Dzisiaj jest 11 mar 2025, 18:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 lut 2010, 18:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
Witam. Mam problem z podłączeniem licznika koso RX1N do gilery SMT 50. Wszystko podłączyłem, ale mam problem z obrotomierzem. Pokazuje niebywale wysokie obroty podczas gdy silnik chodzi na niskich. (przykładowo silnik ma ok 4 tys. obrotów a ten pokazuje 11-12)

Zastanawiam się czy ktoś z was może montował taki licznik u siebie, i czy wie w jaki sposób go podłaczyć (czy to kwestia regulacji, czy może złego podłączenia). Z tego schematu co dostałem do licznika właśnie tylko z tymi obrotami mam problem. Świeca została wymieniona na świecę z opornikiem.

Proszę o pomoc, gdyż bardzo zależy mi na niej.

Pozdrawiam




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2010, 18:21 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Jeśli są takie objawy to znaczy że źle zamontowałeś "kabel zbierający impulsy elektryczne" musi on być nawinięty na kabel od fajki lub coś masz pogmatwane z zasilaniem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lut 2010, 19:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
Ja go zamontowałem pod kabel który szedł do starego obrotomierza.

W wiązce która idzie od licznika jest od obrotów kabel z taką śmieszną końcówką przypominającą "czopek". Wpiąłem szybkozłączką go właśnie pod kabel który przekazywał impulsy do starego obrotomierza.

Kabel od fajki mówisz? Czyli chodzi Ci o ten gruby kabel który idzie od świecy do cewkomodułu? Nie spali to licznika? Wydaje mi się to trochę hardcorowe... :P
Aha, no i jeszcze co rozumiesz poprzez owinięcie go. w okół tego kabla. Czy owinąć w sensie owinąć, czy jakoś trzeba go tam wpiąć?

A jeszcze druga sprawa. Licznik nie czyta czujnika paliwa. Podobno oporność licznika do czujnika paliwa wynosi ok 510 ohm. Sam czujnik ma ok 1600 ohm. Można jakoś to zmienić? Na youtube widziałem taki filmik że działa czujnik normalnie, tylko nie wiem jak to zrobić...

Pozdrawiam




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 28 lut 2010, 19:04 przez Browarczyk, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 mar 2010, 19:04 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Napisałem poprawnie

co do baku to montuje się o ile pamiętam rezystor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 mar 2010, 19:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
Rezystor? Powiesz coś więcej? W elektryce / elektronice to ja noga jestem.. :ups:




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 mar 2010, 23:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 gru 2009, 1:47
Posty: 255
Lokalizacja: Mińsk Maz/Dobre
Pojazd:
skoro ma 1600ohm... a ma miec te 510.... to trzeba dać opornik równolegle.... co do wartosci jego to jest na to wzór : http://upload.wikimedia.org/math/b/3/e/ ... 8b8729.png

mi wyszło ze to ma być nie całe 800Ohm. a co do obrotomierza to owijasz przewód o przewód do swiecy(nie podłaczasz tylko zwyczajnie owijasz) licznik wykorzystuje zjawisko pola elektrycznego. a co do tych przekłamań jesli jest to licznik uniwersalny to zapewne ustawia sie tez ilość cylindrów:D
Pozdr.




_________________

Metrakit HandMade 70 porting
Metrakit Pro Race 70
Metrakit SP Series
Dellorto 21mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 mar 2010, 13:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
Co do ustawiania obrotomierza, który ma czytać ilość cylindrów, to niestety RX1N nie ma czegoś takiego ;) Od obrotów można jedynie ustawić od jakiej wartości ma zapalić się czerwona dioda ostrzegająca oraz coś jeszcze co oznaczone jest jako pre-shift (regulacja od -500 do -3000).

Owinę ten kabel i zobaczę co to da. Dostałem jeszcze opornik od wujka elektryka, który po zapoznaniu się ze sprawą powiedział że to powinno działać.


A teraz co do czujnika paliwa: Czyli muszę skołować opornik który będzie miał wartość 800 ohm? Dobrze rozumiem?




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2010, 14:53 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Browarczyk pisze:
Owinę ten kabel i zobaczę co to da. Dostałem jeszcze opornik od wujka elektryka, który po zapoznaniu się ze sprawą powiedział że to powinno działać.



Do czego ci ten opornik???? potrzebujesz jedynie do baku na co ci ten drugi???
Browarczyk pisze:
A teraz co do czujnika paliwa: Czyli muszę skołować opornik który będzie miał wartość 800 ohm? Dobrze rozumiem?



Owijasz kabel jak wyżej pisano i pisałem i ma Hasać :lol: stosujesz do baku rezystor o jakim pisano wyżej i gra muzyka.

PS: mi wyszło 386,72 OMA...


Ostatnio zmieniony 04 mar 2010, 15:27 przez DEBESZCZAK, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2010, 18:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
DEBESZCZAK pisze:
Browarczyk pisze:
Owinę ten kabel i zobaczę co to da. Dostałem jeszcze opornik od wujka elektryka, który po zapoznaniu się ze sprawą powiedział że to powinno działać.



Do czego ci ten opornik???? potrzebujesz jedynie do baku na co ci ten drugi???


Przepraszam, miało być kondensator ;) Coś mój wujek mówił że on powinien też coś dać...

Czyli jak w końcu z tym czujnikiem paliwa? Dostałem jakieś też bajery do tego ale nie mam pojęcia co ;)




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2010, 19:46 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Zapodaj foteczkę gadżetów (na co ci kondensator???? kabelek zbiera impulsy z kabla wysokiego napięcia, on będzie zbędny)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2010, 21:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
wrzucam fotki tego co dostałem na Twoją prośbę ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 16:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
Dobra, dzisiaj owinąłem kabel wokół kabla od fajki i obrotomierz działa i wskazuje w miarę dobrą wartość. Głównym problemem są ogromne zakłócenia które wpływają na jego pracę. Pokazuje dobrze, ale wskazówka strasznie skacze. Jakiś pomysł?




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2010, 16:42 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
zastosuj świece np: bR8hs czyli z "R"

jak tam widać masz 2 rezystory z tabeli wylicz ile mają OM
http://ocforum.pl/showthread.php?t=21803

może akurat ten będzie ok do baku

co do reszty gadżetów to zbytnio nie wiem :P poszukaj w ulotce




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2010, 14:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
świecę już zmieniłem na początku samym. Nic to nie dało..

Dowiedziałem się też odnośnie czujnika baku że z oryginalnego nic nie będzie. Działa on na zasadzie włącz wyłącz. Wstawię tam czujnik z pływakiem od Aeroxa, powinien pasować.
podobnie pewnie zrobię z czujnikiem oleju, chociaż muszę sprawdzić czy ten dobrze wskazuje.. :)

z początku chciałem też zrobić filtr z tych bajerów co dostałem, ale nic w ogóle to nie dało. Owinąłem na razie przewód od fajki grubym miedzianym przewodem, i pokazuje już mniej więcej prawidłową wartość. Teraz pozostało mi już tylko zmodzić jakiś filtr przeciwzakłóceniowy i powinno być już w miarę dobrze, ale to się dopiero okaże.




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2010, 15:09 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Browarczyk pisze:
Dowiedziałem się też odnośnie czujnika baku że z oryginalnego nic nie będzie. Działa on na zasadzie włącz wyłącz.


A czy jest on ci w ogóle potrzebny w SM??????




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2010, 15:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
Wiesz.. Jestem gadżeciarzem od urodzenia, i lubię mieć to za co płacę. Kupiłem też ten licznik ze względu właśnie na to że wskazuje poziom paliwa. Przerobienie tego to podobno chwila moment jest a efekt później zadowalający :)

Edit: Ale jeszcze mam takie pytanie. Czy wiecie jak dorobić czujnik luzu w takim motorze jak moim? (ważne żeby silnik AM6) Podobno jest to możliwe jak się gdzieś dowiedziałem ale nie wiem na jakiej zasadzie można coś takiego stworzyć. (Denerwuje mnie szukanie luzu na światłach albo gdzieś indziej...)

Wychodzę z założenia że możliwe jest zamontowanie takiego czujnika, ze względu na to że Aprilia RS ma taką kontrolkę, Gilera Eaglet również...




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 08 mar 2010, 15:53 przez Browarczyk, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2010, 16:36 
Zbanowany

Rejestracja: 20 lut 2010, 21:44
Posty: 193
Pojazd:
Ja w derbi też ją mam, szukaj czujnika przy zmianie biegów (dźwigni) (w derbi tam jest) powinien z niej wychodzić kabelek tam jest czujnik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2010, 17:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
Ale to on już jest tam zamontowany czy trzeba go domontowywać?

Obrazek
Obrazek Obrazek

Dodaję zdjęcie okolic stopki zmiany biegów w poszukiwaniu czujnika luzu.

Wie ktoś może gdzie on się znajduje, ew. gdzie go wstawić? (przybliżone miejsce)

Jak się trochę ociepli wyczyszczę ten cały syf i dodam świeże zdjęcia ;)




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 15:28 przez Browarczyk, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 15:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2010, 19:54
Posty: 43
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:
Witam. Przepraszam za doubla, ale mam pytanie. Owinąłem ten kabel wokół przewodu świecy, i są straszne zakłócenia. Przypuszczam że od magneta. Macie jakiś pomysł jak je wyeliminować?




_________________

Pozdrawiam Browarczyk :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 mar 2010, 15:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Masz świece z opornikiem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy