Dzisiaj jest 05 lut 2025, 5:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 sie 2010, 17:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
Witam załatwiłem sobie cala przednia górna budę od NRG MC3 O ile z zamontowaniem wszystkiego i przerobieniem kostek nie miałem większego problemu to niestety obrotomierz puki co jest martwy potrzebne mi są informacje Jak podłączane są obrotomierze w Piaggio NRG MC3 próbowałem podłączyć go do masy i kabla wysokiego napięcia efekt skuter nie odpala potem po kolei 3 kabli przed cefkomodulem efekt na 2 skuter odpala ale bez oznak życia obrotomierza a na 3 nie odpala nie mając już sil ale jeszcze jeden pomysł podłączyłem - obrotomierza do - przedniej lampy a + do + świateł o dziwo po włączeniu świateł obrotomierz dal znak życia pokazywał trochę ponad 900 obrotów zdziwiłem się bo mogło tak być skuterek na jałowym mam ustawiony maksymalnie w dol. Ale po dodawaniu gazu do 4 tys było ok ponad 4 tys wskazówka spadała na 0 i już nie wstawała jeżeli odpuściłem trochę gazu znów wstawała i tak w kółko działała tylko do 4 tys obrotów wiec zrezygnowałem w domu rozkręcając licznik wypadł mi jeden mały scalak przylutowałem go w odpowiednie miejsce i dziś chce ponowić probe może to dzięki niemu działał tylko do 4 tys ale o tym później. W sumie chodzi mi o schemat jak podłączane są te obrotomierze (gdzie) foto mojego licznika i ścieżek z tylu. Napiszę jeszcze ze zauważyłem ze jest on impulsowy po podłączeniu + i - do styków od aku sygnalizuje się drgnięciem wskazówki czym szybciej dotykam i puszczam styki tym obrotomierz płynniej działa

Licznik:Obrazek

Ścieżki: Obrazek


Edit: Niestety przylutowanie scalaka nie pomogło brak jakiejkolwiek poprawy możliwe ze był on od niedziałającego wskaźnika temperatury


Ostatnio zmieniony 29 sie 2010, 19:09 przez koki14, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 20:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
koki14 pisze:
Napiszę jeszcze ze zauważyłem ze jest on impulsowy po podłączeniu + i - do styków od aku sygnalizuje się drgnięciem wskazówki czym szybciej dotykam i puszczam styki tym obrotomierz płynniej działa

Musisz szukać dalej jest to prawdopodobnie któryś kabel z cewki , przekazuje on impulsy elektroniczne liczące obr wału.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 20:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
Po podłączeniu wydaje mi się tego dobrego następuje jakby zwarcie i nie ma iskry jeżeli jest odpalony gaśnie Gdzie podłączane sa seryjnie obrotomierze w piaggio?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 20:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2009, 21:47
Posty: 317
Lokalizacja: Rawicz
Pojazd:
tez tak kiedyś chciałem podłączyć ale zrezygnowałem z tego pomysły . widziałem obrotomierze na allegro ( takie uniwersalne) i pisało że aby go podłączyć trzeba owinąć kablem od obrotomierza kabel wysokiego napięcia . może to coś da :wink:




_________________

looknij jedynego takiego gas gas-a---> http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89043

Sprzedam skuter pilne!!!

http://otomoto.pl/piaggio-typhoon-okazj ... 88687.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 20:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
Tez o tym myślałem ale one są cyfrowe a tutaj ten analogowy mnie urzekł ogólnie widząc tą budę w porzuconym skuterze od razu wiedziałem ze będzie moja ;] Po 2 allegro lekko odpada nieopłacalny koszt wysyłki ;p i po 3 te obrotomierze są jakoś montowane przecież piaggio nrg mc3 ma bardzo podobny silnik co typhoon czy tyle ze ac i z tarczówka z tylu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 21:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Wątpie nie obwijaj czasami na kabel od świecy , kombinuj dalej z kablami od cewki.
Spróbuj z czerwonym kablem bo tam w p/g podłącza się blok . obrotów :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2010, 22:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
Po przemyśleniach tez doszedłem do wniosku ze obwijanie kabla mija się z celem przecież liczniki z allegro maja 3 kable 2 do zasilania i jeden na kabel do świecy i to działa tylko wtedy gdy podłączone jest zasilanie tylko dzięki temu jest możliwy odczyt impulsów z zaizolowanego kabla. I właśnie o to chodzi nie jestem pewny w tym momencie ale właśnie po podłączeniu do czerwonego kabla wskazówka podskakiwała a skuter gasł jak by mu prąd odcinało jutro jeszcze raz zobaczę dla pewności czy to ten ale właśnie tylko na tym jedynym z tych 3 obrotomierz dawał oznaki życia

Edit: Macie tutaj foto płytki drukowej może komuś to pomorze chociaż wątpię bo jak widać element który musiałem przylutować idzie do wskaźnika wody ;]

Obrazek


Ostatnio zmieniony 29 sie 2010, 23:02 przez koki14, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2010, 9:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=51070&start=0 zagadaj na pw do tego gościa ma łeb od takich rzeczy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2010, 10:12 
*

Rejestracja: 30 sie 2010, 10:07
Posty: 7
Lokalizacja: Mazury, Pisz
Pojazd:
ogólny minus podłączasz pod minus z aku, plus od obrotomierza, jeśli to ma być prądowy to pod plus z aku, a ostatni przewód [musisz znaleźć który to jest z tych 2] podpinasz pod czerwony kabel od cewko-modułu lub obwijasz na świecy.

Są 2 rodzaje obrotomierzy: elektroniczne i mechaniczne, mechaniczne są oczywiście na linkę, a elektroniczne z reguły są na 3 kable: plus, minus i ten liczący impulsy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2010, 13:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
Problem jest taki ze ja do obrotomierza znalazłem tylko 2 :/ Ale dziś spróbuje pokombinować z tym 2 co ni wiem później opisze jaki efekt

Edit: Niestety lipa po podłączeniu + do czerwonego kabla skuter nie odpala a po podłączeniu jakiegoś z 2 styków niewiadomych brak reakcji obrotomierza... Nie ma tutaj nikogo kto ma piaggio nrg mc3 rocznik 2003 bodajże aby mógł zobaczyć w jakim miejscu podłączane są seryjnie??


Ostatnio zmieniony 30 sie 2010, 17:54 przez koki14, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2010, 3:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
Odswierzam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2010, 15:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Zobacz co będzie, gdy podłączysz plus a nie podłączysz masy, albo odwrotnie podłącz te kable.





@down
Może ma ją gdzie indziej. Jak nie odpala to to wygląda tak, jakby czerwony kabel dostawał masę.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 02 wrz 2010, 16:04 przez Booyaka, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2010, 15:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
0 reakcji co jak co ale masa musi być ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2010, 22:26 
*

Rejestracja: 12 wrz 2009, 0:05
Posty: 13
Lokalizacja: plock
Pojazd:
Sprubuj + po stacyjce a - do czerwonego kabelka przy cewko - module.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2010, 22:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
kojot_zabijak pisze:
Sprubuj + po stacyjce a - do czerwonego kabelka przy cewko - module.
takiej kombinacji jeszcze nie miałem jutro to sprawdzę ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 wrz 2010, 23:52 
*

Rejestracja: 11 lip 2010, 22:19
Posty: 17
Pojazd:
kolega mniej wiecej powinno to tak byc podpiete
mase na zdjeciu masz dobrze plus nie plus powinien byc po prawej stronie tego elementu ktory masz zaznaczony kolkiem natomiast sygnal obrotomierza z czerwonego przewodu cewkomodulu powinien wchodzic na ten prawy styk przy tym czarnym scalaku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2010, 11:36 
*

Rejestracja: 11 lip 2010, 22:19
Posty: 17
Pojazd:
A w ogóle ten element który wlutowałeś kolego to albo jest dioda albo kondensator i tak naprawde bez niego też powinno funkcjonowac spróbuj tak jak ci napisałem wczesniej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2010, 13:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
Dzięki za odp pobawię się później bo na razie mam inne problemy jak posprawdzam to napisze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2010, 21:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2010, 19:41
Posty: 51
Lokalizacja: Torremolinos ESP;]
Pojazd:
adrian1111 pisze:
kolega mniej wiecej powinno to tak byc podpiete
mase na zdjeciu masz dobrze plus nie plus powinien byc po prawej stronie tego elementu ktory masz zaznaczony kolkiem natomiast sygnal obrotomierza z czerwonego przewodu cewkomodulu powinien wchodzic na ten prawy styk przy tym czarnym scalaku

Hmm a mógł byś mi to oznaczyć na fotce bo nie zbyt rozumiem "element zaznaczony kołkiem" rozumiem ze to, to co lutowałem "prawy styk przy tym czarnym scalaku" tez chodzi o ten sam element? bo już tu się gubię



Edit: Przepraszam ze nie edytowałem pomyliłem się...


Ostatnio zmieniony 03 wrz 2010, 21:04 przez koki14, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 wrz 2010, 22:57 
*

Rejestracja: 11 lip 2010, 22:19
Posty: 17
Pojazd:
zaznaczylem na zdjeciu
kolorem zołtym sygnał z cewkomodułu nie koniecznie z czerwonego przewodu gdyby niedziałało sprobuj z dwóch pozostałych przewodów
niebieski kolor masa
czerwony kolor plus po zapłonie
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy