Dzisiaj jest 01 gru 2024, 12:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 maja 2008, 23:05 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Skuter po tuningu klasy sport 70cc

Fanatyka młodzieży w dzisiejszych czasach idzie w ślad skuterów, supermoto i innych jednośladów upoważniających ich prawnie do jazdy po ulicy. Niemcy, Włochy, Szwecja to kraje w których skuter można spotkać na ulicy „częściej” niż samochód. Są tam tacy miłośnicy skuterów, a co przez to idzie tuningu, że skuter po ich modyfikacjach może zaskoczyć niejednego kierowcę samochodu, tam na poziomie „Evo” lub inaczej zwanym „High End” osiąga prędkość nawet do 140 km/h.
Portale takie jak YouTube w zupełności odzwierciedlają co taka maszyna potrafi i przybliża nam co się dzieje za naszą granicą, jakie nowe trendy, różne pokazy itp.
W Polsce dopiero to się zaczyna, powstają rożne fora tematyczne, sklepy, artykuły przez co można się dowiedzieć co, za ile, gdzie założyć części umożliwiające stworzenie takiego właśnie potwora.
W tym chcemy zaprezentować jak można zrobić swój skuter poziomu „Sport”. Jednostką podstawową będzie jakże sławna Yamaha Aerox najczęściej wykorzystywany skuter do tuningu optycznego jak i mechanicznego. Mamy na wydanie 4000 zł.
Zacznijmy od tego, że jeżeli ma się pieniądze na „full tuning” kupujemy od razu cały zestaw, a jeśli pieniądze przypływają co jakiś czas i jednorazowo nie starczy nam na zakupienie całości wyposażenia, kupujemy części w niezbyt sztywnej kolejności. Przytoczę przykład: mamy seryjny skuter, zakupimy jakiś gaźnik 17,5 mm, spalanie wzrośnie, osiągi być może także, ale nie tak zaskakująco jeżeli byśmy mieli zamontowany wydech, cylinder, zawór membranowy i inne części, wtedy skuter wykorzystuje w 100% to co gaźnik może nam dać.
Wracając do kolejności kupowania części, niepisana reguła mówi, że na sam początek daje się sportowy wariator lub/i sportowy wydech. Jeśli mamy w planach mieć zamontowany większy cylinder klasy sport to kupujemy wydech oczywiście do tejże klasy, jeżeli kupimy wydech pod serie to nie wykorzysta on mocy jaką nam daje „cylek”.
Następnie myślimy nad większym gaźnikiem, stożkiem, większym króćcem, wszystko po to, aby przygotować skuter pod 70 cc. Najlepiej te części już mieć zakupione razem z cylindrem wtedy efekty będą powalające. Kupujemy wybrany cylinder, obowiązkowo łożyska wału i jak mamy już dość stary skuter i mamy spory przebieg kupujemy także wzmacniany wał.
Na sam koniec sprzęgło, przełożenia, kolektor momentu obrotowego i jeżeli hojność rodziców dopisze jakieś inne „wspomagacze” np. Gas Box.
Oczywiście to nie wszystko, nasza maszyna aby była taka o jakiej marzymy, powinna być profesjonalnie wyregulowana, rolkami wariatora, sprężynkami sprzęgła, sprężynami dociskowymi, i dostosowywaniem składu jak i ilości mieszanki przepływającej przez gaźnik.

My oczywiście mamy gotówkę i chcemy zakupić cały zestaw w takiej kolejności jak wyżej opisałem.

Wydech

Rozpoczniemy od wydechu. Na rynku jest mnóstwo wydechów przeznaczonych pod większy cylinder, Yasuni R, Polini For Race 3, Laser X-Pro - te trzy konkurujące ze sobą wydechy są najlepsze i najczęściej kupowane z ich kategorii.
Yasuni R- sama firma mówi za siebie, perfekcyjne osiągi, niesamowita renoma, wydechy do każdego tuningu, także Yasuni R spośród 6 wydechów tej firmy ( Z, R, C16, C20, C21, C30)po samym założeniu dodaje sporo mocy, po regulacji jeszcze więcej można wycisnąć z jego potencjału. Największą moc uzyskuje się w średnich i wyższych partiach obrotów. Cena, wersja Alu ok. 660 zł, wersja Carbon ok. 714 zł.

Polini FR3- góruje tym ze można go zastosować praktycznie w każdym tuningu prócz „Evo, High End” ciągnie od „samego dołu”. Cena ok. 810 zł.

Laser X-Pro- Najlepiej oceniany w niemieckich testach, najlepiej wyszedł spośród wydechów klasy sport-midrace, ale w praktyce jest troszkę inaczej, już nie jest taki super. Największa uzyskiwana moc w zakresie średnich i wysokich obrotów. Cena od 530 do 610 dużo wersji (carbon+ chrom, chrom, carbon i bez dodatków)
Wybór padł na Yasuni- najczęściej polecany, wybierany wydech do sporta, super osiągi, pośrednia cena.

Pasek

Pasek- teraz mamy dość spory wachlarz pasków do wyboru, ważne aby pasek był wzmacniany, kevlarowy, kierujmy się tez firmą, moim faworytem jest Polini Kevlar. Cena ok. 150 zł.

Wariator

Wariator- jest dwóch konkurentów których wybór jest nie lada gratką każdy jest praktycznie ten sam co do wykonania jak i efektów, a mianowicie Hebo Next Generation i Malossi Multivar. Z czasem na naszym polskim rynku przybywa zagranicznych nie wypróbowanych wariatorów których nie znamy.

Hebo Next Generation- wykonanie znakomite, w sklepach internetowych zachwalany swoja jakością i efektywnością, kusząca cena. W zestawie możemy znaleźć wariator, tulejkę, 3 komplety rolek, sprężynę dociskowa i podkładki korygujące w wersji Hebo Competition Plus (następca Competition Kit) wentylator wariatora ze zbierakiem i pasek napędowy. Cena od ok. 235 zł do ok. 324 zł.

Malossi Multivar- jakościowo efektywnościowo jest na równi z Hebo, znakomicie wyrównuje „doły” w przyspieszeniu, poprawia dynamikę v-max przyspieszenie skutera. Zachwalany przez jego nabywców. Cena ok. 240 zł.

Wybraliśmy Malossi- padło na niego ponieważ z Hebo niekiedy są problemy z regulacją, dla niedoświadczonego nabywcy.

Gaźnik

Gaźnik- gaźnik o przepustowości 17,5 mm w zupełności wystarczy do tuningu klasy sport. Gaźniki nie wyróżniają się jakoś innowacyjnymi budowami, jednakże różnią się jakością wykonania. Najbardziej znaną jak i najczęściej kupowaną marka jest Dell`orto cechuje się jakością wykonania, nie można mieć zarzutów co do tej firmy. Cena ok. 250 zł.

Stożek

Stożkowy filtr powietrza- stożków do skuterów są dwa rodzaje, poprawiające stylistykę (optykę) skutera i te które maja na celu poprawić osiągi. Zajmijmy się tym drugim rodzajem bo te wyborem będzie Malossi E5 Polini Air Box lub Revo S-Type – inne nazwy różne ceny, a wyglądają identycznie. Można by było zastosować stożek typu Hebo S ale takie stożki są bez osłony i z takim stożkiem nie radziłbym jeździć w deszczu lub po polnych drogach, ponieważ woda lub drobinki piasku mogą dostać się do gaźnika, a następnie do cylindra, robiąc spore straty. Malossi, Polini, Revo maja osłonę dzięki której praktycznie jest uniemożliwiony dostęp wody i piasku. Wybieramy najtańszą jednostkę Revo S- Type. Cena ok. 60 zł.



Króciec

Co do wyboru króćca- tu zostawiamy wybór kupującemu, byle by miał przelot taki sam, Lub większy niż przelot gaźnika. Ma on na celu ułatwienia swobodnego przepływu mieszanki. Cena od ok. 30 zł do ok.

Łożyska

Łożyska- firma Stage6 ma w swojej ofercie łożyska z koszyczkiem metalowym i teflonowym. Metalowy praktycznie lepszy, ale w razie uszkodzenia może także uszkodzić nam cylinder. Koszyczek teflonowy, ma taki plus ze w razie rozsypania nie zostanie uszkodzona gładź cylindra, ale jest jedno „ale” nie można stosować tych łożysk jeżeli mamy wydech z katalizatorem tzn. od wyższej temperatury może nam się po prostu stopić. Cena, S6 Metal ok. 95 zł, S6 teflon ok. 120 zł. Wybraliśmy Stage6 Metal.

Wał

Wał- nie ma żadnego faworyta, jest tylko „klapa” mianowicie RMS Racing, wszystko ładnie, pięknie, tanio, wytrzymuje 16000 obrotów, jednakże co rusz słychać o pękniętej korbie lub innych dziwnych przypadkach. Wały można podzielić na dwie grupy, ten zwykły wytrzymujący wysokie obroty i ten z końcówka HPC (High Primary Compression) który także jest wytrzymały i jak po nazwie widać zwiększa kompresje poprzez zmniejszenie pojemności skrzyni korbowej. Koncentrujemy się właśnie na takim wale jakim jest Stage6 HPC….

S6 HPC- jest to bardzo mocny wał wykonany z wytrzymałych stopów metali wytrzymuje ze spokojem aż 16000 obr/min, zmniejsza pojemność skrzyni korbowej przez co zwiększa się kompresja jak i osiągi naszego skuterka. Cena ok. 497 zł.

Cylinder

Cylinder- w klasie sport praktycznie są tylko cylindry żeliwne, cylindry aluminiowe zaczynają się powyżej tej klasy. Osiągają moc od 7 do 10 KM, zależnie od reszty podzespołów, a także od jakości docierania, i eksploatowania. Maksymalne obroty w granicach 9-11 obr/min. Można wyodrębnić cztery Metrakit, Polini, Malossi, Stage6, który z pośród nich jest jedną zupełną nowością. Cylindry do skuterów chłodzonych powietrzem są średnio tańsze o 100 zł od tych chłodzonych cieczą. Wszystkie cieszą się zarówno złą jak i dobrą opinią, a to wszystko to spowodowane jest tym, że jak ktoś nie umiejętnie składał, docierał, użytkował dany cylinder, zatarł go lub nie ma mocy jaka powinien osiągać wtedy ktoś traci do niego sentyment i raczej go już nie kupi, chyba, że się zna i wie, że popełnił błąd i jest przekonany, że ten cylinder który miał był dobrym wyborem.

Mianowicie Stage 6 StrettRace- wszedł niedawno na rynek, nieoczekiwanie i chyba sukcesywnie, coraz więcej ludzi pyta na forach o ten cylinder i chętnie go kupuje. Praktycznie jest taki sam jak reszta konkurencji, ale ma cos nowego. Z zewnątrz wygląda prawie tak samo jak seryjny cylinder i co najważniejsze ma napisane 49cc (a to przecież 70cc), pomyśleli o tym, że istnieje taka instytucja jak Policja i w razie kłopotów można się oprzeć o ten napis. Moc 9,5 KM Oczywiście wytrzymały, mocny i najtańszy z całej czołówki ok. 473 zł.

Metrakit Hand Made- najmocniejszy wśród sportów bo aż 11 koni. Znana firma, super osiągi, niezła jakość, stosunkowo niedrogi, te wszystkie cechy powtarzają się w tych czterech wybranych cylindrach. Moc 8-11 KM. Cena ok. 555 zł


Malossi Sport- wypróbowany, znakomity cylinder, można go brać nie bacząc na to, że to nowość czy najmocniejszy to po prostu stary,


Polini Sport- przetestowany już na niejednym skuterze bez awarii ,super cylinder, niestety najsłabszy wśród sportów, gwarantowana najwyższa jakość, w zestawie dodatki np. membranki paliwowe. Moc 8,5 KM. Cena ok. 560 zł.


Wybór padł na „wcześniaka” Stage6 StreetRace, najtańszy, wyprodukowany przez znaną firmę, zapowiada się ciekawie dlatego go bierzemy (trzeba iść z czasem ).


Sprzęgło

Sprzęgło- sprzęgło ma za zadanie wzmocnić start skutera a także minimalnie przyspieszenie. Do poziomu sport najodpowiedniejszym byłby Stage6 Racing Torque Cotrol. Całkiem nowe sprzęgiełko oczywiście super, wzmocniony z innowacyjnym dodatkowym rodzajem regulacji. Posiada on jak każde sprzęgło sprężynki oraz, co się rzadko zdarza, ciężarki do jeszcze bardziej precyzyjnej regulacji. Cena ok. 270 zł Do tego można jeszcze dokupić wzmocniony dzwon sprzęgła, innowacyjny, najczęściej kupowany, zachwalany Stage6 Wing Cooler Team wzmocniony pierścieniem, następca Wing Cooler. Cena ok. 170 zł.


Przełożenia

Sportowe przełożenia zakłada się tylko gdy ma się już porządny tuning jakiejś klasy, do serii w ogóle nie jest to polecane. Ważne aby przełożenia dobierało się procentowo do każdej klasy indywidualnie do sportu akurat 10-15 %. Cechujące się najlepszym wykonaniem przełożenia wyprodukowane są przez firmę Metrakit, po prostu najlepsze jak i najpopularniejsze przełożenia. Po ich założeniu przekonamy się ze wcześniejszy tuning nie poszedł na marne. Cena, pierwotne ok. 270 zł, wtórne ok. 210 zł razem około 480 zł.

Kolektor

Kolektor momentu obrotowego- zamyka już stawkę naszego spisu części, a także wymiany całego napędu w skuterze. Daje on nam znacznie poprawione przyspieszenie poprzez inna krzywiznę talerzy niż w seryjnym skuterze. Cena dość zaskakująca bo waha się od ok 300 do nawet 800 zł.



Kosztorys
Produkt Cena
Wydech- Yasuni R (wersja Alu) 660 zł
Pasek- Polini Kevlar 150 zł
Wariator- Malossi Multivar 240 zł
Gaźnik- Dell`orto 17.5 250 zł
Stożek- Revo S-Type 60 zł
Króciec (wolna ręka wyboru) 30 zł
Łożyska- Stage6 Metal 120 zł
Wał-Stage6 HPC 479 zł
Cylinder- Stage6 Street Race 473 zł
Sprzęgło-Stage6 Racing Torque Control 270 zł
Przełożenia (Pierwotne i Wtórne)- Metrakit 10-15 % 480 zł
Kolektor- Polini 300 zł
Dzwon- Stage 6 Wing Cooler Team 170 zł
Razem: 13 podzespołów
Razem 3682 zł

Zostało nam 318 zł możemy te „resztę” przeznaczyć na olej, rolki, sprężynki, sprężyny dociskowe do regulacji, lub pobawić się w tuning optyczny.

Po profesjonalnym założeniu, podręcznikowym dotarciu jak i profesjonalnej regulacji, skuter może osiągać prędkości zbliżone do 110 km/h, a jego zrywność pozwoli na bezproblemową jazdę na jednym kole . Taki sprzęcik ma w sobie sporo potencjału, wiec korzystaj z niego z rozsądkiem.
Pamiętajmy także o tym, że są minusy takiej operacji. Sporo pieniędzy kosztuje, skraca się żywotność naszej maszyny, zwiększy się spalanie, zwiększona awaryjność danych części, no i kłopoty jeżeli policja nas dupnie.


Pamiętaj, robisz to na własną odpowiedzialność!
Tuning w Polsce jest zabroniony, prawie wszystkie wyżej wymienione części nie mają homologacji i nie są dopuszczone do ruchu!



Ceny z połowy 2008 roku.


Ostatnio zmieniony 26 kwie 2010, 22:23 przez Kąkol, łącznie zmieniany 5 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2008, 10:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 1:47
Posty: 341
Pojazd:
Brawo!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2008, 10:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2008, 19:50
Posty: 74
Lokalizacja: Hajnówka(PODLASIE)
Pojazd:
Myśle że pomogłeś wielu osobom tymi danymi . A teraz niech gazeta żałuje że nie wzieła twojej pracy !!




_________________

Yamaha Aerox 97r.

Setup :

Cylinder : Boolder ( Niemiecki ) 70cc
Wał : Top Perfomance Evolution NG
Stożek Polini Air Box
Dzysza 86
Rolki Stage 6 : 6 gr
Kolektor Ssący Tec 21 mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2008, 10:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2008, 16:46
Posty: 218
Lokalizacja: Kościerzyna
Pojazd:
No gratulacje, bardzo fajny artykuł :cool:




_________________

Gilera Runner 01r.

FORUM:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=12641

PJ:
http://www.polskajazda.pl/Profil,Gilera ... o,50/34693

Nasze Forumowe NK: http://nasza-klasa.pl/profile/20779204




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2008, 15:00 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
Bardzo fajny art powinieneś dostać pochwałę. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2008, 18:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Na nowym forum dostanie zapewne :mrgreen: Ale wielki szacunek !! Na nowym forum powinno sie to wstawić na sam środek :] jako wielki poradnik od czego zacząć :grin: A co do 70ccm... dlatego tego robić nie będę przynajmniej przez najbliższe 4 lata ale wtedy pewnie przesiąde sie na jakiegoś małego potworka :razz: :mrgreen: Jeszcze raz wielkie gratulacje Kakol :] I życze wszystkim tym którzy dokonali tuningu itd. żeby nie capnęła was policja :razz: :mrgreen:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 maja 2008, 23:06 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Zapewne tekst nie jest taki super. Musze wprowadzić małe poprawki.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2008, 7:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 cze 2008, 10:52
Posty: 450
Lokalizacja: Pleszew
Pojazd:
Dobry :) Ojj tylko nie mam dostepu do takiej kasy :( i strasznie szkoda :(




_________________

Obrazek

http://wolnekonopie.pl/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2008, 9:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
A mam małe pytanie: do jakiej gazety wysłałeś ten art?




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2008, 9:30 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
"Skuter"




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2008, 21:25 
*

Rejestracja: 06 lip 2008, 18:59
Posty: 10
Lokalizacja: Nasielsk
Pojazd:
Mam takie pytanie, części te nie mają homologacji, czyli używanie ich jest przestępstwem. Jaka kara grozi za ich używanie? I czy policja może łatwo do tego dojść, czy ktoś ma tuningowany skuter, czy nie, w końcu policjanci orłami w sprawach tuningu nie są, przynajmniej nie wszyscy. I czy duża ilość policji ma dostęp do hamowni?




_________________

Keeway Hurricane, chińskie, ale solidne i porządnie wykonane, dla mnie powód do dumy! :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2008, 22:57 
*

Rejestracja: 03 lip 2008, 21:43
Posty: 1
Lokalizacja: mam brać na to kase
Pojazd:
świetny art. naprawdę warty uwagi, nie wiem dlaczego gazeta odrzuciła!!! na pierwszych stronach forum!!! dużo mnie ten art nauczył!!!! :mrgreen:




_________________

ja Wam pokaże...na cio stać moją Yamaszkę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2008, 8:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2008, 12:34
Posty: 57
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
Spoko art :grin: :grin:




_________________

S6 Streetrace 70cc
Laser x-pro
Dellorto 17.5
Stage6 Double Layer
Hebo NG ( 3.4g )
Sprężyna Hebo +60%
Sprężynki Hebo <expert>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2008, 22:06 
*

Rejestracja: 23 sie 2008, 21:23
Posty: 1
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
kakol pisze:
no i kłopoty jeżeli policja nas dupnie.

pewnie dlatego nie pojawił sie w gazecie :mrgreen:
Artykuł może jest długi , ale jest na tyle wciągający ze jego długości się nie czuje. Ekstra robota. Wielkie pzdr!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sie 2008, 9:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Super artykuł... :)




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2008, 19:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2008, 20:15
Posty: 17
Lokalizacja: Łask
Pojazd:
no bardzo dobre :) ja teraz właśnie zbieram na Malossi Sport 70 cc,gażnik 17,5 i kruciec tylko do trekkera 75 albo 130.... Bedzie git chodził?




_________________

http://nasza-klasa.pl/profile/16229161



!! Lewy Pas,Gaz i Płynę !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2008, 19:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2008, 10:55
Posty: 11
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
art excelent fajnie sie to czyta. :)
Widze ze sie bardzo dobrze znasz mialbym pare pytan co do mojej sendy R umial bys pomoc bo nie chce wyrzucic pieniedzy w bloto kupujac podzespoly ktore nie beda graly ze soba w harmoni w mojej maszynce napiusz na gg jesli bedziesz mial chwilke czasu :) 9362738 Pozdrawiam mobilki :)




_________________

Metrakit Power ^^
Kit Sp Series 74cc
Tarczki Metrakit Pro
Łozycha Metrakit Pro
Łozycha korbowodu Metrakit HQ
Gazior Metrakit 21mm
Wydech LeoVince v6



http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Der ... me,R/48140




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 18:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2008, 18:03
Posty: 433
Pojazd:
Wspaniały art. Wszystko po kolei opisane, podane realne ceny, realne osiągi. 10/10.

Pozdrawiam!




_________________

[center]~~~~~~Speedfight II LC~~~~~~

> LeoVince 70 Titanum HM.
> Stage6 Sport Pro Vario
> Stage6 Pro Pas
> Stage6 Double Layer
> Stage6 Hard
> Zaw. tył: Sebac High Performance
[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 23:57 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Powiedzmy, że to jest na dst. Nie ma wielu części które z pewnością mogły by tu mieć miejsce.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2009, 10:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2008, 15:52
Posty: 142
Lokalizacja: Busko
Pojazd:
według mnie tuning jest wogole nie opłacalny, kupisz roxa za około 4300 zł dasz w tuning 3700, jak go będziesz chciał sprzedac dadzą Ci 5000 zł :) Pisze ze tuning jest nieoplacalny lecz sam tuninguje, bo nie stać mnie na yamahe R6 :-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy