Dzisiaj jest 24 lis 2024, 10:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 paź 2010, 22:32 
*

Rejestracja: 02 paź 2010, 22:29
Posty: 7
Lokalizacja: podlasie
Pojazd:
Witam.
Jako że to mój pierwszy post pragnę wszystkich serdecznie przywitać.
Posiadam Cagive Mito z 92r (wersja starsza jeszcze z okrągłymi lampami).
Bardzo zżyłem się z moją cagiv'ką ale niestety motor ma już "kilka" latek i ostatnio zepsuł mi się silnik...
Po oględzinach mechanika i jego werdykcie stwierdziłem że naprawa silnika jest kompletnie nie opłacalna (lepiej wyjdzie kupić nowy silnik)...
I zacząłem zastanawiać się czy pasował by do niej jakiś silnik 4T ... Odrazu mówię że nie chodzi mi o to żeby wepchnąć tam silnik o cholera wie jakiej pojemności...
Plan jest taki żeby kupić uszkodzony motocykl 4T ze sprawnym silnikiem i przełożyć silnik i osprzęt do cagivy.. Tylko interesuje mnie jaki silnik pasował by do tej ramy i czy jest to przede wszystkim wykonalne, czy rama wytrzyma naprężenia które będą zachodzić pod wpływem nowego silnika (możliwe że cięższego)...
Tak wiem zaraz ktoś napiszę... Już taniej ci wyjdzie kupić nowy motocykl z silnikiem 4T... Wyprzedzę was zatem i poinformuję iż nie chcę kupować nowego motocykle ze względu na dwie rzeczy po 1. Poprzez sentyment do tego motocykla i po 2. Ciekawość takiego przedsięwzięcia... I tak posiadam prawo jazy kat. A więc nie robię tego żeby móc jeździć większym motorem na A1.

Z góry dzięki, czekam na odpowiedź...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 22:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2010, 0:21
Posty: 112
Pojazd:
Ja bym wsadził silnik od Cbr 125 odciana jako taka jest,silnik żwawy mało pali i osiągi ok 125.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 22:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Jak wsadzisz od 125 4t to nie będziesz się mógł pogodzić z małą mocą, jak 4 to 250 minimum według mnie. Szukałeś na ebayu za granicą części do swojego silnika może jednak dało by się naprawić.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 22:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Jeśli pospawa to ktoś z głową to wytrzyma. Uważaj! W 4T są duże głowice, przez co możesz mieć problemy z zamontowaniem baku.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 22:53 
*

Rejestracja: 13 kwie 2010, 16:41
Posty: 27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
4T.... W cagivie.... Nie komentuje, ale... wstyd!
Już lepiej szukaj 2T. Co chcesz żeby ci chodziła jak cberka 125 co wygląda i wydaje dźwięki jak ogar? (Te nowe chińskie). No chłopie, bez przesady.
Masz sentyment do motocykla mówisz... I chcesz wsadzic 4T!!! No bój się (nie wiem kogo).

Poszukaj jednak silnika od cagivy. Albo inny 2T. Ale nigdy nie 4T!!! Według mnie 4T w 125 czy wyżej do 500 to porażka i to po całej lini. Takie moje zdanie.

A tak swoją drogą, to jak masz A to nie lepiej ci kupić motocykl? np. Suzuki bandit 600.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 22:56 
*

Rejestracja: 02 paź 2010, 22:29
Posty: 7
Lokalizacja: podlasie
Pojazd:
Myślicie że dało by się wsadzić silnik 4T o pojemności 250ccm? Było by świetnie i osiągibyły by zadowalające i byłby to wymarzony 4T... Tylko zastanawiam się jaki silnik wlazł by do tej ramy... Pracuje w warsztacie wiec z dospawaniem mocowań itp. nie było by problemu...
Jak już wcześniej wspomniałem myślałem nad kupnem uszkodzonego motocykla, bądź też bez papierów i przełożeniem całego osprzętu... Sam silnik to nie wszystko trzeba jeszcze do tego zmienić wydech, łańcuch, zębatki, hamulce itd...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 23:00 
*

Rejestracja: 13 kwie 2010, 16:41
Posty: 27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
4T 250? Dobre sobie.. Nie mów że mówisz o chińskim!!! Bo tylko to mi na myśl przechodzi.. Nawet o tym nie myśl!!!

Słuchaj, wszystko po kolei a zrobisz go. Nic na "pałe"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 23:19 
*

Rejestracja: 02 paź 2010, 22:29
Posty: 7
Lokalizacja: podlasie
Pojazd:
Nie wiem z jakiego powodu jesteś tak straszliwie sceptyczny ale nie nie mam zamiaru wkładać chińskiego silnika, tylko normalny markowy motor... Pozatym prosiłem o poradę jaki silnik mógłbym włożyć, ewentualnie który wymagałby najmniej ingerencji w ramę... Przemyślenia typu "według mnie to tandeta" itd... nie są konstruktywne i nie wnoszą nic do tematu...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 23:34 
*

Rejestracja: 13 kwie 2010, 16:41
Posty: 27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
Przemyślenia typu "według mnie to tandeta", są po to, aby ustrzec ciebie od wielkiego, niejako haniebnego czynu. Silnik 4T jest słabszy... Dużo słabszy. Na światłach lubisz ruszać jako ostatni? I ten dźwięk... a raczej jego brak.

No dobra, jak tak bardzo się uczepiłeś, to daje Ci tylko 2 opcje. Albo CBR125 albo yzf-r125. Inne opcje mogą być tandetne. Tyle ze yamaha yzf-r125 jest robiona od 2008 (jak sie myle prosze mnie poprawić), więc cena motoru może być duża. Nawet przekroczyć całą cagive.
Niektóre silniki mają różne opcje mocowań, ale jak mówisz że robisz w warsztacie to chyba nie będzie problemu. Problem moze być z elektryką (moduł i te inne duperele), tutaj byś musiał się dobrze nagimnastykować.

Twój wybór - ale ty bedziesz żałować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 paź 2010, 23:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
125 4t ma w wyjątkowych przypadkach 15 KM(2t około 40KM). Przy ciężkim motocyklu będzie to słoń na drodze.

WiLLove pisze:
Ale nigdy nie 4T!!! Według mnie 4T w 125 czy wyżej do 500 to porażka i to po całej lini. Takie moje zdanie.


Wsiądź na YZ450F i się przejedź po lesie a potem się wypowiadaj o ile będziesz w stanie.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 02 paź 2010, 23:58 przez Konrad324, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 0:10 
*

Rejestracja: 02 paź 2010, 22:29
Posty: 7
Lokalizacja: podlasie
Pojazd:
Dokładnie ja będę żałował :)
Co do mniejszej mocy.. Myślę że jeżeli udało by mi się znaleźć silnik 250ccm 4T który wszedłby do ramy wraz z osprzętem bez jakichś makabrycznych przeróbek to powinno być wporządku (oczywiście mówię tu o markowym silniku np. Hondy), bynajmniej nie powinien być to czołg na drodze, zważając na stosunkowo niedużą wagę Cagivy (ok. 140kg)...
Teraz pozostaje się zastanowić jaka 250-tka będzie najodpowiedniejsza...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 0:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Najlepiej z jakiegoś ścigacza.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 1:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2010, 0:21
Posty: 112
Pojazd:
Kawasaki Ninja 250:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 11:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
WiLLove pisze:
Według mnie 4T w 125 czy wyżej do 500 to porażka i to po całej lini.

Po twojej wypowiedzi (i to nie jednej) stwierdzam, że twój udział w tym temacie jest zbędny. Cytat wyżej tej tego przykładem. Widziałeś kiedyś jak jeździ albo nawet chodzi przykładowo taka YZ250F? Albo chociaż stara KLR 250 albo nawet chińska 250? 125 w 4t to faktycznie niewypał ale 250 już radzą sobie bomba. +/-30KM i strasznie mocny dół w porównaniu do 2t. Jedyne przeciwwskazania jakie widzę - nie wejdzie Ci ten silnik pod bak.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 12:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
W 4t moc jest o wiele łatwiejsza do wykorzystania i 30KM w 4t to już jest dużo.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 15:29 
*

Rejestracja: 02 paź 2010, 22:29
Posty: 7
Lokalizacja: podlasie
Pojazd:
Z bakiem już coś wykombinuje :)
Jedyne co mnie zastanawia to jaki motor wybrać do przekładki...
Może macie jakieś propozycję???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 16:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2010, 14:00
Posty: 57
Lokalizacja: California
Pojazd: X-type 3.0/Astra Turbo
Wr 250, exc 250 ? Chyba coś w tym stylu + zmiana zębatek




_________________

GALAXY pisze:
coś mi sie wydaje że masz 2t (mój derbi ma to samo) :)


quap pisze:
kielbaski z gazowego grilla sa dobre


Sprzedam: http://otomoto.pl/yamaha-yz-125-zarejes ... 93269.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 17:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
jedrula123 pisze:
Wr 250, exc 250 ? Chyba coś w tym stylu + zmiana zębatek


Na paliwo i tłoki by nie zarobił :D




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 17:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2010, 14:00
Posty: 57
Lokalizacja: California
Pojazd: X-type 3.0/Astra Turbo
Co prawda, to prawda, ale jedynie coś w tym stylu by jakoś jechało :D




_________________

GALAXY pisze:
coś mi sie wydaje że masz 2t (mój derbi ma to samo) :)


quap pisze:
kielbaski z gazowego grilla sa dobre


Sprzedam: http://otomoto.pl/yamaha-yz-125-zarejes ... 93269.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 paź 2010, 17:36 
*

Rejestracja: 13 kwie 2010, 16:41
Posty: 27
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
Dzieci moje drogie... Ja nie mowie o crossach.. Czy ten temat jest o crossach? Nie, jest to temat o cagivie ktora jest niejako ścigaczem. Moze miec troche mocy, ale tu wazniejsza jest predkość.

250? Nie wiem czy by to miało sens. 125 w 4T pojedzie 130 (lub cos około tego). 250 jakieś 170... Tyle co 2T 125. Nie wiem czy znajdziesz markową 250, wiec powiem o chińskich. Są chłodzone powietrzem i od cholery ciezkie (chodzi mi o cylinder na przykład). Możemy sobie przypomnieć czasy ETZ-ty. 250 w 4T bedzie baaardzo trodno znalezc. Ja bym szukał jednak tej 125.

Chyba że dorwiesz od kawy 250r... Tutaj możemy już pogadać ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy