Dzisiaj jest 22 lip 2025, 0:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lip 2010, 12:20 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 11:56
Posty: 9
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
Witam

Posiadam Gilera Runner SP50 z 2001 roku. Jeżdżę już nią od 6lat i jeszcze nic w niej nie robiłem poza kilkoma drobnymi sprawami jak zmiana paska i żarówki :D Uzbierałem sobie 1000zł i postanowiłem wszystko włożyć w skutera. Ogólnie chciałbym zakupić nowe klosze na kierunki i tylną lampę, nowy wariator sprężynę do sprzęgła, pasek oraz pomalować placstiki. Na początku motor jechał 90km/h jak go kupiłem w tym momencie ma takie coś że jak wskazówka dobija do 70 obroty spadają jakby moc tracił i nie wiem co mu jest :/ Blokady podobno są pozdejmowane ale wolałbym się upewnić. Gdzie w tym modelu są pozakładane blokady ? Co może być przyczyną tego spadku obrotów ? Ja myślę że rolki w wariatorze i sprężyna. Co możecie mi jeszcze polecić do tuningu :D ? Zdjęcia wrzucę potem. Jak malować te chropowate plastiki co są na tunelu i te od nawiewów ? Wariator nowy i rolki trzeba jakoś specjalnie potem ustawiać ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2010, 20:16 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2010, 21:07
Posty: 42
Pojazd:
blokady: wydech, wariator, filtr powietrza, mala dysza w gazniku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2010, 20:42 
*

Rejestracja: 02 mar 2010, 17:42
Posty: 136
Lokalizacja: Grudziądz
Pojazd:
te chropowate prysnij podładem w sprayu ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2010, 21:43 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 11:56
Posty: 9
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
A jaki kupić najlepiej wariator i jakie rolki i oczywiście jaka sprężyna do rolek itp :D ? i czy od razu wymienić sprężynę w sprzęgle ? Zależy mi na w miarę niezłym ruszaniu i lepszej prędkości :/ zauważyłem że ostatnio mam wielkiego muła na starcie nie chce w ogóle na obroty wchodzić tak jakby się dusił po 10 sekundach jest już dobrze. Czy jest jeszcze możliwość zakupienia nowej wiązki elektrycznej do tego skuterka ? I zależy mi jeszcze na odpowiedzi na temat tego że przy 70 spadają mu obroty i koniec jazdy w ogóle nie ciągnie a jak jadę 69km/h to jest wszystko ok :D A w filtrze w którym miejscu jest dokładnie ta blokada ? Tak to jest jak po 7latach jazdy zacząłem się motorkiem od strony mechanicznej interesować :) Człowiek chce wszystko naraz teraz wiedzieć :) W ciągu 5 dni zdjąłem więcej razy plastiki niż przez wszystkie lata :D




_________________

Gilera Runner SP50 2001r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lip 2010, 10:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 19:10
Posty: 221
Pojazd:
to tak: spadek obrotów będzie spowodowany najprawdopodobniej zbyt ciężkimi rolkami :) poradził bym Ci kupić wydech sportowy, na który przeznaczysz jakieś 300zł, zamiast tego wariatora, bo wario nie da Ci tyle co wydech, a dzięki wydechowi, jest kolosalna różnica i w prędkości jak i w przyspieszeniu różnica to jakaś 40% :) blokada na gaźniku to masz mniejszą dysze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lip 2010, 10:40 
**

Rejestracja: 09 lip 2009, 21:14
Posty: 249
Lokalizacja: sztetke
Pojazd:
Wydech ,komplet rolek testowych ,sprzęgł + dzwon ,sprężyna centralna ,komplet łożysk napędu,tłok ,pierścienie łożysko korbowodu.( po 6 latach sprawdziłbym jeszcze pompe wody )




_________________

fizyki nie oszukasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lip 2010, 20:46 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 11:56
Posty: 9
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
Rolki to myślałem jakieś 3,5g tylko nie wiem jaką by tu sprężynę do nich dobrać. Nad wydechem napewno pomyślę. Z tego rozpędu zapomniałem spytać o najważniejszy problem jaki mam :/ A mianowicie po włączeniu świateł światła świecą bardzo słabo tyle że widać cokolwiek na drodze, zegary również świecą bardzo słabym światłem. gdyby nie to że i zegary słabo świecą to bym zapewne posądził żarówki ale w takim razie jedyne co mi przychodzi do głowy to jakieś zwarcie na kablu odpowiadającym za światła i zegar. Gdy włączam postojówki to wszystko jest super tarcze świecą mocno i światło też.

Tupac mam takie pytanko na co zwracać uwagę jak będę pompę sprawdzał i tłok ?
Co do rolek testowych dobra myśl ale by się jakiś obrotomierz przydał bo talentu do słuchu to nie mam :)

Dziś po pracy gdy chciałem odpalić mojego skutera to niestety coś go zabolało i nic po jakiejś godzince ponownie spróbowałem i zapalił jakoś ale musiałem go potrzymać bez dodawania gazu z pół minutki bo inaczej jak dawałem gaz to mi gasł :D Drugi raz mi się to zdarzyło. Czy to może są objawy problemów z gaźnikiem albo z tym że benzyny za mało dostaje ?

Szukałem na necie porządnie opisanego schematu7 elektroniki w skuterku ale jedyne co znalazłem to czarno białe i po niemiecku do tego :/ Ma ktoś może linka do kolorowego i po angielsku albo po polsku schematu kabelków jak idą :) ??

Seea puki co waria może nie będę zmieniał jedynie te rolki i sprężynę. A w sprzęgle są jeszcze takie małe 3 sprężynki ? Do czego one służą i czy warto je wymienić a jak tak to na jakie ?:D

Dziękuje wam za każdą następną odp i za te co już uzyskałem mam nadzieję że z waszą pomocą ponownie moja runerka będzie królową szos hehe :D




_________________

Gilera Runner SP50 2001r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lip 2010, 21:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 19:10
Posty: 221
Pojazd:
te 3 sprężynki służą do tego z jakich obrotów skuter ma ruszać, czym twardsze tym wyższy start a czy miększe tym niższy start :] czyściłeś kiedyś gaźnik ? przeczyść go i wymień świece, sprawdzałeś jaką masz kompresje?


Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, 21:04 przez SeeA, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lip 2010, 23:47 
**

Rejestracja: 09 lip 2009, 21:14
Posty: 249
Lokalizacja: sztetke
Pojazd:
W pompie plastikowa turbinka lubi się wyrabiać ,no i 2 łożyska.Tłok ,jak jeździłeś na mineralu to niekiepsko wygląda , może mieć rysy.




_________________

fizyki nie oszukasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 0:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2010, 0:05
Posty: 85
Lokalizacja: Pomorskie
Pojazd:
Hmmm. za 1000 pln. to:na początek eksploatacja czyli świeca płyny oleje i to co się zużyło
,a później stage6 pro replica
-wariator malossi multivar 2000
-rolki (około 4,3g do wyżej wymienionych części)
-docisk s6 medium
i może sprężynki, ale to już regulacja :wink:

Na takim secie możesz pośmigac i normalnie używać runerke do jazdy na co dzień bo ani nie będzie przymulony, ani nie będzie palił 10 l/100

A co do słabych świateł to może nie ma łodowania :D




_________________

Larson11 napisał/a:
"95 tańsza;p"

-Ja tam stawiam na oszczędność i leje rope, bo tańsza.

Runner na sporcie = http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=115318
.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 13:10 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 11:56
Posty: 9
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
Gaźnik czyściłem kilka dni temu. Kompresja jest super :D Musze wymienić rolki i sprężynę centralną a co do rolek to zrobię jak napisał kolega wyżej jakieś 4,3 ale nie wiem jaka sprężyna do nich. Pasek też wymienię tylko może z mm szerszy założę. Runnersp mam rozumieć że że przy wymianie rolek i sprężyn nie ma żadnej regulacji ?




_________________

Gilera Runner SP50 2001r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 13:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Rolki i sprężyny to już jest regulacja :) i ich się już nie reguluje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 15:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2010, 0:05
Posty: 85
Lokalizacja: Pomorskie
Pojazd:
Batonex pisze:
Runnersp mam rozumieć że że przy wymianie rolek i sprężyn nie ma żadnej regulacji ?


Hoho. Rolki i sprężyny to jest właśnie regulacja, jak wymienisz na takie o właściwych wagach/twardościach to wtedy będzie ok :wink:




_________________

Larson11 napisał/a:
"95 tańsza;p"

-Ja tam stawiam na oszczędność i leje rope, bo tańsza.

Runner na sporcie = http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=115318
.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 19:24 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 11:56
Posty: 9
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
rolki to raczej jakieś 4,3g założę tak jak pisałem wcześniej. i do tego jeszcze dokupię sprężynę centralną (nie mam pojęcia jaką)do sprzęgła bez tych małych sprężynek od obrotów :D pasek wymienię, świece,myślę nad filtrem stożkowym do tego. i zaprowadzę motorek do jakiegoś mechanika co się na elektryce zna żeby mi światła zrobił. A potem muszę zakupić przedni plastik ten co jest przy zegarach bo popękany trochę już jest oraz wydech sportowy sobie zakupię :) A jak mi coś zostanie to jeszcze tylną lampę i klosze od kierunków. Wie ktoś może czy sprzedają gdzieś śruby do plastików oryginalne ?

Czy po numerach ramy można się dopatrzeć jaki to model na 100% ? Jak kupowałem go kilka lat temu to powiedziano mi że SP ale teraz mam wątpliwości czasem.




_________________

Gilera Runner SP50 2001r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 20:12 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 11:56
Posty: 9
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
Znalazłem kilka części dla siebie co o tym sądzicie ?
1. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... cf203e8df2
2. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... cf203e8df2
3. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... cf203e8df2
4. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... cf203e8df2
5. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... cf203e8df2
6. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... cf203e8df2
7. http://allegro.pl/item1151112886_aprili ... ml#gallery




_________________

Gilera Runner SP50 2001r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 20:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
W schowku powinna być plakietka jaki masz gaznik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 20:36 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 11:56
Posty: 9
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
nie mam niestety żadnych plakietek :/




_________________

Gilera Runner SP50 2001r




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lip 2010, 23:21 
*

Rejestracja: 02 mar 2010, 17:42
Posty: 136
Lokalizacja: Grudziądz
Pojazd:
na gazniku musi byc wybite, jak jest 17.5 to jest wersja sp;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 lip 2010, 11:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2010, 0:05
Posty: 85
Lokalizacja: Pomorskie
Pojazd:
Ale zamiast tego top racinga ja ci radze multivara 2000 :wink:




_________________

Larson11 napisał/a:
"95 tańsza;p"

-Ja tam stawiam na oszczędność i leje rope, bo tańsza.

Runner na sporcie = http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=115318
.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lip 2010, 18:40 
*

Rejestracja: 25 lip 2010, 11:56
Posty: 9
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
ok powiedzmy że wezmę tego multivara. zależy mi na na w miarę dobrym przyśpieszeniu i wysokich osiągach.Rolki i sprężynę te co dadzą razem w komplecie założyć ? Jaki pasek kupić ? A co do gaźnika to w którym miejscu się go mierzy czy ma 17,5 ? Jest jeszcze jakiś inny sposób na sprawdzenie modelu ?




_________________

Gilera Runner SP50 2001r


Ostatnio zmieniony 30 lip 2010, 19:39 przez Batonex, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy