Dzisiaj jest 27 lip 2025, 19:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 cze 2010, 8:05 
*

Rejestracja: 02 cze 2010, 8:00
Posty: 6
Lokalizacja: warszawa
Pojazd:
Witam wszystkich,jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość. Od niedawna stałem się posiadaczem skutera piaggio nrg 50c rok 2003.Początkowo było wszystko ok,jednak od pewnego czasu mam problem z elektryką.Robi się tzw.choinka.Mianowicie wszystko zaczyna wariować:włączając kierunki mrugają kontrolki od rezerwy paliwa i oleju,oraz wskazówka od obrotomierza skacze,wskażnik paliwa i ładowania też pokazuje dziwne wartości tak jakby na odwrót,naciskając na hamulec kontrolki przygasają,jednak kierunki nie mrugają?Światła i światło stopu działają prawidłowo.Dodam że klakson też jest bardzo słaby,skuta nie da się uruchomić z rozrusznika,słychać tylko brzęczenie albo tykanie w przekażniku.Bardzo proszę o pomoc. Z góry wszystkim serdecznie dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2010, 10:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2009, 20:39
Posty: 148
Pojazd:
Podładuj akumulator. Sprawdź elektrykę czy nie ma jakiś zaśniedziałych kabli,styków. Co do kontrolek od paliwa rozbierz licznik i przeczyść. Poszukaj przerywacza kierunkowskazów może też zaśniedziały lub coś jest z nim nie tak. Powinien być gdzieś koło chłodnicy(chyba).




_________________

Obrazek
Obrazek
Obrazek
:arrow:Kliknij i zobacz moje NRG
Piszę poprawnie po polsku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2010, 11:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2009, 9:50
Posty: 622
Pojazd:
chyba że regulator napięcia świruje albo masz słaby aku lub klemy są brudne i nie stykają i zobacz kabelki przy bezpieczniku tam się lubią odłączać




_________________

100 km/h LICZNIKOWE i po co mi jakiś tuning :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 cze 2010, 13:14 
*

Rejestracja: 11 lut 2010, 21:50
Posty: 10
Pojazd:
Masz Gdzies Zwarcie i Tyle Tez Tak Miałem Zrobiłem Całą Elektryke Od Nowa i Wszystk Działa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 cze 2010, 20:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Poszukaj całej wiązki od twojego modelu na allegro. Ja męczyłem się z podobnymi objawami, lekarstwem była wiązka z allegro za 19zł :cool:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2010, 19:58 
*

Rejestracja: 02 cze 2010, 8:00
Posty: 6
Lokalizacja: warszawa
Pojazd:
Witam wszystkich po dość długiej przerwie,ale sami wiecie długi wekkend .Dziś wymieniłem akumulator na nowy,stary miał napięcie tylko 10,4V.Po wymianie,prawie wszystko wróciło do normy poza kierunkami,które raz działają raz nie .Kiedy przekręcę kluczyk,włączając zapłon,działają za chwilę nie,po ponownym wyłączeniu i włączeniu zapłonu czasem zadziałają by po chwili znowu zniknąć .Co Wy na to? Mnie doprowadza to do szewskiej pasji,bo kiedy próbuję wyjechać jest ok,przejadę 200 metrów próbuję włączyć kierunek a tu nic.W pierwszej kwestii pomogliście,bardzo dziękuję i ponownie proszę o pomoc.Pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2010, 22:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2009, 9:50
Posty: 622
Pojazd:
yeti0000, chyba jednak szybciej będzie kupić nowa instalacje albo od kogoś pożycz regulator napięcia




_________________

100 km/h LICZNIKOWE i po co mi jakiś tuning :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 cze 2010, 23:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Omiń przerywacz kierunkowskazów i sprawdź czy świecą ale przedtem kup tubkę pasty miedzianej i popraw wszystkie styki w kierunkowskazach, zdrap śniedź ze styków przy oprawkach żarówek. Jeżeli to nie pomoże zrób chwilowe obejście dla przełącznika kierunkowskazów w celu sprawdzenia jego ewentualnej usterki. :idea:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 cze 2010, 21:04 
*

Rejestracja: 02 cze 2010, 8:00
Posty: 6
Lokalizacja: warszawa
Pojazd:
Wszystkie styki przeczyszczone w kierunkach.Chodzi o to że kiedy przekręcę kluczyk w pozycję on,off,on czasem łapią czasem nie :shock: Wyjeżdżam na ulicę i kierunki znikają,przekręcę stacyjkę znowu i łapią :shock: A jeżeli chodzi o przerywacz to jest zespolony razem z regulatorem.Przełącznik też sprawdzałem jest ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2010, 20:27 
*

Rejestracja: 02 cze 2010, 8:00
Posty: 6
Lokalizacja: warszawa
Pojazd:
Witam wszystkich po dość długiej przerwie.Winnym usterki okazał się regulator napięcia a dokładnie jego wbudowany przerywacz.Zastosowałem osobny przerywacz po uprzednim odpięciu przewodu od regulatora,który jest odpowiedzialny za kierunki,jest ok.Temat uważam za zamknięty.Pozdrawiam. :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2010, 20:34 
*

Rejestracja: 09 cze 2010, 7:34
Posty: 52
Lokalizacja: Rejowiec/ Lubelskie
Pojazd:
ja mam tak ze jak stoje w miejscu jest ok a jak dodam gazu to swieca bez mrugania.. jak bym zamontowal mocniejsze zarowki bylo by oki?? aaa i ile dales za przerywacz i gdzie go zamontowales?? :P




_________________

Sprzedam czesci do piaggio power dt(ac)-uzywane




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2010, 16:49 
*

Rejestracja: 02 cze 2010, 8:00
Posty: 6
Lokalizacja: warszawa
Pojazd:
Masz zapewne zwalony przerywacz w regulatorze napięcia jest on wbudowany.Ja zastosowałem przerywacz samochodowy( taki miałem) co prawda jest on mocniejszy bo 2x21W a w skuterze jest 2x10W.Skutkuje to tym że kierunki szybciej migają(ale jednak są)można założyć mocniejsze żarówki 21W i będą działać normalnie.Co do montażu to po pierwsze trzeba odpiąć przewód z regulatora odpowiedzialny za kierunki(kolor niebieski z czarnym paskiem),możesz to zrobić przy przełączniku,po prostu przeciąć zostawiając jakieś 20-25cm przy przełączniku,resztę zaizolować.Przerywacz ma 3 piny(wyjścia),mój jest od aveo i ma oznaczenia 31(masa),49(plus stały)i 49a(sterowanie).PODŁĄCZENIE: w kostce stacyjki pod czaszą są 4 przewody:czerwony,biały,zielony i czarny.Bierzesz 2 kawałki przewodu długości 20-25cm najlepiej z wsuwkami.Do białego podpinasz 49(plus stały),do 31(masa),przewód do sterowania masz przy przełączniku zakładasz wsuwkę i podpinasz do 49a(sterowanie).Kierunki powinny działać dopiero po przekręceniu kluczyka(nie pomyl przewodów na stacyjce,na czerwonym przewodzie +plus jest cały czas,po przekręceniu kluczyka w pozycję ,,ON"+plus pojawia się na białym przewodzie,tak ma być podłączone).Przerywacz najlepiej zaizoluj i zamocuj np:w miejscu gdzie nie będzie narażony na wodę,ja umocowałem w miejscu gdzie powinna być chłodnica na górze,tam taśmą zaizolowałem do ramy,jest ok.Myślę,że jasno to opisałem.Powodzenia.Pozdrawiam :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2010, 21:56 
*

Rejestracja: 09 cze 2010, 7:34
Posty: 52
Lokalizacja: Rejowiec/ Lubelskie
Pojazd:
ale caly regulator napiecia wymienilem jakies 3tyg temu i nic to nie dalo... no ale dzieki...




_________________

Sprzedam czesci do piaggio power dt(ac)-uzywane




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2010, 8:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 maja 2010, 9:56
Posty: 100
Pojazd:
Posprawdzaj kable.Mogłeś przez przypadek na odwrót zamontować akumulator.Ja raz tak zrobiłem i miałem podobny efekt tylko ze kierunki nie migały a non stop świeciły a paliwo skakało raz na maksa raz rezerwa.Posprawdzaj to i po przeczyszczaj złącza akumulatora jak są gdzieś zaśniedziałe.




_________________

[imghttp://img804.imageshack.us/img804/1338/skuter2.jpg[/img]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2010, 10:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lip 2009, 9:50
Posty: 622
Pojazd:
mi elektryka wariuje jak jest słabo masa złapana




_________________

100 km/h LICZNIKOWE i po co mi jakiś tuning :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy