Dzisiaj jest 02 lis 2024, 7:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 lip 2010, 13:06 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 12:17
Posty: 27
Lokalizacja: Bielawa
Pojazd:
Witam mam poważny problem z moim moto.Aprilia AF1 50 Fututra(silnik AM3).Mechanik z Bielawy sobie nie poradził z moim moto,ale może ktoś stąd będzie potrafił mi pomóc. Sprawa wygląda tak , że po włożeniu w moto ok 1,7K-2K zł , mechanik stwierdził żebym go zabrał,bo on nie potrafi go naprawić,a kasa poszła w błoto...Od początku...Gdy otrzymałem moto,ledwo jeździł,ledwo wbijał na obroty,ale coś tam jechał,skrzynia biegów była uszkodzona.W moto było wymienione: linka sprzęgła(stara pękła),łańcuch,zębatki,uszczelniacze przedniego zawieszenia+olej,cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),pierścienie,tłok,zawór membranowy,naprawił skrzynię biegów. Kazał mi nim pojechać do domu (ok 3km) i za jakiś czas przyjechać z innym gaźnikiem , bo stwierdził , że ten (oryg.14mm) to za mało.Wiec pojechałem,moto jechał ok 10km/h pod lekką górkę na dwójce , na trójce w ogóle nie chciał jechać . Zauważyłem podczas jazdy , że jeśli w czasie jazdy przełączę go na chwile na ssanie i zaraz je wyłączę to motor troszkę bardziej się rozpędza.Pod większą górkę jechał już tylko na jedynce ok 5km/h,po tych 3 km męczarni,zauważyłem , że temp skoczyła do 120 stopni .Odkręciłem korek wlewu płynu chłodnicy i trochę wody wyleciało , chyba się zagotowała . Mówiłem o tym mechanikowi,ale stwierdził , że pewnie nic się nie stało. Motor dale palił i dalej jeździł tak samo,wymieniłem wodę na płyn chłodniczy i było ok. Kupiłem gaźnik Dellorto 21mm(ssanie ręczne) , kruciec , nową świecę (sportową) , dyszę do gaźnika (paliwa) 0,85mm. Zjechałem wczorasj do mechanika w dół , motor się rozpędzał gorzej jak chiński skuter. Po 2 km w ogóle nie mogłem mu gazu dawać na trójcę , bo się dławił paliwem (jazda ok 40km/h),poczekałem chwilę i gaz znowu jakoś chodził o_O Dojechałem do mechanika , a ten dziś dzwoni i mówi , że po założeniu nwego gaźnika,krućca,dyszy,świecy regulacji gaźnika moto w ogóle nie odpala,ani na starter ani na pych...i żebym go zabrał,a kasa poszła w błoto. Dziś go nie zabiorę , bo mam gorączkę , ale może macie jakieś rady,ja mu je przekaże i może w końcu ogarnie mój moto :(
Dzięki z góry za pomoc chłopaki.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 30 lip 2010, 13:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2010, 21:26
Posty: 389
Lokalizacja: Ząbkowice Ślaskie
Pojazd:
jak mieszkasz w bielawie(województwo dolnośląskie) to spróbuj zawieź skuter do ząbkowic śląskich do serwisu http://kolec76.com/ oni powinni ci tam zrobić.pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lip 2010, 16:24 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 12:17
Posty: 27
Lokalizacja: Bielawa
Pojazd:
A więc dziś byłem u mechanika , włączyliśmy ssanie i na pycha odpalił,nawet fajnie jechał,po kilu minutach mogłem wyłączyć ssanie i nadal jechał. Zauważyłem 2 rzeczy. Pierwsza :Odpali tylko na pycha i ze ssaniem(przy zimnym silniku,bo przy ciepłym ze startera,nawet bez ssania)
Druga : wkreca sie (tak na sluch,zepsuł się niedawno obrotomierz) do ok 6tys obrotow,potem ma przerwe,pewnie jak bym dluzej trzymal gaz to by sie wkrecil,ale nowy
cylek wiec tego nie zrobie,ale czy to normalne zachowanie takiego moto ? (Na luzie też gdzieś tak do 6-7max)
Acha, wydech mam jakąś samoróbe , może to tu leży wina ?


Ostatnio zmieniony 30 lip 2010, 16:32 przez Kogni, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lip 2010, 17:00 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
co do wydechu to napewno jest to przyczyna ! na "samoróbce" może nie łapać rezonansu i się nie wkręci :angry:




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 18:06 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 12:17
Posty: 27
Lokalizacja: Bielawa
Pojazd:
Tak wygląda mój wydech(ja mam 2T , a wydech jest 4T) :
http://i29.tinypic.com/v32adf.jpg
Zauważyłem , że moto trochę się grzeje,po 3km ok 80stopni,i czasem skacze sam gaz,muszę ruszyć manetką od gazu to spadnie...Czasem też jak redukuje z 3 na 2 też gaz podskakuje sporo...
Znalazłem coś takiego tylko muszę sprawdzić jakie mocowanie jest u mnie i czy będzie pasować.
http://allegro.pl/item1162640082_aprili ... fuzor.html
http://allegro.pl/item1170106045_wydech ... tanio.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 18:39 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
TO co to za mechanik -,- ? On wydechu to wiadomo. Filtr powietrza masz? Org czy jakiś inny? Siatka czy gąbka ?




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 lip 2010, 20:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2010, 11:16
Posty: 105
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
moim zdaniem jest to zawór membrany ... Jak palił na ssaniu i tylko z popychu, to będzie to... jak za bardzo nie wiesz jak się dostać do tego, klikaj na gadu - 112368




_________________

http://www.youtube.com/user/Zimny1233?feature=mhee

ZAPRASZAM!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2010, 18:12 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 12:17
Posty: 27
Lokalizacja: Bielawa
Pojazd:
Zawór membranowy mam nowy. Filtr jest oryginalny,ale bez siatki,bo nie dało się jej zamontować przy nowy gaźniku...Tak stwierdził mechanik

Pali na ciepłym na dotyk. Czasem na zimnym też zapali na dotyk,ale jeśli nie załapie za 1 razem(pierwsze 5 ruchów startera) to już nie zapali na zimnym,wtedy go muszę troszkę pchać na biegu (5-10 metrów)


Ostatnio zmieniony 02 sie 2010, 18:14 przez Kogni, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2010, 12:12 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 12:17
Posty: 27
Lokalizacja: Bielawa
Pojazd:
Hej ,a może wiecie gdzie mogę dostać tanio (najlepiej używany) wydech do mojej Aprilli ? Przypominam , że to Aprillia AF1 1991r. silnik Minarelli AM3/5.
Acha gaźnik mam ten : http://allegro.pl/item1150891421_gaznik ... 21_mm.html
Chciałbym też kupić nowy filtr powietrza,ale niestety nie wiem jaki :( Jestem zielony w moto,czytam rózne tematy,ale nie mogę znaleść nigdzie odpowiedzi...

Same problemy z tym moto...od wczoraj nie działają światła z przodu i z tyłu...


Ostatnio zmieniony 06 sie 2010, 15:15 przez Kogni, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2010, 20:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2009, 15:54
Posty: 222
Lokalizacja: Jaworzno
Pojazd:
wymień wydech powinno pomóc ;d




_________________

RS V-max 115km/h

"...Mowisz wrocmy do czasow gdy bylismy nieznani..."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2010, 19:47 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 12:17
Posty: 27
Lokalizacja: Bielawa
Pojazd:
A więc kupiłem wydech stąd : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... c0da127731

Był trochę luźny przy cylindrze , założyłem na końcówkę kawałek dętki od roweru i już jest ok.(ale nie wiem czy tak można,czy guma się nie stopi) Tłumik odstaje jakieś 0,5metra od moto , będę musiał coś pokombinować :/
Nie rozwiązało to problemu,moto chodzi ciszej i nic po za tym...
Chciałbym Was zapytać jak wyregulować gaźnik ? Tzn obroty łatwo wyregulować na słuch , to banał ,ale nie wiem jak ustawić powietrze...Moto po wymianie wydechu mocno kopci :( Mieszankę ustaliłem na 33ml oleju na litr benzyny.Ale nie wiem co było wcześniej w baku,bo już trochę zalany jak go wziąłem...
Zauważyłem , że moto przed zmianą wszystkich części miał ten sam problem co teraz.Wtedy było tak , że na luzie wkręcał do 6 tyś obrotów potem miał zastój,musiał trzymać gaz na full jakieś 15 sekund i nagle coś jak by się odblokowywało i wkręcał się do 12tyś obrotów szybko. Teraz nie mogę tego sprawdzić , bo jest nowy cyl , ale czuję ,że było by tak samo. Może napiszę co już wymieniłem będzie łatwiej ocenić co i jak...
A więc uszczelniacze,kompletny napęd (zębatki,łańcuch),cylinder (aluminiowy TEC 50ccm),tłok,pierścienie,uszczelki,zawór membranowy,gaźnik dellorto 21mm.kruciec,dysza 85,sportowa świeca B8EG,kompletny wydech,mechanik dorobił też klin do magneta , bo był ścięty. Moto tak jak by nie dostawało tyle paliwa ile potrzebuje... Jest słaby,na prostej jako tako jedzie,ale pod minimalną górkę tragedia...Nawet jak jadę w dół,wkręci się do 6 tyś i nie może dalej...
Ktoś ma jakiś pomysł ? Włożyłem tyle kasy i dalej klapa :(

PS tak wygląda mój filtr powietrza,obok leży siatka,udało mi się ją zamontować do środka 2 foty : http://img23.imageshack.us/g/dsc00040small.jpg/


Ostatnio zmieniony 20 sie 2010, 19:57 przez Kogni, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2010, 19:53 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Dysza za duza. Ja mam 70cc i mam 80tke przy 21mm




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2010, 21:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2009, 15:54
Posty: 222
Lokalizacja: Jaworzno
Pojazd:
to możliwe że coś z modułem




_________________

RS V-max 115km/h

"...Mowisz wrocmy do czasow gdy bylismy nieznani..."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2010, 23:16 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Nie to dysza jest nie odpowiednia i mieszanka bo też tak mam czasem




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2010, 23:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Jaki kolor świecy jest ?? To co opisałeś przejawia brak jak i za dużą ilość paliwa. Musisz zobaczyć na świece.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2010, 19:35 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 12:17
Posty: 27
Lokalizacja: Bielawa
Pojazd:
Dziś włożyłem nowy filtr powietrz,wymieniłem dyszę na oryginalną z tego gaźnika i wyciągnąłem taką podkładkę pod nią , bo inaczej kapało paliwo z gaźnika(nie domykało się dobrze).Moto nie odpalił na starter,nawet jak wlałem do cylindra paliwo.Odpalił na pycha.Wystarczy,że raz odpali na pycha i pali na starter.Na luzie wkręca się na obroty (W KOŃCU!).Ale nie da się wyregulować gaźnika,śrubka od niskich obrotów w ogóle nie działa,czy kręcę w lewo czy prawo nie ma żadnej reakcji i moto gaśnie.Śrubka nie wkręca się do końca,wziąłem obcęgi i obróciłem nią na siłę o pół obrotu,ale to nic nie dało.Ta śruvka od powietrza chyba też nic nie daje,bo kręce nią,a nie ma różnicy jak wchodzi na obroty.Moto przejechał jakieś 50 ,metrów,powoli zbił z obrotów ,zgasł i już nie odpala...
Zobaczcie na foto,czy ten wężyk wskazany strzałką powinien wisieć w powietrzu i nie być nigdzie podłączony ?
http://img210.imageshack.us/img210/8052/dsc00050cp.jpg
Tu zdjęcia świecy po kilku minutach silnika na chodzie,dymienie z rury i zdjęcie gaźnika z innej strony.
http://img841.imageshack.us/gal.php?g=dsc00063i.jpg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2010, 21:33 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lut 2010, 21:15
Posty: 673
Pojazd:
Co to za gaźniczek kolego? Sorki, może było napisne, ale nie czytałem od początku tematu. Ten wężyk to może być od przelewu z komory, nie znam gaźnika więc nie powiem dokładnie, ale wychodzi jakiś wężyk nie podłączony z komory pływaka? Jeżeli nie, to ten raczej jest od przelewu i powinien sobie zwisać.




_________________

Pozdrawiam, Wiśnia :wink:

Wisnia1504, masz racje.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2010, 21:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2010, 10:01
Posty: 30
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd:
Przez ten wezyk powinien leciec olej z pompy oleju..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2010, 22:45 
*

Rejestracja: 14 cze 2010, 21:45
Posty: 169
Lokalizacja: rzeszow
Pojazd:
Ja ten motor dałbym jakiemuś mechanikowi i uzgodnił z nim że zapłace mu dopiero jak motor bedzie chodził normalnie, niewiadomo co on ci tam w silniku narobił i nazmieniał. Najlepiej daj to komuś ogarniętemu kto by to rozpołowił i zobaczył co sie dzieje i złozył to tak jak trzeba. Po pierwsze niepotrzebnie kupowałeś tak duży gaznik do seryjnego silnika, po drugie jak chcesz sam robic na swoją reke to posprawdzaj chociaż podstawy, typu jaka jest kompresja(manometrem), pozniej kolor elektrody, jak kawa z mlekiem to dobrze ustawiony gaznik, jak jasniej to za duzo powietrza, jak ciemniej to za mało. Pozniej zapłon, ustawiasz go zgodnie z serwisówką, ileś tam mm przed gmp, coś musi być. Nowy cylinder powinien sie normalnie wkrecac a nie mieć "przerwy", miałem w nsr takie przerwy i to była wina rozwalonych kanałów w cylindrze. Nowy cylinder ma minimalnie nizszą kompresje przed dotarciem i jest bardziej podatny na ciepło.

Węzyk który pokazałeś jest bodajże od przelewu i może tak swobodnie zwisać tylko go niezatykaj.

Musisz jechać powoli małymi kroczkami sprawdzać po kolei czy wszystko jest dobre, czy membrany gdzies nieprzedziurawione czy coś nieodstaje, czy dokrecone czy niełapie lewego powietrza itp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2010, 13:15 
*

Rejestracja: 17 paź 2009, 12:17
Posty: 27
Lokalizacja: Bielawa
Pojazd:
Gażnik ten: http://allegro.pl/gaznik-aprilia-rs-af1 ... 91421.html


A może po prostu wiecie kto by chciał kupić taki złom ? I naprawić go,albo spróbować naprawić ? Części jest trochę nowych...
.a wiec tak:
Cylinder nowy,tlok,pierscienie za 400zl aluminiowy TEC'a
Gaźnik dellorto 21mm za 150zł
Kruciec 50zl
Naped kompletny 200zł
Zawór membranowy TEC Racing 78 zł
Uszczelniacze zawieszenia + wymiana 120zł
sportowa świeca B8EG 24zł
Linka sprzęgła 50zł
Wałek zmiany biegów 60zł
kompletny wydech od TZR z 2005 roku
Klin magneta - grosze :)
Filtr powietrza stożkowy,gąbkowy 37zł
Naklejki też kupiłem,nowe manetki i pewnie jakieś inne pierdoły,ale już nie pamiętam,rachunki powinienem mieć na wsyzskto,muszę tylko poszukać,nie mam już sił do tego moto,nie mam mechanika żadnegpo tutaj,po prostu trageia :(
ogolnie w naprawe wlozylem jakies 2kafle :/
OC ma do lipca 2011 :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy