Dzisiaj jest 23 lut 2025, 17:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Tricki
Post: 27 cze 2010, 11:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2010, 12:11
Posty: 483
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Siema.Mam do was taką prozbę bo zbieram się za stunt.A mianowicie chciał bym wiedzieć jak nazywają się tricki i jak sie je wykonuje,na czym polegają :ups: .Jak możecie to piszcie w poście.Z góry dzięki :)




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... &start=380 <--------Moja Sliderka swap lc . :)


Ostatnio zmieniony 27 cze 2010, 11:32 przez MCR Kuba, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 11:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
wheeli- czyli zwykła jazda na kole
stoopie- zahamowanie na przód i podrzucenie tyłu do góry
rolling stoopie- jazda na przednim kole
Christ Air- gdy jedziesz skuterem wskakujesz na siedzenie (stoisz) i rozkładasz ręce
skater- jedna noga na siedzeniu (stelażu) druga na podnóżku pasażera jadąc na kole
stand up- jazda na kole gdy stoisz na siedzeniu
special K- jedziesz na kole jedna nogę zakładasz na kierownicę druga zostaje na podłodze
HC- jedziesz na kole i dwie nogi na kierownice
cyrkle- robisz kółka na jednym kole
No i to chyba wsio :P Jak zapomniałem coś to dopiszcie :D hehe
A reszta to kombosy :)
A i jeszcze
burnout- palisz gumę
roling burnout- palisz gumę jadąc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 11:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2010, 12:11
Posty: 483
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Dzięki wielkie napewno sie przyda :)




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... &start=380 <--------Moja Sliderka swap lc . :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 12:11 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 11:56
Posty: 136
Lokalizacja: z nienacka
Pojazd:
Zanim zacznie się przygodę ze stuntem, warto jest nauczyć się teorii. Jednak pamiętajcie, że żadna teoria nie da tyle co prawdziwy trening.



Wheelie


Jest to jeżdżenie na tylnim kole, zwane także jazdą `na gumie` lub `na kole`. Aby robić wheelie skuterem nie potrzeba dużej mocy silnika. Najważniejsza jest technika. Naukę zaczynamy o podrywania przedniego koła przy małej prędkości. Polega ono na dodaniu gazu, szarpnięciu przodu skutera do góry i nieznacznym przechyleniu się do tyłu. Wszystkie te ruchy muszą być oczywiście odpowiednio zsynchronizowane. Gdy już toczymy się na tylnim kole najważniejsze jest złapanie równowagi. Przód maszyny musi być na odpowiedniej wysokości. Ważne jest odpowiednie balansowanie ciałem, aby nie przewrócić się na bok. Gdy za bardzo odkręcimy manetkę jedyną deską ratunku, aby nie polecieć na plecy jest tylni hamulec. Naprawdę ratuje życie ;-)



12 o'clock


W Polsce znane pod nazwą `dwunastka`. Jest to pionowe wheelie. Do wykonania tego tricku potrzebny jest tzw. 12bar, czyli stelaż zamontowany na tyle skutera. Ewolucję tą wykonujemy przy jak najmniejszej prędkości. Jadąc POWOLI na kole przechylamy się nieznacznie do tyłu, bardzo lekko wciskając hamulec. Gdy czujemy, że stelaż jest o milimetry od dotknięcia asfaltu, TROSZKĘ mocniej naciskamy `hebel`, aby zmniejszyć siłę uderzenia 12bar’u o ziemię. Chwilę później nasłuchujemy charakterystycznego tarcia metalu. Jadąc w pionie trzeba uważać, aby nie przewrócić się na bok.



Stand Up Wheelie


Jest to wheelie na stojąco. Poderwanie przedniego koła jest bardzo łatwe. Jadąc ok. 10 km/h na stojąco (nogi na podnóżkach pasażera) dodajemy trochę gazu i szarpiemy kierownicę. Gdy już jesteśmy `w powietrzu` tak balansujemy ramionami i tułowiem, aby nie przewrócić się na bok. Stand Up Wheelie pozwala na poderwanie skutera na koło nawet przy najwyższych prędkościach.



Flamingo

Kolejne udziwnienie wheelie. Wskakujemy na siedzenie pasażera (lub na 12Bar) i robimy tzw. `jaskółkę`. Tak jak w Stand Up Wheelie poderwanie przedniego koła nie nastręcza zbyt dużego problemu. Jadąc ok.10 km/h dodajemy gazu i szarpiemy kierownicę. Gdy już toczymy się na jednym kole balansujemy nogą (tą, którą mamy w powietrzu :) ), aby nie przewrócić się na bok.


Crossed Up Wheelie


Znane także pod nazwą `High Chair`. Ten trick wymaga wygimnastykowanego ciała. Jest to wheelie z nogami na kierownicy. Polecam zakładać nogi na kierownicę przy około 25 – 30 km/h. Gdy nasze nogi będą już w odpowiednim miejscu zwalniamy do ok.7-8 km/h. Poderwanie przedniego koła to nie lada problem. Skuter bez tuningu może sobie nie poradzić. Dodajemy gazu na maxa i mocno przechylamy tułów oraz głowę do tyłu. Jadąc na kole balansujemy górnymi partiami ciała. Wysoki poziom trudności.



Can Can


Podrywamy skuter tak jak w Stand Up Wheelie. Gdy już jedziemy na stojąco na tylnim kole zabieramy jedną z nóg z podnóżka pasażera, przekładamy ją na drugą część skutera i trzymamy ugiętą w powietrzu. Gdy nasze nogi będą po jednej stronie skutera całe ciało przechylamy w drugą stronę.



Wheelie Bar


Jadąc ok. 10 km/h zakładamy jedną nogę na 12 Bar, drugą zaś na podnóżek pasażera. Poderwanie skutera jest dość łatwe. Wystarczy dodać gazu i szarpnąć kierownicę. Jadąc `na kole` balansujemy górnymi partiami ciała.



Apehanger


Do wykonania tej ewolucji potrzebny jest 12 Bar oraz silny biceps. Robimy wszystko tak jak w 12 o’clock – u. Gdy już jedziemy w pionie ściągamy nogi z podnóżek pasażera i kładziemy je na asfalt. Ważne w tym tricku jest odpowiednie rozłożenie wagi. Za duży nacisk na np. prawą stronę skutera spowoduje przewrócenie się skutera na prawo.



Circles


Są to kółka na tylnim kole. Robiąc wheelie przy małej prędkości przechylamy się mocno w bok. Przednie koło musi być w dużej odległości od ziemi (ale bez przesady ). Warto przed nauką opanować wolną gumę do perfekcji, gdyż Circles Wheelie polega na obracaniu się właśnie przy jeździe na wolnej. Trick ten wymaga dużego wkładu od jeżdzącego. Jeden z najtrudniejszych tricków na skuterze.



Stoppie


Zwane także "Endo" lub bardziej spolszczona wersja - "Stójka". Polega na postawieniu skutera na przednie koło. Jadąc ok. 20 - 25 km/h mocno wciskami przedni hamulec, (ale z wyczuciem) i przechylamy się do przodu. Trick stosunkowo prosty w wykonaniu.



Rolling Stoppie


Trick ten polega na przejechaniu jak najdłuższej odległości na przednim kole. Jadąc V-maxem "odbijamy się" od siedzenia (tak, aby tylni amortyzator zanurkował). Gdy czujemy, że amorek wypycha skuter do góry mocno naciskamy przedni hamulec i przechylamy się do przodu. Gdy skuter wystrzeli w górę popuszczamy powoli dzwignie hamulca (ale nie puszczamy jej całkiem!).



180 Stoppie


Trick bardzo trudny do wykonania. Do zrobienia tej ewolucji musimy mieć perfekcyjnie wyćwiczone Rolling Stoppie. Jadąc ok. 30 km/h stawiamy skuter na przednim kole. Gdy zwolnimy do około 15 km/h mocno ściskamy maszynę łydkami przechylając się w określoną stronę, zaś skręcając kierownicę w stronę przeciwną. Gdy czujemy, że skuter zaczyna się obracać troszkę mocniej przyciskamy przedni hamulec (ale nie za mocno !). W fazie końcowej tego tricku (gdy skuter jest obrócony o około 120-130 stopni) chwytamy mocno kierownicę i "siłowo" dokańczamy półobrót.



Crossed Up Stoppie


Kolejne udziwnienie stoppie. Dokładnie tak jak w Crossed Up Wheelie zakładamy nogi na kierownicę skutera. Jadąc ze średnią prędkością (najlepiej ok. 50 km/h) mocno (ale z wyczuciem) naciskami przedni hamulec i robimy Rolling Stoppie. Trick bardzo niebezpieczny (gdy przesadzimy z przednim hamulcem nie ma jak się ratować ).



Christ Air


Znane także pod nazwą `Stand Up Seat` lub `Jezus`. Jadąc ok. 35 - 40 km/h wskakujemy na siedzenie kierowcy (polecam mieć czyste buty ), puszczamy kierownicę, prostujemy ciało i rozpościeramy ramiona. Wystarczy tydzień ciągłych ćwiczeń, aby opanować ten trick. Najważniejsze jest przełamać strach.



Burnout


Popularne `palenie gumy`. Trick bardzo łatwy w wykonaniu. Odpalamy skuter, naciskamy przedni hamulec (tak, aby zablokować przedni hamulec), odciążamy tył skutera, i odkręcamy manetkę na maxa. Przy słabszych skuterach potrzebne będzie lekkie podniesienie koła. Po kilku sekundach czujemy charakterystyczny zapach spalonej gumy.



Rolling Burnout


Jest to palenie gumy w czasie jazdy. Ewolucję tą najlepiej jest wykonywać na piasku. Jadąc ok. 3 - 5 km/h (jak najwolniej) odciążamy tył skutera, lekko naciskamy przedni hamulec i odkręcamy manetkę. Gdy czujemy, że tylnie koło straciło przyczepność troszkę puszczamy klamkę przedniego hebla. Teraz pozostaje tylko utrzymanie równowagi, gdy tył skutera `lata` na boki. :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 12:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
http://scooter-stunt.com/ss/art/tricki/index.php




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2010, 12:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2010, 12:11
Posty: 483
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
ambrozykleks, o kurde niezle wyjasione thx wielkie :)

Peluś, thx za stronke :)




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... &start=380 <--------Moja Sliderka swap lc . :)


Ostatnio zmieniony 27 cze 2010, 12:20 przez MCR Kuba, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2010, 2:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Piórek pisze:
skater
stand up
special K
HC

to są też odmiany cyrkli np. special k circle itp




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 11:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2009, 11:19
Posty: 793
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Dałem link w którym napisane jest to samo co ambrozykleks skopiował. Jednak możesz wejść na forum tej stronki i poczytać co nieco o stuncie :)




_________________

W uszach szum, w oczach mgła, na liczniku 22 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 12:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2010, 12:11
Posty: 483
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Poczytałem troche i dzisiaj mi sie udało stanąć na przednim kole...prawie pion :shock:




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... &start=380 <--------Moja Sliderka swap lc . :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 21:31 
**

Rejestracja: 30 lis 2009, 21:40
Posty: 255
Pojazd:
Piórek pisze:
special K- jedziesz na kole jedna nogę zakładasz na kierownicę druga zostaje na podłodze


special K- jedziesz na kole jedna nogę zakładasz na kierownicę drugą wychylasz w bok




_________________

stunter pisze:
Ale zapraszamy na nasze ulubione forum mieloch.pl Napewno znajdziesz tam wielu kolegow oraz porady jak ze skutera zrobic maszyne do zabijania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2010, 21:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
Możliwe :) Mówiłem jak źle to niech ktoś poprawi ;P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2010, 11:51 
**

Rejestracja: 27 gru 2009, 15:28
Posty: 465
Lokalizacja: nowy tomysl
Pojazd:
Cytuj:
special K- jedziesz na kole jedna nogę zakładasz na kierownicę druga zostaje na podłodze


to jesty one leg raczej




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2010, 12:18 
*

Rejestracja: 30 gru 2009, 0:16
Posty: 6
Pojazd:
to special k :) a nie one leg :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2010, 14:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2010, 20:34
Posty: 100
Lokalizacja: Piździbory Wielkie
Pojazd: vr6
Jedna noga na kierownicy druga na podłodze- 50/50. Jedna noga na kierownicy druga idzie w bok- special k.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 7:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2010, 12:11
Posty: 483
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Ej możecie pomóc ? Gdy chce zdrobić Christ Air inaczej Jezus,staje i gdy przejade około 50 metrów kierowica mocno zakręca na lewo :/ .Co w zwiąsku z tym zrobić ?




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... &start=380 <--------Moja Sliderka swap lc . :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 10:00 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 11:56
Posty: 136
Lokalizacja: z nienacka
Pojazd:
a przypadiem niemasz krzywej rmy? :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 13:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 21:58
Posty: 114
Pojazd:
Jak by była krzywa to skręcał by odrazu a nie dopiero po wytraceniu prędkości?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 15:45 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 11:56
Posty: 136
Lokalizacja: z nienacka
Pojazd:
no to chyba przy 5km/h to trudno jest utrzymac rownowage :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2010, 21:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2010, 12:11
Posty: 483
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
nie no nie przy 5km/h :| tylko to przy 30-40 jest :/




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... &start=380 <--------Moja Sliderka swap lc . :)


Ostatnio zmieniony 01 lip 2010, 22:38 przez MCR Kuba, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lip 2010, 9:17 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 maja 2010, 11:56
Posty: 136
Lokalizacja: z nienacka
Pojazd:
dziwna sprawa moze po 5m a nie 50??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy