Dzisiaj jest 29 lip 2025, 13:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 sie 2010, 22:01 
*

Rejestracja: 27 maja 2009, 9:00
Posty: 10
Lokalizacja: Nisko
Pojazd:
witam,
mam piaggio nrg 96r w którym musiałem zrobić generalny remont, więc są nowe: cylinder 50ccm po portingu razem z tłokiem i pierścieniami, wzmacniany wał korbowy i łożyska wału z simmeringami, sprężynki sprzęgła hebo niebieskie, docisk +22%, rolki 5 gram, wydech tecnigas next-r. Miał niską kompresję jak się okazało przes zbyt duży squish (2,5mm) wiec splanowałem cylinder i głowicę oraz wywaliłem uszczelki które zastąpiłem sylikonem, przez co teraz mam prawie 11 atmosfer. Gaźnik delorto 17,5 z dyszą 0,85s. Stożkowy filtr powietrza. Silnik jest ledwo dotarty, dość mocny, zrywny, ciągnie na koło przy ruszaniu. Co mnie dziwi to że przed remontem na całkowitej serii różnicą było tylko dużo mniejsze przyspieszenie, v-max był 80km/h. Teraz po remoncie 85, a 80 jestem w stanie utrzymać przy 1/3 manetki. W czym tkwi problem? Nie mam mułów w żadnym momencie, ciągnie równo. Cięższe rolki (6gram) powodowały zmnejszenie przyspieszenia, ale nie wzrostu v-max. z góry dzięki za pomysły, pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2010, 22:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
niestety ja jadąc 80 też mam 1/3 manetki, tylko że mój vmax wynosi 100.
wydaje mi się, że to jest przez gaźnik, ta 1/3 manety przy takiej prędkości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 0:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Co to u Ciebie znaczy porting?
Mi się wydaję, że za duża dysza i kompletnie nie taka regulacja.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 6:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2008, 20:07
Posty: 127
Lokalizacja: Skarżysko
Pojazd:
Regulacja gaźnika. Załóż sobie oryginalny filtr powietrza, bo stożek nic nie daje przy 50ccm.




_________________

NRG 94r LC
*70cc Polini Sport *Tłumik Stage6 Pro replica
*Gaźnik 19mm (dysza 72) *Wariator Hebo NG *Rolki S6 3g
*Sprzęgło seryjne Minarelli, żółte spreżynki
*Dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler Team
*Sprężyna dociskowa HEBO czerwona 90%




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 14:34 
*

Rejestracja: 27 maja 2009, 9:00
Posty: 10
Lokalizacja: Nisko
Pojazd:
Porting oznacza u mnie rozwiercenie kanału wydechowego i jego podniesienie, doszlifowanie do karterów, polerka. Po tych zabiegach odczułem znaczny przyrost jego dynamiki. Seryjna dysza miała 0,70mm. Seryjny filtr ma zbyt mały przepływ powietrza na gaźnik 17,5. Założę dyszę 0,7 i sprawdze rezultat, pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 16:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2009, 20:46
Posty: 237
Lokalizacja: Krosno
Pojazd:
a może moduł masz zablokowany ?:d




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 19:06 
*

Rejestracja: 27 maja 2009, 9:00
Posty: 10
Lokalizacja: Nisko
Pojazd:
nie ma blokady modułu w piaggio z tych lat, nie wiem jak w późniejszych




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 20:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
haosen pisze:
stożek nic nie daje przy 50ccm.


przepraszam. błędne myślenie.
w sr akurat stożek + gaźnik 17,5 daje vmax'a. może nie w każdej..ale to jest sprawdzone. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2010, 13:24 
*

Rejestracja: 27 maja 2009, 9:00
Posty: 10
Lokalizacja: Nisko
Pojazd:
To może inaczej. Jeśli ktoś ma podobny setup do mojego to byłbym wdzięczny jeśli by się pochwalił co ma zamontowane i jakie z tego osiągi:) Tak na marginesie to warto by założyć taki dział gdzie każdy by wpisywał swoje ustawienia i osiągi z tego, to by ułatwiło regulację ludziom którzy mają dany model skutera i chcą coś w nim przerobić. Bo sam musiałem sie sporo oszukać po necie żeby dojść do tego na co wymienić stare części.
ps: dysza 0,7 powoduje pogorszenie przyspieszenia i v-max, dysza 1,05 powoduje ze silnik już sie ksztusi paliwem i vmax spada.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2010, 18:41 
*

Rejestracja: 27 maja 2009, 9:00
Posty: 10
Lokalizacja: Nisko
Pojazd:
odświeżam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy