Dzisiaj jest 01 mar 2025, 17:17



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lut 2010, 17:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 16:59
Posty: 50
Lokalizacja: Świdnik
Pojazd:
Witam. Mam taki problem a mianowicie w mojej apce RS 50 (1997r.) wymienilem tlok i oddałem cylinder do szlifu. gdy zlozylem wszystko bylo git. przejechałem dokładnie 18 km. Parę dni pozniej wyjechałem motorkiem na ulice i pomyslalem ze przeciagne troszke w obrotach, no i tak wrzucilem 3 biegi i 6,7,8..9....9,5....10 tys zmieniłem na 4 bieg pusciłem sprzegło i po 2 sek usłyszałem głośny jęk zebatek i silnik stana (poprostu zgasł) mało tego bardzo mocno hamował, wcisnąłem sprzęgło troszke pomogło lecz dalej hamował. stanalem poczekałem chwilke pale go z rozrusznika i pierwszy obrot ciut ciezej mu poszedł za drugim załapał. na gaz reagował ładnie w miare (wydawało mi sie ze wibracji wiekszych dostał) no to dobra zawracam do domu po drodze znowu to samo. ale wkoncu dojechalem bezpiecznie. Pod garażem wsłuchałem sie w dzwiek silnika i słyszałem popiskiwanie. pomyslałem ze to tłok no to zdiałem cylinder i zobaczyłem 4 regularnie rozstawione rysy szerokosci 5 mm (właściwie to przytarcia, wyglądało to tak jak dotarty juz tłok w tym miejscu) gładz byla ladna zadnych powaznych rys. poogladalem i złozyłem. Po powrocie do domu wziałem stary tłok i zauważylem ze rysy sa w tych samych miejscach. No to pomyslalem ze tak musi byc. nastepnego dnia wsłuchalem sie skad dochodza te piski okazalo sie ze od strony sprzegła, no to juz rozbieramy. Nie zobaczylem nic ciekawego oprocz lekko chodzacego kosza sprzegłowego i peknietej cieniutkiej podkładki ( jak mamy kosz sprzęgłowy po nim w strone silnika jest podkladka jedna w miare gruba a druga(własnie ta) miedzy ta podkładka a łozyskiem. nic wiecej nie zobaczylem i zlozylem. w zimie odpalałem silnik kilka razy wszystko spoko. rozgrzewałem do 85 stopni i bardzo fajnie chodzil. Az tu wczoraj probuje odpalic i tak kreci kreci i stanał. probuje znowu no to tak z wielkim bolem zaczal krecic i stanal. jeszcze raz probuje no to juz coraz lepiej i wkoncu normalnie zaczal krecic. dzisiaj odpalilem przejechalem sie no od 6 tys zaczal ladnie ciagnac dokrecilem go do 7 max bo nie chcialem meczyc. Zauważylem ze na 4 biegu traci moc nie mowic juz o pozostalych. jechalem tak 40km/h wcisalem sprzeglo i slyszalem zebatki (gdzie nigdy ich nie bylo slychac) juz mi sie przypomniala sytuacja taka jak wczesniej. ale jade przejechalem 3km w sumie i uslyszalem tylko krotki pisk i silnik sie wylaczyl i z oporami toczyl (nawet po wciśnieciu sprzegła) choc musze przyznac ze jakos lzej hamowal jak wtedy i na tym zakonczylem podroz odstawilem do garazu(oczywiscie dalej palił ladnie) Ciekawą rzeczą ktora zauwazylem to to ze blokuje mi silnik jak przekroczy 50km/h. Pomózcie mi prosze, juz wszystkie pomysly mi sie skończyly. Przepraszam za dluga lekturke ale chcialem dokladnie opisac problem ;] Proszę o szybka odpowiedz. Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 23:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 maja 2009, 11:14
Posty: 386
Lokalizacja: GÓRNY ŚLĄSK
Pojazd:
Wydaje mi się że jest coś ze skrzynią zobacz jeszcze raz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 23:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2010, 17:22
Posty: 77
Lokalizacja: OSW bikersOsW
Pojazd:
Jest inny problem... jest na dotarciu i tłok puchnie i blokuje silnik... więcej oleju do paliwa i rura




_________________

AEROX RACING... PRACA TRWA, A SENDA W TOKU;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 23:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 16:59
Posty: 50
Lokalizacja: Świdnik
Pojazd:
olej juz jest dolany. tłok meteora nie najgorszy. jak mowiszze oleju malo, to jak wyjasnisz ze zebatki slychac i to bardzoa do tego dochodza mocne wibracje?? silnika jeszcze nie rozpolawialem ale mam zamiar w przyszlosci. a jeszcze jedno pytanko.... kartery czym laczyc silikonem?? bo na schematach nie widze tam uszczelki. Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 23:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 maja 2009, 11:14
Posty: 386
Lokalizacja: GÓRNY ŚLĄSK
Pojazd:
Silikonem żaro odpornym czy te wibrajce są w czasie jazdy i na postoju ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 23:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Zdejmij dekle obydwa i sprawdź co u sprzęgła i u trybów od pompy wody rozrusznika itd słychać.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 12:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 16:59
Posty: 50
Lokalizacja: Świdnik
Pojazd:
mam go bez oleju odpalic?? Bo jak patrze po zebatkach o tak o to nic nie widac. Nie wiem wkońcu czy to moze jednak ten tłok za mało luzu ma w cylku czy cos w srodku silnika. bo niby skad te wibracje i odgłosy zebatek. wydaje mi sie że chyba jakieś łozysko sie sypie albo kilka nawet :| A niech mi ktos powie trudny jest ten silnik do złozenia. Rozbierałem silnik simsonowski i to nie raz, ale minarelli to nie simson...


Ostatnio zmieniony 26 lut 2010, 14:59 przez Morrogh, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 15:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 maja 2009, 11:14
Posty: 386
Lokalizacja: GÓRNY ŚLĄSK
Pojazd:
Jeśli to nie skrzynia sprawdź wał i łożyska.Te wibracje są w czasie jazdy i na postoju ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 15:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 16:59
Posty: 50
Lokalizacja: Świdnik
Pojazd:
tak to bez roznicy. lecz jak wrzuce 1 to wibracje nie ustaja ale staje sie jakby cichszy silnik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 15:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 maja 2009, 11:14
Posty: 386
Lokalizacja: GÓRNY ŚLĄSK
Pojazd:
To sprawdź ten wał bardzo dokładnie bo może być trochę krzywy i bez przyjrzenia się tego nie zobaczysz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 15:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 16:59
Posty: 50
Lokalizacja: Świdnik
Pojazd:
Dam rade sam ten silnik złozyć?? bardzo on skomplikowany jest??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 16:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Tutaj proszę schemat silnika http://www.easyparts.nl/showdrawing/382 ... Gears.html z tym nie powinno być problemów ze złożeniem.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 17:07 
***

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:58
Posty: 711
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd:
każdy silnik 2 - suwowy jest prosty do rozłożenia i złożenia , jak rozkładałeś silnik od Simsona to z tym nie powinieneś mieć kłopotów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 19:20 
*

Rejestracja: 04 gru 2008, 14:57
Posty: 123
Pojazd:
ja tez z rozpolawialem silnikz tego roku apki ;] zaden problem toam nie ma co zepsuc wszyskot proste bardzo ;] jakby co to mam foty jak wyglada rozpolowiony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 20:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 16:59
Posty: 50
Lokalizacja: Świdnik
Pojazd:
a mogłbyś mi podrzucić kilka,moj mail: morroghmail@gmail.com Z gory dzieki ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 22:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 12:58
Posty: 1103
Lokalizacja: Bielsko
Pojazd: 147 JTDm
Kumpel miał coś takiego w derbi gpr. Czasami po wrzucenie 6 blokowało się tylne koło i silnik gasł. Zawiózł go do mechanika i coś było ze skrzynią. Jakieś wałki czy coś. Z resztą nie wiem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2010, 22:33 
*

Rejestracja: 04 gru 2008, 14:57
Posty: 123
Pojazd:
wysłałem właśnie zdjęcia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2010, 13:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 21:58
Posty: 114
Pojazd:
Mógłbyś tutaj też je wrzucić może komuś się przydadzą.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lut 2010, 13:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Prawdopodobnie zaczyna ci sie sypać skrzynia dokładnie wałek zdawczy rozbierz skrzynie i zobacz a jak nie to daj to jakiemuś mechanikowi co sie zna na tym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2010, 20:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 16:59
Posty: 50
Lokalizacja: Świdnik
Pojazd:
Witam ponownie. Mam teraz problem. Rozwaliłem cały silnik i nic tam nie widac. Łożyska sa w wiekszości w miarę sprawne. Powiedzcie mi gdzie nie moze być luzu, gdzie mozę, na co zwrócic uwage. Grubośc podkładek czy co? A i powiedzcie mi co to jest w silniku taki obracający sie jakby mostek ?? Prosze o szybką odpowiedz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy