICZNY (DOTYCZY WSZYSTKICH KLAS)
- pokrywa wariatora musi być zamontowana wraz ze wszystkimi śrubami;
- na pokrywie silnika nie można przeprowadzać żadnych prac spawalniczych (z wyjątkiem koniecznych napraw w czasie zawodów);
- typy silników muszą odpowiadać markom skuterów;
- obracające się elementy muszą zostać zabezpieczone odpowiednimi pokrywami (np. układ zapłonowy);
- śruby wlewu i spustu oleju muszą być zabezpieczone skręconym drutem;
- jako woda chłodząca dozwolona jest tylko i wyłącznie czysta woda;
- układ wydechowy musi być wyposażony w sprawną końcówkę wydechu;
- każdy pojazd musi posiadać dwa niezależne od siebie, sprawne hamulce;
- nie wolno montować w skuterze żadnych niebezpiecznych, ostrych przedmiotów; nie może on posiadać ostrych, raniących kantów;
- opony mogą być dowolne;
- skuter powinien optycznie odpowiadać oryginałowi;
- śruby mocujące zaciski hamulcowe muszą zostać zabezpieczone skręconym drutem lub przez zabezpieczenie śrub Locite’m;
- rama musi odpowiadać oryginałowi;
- można stosować tylko i wyłącznie kierownice odpowiadające oryginałowi;
- wszystkie specjalne i szczególne konstrukcje (zmiany subramy, wzmocnienia ramy) muszą być wystarczająco przetestowane i przydatne w zawodach;
- podnóżek centralny, nóżka boczna oraz lusterka muszą zostać usunięte;
- reflektory, szkła kierunkowskazów itd. muszą zostać usunięte lub zaklejone, zabezpieczone przed pęknięciem;
- starter nożny musi być wyposażony w prostą, sprawną sprężynę i bezproblemowo wracać do pozycji wyjściowej;
- manetka gazu, po jej puszczeniu, musi wracać do pozycji zerowej;
- silnik musi gasnąć w momencie naciśnięcia oznaczonego wyłącznika lub poprzez puszczenie manetki gazu;
- maksymalna emisja hałasu skutera to 96 dB! (uwaga: na torach znajdują się maszyny pomiarowe);
- generalnie należy stosować tylko komponenty i części przeznaczone do skuterów (np. dźwignie hamulca i armatura);
- wszystkie urządzenia i elementy nie mogą wystawać poza szerokość kierownicy i muszą być odpowiednio zabezpieczone;
- można stosować tylko i wyłącznie paliwo dostępne w handlu na stacjach benzynowych;
- można stosować tylko silniki z gaźnikami lub wtryskami! Każde doładowanie dodatkowe (NOS, itd.) jest wykluczone;

Każde zmiany, ulepszenia, własne konstrukcje będą przedstawiane i ewentualnie zatwierdzane przez odpowiednią osobę podczas odbioru technicznego.

1. Uczestnicy
Uprawnieni do uczestnictwa są w zasadzie wszyscy kierowcy, którzy uważają się za zdolnych pędzić skuterem po torze kartingowym. Zalecane jest roczne badanie lekarskie. Kierowca musi być w takim stanie fizycznym, żeby mieć kontrolę nad pojazdem.

To są niektóre zasady idsm z tego tematu: http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46794
Nie znam się za bardzo na wyścigach, ale ogólny regulamin chyba jest taki sam :) Przeczytaj temat w linku dotyczący wyścigów IDSM, przeszukaj dział "wyścigi" i następnym razem szukaj, a nie od razu zakładaj nowy temat :wink:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2010, 13:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2010, 23:44
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Dzięki, tego właśnie potrzebowałem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2010, 16:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Widzisz, chodzi o to, że kmietol napisał Ci błędnie, podał Ci regulamin do IDSM (Niemieckich wyścigów) a nie do pucharu polski. W pucharze polski nie ma klasy która pozwoliła by Ci wystartować na pojemności 70ccm i więcej.


Ostatnio zmieniony 07 lut 2010, 20:59 przez mlody, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2010, 16:44 
*

Rejestracja: 19 sie 2007, 13:22
Posty: 125
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
o ile dobrze znam regulamin pzm to maxymalna pojemnosc to 70, a nie 80. pozrdo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2010, 20:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
no fakt, mój błąd ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 11:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2010, 23:44
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Kurde..
Będzie trzeba pomyśleć nad Kupnem jakiejś 50cc.
Co myślicie o Malaguti F12 LC ? Dość tania i podatna na Tuning.
Czekam na wasze propozycje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 12:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Do wyścigów?!

Piaggio Zip SP albo Yamaha Jog
Jeśli nie masz dużych funduszy to będzie ciężko
Sam staram się znaleźć jakąś maszynę, ale do tego dochodzi eksploatacja, kombinezon itp.


Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 12:33 przez mlody, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 16:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Piaggio Zip SP - OK, ale czemu Yamaha Jog? Co ma takiego ze sie nadaje do wyscigow, a nie np Aerox?




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 17:35 
*

Rejestracja: 13 gru 2009, 14:56
Posty: 104
Pojazd:
Wagę :mrgreen:




_________________

pitbullek6 pisze:
paczałem





Runner :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 17:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
To czemu nie BWS , Booster, Slider?




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 18:12 
*

Rejestracja: 13 gru 2009, 14:56
Posty: 104
Pojazd:
JawoR, Jog jest LC. chociaż to nie problem :P



Jog ma Horizontala a Booster, Slider Verticala :mrgreen:




_________________

pitbullek6 pisze:
paczałem





Runner :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 18:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 14:15
Posty: 233
Lokalizacja: BZ
Pojazd:
A jaka jest różnica w wadze zwykłego joga/zipa a takiego wyścigowego(zapewne lżejszego :P )




_________________

:twisted: BORN TO PERFORM :twisted:


Ostatnio zmieniony 08 lut 2010, 18:36 przez M4CZ3K, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 18:39 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Skutery te nie różnią się tak potężnie wagą. Ludzie biorą skutery seryjne i wkładają sportowe części, także można urwać jakieś 5kg. Chyba że dojdą owiewki z laminatu jednak nie wiem czy można i ile waga zejdzie.




_________________

kamil7s pisze:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1084810702


Sprzedam Yamahe jog RR!! Warto




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 20:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Ważna jest waga, silnik i budowa. Zawieszenie gra tu też dużą rolę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 21:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2010, 23:44
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Na Allegro nie dawno widziałem Zip'a SP przygotowanego do wyścigów za jakieś 3900zł.
Nie wiem czy nie było by lepiej odkupić od jakiegoś zawodnika, jeżeli trafiło by się za małą kasę.
Do wyścigów nadał by się cylinder Malossi MHR Replica lub Hebo Manston Replica.?
Na tuning Poziomu Racing było by Mnie stać. Czekam na wasze propozycje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 22:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Jak masz kasę :roll: to kupuj zipa sp, są na allegro, sprzedają zawodnicy.
Poza tym tu masz joga na sprzedaż http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=18483&start=40
I nie wiem czy mówisz serio z cylindrami, ale nie kupuj 70ccm na początek bo sobie nie poradzisz ;)
przeczytaj lepiej regulamin http://www.pzm.pl/userfiles/2009-pliki/ ... y_2009.pdf




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 22:24 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1349453 tu masz nie drogiego :)




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2010, 23:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2010, 23:44
Posty: 14
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Wielkie dzięki. Możliwe że nie długo zobaczycie mnie na torze :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2010, 0:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Można wiedzieć co masz zamiar zrobić w tym kierunku? :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy