Dzisiaj jest 22 lis 2024, 17:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 lut 2010, 19:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Witam.
Z pewnych powodów musiałem zdjąć koło w swoim tph, zeszło bez problemu , ale puźniej musiałem rozpołowić zacisk żeby włożyć je spowrotem (nie mogłem wycelować między tarcze a klocki ) .
No i hamulce zapowietrzone .
Więc otwieram zbiorniczek dolewam płynu i pompuje klamką , przetrzymuje i odkręcam odpowietrznik . Zrobiłem tak 100 razy i nic. :roll: Płyn leci ale zbytnio nie widać w nim bąbelków (czyt. powietrza).
Latem jak zmieniałem klocki też ropoławiałem zacisk (wybiłbym bolec moze było by łatwiej ale był zapieczony) odpowietrzałem też ze 100 razy , i nic , więc wybrałem się z kumplem w trase ok. 50km czasami co 5 km klikając z 10 razy klamką poczas jazdy. W pewnym momencie hebel zaczął twardnieć.
Teraz nie mam zamiaru jeździć 50 km i klikać na hebel , bo widzicie co mamy za oknem.
Da się jakoś warsztatowymi sposobami po ludzku odpowietrzyć hamulce?
pozdrawiam! :wink:




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2010, 20:04 
**

Rejestracja: 09 sty 2010, 15:46
Posty: 282
Pojazd:
Raz w warsztacie samochodowym widziałem że majster miał taki sprzęt co robił "sztuczne" ciśnienie i wszystko ładnie odpowietrzone w kilka minut




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2010, 20:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Próbowałem też ze strzykawką i nic. :/




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2010, 21:21 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 18:00
Posty: 522
Lokalizacja: Gdynia
Pojazd:
A przytkałeś otwór jak spuszczałeś płyn?? Zrób tak żeby tylko trochę się sonczył, a nie leciał ciurkiem. :wink:




_________________

Ty!! *Sprawdź mojego sqta*Obrazek
Cytuj:
silniki piaggio/gilera są uznawane za najlepsze i najnowocześniejsze jednostki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lut 2010, 19:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Spróbuje tak jak mówisz kmietol .
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? :/




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lut 2010, 19:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Problem może tkwić w pompie hamulcowej, wiadomo że w TPH jest anormalna (zamocowana do ramy przy lagach. Spróbuj podczas pompowania poprzechylać skuter :wink:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!


Ostatnio zmieniony 18 lut 2010, 19:55 przez Banakil, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lut 2010, 20:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
To jest tak przesrane z tym odpowietrzaniem ze nie wiem :angry: .
Jutro dalej będę kombinował . Oby się udało.. :/
Piszcie jak macie jeszcze jakiś pomysł.. :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lut 2010, 20:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
ja to robiłem w runnerze że odkręciłem odpowietrznik tylko troszeczkę raz a potem pompowałem aż stary płyn i powietrze wyleciało z rur a co za tym poszło klamka stała się twarda, i dopiero po tej operacji zakręciłem odpowietrznik :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2010, 21:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2009, 14:05
Posty: 63
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
Revo i jak, udało ci się odpowietrzy ten układ hamulcowy? Bo ja dziś też rozebrałem zacisk, potem ładnie złożyłem, ale za hu.. nie moge tego odpowietrzyc;/




_________________


"It's still your motherf***ing session :D"


Moja zabawka;
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=166520




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lut 2010, 22:15 
**

Rejestracja: 09 sty 2010, 15:46
Posty: 282
Pojazd:
Ja odpowietrzałem i za h** nie mogłem .Ale przyszedł ojciec i pokazał mi trick .Odkręcił waż od pompki ,dodusił palcem do wylotu i pompował .Gdy poczuł napór na palec płynu przykręcił przewód i elegancko się odpowietrzył .Należy robić tak pompować,pompować,pompować trzymać popuścić odpowietrznik i tak w kółko aż klamka zrobi się wystarczająco twarda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 0:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Aroni pisze:
Revo i jak, udało ci się odpowietrzy ten układ hamulcowy? Bo ja dziś też rozebrałem zacisk, potem ładnie złożyłem, ale za hu.. nie moge tego odpowietrzyc;/

Co ty zesrać się idzie a nie zrobić :/.
Cyngiel jak to dokładnie zrobił?
Odkręcił przewód przy zacisku ? I zatkał palcem i pompował?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 9:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
przecież ja ci to opisałem jak zrobić:

odkręcasz kopułkę od płynu a na odpowietrznik zakładasz jakiś wężyk, wężyk wsadzasz do jakiegoś słoika i leciutko, jak najmniej się da ale żebyś mógł pompować odkręcasz odpowietrznik, po tym zabiegu cały czas pompujesz klamką pamiętając o tym aby nie zabrakło w niej płynu, czyli cały czas dolewasz płyn i pompujesz aż zobaczysz że przez wężyk do słoika leci już tylko czysty płyn i bez powietrza, po tym jak to zobaczysz klamka będzie twarda i zakręcasz odpowietrznik a następnie dolewasz na maxa płynu hamulcowego i zakręcasz kopułkę ... ja tak zrobiłem w runnerze i hample brzytwa :lol:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 9:34 
*

Rejestracja: 23 lut 2010, 14:00
Posty: 26
Lokalizacja: Brzeziny
Pojazd:
sprubuj z innym płynem chamulcowym innej firmy
Tez tak miałem i kupiłem inny płyn i działa elegancko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2010, 14:53 
**

Rejestracja: 09 sty 2010, 15:46
Posty: 282
Pojazd:
Tak zatkał palcem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2010, 22:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
A wiec tak jade dzisiaj skuterem i jak się spodziewałem (1 post) hamulec sam z siebie zaczął chodzić.
Dodam że dzisiaj dużo jeździłem na 1 kole i przypuszczam że przez wibracje ten płyn się ułożył w układzie i jest już git. :)
Doszło tutaj raczej do porządnego zapowietrzenia zacisku hamulcowego , przez co przeszło dużo moich nerwów. :twisted:
Moim zdaniem układ hamulcowy w piaggio jest posrany :lol:
Pozdrawiam i nie życze nikomu takich przeżyć z hamulcem :cool:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2010, 22:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Dlatego, trzeba wymieniać tą pompę na pompę hamulcową na kierownicy + dłuższy przewód hamulcowy. :cool:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2010, 23:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2009, 9:50
Posty: 622
Pojazd:
Revo, Ty masz zaciski brembo jak tak to nie wiem co po rozpoławiać żeby wyjąc koło albo klocki ja tylko wyjmuje zawleczkę z tyłu zacisku wybijam bolca i klocki same wypadają i nic nie nie zapowietrza




_________________

100 km/h LICZNIKOWE i po co mi jakiś tuning :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 mar 2010, 23:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Tylko problem w tym że ten bolec jest już tak zardzewiały i zapieczony że masakra :lol:
A tę zawleczkę gdzieś zgubiłem :twisted:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 mar 2010, 14:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2009, 9:50
Posty: 622
Pojazd:
na twoim miejscu bolec bym spryskał WD-40 a jak zgubiłeś zawleczkę to proponuje małym wiertłem przewiercić bolca i zrobić zawleczkę to bardzo pomaga z demontażu klocków :D




_________________

100 km/h LICZNIKOWE i po co mi jakiś tuning :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 maja 2014, 17:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2008, 18:06
Posty: 395
Lokalizacja: Szydłowiec
Pojazd:
Witam! Odświeżam temat ponieważ mam taki sam problem w typhoonie. Zdjąłem zacisk, a hamulec zrobił się miękki. Odpowietrzałem ze sto razy i nic. Pompowałem, pompowałem trzymałem i odkrecałem odpowietrznik i nic. Problem jest natomiast taki, że płyn ze zbiorniczka praktycznie wcale nie ucieka. Uklad jest szczelny i nie mam pojęcia. Chciałem już kupić nową pompkę.. Jakieś porady? Musi to działać, ale zwykłe odpowietrzanie nie działa niestety w tym wypadku.. Obstawiam, że w zacisku też mam mało płynu hamulcowego teraz, ponieważ odkręciłem wężyk przy zacisku i pompowałem.. Powietrze wypychało płyn z zacisku, natomiast ze zbiorniczka nic nie ubywało.. Dziwna sprawa wszystko szczelne wężyk ze zbiorniczka do pompki też jest ok, odpowietrzyłem nawet tą pompkę, ale i tak jest dupa.. Help me! Bartek

-- 20 maja 2014, o 17:53 --

Panowie, wypowie się ktoś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy