Dzisiaj jest 01 lis 2024, 15:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 kwie 2010, 14:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Siema mam zamiar kupić RS z przebiegiem 20tyś. mil czy to mało czy dużo na taki moto? Nie nie wiem jak był użytkowany ale miał 4 właścicieli rocznik 2005/6.
I co mu wsadzić żeby zrobić z niego byka? (dużo mocy i v-max dobry). Nie znam się na tuningu 2T ale na razie wymyslilem tak:
cylinder 80 polini, wał polini gaźnik 21mm i tarcze sprzęgła. Ile na tych częściach pożyje i co mu lać? (olej)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2010, 23:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
20 tyś mil to już duży przebieg na 2T i to w dodatku na wysiloną 50. Niezłe przedmuchy musiała mieć przed tym jak te części wstawiłeś. Z tego co wiem, to ten cylek polini 80 jest dość mocny, ale nie osiągnie swojej pełnej mocy na serii wydechu, a Ty chyba taki posiadasz, więc co za tym idzie eksploatacja cylindra wydłuża się (nie pełna moc cylindra). Ja do swojego leje Esso, ale do bardziej wysilonej jednostki polecam Castrol 2T, miałem styczność z tym olejem i na prawdę poprawia on charakterystykę pracy silnika.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2010, 10:26 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Szkoda tylko że za wydech trzeba dać tysiaka więc albo wał i cylinder albo wał i tani cyl za te 300zł i wydech, chyba że sprzedam dobrze chinola mojego (tak za 1400 po tuningu) to i wał i cylinder i gaźnik i wydech kupie. Jaki polecasz wydech? Ile wchodzi oleju do silnika i dozownika?


Ostatnio zmieniony 25 kwie 2010, 10:30 przez totalover, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2010, 11:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Wydech lepiej kupić używany za 300 - 500 zł niż wydawać kasę na nowy przecież wydech się nie zużywa tak jak inne części więc spokojnie możesz założyć używany tylko żeby pogięty nie był.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2010, 12:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
totalover pisze:
Ile wchodzi oleju do silnika i dozownika?

Miałem AM6 (HM CRE) i do silnika wchodziło ok. 800ml oleju.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2010, 15:58 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Moto jednak z roku 2001 przebieg troche mniejszy bo 18tyś mil, pytanie ile wytrzyma po remoncie na częsciach polini te co wymieniłem? Olej bym lał castrol racing 2T. Jaki wydech brać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2010, 19:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
18 tyś mil to jest prawie 30tyś kilometrów według mnie jak na taki silnik to jest już dużo i zależy jak ktoś jeździł bo jeżeli użytkowany był normalnie to obejdzie się na cylindrze z tłokiem i łożyskach ewentualnie regeneracją wału a jeżeli był katowany to może być do wymiany wszystko łącznie ze sprzęgłem i skrzynią. Takie jest moje zdanie na ten temat.

Jeżeli masz kasę na tuning to możesz zrobić tak że kupić go jeździć na tym co tam jest a w między czasie kupić używany silnik z rocznika 2007 albo wyżej bez cylindra na na takim zrobić sobie tuning a potem tylko zamienić silniki i stary sprzedać na części. Wydech to zależy czy chcesz żeby brał z dołu czy w górze, rozglądaj się za markami typu : Hebo, Yasuni, Turbokit, Metrakit itd.

Co do eksploatacji to weź jeszcze pod uwagę to że w motocyklu nie zużywa się tylko silnik lecz także zawieszenie łożyska itd więc przy dużym przebiegu może się szykować większy remont.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2010, 20:46 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Łożyska wału i simmeringi Metrakit Pro 149,94 zł
Uszczelki silnika - komplet 59,66 zł
Tarcze sprzęgła Metrakit Pro Race 164,83 zł
Wał korbowy Top Racing Evolution NG 450,45 zł
Cylinder Polini Race 80cc 800,22 zł
Razem: 1 625,10 zł

Wstępnie tyle wyliczyłem na silnik, wszystkie części ok ale nie wiem czy ten wał długo wytrzyma? I te tarcze sprzęgła też tak sobie. Wizualnie w bardzo ładnym stanie jest nic nie puka, stuka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2010, 21:07 
**

Rejestracja: 23 kwie 2010, 16:08
Posty: 450
Pojazd:
totalover pisze:
I te tarcze sprzęgła też tak sobie. Wizualnie w bardzo ładnym stanie jest nic nie puka, stuka.

Jak na moje za duży przebieg raz że czeka cię remont dwa że jak kolega wspomniał zawierzenie wytłuczone już pewnie łożyska w kołach i tak dalej i tak dalej może się okazać że to będzie twoja skarbonka :D ja bym się wstrzymał na twoim miejscu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 kwie 2010, 23:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Łożyska mogą być jeszcze do wymiany też te w skrzyni itd a trochę ich tam jest. Za ile to moto jest że tak cię do niego ciągnie ?? Według mnie to przy takim tuningu będziesz go remontował w całości po kilku set kilometrach. Zrób jak uważasz żebyś tylko się nie wpakował w skarbonkę jak kolega wyżej pisał bo później ani jeździć ani sprzedać.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2010, 6:20 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
to jak silnik zacznie poddychać albo zdechnie to go rozbiore i zdecytuje czy kupuje silnik czy remontuje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2010, 13:33 
**

Rejestracja: 23 kwie 2010, 16:08
Posty: 450
Pojazd:
ja bym nie kupował poczekaj na inną okazję:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2010, 13:38 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Ciekawe czy ty byś kupił w dobrym stanie wizualnym 2001 rocznik i z silnikiem po remoncie za 4tyś bo z tego co mi wiadomo to trzeba dac za taki 5-6 tyś i nie wiadomo co było wkładane.
Małe WID: http://w116.wrzuta.pl/film/9VQaqNoiMcp/aprilia_rs
GOOGLE: 700 funtów szterlingów = 3 149 PLN


Ostatnio zmieniony 26 kwie 2010, 14:27 przez totalover, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2010, 21:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Poniżej 4tyś można dostać 2003 - 2004 roczniki.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2010, 11:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2009, 16:14
Posty: 42
Lokalizacja: Legionowo
Pojazd:
Konrad324 pisze:
Poniżej 4tyś można dostać 2003 - 2004 roczniki.

Fakt... Tylko kto szanujący sprzęt sprzedaje piękną rs ponizej 4 tys. ,,Nie wszystko złoto co sie świeci" Pamiętaj... w 99% taka okazja konczy sie na rozbiciu całej swojej skarbonki zaciagniecie kredytu u ojca i remontem calusienkiego silnika wlacznie z przednim zawieszeniem bo to podstawa... Na bank beda wydmuchane lozyska w kolach ktore w rs sa bardzo slabe i padaja nawet po 6000tys przebiegu... gdzie wiem to z wlasnego doswiadczenia i nikt mi nie powie ze tak nie jest. A koszt jednego takiego łozyska u pana Mielocha to 180zł + przesylka!
totalover
Stary... z tego co wiem to na pewno nie znasz calej histori tego pojazdu tak ze nie mowie ze wszystko co wymienilem bedzie do roboty w twoim sprzecie. Ale moze jednak lepiej rozebrac bestie do ramy i posprawdzac to i owo? Bo jaki jest sens wkładac prawie 2000pln jak zaraz moze cos pasc i w skutek tego stracisz swoj cylinder? albo nie daj boze stanie sie cos z walem i czeka cie regeneracja. Wiem troche chore myslenie prawda? Ale nie lepiej wszystko sprawdzic za nim przystapisz do konkretnego działania? bedziesz wiedzial na czym stoisz i nie bedziesz bał sie jechal pozniej w długa trase. W szczegolnosci ze nie jest to sprzet kupiony w polskim salonie od pierwszego wlasciciela ktory opowiedzial ci jego cala historie od A-Z. Pozdrawiam ;))




_________________

Zipp Vapor -> Kymco Yager -> Piaggio Nrg Mc3 -> Aprilia Rs -> Gsxr 600 -> Vapor <- Po takim czasie do mnie wrócił :D!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2010, 20:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Ja osobiście wole kupić tanio sprzęt do remontu i zrobić wszystko tak żebym wiedział że jak pojadę to potem nie przy pcham a wróci motor o własnych siłach. Nie mówię też że ta rs to jest złom na 100% musisz obejrzeć po sprawdzać wszystko itd przejechać się to będziesz wiedział czy brać czy nie.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2010, 20:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Anglik sprzedał tą RS zanim ją kupiłem :/ dałem ogłoszenie że kupie do remontu. Facet chce 2200zł 90 rocznik do remontu bez cylindra wał stuka bez migaczy bez CDI bez aku i "pływa" (amory)


Ostatnio zmieniony 27 kwie 2010, 20:35 przez totalover, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2010, 10:40 
**

Rejestracja: 23 kwie 2010, 16:08
Posty: 450
Pojazd:
jak chcesz się bawić. Ja jednak bym szukał motoru zatartego bo w ten co podałeś to złom równie dobrze kup sobie samą ramę i wkładaj w nią pokolei części ale to się nie opłaca znajdź jakiś zatarty zrób remoncik silnika i wioo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy