Dzisiaj jest 01 lis 2024, 23:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 sie 2010, 14:44 
*

Rejestracja: 02 sie 2010, 14:30
Posty: 4
Pojazd:
Witam. W ciągu paru dni stanę się dumnym i bladym posiadaczem enduro, peugeota xps, rocznik 2008 z przebiegiem 5000km. Chciałbym dowiedzieć się, od bardziej doświadczonych kolegów, co powinienem wiedzieć o tym motorze, jego charakterze i silniku, by nie uczyć się na własnych błędach. Będzie to mój pierwszy motór z silnikiem am6 dlatego interesują mnie takie kwestie jak eksploatacja, związane z nią wymienianie płynów i wszystko co będzie potrzebne do tego bym mógł się cieszyć maszyną jak najdłużej. Poza tym byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki dotyczące tego, na co powinienem zwrócić uwagę na samym początku, po czym poznać, że wszystko jest tak jak być powinno i co powinienem jeszcze sprawdzić przed samym zakupem, oprócz geometrii ramy i szczelności silnika i lagów. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 16:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
hmm.. napisałeś dużo ale niewiele sensownego. odpowiem Ci na kilka pytań ;) otóż olej w silniku wymienia się co 5000km lub co sezon, najlepiej Motul Transoil 10w40. sprawdź czy jest dostatecznie dużo plynu chłodniczego. najlepiej wymień go na nowy. sprawdź czy nie ma w kołach żadnego luzu oraz czy nic nigdzie nie trze (koła, hamulce). jeśli to Twój pierwszy motorek z AM6 to powiem tak: nie bój sie go wkręcać na obroty. to jest wysokoobrotowy silnik wiec jest do tego przystosowany, ale to nie znaczy że masz go rżnąć do "odcinki" bo to juz jest poważne katowanie. przy zakupie przede wszystkim zwróć uwagę na silnik bo to najważniejsze. chodzi oto że musisz sprawdzic czy silnik ładnie wkręca sie na obroty i czy nie słabnie na wyższych biegach bo to świadczy o słabej kompresji. ważnym elementem jest sprawnie działająca skrzynia biegów. sprawdź czy wszystkie biegi wchodzą płynnie i bez żadnych trzasków i zgrzytów. nie wiem co tu by jeszcze napisać :) powiedz co chcesz konkretnie wiedzieć to postaram się udzielić ci odpowiedzi :<




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 18:48 
*

Rejestracja: 02 sie 2010, 14:30
Posty: 4
Pojazd:
Generalnie można by powiedzieć, że jeżeli chodzi o sprawdzanie motorka to chciałbym wiedzieć co jest najbardziej awaryjne w tych maszynach, żeby móc zwrócić na to uwagę już na samym początku.
To co napisałeś jest bardzo pomocne i właśnie o takie podpowiedzi mi chodzi. Co do silnika to odpalił ładnie na rozrusznik, od razu dał się wkręcać na obroty, ale, że był zimny to go nie cisnąłem. Jak się rozgrzał to pojeździłem solidniej, byłem zadowolony z mocy. Nie miałem w prawdzie punktu odniesienia bo do tej pory woziłem się 4T, ale czułem, że jak się wkręcał, to mocy ładnie przybywało. Po jeździe usiadłem koło motora i czekałem na krople oleju ale nic takiego się nie pojawiło. Lagi tak samo czyste, mimo że je troszkę pomaltretowałem ; p
W ogóle ten kto składał ten motor, to chamsko pomalował plastiki, będą one poprawiane, co do koloru to się również skonsultuję ; p
Interesuje mnie też czy jest możliwość podłączenia obrotomierza do peugeota? Przecież jest to silnik jak w tzr-kach a one obrotomierz mają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 21:17 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
Furian50 pisze:
najlepiej Motul Transoil 10w40

Źle gadasz... Zalecany jest przez serwisówke 75W90 ; )




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 22:14 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Drifter16 pisze:
Furian50 pisze:
najlepiej Motul Transoil 10w40

Źle gadasz... Zalecany jest przez serwisówke 75W90 ; )


Owszem ale na 10w40 skrzynia lepiej pracuje i sprzeglo dobrze wysprzęgla.

Nazaret, co do twojego pytania o obrotomierz, owszem jak najbardziej da sie go podłączyć i jest to bardzo proste gdyż obrotomierz to taki "miernik napiecia" ze tak powiem :P chodzi oto ze te dwa urządzenia działają podobnie :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 22:21 
*

Rejestracja: 02 sie 2010, 14:30
Posty: 4
Pojazd:
A czy ktoś zna jakiś ładnie pasujący obrotomierz? Mam jeszcze takie naiwne pytania, czym się różni wersja psx sm od psx enduro? Kołami? I od jakiego rocznika jest w peugeotach wskaźnik poziomu paliwa?

edit: interesuje mnie jeszcze kwestia dozownika oleju, bo słyszałem, że bywa tak że nie działa prawidłowo i dochodzi wtedy do zatarcia cylka. Jak to z nim jest i jak sprawdzić czy działa poprawnie?


Ostatnio zmieniony 02 sie 2010, 22:26 przez Nazaret, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2010, 0:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
Nazaret pisze:
I od jakiego rocznika jest w peugeotach wskaźnik poziomu paliwa?

Nie ma wcale :mrgreen:

Nazaret pisze:
interesuje mnie jeszcze kwestia dozownika oleju, bo słyszałem, że bywa tak że nie działa prawidłowo i dochodzi wtedy do zatarcia cylka. Jak to z nim jest i jak sprawdzić czy działa poprawnie?

Najlepiej to odłączyć dozownik i sie nie martwić .

Furian50 pisze:
Owszem ale na 10w40 skrzynia lepiej pracuje i sprzeglo dobrze wysprzęgla.


Właśnie że nie... Miałem oba oleje wlane (10W40 i 75W90) . 75W90 Spisuje sie najlepiej tak jest jest podane w serwisówce.




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2010, 8:42 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2009, 9:07
Posty: 330
Lokalizacja: sie wzieły motory?
Pojazd:
kolego jak kupisz XPS sprawdz tak jak ja zrobiłem.

:arrow: wywal dozownik bo w XP6 i XPS lubią sie psuć:) a chyba nie chcesz robić szlifu:)
:arrow: sprawdź czy chodzi pompa wody i ile jest płynu w chłodnicy najlepiej wymień na nowy
:arrow: sprawdź jak z termostatem czy cały sie otwiera;)
:arrow: sprawdź amortyzator tylny czy nie pluje olejem
:arrow: jeżeli chcesz sprawdzić czy masz wszystko dobrze z cylkiem i tłokiem sprawdź tylko tam gdzie wchodzi tłumik do cylka czy nie jest czarny czadź :)
:arrow: posprawdzaj koła czy nie mają luzów bo mogą mieć łożyska do wymiany:)
:arrow: a na końcu posprawdzaj wszystkie płyny i hamulce:)

tyle ode mnie:)




_________________

odrestaurowywanie W-F-M

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=168204

zapraszam:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy