Dzisiaj jest 24 lis 2024, 10:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lip 2010, 15:34 
*

Rejestracja: 24 lip 2010, 15:29
Posty: 3
Pojazd:
Witam

W czasie jazdy RS125 delikatnie osłabła na krótką chwile a następnie zgasła zupełnie i od tamtej pory nie da sie odpalić.

PRzy sprawdzaniu iskry nie pojawia sie ona do momentu puszczenia przycisku rozrusznika. Czyli kiedy trzymam przycisk, rozrusznik kreci - brak iskry. Kiedy puszczam przycisk iskra pojawia sie az do momentu kiedy silnik przetanie sie krecic. Czy to jest prawidlowe? Bo wydaje mi sie ze iskra powinna tam byc cały czas.

Silnik ma przejechane od nowosci ok 18tys km i tak mysle ze juz po prostu spuchł i trzeba zmienic tłoki/pierscienie, ale jak to sprawdzic aby byc pewnym?


Ostatnio zmieniony 24 lip 2010, 15:34 przez MrK, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 15:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Wydaję mi się, że to wina tłoku i pierścieni. Ale piszesz, że traci iskre, może cewka, kondensator jest do wymiany. Odkręć głowicę i zdejmij cylinder, zobacz w jakim stanie jest tłok, pierścienie i gładz cylindra. Miej nadzieję, że cylinder nie jest porysowany bo inaczej nowy cylinder Cie czeka, a to nie jest tania rzecz niestety.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 15:49 
*

Rejestracja: 24 lip 2010, 15:29
Posty: 3
Pojazd:
No wlasnie nie wiem jak powinno byc z ta iskra ale wydaje mi sie dziwne ze brak jej w momencie trzymania przycisku rozrusznika. Jak juz napisalem pojawia sie w momencie kiedy puszcze przycisk.
Jakby ktos z wlascicieli RS125 napisal jak jest u niego (jesli pamieta) to by mi troche pomoglo...

Silnik chyba rozbiore zeby obejrzec co i jak. Co bede potrzebowal aby zlozyc go z powrotem? Jakies uszczelki itp? Wolalbym sie w to zaopatrzyc zanim sie wezme za rozkladanie silnika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 16:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Iska powinna być gdy kręcisz rozrusznikiem. Nie ciągła tylko przerywana. Przyłożyłeś świecę do czegoś co masuję ? Do ramy, głowicy etc. Jeżeli nie, to iskra może być nie widoczna. Nie ważne czy jest to Senda czy ES-ka czy R1, iskra musi być w trakcie suwu silnika.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 16:03 
Zbanowany

Rejestracja: 21 lip 2010, 15:14
Posty: 98
Lokalizacja: Kraków/Krzeszowice
Pojazd:
wez sprubuj pchnąć go na biegu, może aku słabe? czy coś?
Ew moduł mógł sie wykończyć.
pożycz moduł od kogoś.
wszystko wskazuje na elektrykę , tłok nie ma tu nic do tego kiedy zostanie wywołana iskra,przyczyn może być wiele : moduł,zerwany klin na magnecie ,nieprawidłowo ustawiony zapłon (w co wątpie bo zapłon jest indukcyjny bezstykowy ,więc aparatu zapłonowego nie da sie przesunąć tak jak w simkach )
obstawiam na CDI.
co do sprawdzenia tłoka , pożycz takie gówienko do mierzenia kompresjii. nie wiem jak to sie nazywa ale wkręcasz to zamiast świecy ;x




_________________

[*]Stunter350


Ostatnio zmieniony 24 lip 2010, 16:06 przez Stunter9323, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 16:07 
*

Rejestracja: 24 lip 2010, 15:29
Posty: 3
Pojazd:
Wiem jak to dziala i kiedy ma sie pojawiac iskra... Przemyslenia mam takie, ze moze aku jest słaby i nie wystarcza pradu na iskre kiedy kreci rozrusznik. Jak puszczam przycisk i rozrusznik przestaje krecic to iskra sie pojawia. Moze to jest problem, postaram sie to sprawdzic jeszcze. Ale jesli nie iskra jest problemem to tylko paliwo lub tłok/pierscienie. Ogolnie wydaje mi sie ze zmienił sie dzwiek pracy silnika w momencie prób odpalenia - jakby mniej "dudni" jesli wiesz o co mi chodzi (dzwiek od kompresji silnika). Mam takie doczucie jakby wlasnie silnik krecił ale mial bardzo slaba kompresje, bo o ile dobrze pamietam to wczesniej brzmial troche inaczej... Niestety nie mam czym sprawdzic kompresji.

Edit

Brak kompresji. Po zdjeciu owiewki i pokrywy silnika mozna kręcic magnetem jedna reka bez wiekszego wysilku, co raczej nie powinno miec miejsca. Takze silnik do wyjecia i zobaczymy czy tylko tlok i pierscienie czy rowniez cylinder...
Dzieki za pomoc.



Edytuj posty/Jurek


Ostatnio zmieniony 26 lip 2010, 17:16 przez MrK, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2010, 6:37 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Jesli ci poszedl cylinder to wcale nie musisz kupywac nowego! Poprostu trzeba wbic nowa tuleje - koszt okolo 300-400zl




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2010, 8:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2009, 8:38
Posty: 821
Lokalizacja: M-ów
Pojazd:
może zerwało klina na magnecie ??




_________________

Silnik, dwa koła i mina wesoła/ Stelaż, klatka i duża zębatka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lip 2010, 12:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
Do takiego motorka tulei nie warto bić . Nowy nykasil ,albo cylinder. A wiem co mówię bo po wbiciu tulei tanim kosztem dużo osób nażeka że kompresja 8bara na 10,5 /11 :P więc nie warto :P




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2010, 19:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2010, 12:26
Posty: 27
Pojazd:
stunter9323 widzę znałeś Bilusia... (stunter350) [*]

a co do RS-ki to tuleja to dobry wybór. nicasil i tłok kuty i wtedy będzie cacy. tulejowanie jakies 400zł tłok jakies 350zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy