Dzisiaj jest 30 lis 2024, 6:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 maja 2010, 22:00 
*

Rejestracja: 27 maja 2008, 17:50
Posty: 80
Pojazd:
Cześć . Jeszcze nie spotkałem się z takim problemem , więc postanowiłem wszystko opisać od początku . Mój skuter to piaggio zip 2 cat. 2001 rocznik . Jeździłem sobie na seryjnym skucie od nowego , aż pewnego razu znalazłem informacje dotyczące tuningu i tak zaczęło się wszystko . Najpierw wario , potem wydech , ale było mi mało . Padł wybór . Wymiana cylindra i początki tuningu na poziomie sport.
Serce mojego skuta to od tego momentu malossi sport 70. Efekty były imponujące , v-max potrafił dojść do 110 km/h , skut wchodził na koło bez problemu ( ale nie jeździłem , nie mogę pokonać lęku przed straceniem tylnej lampy ). Regulację sam zrobiłem itp . Około 0,5 roku temu , gdy cylek był na najwyższych obrotach jadąc ok 100 km/h poczułem dziwne hamowanie i ponowne przyśpieszanie , wahania prędkości były na poziomie + - 5 km/h , myślałem , że to blokada cpi, lecz piaggio tego nie montuje , potem słychać było dziwne jęki , podobne do ślizgania paska .W późniejszym czasie hamowanie było coraz bardziej odczuwalne i pewnego razu nagle skut stracił moc i zgasł . Okazało się ,żę zatarło się łożysko (myślałem , że mam już przyczynę jęków i hamowania) , porysowała się trochę gładź cylka . Zmieniłem łożysko , wyrównałem lekko gładź , zmieniłem pierścienie (kompresja na poziomie 8,5 -9),wszystko złożyłem , ale skut teraz ledwo 90 idzie , a dzisiaj dalej odczułem hamowanie.

I tu oczekuję pomocy od was , co może być w końcu tego przyczyną ?
V-max zmalał, gdyż pasek podczas incydentu ucierpiał. Skut teraz mimo ,że jest chory , to sam na koło wchodzi , ale nie mogę wykręcić maks obrotów.
Czy zużyte sprzęgło i dzwon mogą powodować to hamowanie ? A także czy przez zużycie tych części może spać v-max i moc? Szczerze , nie mam pojęcia , jak to rozwiązać :/

Czekam na pomoc . Pozdrawiam Grzegorz.


Ostatnio zmieniony 15 maja 2010, 22:24 przez DyzieK, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 11:15 
*

Rejestracja: 28 gru 2009, 18:37
Posty: 179
Pojazd:
zobacz rolki i czy wał jest dobry bo co za idiota wyciska max ze skuter.!!!!




_________________

Motocykl - Suzuki Intruder VL 250 LC
Rok - 2000

Skuter - Piaggio typhoon XR
Rok - 2001
Cylek - Polini for race 70
Wał korbowy - Top Racing Evolution NG
v-max= ponad 110km/h
http://djdrivt.fotosik.pl/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 11:44 
*

Rejestracja: 27 maja 2008, 17:50
Posty: 80
Pojazd:
Gościu , chyba robisz skut po to ,żeby na max ładnie szedł ;) Gdybym tego nie sprawdził i gdyby z tym nie było wszystko ok, to nie pisałbym tutaj , żeby zajmować cenny czas innych.

Pozdrawiam i czekam na konkrety . P.s wał, pierścienie , rolki, wario - to wszystko jest sprawne , jedynie przeciw talerz jest trochę zjechany , ale to raczej nie wpływa na to dziwne hamowanie . Czy sprzęgło , pasek i dzwon mogą tak wpływać na pracę silnika?


Ostatnio zmieniony 16 maja 2010, 11:54 przez DyzieK, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2010, 9:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 maja 2009, 20:36
Posty: 493
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Też miałem takie dziwne hamowania.
Przyczyną były frezy na wale. Skończyły się po prostu,bo przeciw talerz się poluzował i to wszystko tarło o siebie aż w końcu było takie tarcie,że skuter chodził jak czołg.
Odkręć przeciw talerz i zobacz jak frezy na wale wyglądają.
Co do paska,to może się bardzo v-max zmniejszyć.
Np. mój kumpel na full sporcie (malossi) na starym posypanym pasku leciał 60 :mrgreen:




_________________

Obrazek
Cytuj:
nie wiem jak zdjac wskazówki trzeba je jakos mocno pocziagnac bo w ogóle nie chca zejsc i sie boje


Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, 9:42 przez Mateuszek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2010, 13:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Jak na moje oko to sprawdź ssanie (jeśli masz automatyczne).




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2010, 13:56 
*

Rejestracja: 27 maja 2008, 17:50
Posty: 80
Pojazd:
Dobrze sprawdzę ssanie , a co do wału to frezy są dobre , ponieważ ciężko mi wsadzić talerz wariatora , a jeszcze trudniej go wyciągnąć i tak od początku było(brak luzów na tych częściach). A może być to spowodowane przez zjechane sprzęgło i dzwon ? (U mnie nie najlepiej te dwie części wyglądają.)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2010, 14:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Sprzęgło nie wpływa na V-max tylko na przyspieszenie! A co do dzwonu to jeśli masz przebarwiony (przegrzany) to lepiej wymień. Chyba, że jest jeszcze w miarę gruby to trochę pojeździsz. Ale lepiej wymień.




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2010, 15:01 
*

Rejestracja: 27 maja 2008, 17:50
Posty: 80
Pojazd:
Mi nie chodzi o v-max , tylko o te hamowanie . ( bo ze sprzęgło nie wpływa na v-max to wiem i zresztą trochę nie logiczne mi się zdaje to zwalnianie przez sprzęgło ) .

Chyba znalazłem przyczynę , mam wstawiony gaźnik 17,5 do tego dysza 70 , wygląda mi na to ,że na maks obrotach dostaje za mało paliwa i tak zwalnia , przyśpiesza . Czy moja teoria jest słuszna ?


Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, 15:02 przez DyzieK, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy