Dziś postanowiłem opis mój skuter a więc:
Dane techniczne:
Typ silnika: 1-cylindrowy, 2-suwowy z automatycznym dozownikiem oleju i wskaźnikiem rezerwy, automatyczne ssanie, system oczyszczania spalin KCAS*, katalizator /emisja Euro 2/
Typ chłodzenia: chłodzony powietrzem wymuszonym przez wentylator
Typ zasilania: gaźnik ogrzewany japońskiej marki “Keihin”, generacja PB Ø 14
Typ instalacji elektrycznej: instalacja 12V, japoński akumulator bezobsługowy 4Ah
Typ świecy zapłonowej: NGK BR8HSA
Pojemność skokowa: 49.4 cm3
Średnica x skok tłoka: 39.0 x 41.4 mm
Stopień sprężania: 7.2 : 1
Moc maksymalna: 5.9 KM przy 7000 obr./min.
Maksymalny moment: 4.5 Nm przy 6000 obr./min.
Typ przekładni napędowej: skrzynia biegów w pełni automatyczna typu CVT ze sprzęgłem suchym wielotarczowym i chłodzeniem wymuszonym variatora
Przeniesienie napędu: pasek klinowy zębaty
Typ zapłonu: zapłon elektroniczny typu C.D.I.
Typ rozruchu: rozrusznik elektryczny + nożny kick-starter
Pojemność zbiornika paliwa: 5 litrów (w tym ok.1 litr rezerwy)
Pojemność zbiornika oleju: 1.3 litra (w tym ok. 0.2 litra rezerwy)
Spalanie: 3 litry / 100 km
Prędkość maksymalna: 75 km / h
Zawieszenie: rama z rur stalowych
Przednie: widelec teleskopowy Ø 31 mm, skok 85 mm
Tylne: wahacz z pojedynczym amortyzatorem o skoku 60 mm z 5-cio stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny:
- komfortowe
- normalne (3-zakresowe)
- sportowe
Koła i opony: felgi aluminiowe 3-ramienne o średnicy 12”
Przednie: opona bezdętkowa marki CST, rozmiar 120/70-12” opona bezdętkowa marki CST
Tylne: rozmiar 120/70-12” szeroka opona bezdętkowa marki CST, rozmiar 130/70-12”
Hamulce przednie: hydrauliczny tarczowy wentylowany, Ø 180 zmm, zacisk 2-tłoczkowy
Hamulce tylne: mechaniczny bębnowy, Ø 110 mm, wskaźnik zużycia okładzin ciernych
Wymiary: 1870 x 700 x 1120 mm (dł. x szer. x wys.)
Rozstaw osi: 1350 mm
Waga / dmc: 97 kg / 251 kg
Wady: fałszujący wskaźnik paliwa
Zalety: duża, wygodna kanapa, dość niskie spalanie, dobre osiągi, praktycznie brak awarii.
Zdjęcia mojej Vitalki