max*piaggio pisze:
Przeczytałem twój cały post

Ja bym go odremontował , ponieważ jak masz kupić coś dojebanego , co nie wiesz co robił z tym właściciel , a ogólnie sferka jest miłym skuterkiem , sam posiadam sferke tylko RST i też pakuję w nią troche kasy , tuning mechaniczny , a teraz będe sie brał za optykę ;D A jak go zrobisz to uwierz że w życiu go nie zajedziesz

No fakt, piaggio to piaggio, a piaggio to Włoch. Moja Sferka na liczniku ma prawie 30.000km, nigdy nie była naprawiana i chodziła dobrze, ale za pierwszym razem jak była kupiona chodziła najlepiej, wierzcie lub nie, ale było około 80km/h, wszystko cud, jak jechałem do domu to samochód zgubiłem, zadzwonili i się pytali gdzie jestem, bo myśleli, że jestem z tyłu, a ja już prawie w domu

:D Potem były małe przeróbki, nie ruszana 2 lata była garażowana i wtedy był wymieniony tłok (chiński) a wsadzone oryginalne nowe pierścionki z meteora, może podczas jazdy tłok nie wytrzymał i dla tego pękły, choć się na tym nie znam
SekiRunner pisze:
950 zl-to cena oryginalnych części w serwisie czy zamiennikow np. z mielocha?:P
Oczywiście, że z Mielocha, za oryginalne części piaggio chciałoby nie 950zł, lecz pewnie 9,500zł. Za sam wentylator wariatora – plastik chcieli 85zł, a za przeciwtalerz 190, a co dopiero wał… hoh…
boroo1994 pisze:
widac ze tworzy sie maly klub piaggio sfera, milo! rowniez mam sfere rst z 97r zielona po "lifcie" ladniejsze zegary
ok troche moge pomoc i sam powiem ze mi tez sie psula puki sie nie zaczelem bawic wymienilem pare rzeczy i tyle (sygnaturka) i bawie sie w to dalej bo jest fajne:P mam doswiadczenie co do sfer

czeka mnie rozpolawianie silnika
Także mam doświadczenie ile ja już przy niej posiedziałem hoho…. Lepiej nie liczyć, bo jeszcze się załamie, że tyle czasu straciłem w życiu
boroo1994 pisze:
TLOK. strasznie rozwalony dobrze ze zakupiles nowy

dla porównania ja kupowalem cylek sport polini 70 za 560zl jeszcze wtedy stal. warto.
Na początku zrobiłem szlif cylindra, kupiłem chiński tłok i wsadziłem nowe oryginalne pierścionki – błąd zrobiłem, pisze o tym wyżej
boroo1994 pisze:
czy od rozrusznika wydawal dzwiek taki "zzzzz" "ssss" jakby szural czy "pr yyyy pr yyyy" jakby chcial a nie mogl. najlepiej nagraj sound na wrzute i wtedy pomoge
Tak to był taki dźwięk, słychać było że prąd dociera, ale nie poruszał. Przypuszczam, że zrobił to przeciwtalerz. Z czasem się wbijał w wał, widać na zdjęciach wcięcie i gdy się poruszał dotknął pokrywy rozrusznika, ona się odłamała i blokowała rozrusznik. W wyniku czego skuter raz odpalał, a raz nie ( z kopki normalnie), po rozbiórce pokrywy, dostałem tylko kawałek obudowy (reszta kawałków pewnie została zmielona). Po usunięciu działa normalnie.
boroo1994 pisze:
TALERZ. no troszke dostal. u mnie np. w sklepie skuterowym (NIE KUPUJ W SERWISIE NIC!!!) 50zl kosztuje. poszukaj na mielochu/allegro itp.
WAL. hmm jezeli juz lozyska ci padaja czyli syczą to mozesz wymienic wał jezeli nie sprawdz na tym czy jeszcze wario pochodzi nie wiem czy samej tej szpili sie nie da wymienic bo naprawde narazie nie ogarniam wału ale do czasu
No tak za talerz to przesadzili (nie mówiąc o innych częściach), wał i tak będę musiał wywalić ze względu na jego frezy, jak założę nowy przeciwtalerz na ten zużyty wal istnieje ryzyko ze na tych rowkach on wejdzie i będzie się chybotać, przez co się zużyję i kaska w błoto
boroo1994 pisze:
SPRZEGLO. tak jest przegrzany jednak nic sie nie stanie jak bedziesz jedzil an tym i sprzeglo nie tylko dzwon jak cos wymienisz

no ale to robi tylko tyle ze jak sie rozgrzeje czasem moze miec sporego mula na starcie czy cos i to wszystko wiec nie wymieniaj.
Ok..
boroo1994 pisze:
Króciec - po co?
Bo ma małe pęknięcie, jak będę miał czas zrobie zdjęcie.
boroo1994 pisze:
Łożyska - jezeli sycza to wymien
Łożyska i simeringi o ile wiem należy wymienić kiedy kupowany jest nowy wał no i kiedy są zużyte rzecz jasna
boroo1994 pisze:
Przeciwtalerz - tak nalezy
Sprzęgło - nie musisz to tylko juz od ciebie zalezy. co sie dzieje napisalem wyzej.
Wał - jezeli nie da sie tej "szpili" wymienic co wchodzi w przekladnie to zmien. chyba ze masz kase na wał to kup sa nawet za 270zl dosc dobre.
Ok..

boroo1994 pisze:
Wariator - mozesz pokazac powloke wariatora. ta 2strone nie to czarne zakrywke tylko to co pasek smiga
Ok., jutro zrobię zdjęcie, bo dziś czasu zbytnio nie mam, dziś jeszcze w ramach sprawności sprawdzę kompresje cylindra, dla własnej ciekawości.
boroo1994 pisze:
Wentylator -kosztuje 20zl jezeli chodzi o ten z przekladni a bez niego nie ma jazdy bo sam go polamalem i wtedy taks ie grzalo wszystko az musialem postoje co 100m robic bo moglem jajka smazyc na przekladni
Heh, mi już chyba 2 razy się połamał
boroo1994 pisze:
Jezeli podoba CI sie ten skuter zostaw go i tuninguj mi sie juz powoli nie ma co psuc bo wymienilem prawie wszystko

Pozdr. wiem ze chaotycznie napisalem ale pomoglem.
Oczywiście, że się podoba, on ma „coś” w sobie (nie wiem jak to ująć- o znalazłem słowo - potencjał ma on)
konradmax pisze:
Ja też posiadam sferę i w życiu bym nie zamienił na skuter innej marki, tylko ja mam starszą wersje NSL Więcej w opisie
Jak będę naprawiał mam zamiar wszystko odmalować, kiedyś był malowany widać jest, jak w niektórych miejscach prześwitują fioletowa farba (Jak twoja Sferka ma panel boczny), a teraz
jest szary
Jedyną nie wiadomą w moim skuterze jest tłumik, bo był orginalny, ale stary i zużyty, wiec wymieniłem, a nie pamiętam z jakiego piaggio nowy wyciągnąłem, przypatrując się staremu widzę nawet gdzie miał blokady (zawirowacz spalin czy coś takiego), a w tym nowym, aczkolwiek używanym nie widać nic żeby wskazywało ze miałby blokadę, ale to tylko taka ciekawostka
Teraz to tylko muszę się zastanowić czy warto naprawiać, szkoda mi go by było sprzedawać na części
Heh i kolejny długi post
