Dzisiaj jest 18 sie 2025, 15:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 sie 2010, 22:09 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2010, 10:24
Posty: 98
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd:
Tak jak w temacie, wymieniłem same tłoka mhr(nie replica) i teraz sam juz niewiem jak go docierać, bo są różne zdania na ten temat. Raz już docierałem kontrowersyjną metodą, czyli wygrzać i w pizde od pierwszych km. Tłok został tak spalony ze piersień nie wejdzie juz w swoje miejsce, zeby go sciągnąć trzeba było go złamać. Teraz zrobiłem 30km nie przekraczając 30 km/h, oczywiscie caly czas pracuje manetką nie przekraczając 1/2 przepustnicy. Niewiem jednak od ilu km mam zwiekszyc predkość. Jeszcze jedno, na jakim oleju go docierac. Prosze o porady.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 14 sie 2010, 22:24 przez healt, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2010, 22:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
do 100km jeździj 30km/h
Później co każde 50km dodawaj 5km\h cały czas ruszając manetką :)
Alu można docierać nawet 300km, jednak ja polecam Ci docieranie ok. 600km

Po 200km możesz na chwilę spróbować V-Max, po czym zwolnić do prędkości którą docierasz, im więcej kilometrów za tobą, tym więcej prób V-max, daje Ci to, że cylinder nie robi się falowany :)

Oczywiście przez cały okres docierania rób częste przerwy, na początku co 20km max, później co 30, 40,50 :P

Przed jazdą rozgrzewaj cylinder z 5 min na wolnych

Nie jeździj w dwie osoby, chociaż czasami lekkie przeciążenie jest wręcz wskazane

Pozdrawiam Piaggius


P.S Pamiętaj o tym, że im więcej docierasz, tym większa MOC silnika, w czasie docierania to odczujesz, że jak zrobisz 150 km to nagle zrobi się zrywniejszy, a po 300km, że już jest raketa xD

Nie ruszaj z "full-gazu"


Ostatnio zmieniony 14 sie 2010, 22:31 przez piaggius, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 0:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 23:43
Posty: 204
Lokalizacja: warszawa
Pojazd:
a ja bym sie nie zgodzil z kolegą wyżej . Na taki cylinder on juz sporo kosztuje i przy 200km sprawdzac v-max to niewiem czy to jest dobry pomysl. Moim zdaniem zrob okolo 300-400 i dopiero daj v-max . Mozesz dawac w manetke ale nie az tak zeby sprawdzac ile skuter leci..




_________________

Malossi Multivar
Tecnigas Rs2
Gaznik Dellorto 17,5
Plytki Membranowe malossi
Sprzeglo Hebo N
Dzwon Stage6
Filtr Polini AirBox
Pasek Polini Kevlar
Centralka żółta
Sprezynki czerwone
project ,,Stunt"
Efekty- Z gazu na kolo:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 15:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
v max, i odpuścić, tak nas uczyli w szkole :)

A chodzę do tech. samochodowego xDD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 16:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Przecież to Evo (bynajmniej tak rozumiem). Tutaj tłok zmienia się co 200km, więc jaki sens docierać 600km? W przypadku takiego cylindra najważniejsze jest by go nie zagrzać, reszta jest dowolna. Na początek niech pochodzi sobie trochę na wolnych a potem można już spokojnie jeździć.

Olej, albo full syntetyk (np. Castrol Power 1 Racing), albo Rycynoy (np. Castrol R40). Rycynowy w stosunku 1:20.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 19:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2010, 17:14
Posty: 76
Pojazd:
DumDum, to nie jest evo :P




_________________

Obrazek Staram się pisać poprawnie :)

]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 19:55 
*

Rejestracja: 11 cze 2008, 19:35
Posty: 83
Pojazd:
Po co docierać sam tłok? Dociera się cylinder nie tłok... Jedynie spokojnie pierwsze km pojeździj żeby się tylko ułożyło i tyle...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 20:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
kacper93 pisze:
Po co docierać sam tłok? Dociera się cylinder nie tłok... Jedynie spokojnie pierwsze km pojeździj żeby się tylko ułożyło i tyle...


Co ty pier* nawet pierścienie się dociera 100km, tłok nowy ok. 400km, a cyl 600-1000km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 21:02 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2010, 10:24
Posty: 98
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd:
Chyba jednak zrobie po swojemu, bo tu widze że znowu każdy mówi co innego. Od 100km bd jezdzil 45 km/h i co 50 km + 5km/h. Od 200 do 300 co 25 km bd zwiekszał o 5 km/h. Po 200 km bd juz odkręcał manetke czasem na fulla, ale nie na długo.
Comment please.


Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 21:04 przez healt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 22:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
kubadge pisze:
DumDum, to nie jest evo :P


Jak MHR nie Replica to jaka klasa?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 22:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
No właśnie, zrób tak jak ja Ci mówię, możesz mi zaufać, ja tak docierałem już parę silników i wszystko kula :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 22:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
piaggius pisze:
No właśnie, zrób tak jak ja Ci mówię, możesz mi zaufać, ja tak docierałem już parę silników i wszystko kula :)


Patrząc na jego inne tematy, twoim sposobem tylko pogorszy sobie moc, stan cyla i tłoka.

To jest czyste EVO! Ponad 20KM! To nie seria którą dociera się 600km. To nie żeliwny sport.

Swoją drogą dobrze chłopak robi, że chce serie, bo osoba nie ogarniająca tematu nie powinna się w takie rzeczy bawić.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 22:45 
*

Rejestracja: 11 cze 2008, 19:35
Posty: 83
Pojazd:
piaggius pisze:
kacper93 pisze:
Po co docierać sam tłok? Dociera się cylinder nie tłok... Jedynie spokojnie pierwsze km pojeździj żeby się tylko ułożyło i tyle...


Co ty pier* nawet pierścienie się dociera 100km, tłok nowy ok. 400km, a cyl 600-1000km

Od kiedy? Przestudiuj wiadomości jak, dlaczego i po co/co się dzieje z cylindrem podczas docierki, wtedy się udzielaj...
A to, że healt zapiekł pierścień, to pewnie przez nieodpowiednią dawkę mieszanki lub poprzez przegrzanie...


Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 22:48 przez kacper93, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 23:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
dobra, widzę, że się nie znacie, o czym mówicie... Każdy wam powie, że nawet pierścienie się dociera... Ale dobra, róbcie jak chcecie, z drugiej strony, jak tak świetnie się znasz na cylach DumDum, to czemu sam sprzedajesz zatarty cylinder??

Akurat ja chodzę do ZSS-am w G-cach i tam mnie nauczyli, że niezależnie jaki silnik zawsze dociera się pierścienie, tłok, nawet jeśli mamy używany już cyl...

BEZ ODBIORU...

P.S Jak nie chcecie się pogrążać w swojej głupocie, to już lepiej nic nie piszcie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 23:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Sprzedaje ponieważ może komuś się przyda. Ja już go nie potrzebuje bo chce kupić jakieś alu. Co do docierania to prawda. Ale przy tak mocnych cylindrach zbyt często wymienia się tłok by go docierać.

Czy naprawdę nikt tu nie słyszał o czymś takim jak EVO?

Generalnie healt powinieneś się o to pytać gdzieś na forum o MX, tam ogarniają temat z b. mocnymi Nicasil'ami.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 23:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
słyszałem o EVO, bo mam tej klasy wał, ale każdy cyl się dociera, 200km owszem na torze, ale jeśli dotrzesz, dbasz to zrobisz dużo więcej km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 0:28 
*

Rejestracja: 11 cze 2008, 19:35
Posty: 83
Pojazd:
Dobra piaggius nawet nie wiesz po co się dociera cylinder, a się udzielasz...
Powiedz po co docierać używany cylinder, skoro on już został dotarty?
Jaki sens docierania Evo jeżeli za 500km zmiana tłoka? 30min na wolnych i tyle...
Co z tego, że masz wał od Evo? haha Przecież on się zachowuje tak samo jak seryjny tylko jest wzmocniony :lol:
Powodzenia na ZSS-am w G-cach
Edit: Poza tym gdybyś był taki pro wiedziałbyś, że w pracy silnika nie tyle patrzy się na kilometry, co na motogodziny, tym bardziej w tak wysilonej jednostce jakim jest Evo...


Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 0:34 przez kacper93, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 8:31 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2010, 10:24
Posty: 98
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd:
DumDum pisze:
Swoją drogą dobrze chłopak robi, że chce serie, bo osoba nie ogarniająca tematu nie powinna się w takie rzeczy bawić.


DumDum, to dlaczego ja wymieniam na serie roxa to już pozostaw w moim interesie.

Dużo osob sie tu wypowiada na temat tego docierania, ale tak naprawde to nikt niema o tym pojęcia, bo nikt z was nie miał tego cyla i nikt go tak nie docierał. DuDum jakie fora o MX?


Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 8:34 przez healt, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 8:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
kacper93,

Piszę o tym, że dociera się tłok, żeby się zagrzewał i chłodził, zapobiega to jego puchnięciu, nie pisałem o docieraniu cyla...

Wszystkie elementy trzeba docierać, żeby się dobrze ze sobą spasowały, jeśli wsadzisz sobie do swojego cyla nowy tłok i bd. jeździł na full gazie, to pozdro, napisz potem jak wydostałeś z cyla "zaspawany" tłok...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sie 2010, 11:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:57
Posty: 673
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: Area 51/Zip SP/EXC530
Na torze nie zmieniasz co kilometry, na torze istnieje zasada MTH tak jak kacper93 powiedział :wink:

Jednak 30min na wolnych to przesada, ponieważ po prostu skuter nie będzie miał chłodzenia. Na chłodnice nie będzie leciało powietrze, a nie ma ona wentylatora.

Jaki niby masz ten wał?

Co do tych for nie mam pojęcia. Poszukaj coś w googlach.

Co do docierki, to nawet przy złym docieraniu tłok nie ma prawa puchnąć! Chyba, że jest jakiś lipny.

Piaggius kiedyś założyłem jakiś cyl bez docierki (nie chciało mi się czasu tracić) więc twoja bajka o tłoku naprawdę mnie rozśmiesza :lol: :lol:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy