Dzisiaj jest 07 sie 2025, 19:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Blokady w 4T
Post: 01 maja 2010, 19:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2008, 22:01
Posty: 21
Pojazd:
Witam

Chciałbym się was zapytać czy wiecie gdzie są blokady w chińskim skuterze "baotian bt49qt-12" z silnikiem 4T 139 QMB Może znacie jakieś metody na powiększenie v-max ??

moduł mam zmieniony, kupiłem na allegro ale nic nie dał jak postawie go na nóżki i odkrece manetke na maksa to widzę że wkręca sie na więkze obroty ale leci mi ok 60 -65 km/h realnie, mam wsadzony licznik rowerowy który sprawdzałem z navigacją :D bo seryjny mnie sporo oszukuje . Cylek 80cc mam, głowica seryjna 50cc. Na wariatorze nie ma blokady. Pewnie na wydechu gdzies jest ale nie wiem gdzie. Mam wstawiony stożek. Gdzie moga być jeszcze blokady ?

Czytałem ostatnio o skracaniu tuleji wariatora. Np. skracamy o 2 milimetry tuleje i 2 milimitry tuleje trzeba jeszcze wsadzić. Czy coś w tym stylu wiecie coś o tym
Cytat ze strony http://www.kymco.vgh.pl/forum/viewthrea ... read_id=96

"Postanowiłem trochę poeksperymentować... I skróciłem tuleję wariatora o jakieś 2mm smiley
Chodziło o większą prędkość maksymalną, a skrócenie tulei miało spowodować, że pasek będzie jeszcze bardziej przesunięty na wariatorze. Do tej pory nie dochodził do końca talerzy wariatora, co było widać po śladach na nich jak i po tym że dając nawet ciężkie rolki 9,5g nie zwiększał się ani trochę vmax - czyli wariator rozsunięty maksymalnie, ale mimo to pasek nie wchodził maksymalnie wysoko. Skrócenie tulei powoduje stałe przesunięcie paska nieco wyżej (dodatkowo musiałem zastosować podkładkę tej grubości co skróciłem tuleję, bo inaczej ten talerz zębaty był za bardzo schowany i aż tarł o obudowę, do tego kopniak nie do końca zaskakiwał).
Ponieważ nie byłem pewien efektów normalną odblokowana tuleję zostawiłem w spokoju, a zeszlifowałem starą z blokadą (tak, zeszlifowałem, dość topornie, niezbyt dokładnie, bo do tokarza mi nie po drodze na takie testy smiley A wariator po tej części i tak nie chodzi).
Efekt? smiley smiley
5-8km/h vmax przybyło smiley Niewiarygodne ale jednak. Przedtem leciał przynajmniej 72km/h, przy sprzyjających warunkach i do 80km/h. Teraz rozpędza się przynajmniej do 80km/h, bez oporów, a maksymalnie trudno powiedzieć bo braknie licznika smiley Jakieś 85km/h. Możecie nie wierzyć, ale tak jest smiley Raczej nie zrobię filmiku bo jazdą z tą prędkością trzymając jedną ręką kamerę(telefon właściwie) jest dość ryzykowna.
Co do przyspieszenia czy jest lepsze czy gorsze obiektywnie trudno mi powiedzieć, w każdym razie nie jest źle. Chyba jest nieco słabsze przy niskich prędkościach, za to lepsze wyżej.
Jest niestety jeden szkopuł - skuter ma muła na starcie. Przy próbie gwałtownego ruszenia trochę podłapuje obrotów, po czym mocno spadaja, aż ma się wrażenie że zgaśnie (ale nie zgasł nigdy) i muli, po czym jak się rozpędzi gdzieś do 10km/h dość gwałtownie podłapuje obroty i już wyrywa ładnie. Myślę że ten efekt dałoby się wyeliminować odpowiednim wyregulowaniem sprzęgła, zwłaszcza że na dobrze rozgrzanej maszynie już znaacznie mniej mulił.
Nie jestem pewien, ale możliwe też że pasek się rozciąga do granic wytrzymałości. Ale przynajmniej sie nie ślizga smiley
Dodatkowo skuter chodzi na sporo niższych obrotach, co jest bardzo przyjemne smiley Mimo to moc jest ok. Dzięki temu też jak już sie rozpędzi do ok 70km/h to utrzymuje tą prędkość przy manetce nie obróconej nawet do połowy! Ekonomia to też na pewno jest smiley
Mówiliście też o tym gwizdaniu jak z turbiny u mnie - teraz jest tego znacznie mniej. Może to był ślizgający sie pasek albo luźna tuleja? Nie wiem...

Warto jeszcze dodać że te ok. 2mm skrócenie to taki strzał, może przy innej wartości było by jeszcze lepiej. Rolki to przemieszane pół na pół testówki 7,5 i 8,5g, być może na innych było by lepiej... A ta podkładka z drugiej strony wariatora jest przesadnie wielka, a wirującej masy należy się przecież wyzbywać smiley Ale nie miałem innej pod ręką, a nie chciałem zeszlifowywać, bo gdyby było niedokładnie powstawałyby pewnie drgania.

Może teraz dysza 86 by coś jeszcze dała, kto wie. Skut inaczej się zachowuje po tej przeróbce."

Jeżeli znacie jakieś metody na powiększenie prędkości maksymalnej to proszę o pomoc.
Aha i czmu może mi piszczeć sprzęgo przy ruszaniu tak do 10km/h ?? puźniej już nie piszczy.


Ostatnio zmieniony 01 maja 2010, 19:47 przez mariusz48, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2010, 20:00 
****

Rejestracja: 19 lut 2010, 19:05
Posty: 1468
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
a masz jakies wario sportowe to one duzo daja na przyspieszeniu i polepszaja v max




_________________

RS'ka na Full Sporcie Airsal 70cc Zapraszam!!
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89475




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2010, 20:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2008, 22:01
Posty: 21
Pojazd:
Nie nie mam wariatora sportowego.

mam jedynie cylek 80 cc z allegro, stożek, i moduł CDi odblokowany. Nic więcej nie robiłem przy nim.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2010, 20:43 
****

Rejestracja: 19 lut 2010, 19:05
Posty: 1468
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
zmien wariator na naraku hs racing da ci wiecej niz kompinowanie z czyms innym




_________________

RS'ka na Full Sporcie Airsal 70cc Zapraszam!!
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89475




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy