Dzisiaj jest 11 mar 2025, 17:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 kwie 2010, 16:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2009, 21:39
Posty: 747
Lokalizacja: WWA, URS.
Pojazd:
Witajcie :)

Aby poczuć moc jedynym sposobem nie jest wymiana cylindra 50cc na 70cc, czyli nie legalnie powiększając pojemność (o ile masz prawko kat. A1) a zapewne większość montujących 70cc i więcej do 50cc nie rejestrują tego i jeżdżą bez odpowiedniego prawka. Postaram się napisać, co można zrobić, aby się cieszyć z moc nie powiększając pojemności naszego jednośladu. Pamiętajcie, że podstawą tuningów silników 2T jest wydech, najlepiej kolankowy, sportowy, odblokowany. Następnie wariator, sprzęgło, dzwon i pasek. Na końcu musimy wszystko wyregulować. Należy pamiętać, że nie regulujemy po każdej części, tylko dopiero wtedy jak wszystkie elementy przez nas kupione zostaną zamontowane. Inaczej jest, jeśli po takim tuningu zechcemy coś nowego kupić, np. mocniejszy wydech, wtedy ponowna regulacja jest wymagana. Regulacja, czyli rolki wariatora (masa), Sprężyna dociskowa tak zwana "centralka" (twardość), sprężynki sprzęgła i naciągnięcie wstępne, jeśli mamy taką możliwość regulacji sprzęgła, spotykane w sprzęgłach sportowych. Im mocniejszy setup tym lżejsze rolki, to samo tyczy się wydechów sportowych. Lubią wysokie obroty, więc rolki lżejsze i sprężynki sprzęgła twardsze, dzięki temu potrzeba więcej obrotów (siły odśrodkowej) dla sprzęgła żeby sprzęgło zostało załączone, w między czasie silnik zbiera wyższe obroty. Jeśli się jednak decydujemy na 50cc + należy zrobić parę rzeczy. W zależności klasy i mocy wiele elementów nie wytrzyma albo nie są do takiej mocy przystosowane. Układ dolotowy musi zostać zmodyfikowany, czyli większy krócieć (większa średnica niż 20mm najpopularniej) większa dysza główna podająca paliwo oraz filtr stożkowy. Nie montujemy stożków do serii!!! Mimo lepszego dźwięku, osiągi mogą spaść a spalanie wzrosnąć. Sam gaźnik będzie potrzebny większy, do sporta może być 17,5mm a do coraz mocniejszych 19mm, dalej 21mm itp. Wzmocnienie wału. Do sporta założymy mocniejsze łożyska, a do For Race, Evo będzie już potrzebna wymiana. Po idealnej regulacji nie jesteśmy zadowoleni z osiągów? Teraz opłaci się zmienić tryby (przełożenia). Mimo mocy, nasze tryby nie pozwolą na większe przyspieszenie czy v-max z powodu charakterystyki, po zmianie odczujemy efekty. Po takim tuningu pamiętajmy o stanie ogumienia lub modyfikacji hamulców na mocniejsze/wydajniejsze. Jeździjmy szybko jak są do tego warunki. Szerokości i przyczepności, Mach.

Nie namawiam do nielegalnych czynów jak zdejmowanie blokad (tracenie homologacji) z wydechów i odblokowywania skuterów, powodując zwiększoną prędkość maksymalną. Podejmując się tych działań robicie to na własne ryzyko.




_________________

Był: Nerox
Jest: Nissan Micra K12 & Yamaha Neo's 70cc LC


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2010, 21:41 
***

Rejestracja: 17 sty 2010, 12:22
Posty: 1052
Lokalizacja: opole
Pojazd:
kawał dobrej roboty, napewno nie jednemu się przyda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2010, 22:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 19:47
Posty: 310
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Pojazd:
Niby nic nowego ale jak ktoś dopiero co zaipatrzył się w moto to jest wiedza w pigułce:) Fajne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 kwie 2010, 10:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2010, 13:47
Posty: 189
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Ja sam właśnie dopiero zaczynam interesować się tuningiem(moje v-max 50km/h mi nie wystarcza) Chce osiągnąć 80 km/h bez zbytniego nadwyrężenia silnika. Właśnie zacznę od blokad i wymian części na sportowych. Nie będę powiększał cylindra, 50 mi wystarczy, i mam nadzieję, że wytrzyma :) Przyda mi się ten poradnik na pewno. W końcu mój skuter to 2T :) Zacznę od wydechu :) Poradnik elegancki :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 kwie 2010, 10:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
warte przeczytania :wink: może niejednemu się to przydać :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2010, 18:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2009, 21:39
Posty: 747
Lokalizacja: WWA, URS.
Pojazd:
Dzięki za komentarze. Faktycznie, jest to wiedza w pigułce, to poradnik dla początkujących i nie tylko :wink: Z czasem zrobię mega-poradnik :D




_________________

Był: Nerox
Jest: Nissan Micra K12 & Yamaha Neo's 70cc LC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy