Dzisiaj jest 11 mar 2025, 3:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: świece
Post: 01 kwie 2010, 15:36 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2009, 12:13
Posty: 516
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
witam mam pytanie co do świec czym się one różnią BR8ES a BR9ES długością a może mocą czy jak to nazwac która będzie lepsza ?
Obecnie mam BR8ES ale na tej stronie
Link
jest zalecana świeca BR9ES co prawda rocznik 1999-2002 a mój jest z 2005r
mam APRILIE 150cc 2T 2005r


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 15:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Różnią się ciepłotą. BR8ES oddaje mniej ciepła do głowicy, niż BR9ES, ale nie sądzę żeby miało to jakikolwiek na coś wpływ. Po prostu następnym razem załóż tą odpowiednią.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 18:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Ja mam BR8ES a powinienem mieć BR9ES ale nie odczułem różnicy przy zmianie , po prostu w sklepie nie mieli innej a powiedzieli że nie odczuje zmiany.
Dla ciekawostki dodam że R- oznacza rezystor. A te liczby to ciepłota.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 18:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
Napomne przy okazji ze po zalozeniu BR7HS nie odczulem roznicy miedzy BR8HS.




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 19:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2009, 17:14
Posty: 169
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
Ja w mojej apce miałem BR7ES, i teraz jak ostatnio brałem nową w sklepie zaproponowali mi z wysuniętą elektrodą która zwiększa kompresje- ciekawe jak jest w praktyce. A model będę wiedział jutro bo na teraz nie pamiętam.




_________________

Obrazek
Pamiętajmy !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 21:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 22:10
Posty: 675
Lokalizacja: Szczytno W-M
Pojazd:
No tak R oznacza rezystor/opornik przeciw zakłóceniowy.
Według ciebie niby co to jest?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2010, 21:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
DEBESZCZAK, Nie jesteś na forum za karę.
Co drugi twój post sprzyja wszczynaniu kłótni. Chętnie też wysłucham co wg Ciebie oznacza R przy świecach NGK. Wcześniej dobrze napisali.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2010, 6:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Cytuj:
2.1. NGK

Świece NGK są zalecane przez producenta sam. Honda. I jeżeli nie wiemy jakie świece są najlepsze dla naszego pojazdu, po prostu zajrzyjmy pod maskę. Na osłonie paska rozrządu (bądź na tabliczce pod maską) powinny być napisy w stylu: NGK BKR6ES-11 oraz ND K20PR-U11. To pierwsze to oznaczenie świec NGK pasujących do auta, a to drugie to oznaczenie innych japońskich świec - NipponDenso (lub po prostu Denso), które są również odpowiednie. Podręcznik Haynes proponuje świece Champion. Dziwne to bo nie są one proponowane przez Hondę. Ostatecznie oznaczenia świec można znaleźć w książce obsługi pojazdu, którą każdy powinien posiadać.

Dla wnikliwych podaję sposób w jaki NGK oznacza swoje świeczki:
Za przykład posłuży tu oznaczenie świecy do HC 1,5l 16v 92 rok - BKR6ES-11
(cool.gif (KR) (6) (E) (S) - (11)

Mamy 6 pól.

Pole 1: oznacza średnicę gwintu
A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm

Pole 2: Konstrukcja
C = wielkość śruby(klucza do przykręcania świecy) 16mm
K = to samo co C, tyle że oznacza dodatkowo wysunięty izolator
M = mini świeca
P = wysunięty izolator
R = świeca typu "Resistor"
SD = świece o iskrze powierzchniowej
U = świece o iskrze częściowo powierzchniowej
Z = świeca tłumiąca spalanie ukryte
Pole 3: Przedział temperaturowy
2 = "gorąca", aż do 10 = "zimna". Jedynki nie ma.
Pole 4: Długość gwintu
E = 19mm
F = świeca bez gwintu (stożkowa)
H = 12.7mm
L = 11.2mm

Jeżeli to pole jest puste i świeca ma średnicę gwintu 18mm jego długość=12mm, a jeżeli świeca ma średnica 14mm to długość 9,5mm.

Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposób spalania
A, B = świece specjalne,
C = specjalna elektroda zewnętrzna,
G = świeca typu "racing"
GV = świeca "racing" z elektrodą typu V (elektroda zew. ma kształt języka węża)
H = połowa długości gwintu
K = dwie elektrody zewnętrzne
L = świeca o 2 razy niższej ciepłocie
LM = świeca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!!
M = świeca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla)
N = specjalna elektroda zewnętrzna
P = elektroda centralna platynowana
Q = 4 elektrody zewnętrzne
R = elektroda typu delta dla BMW
S = standartowa elektroda centralna 2.6mm
T = 3 elektrody zewnętrzne
V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka średnica)
VX = elektroda centralna platynowana (high performance)
W = elektroda wolframowa
X = szczelina typu "booster" tak jak GV
Y = wyżłobiony rowek w elektrodzie centralnej

Pole 6: Szerokość szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm)
Może być: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20

NGK robi świece właściwie do wszystkiego począwszy od kosiarek aż do tych wkręcanych do Drugsterów. I właśnie dla Drugsterów zrobiła świece VX (tzw. V-Power). Właściwie są to normalne świece reklamowane jako sportowe, a to dzięki powłoce platynowej (platiunum plated) najważniejszych części przenoszących iskrę. Świeca taka jest w stanie wytrzymać wyższe temperatury niż normalna (pozostając nie stopioną, bez ubytków), bądź tkwić w naszym samochodziku gdzieś około 60-100 tyś. km. Jak kto sobie życzy. Jednak żadna świeca nie jest niezniszczalna i trzeba ją kontrolować jak każdą inną. Jedna taka kosztuje 25-35 zł. Normalne świece 15 zł jedna.

Piotr Antkowiak


Info ze strony http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=42375

I tabela: http://www.tempra.org/uploads/Tabela_sw ... nowych.doc


A teraz DEBESZCZAK sprawdź na jakiej wysokości latają krowy :mrgreen:




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy