Dzisiaj jest 02 lut 2025, 0:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Porting
Post: 15 wrz 2008, 19:35 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lut 2008, 20:18
Posty: 999
Pojazd:
Czy opłaca się robić porting przy cylku 50MKHM lub przy 70 polini sport???
I jak się w ogóle to wykonuje ???


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 wrz 2008, 21:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Porting polega na "polepszeniu właściwości" zarówno cylindra jak i karterów czy gaźnika. Najprościej mówiąc wykrzesanie maksimum możliwości. Tj w przypadku cylindra polerowanie kanału wydechowego, układu chłodzenia, a w przypadku cylindrów z większymi kanałami modyfikacja (rozwiercanie) karterów. Kartery to polerowanie całych wnętrzności i kanałów wodnych. itd itp. Ogólnie przy sporcie nie odczujesz różnicy raczej a pracy jest naprawdę dużo. Jedyne co bym zrobił w sporcie to kanał wydechowy( tylko jakbym miał się bawić :mrgreen: )




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2008, 11:36 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
hahahahahahah...
Nie wiesz a sie wypowiadasz. To co wymienieś to zupełne podstawy portingu. Można jeszcze zwiększyć kanały płuczące, zmienić kąt wpadania mieszanki do komory spalania, zwiększyć czas otwarcia poprzez zwiększenie wysokości kanałów czy nadpiłowanie tłoka. Można jeszcze powiększyć kanały odpowiadających za oliwienie łozysk, wygładzić przelot mieszanki z zaworu membranowego do górnych portów cylindra itp.
Damianekj- na twoim miejscu bym się tutaj nie wypowiadał.
Honda 98- na twoim miejscu wykonałbym przygotowanie karterów pod cylinder, wypolerowanie skrzyni korbowej i rozwiercenie + polerka portu wydechowego.
Pozdrawiam!
Panthelion




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2008, 13:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Po 1 chodziło o zagadnienie portingu i podałem przykłady. Po 2 nie polecał bym zmieniać wysokości kanałów dolotowych w cylindrze ponieważ może je to uszkodzić w bardzo prosty sposób. Więc może się też tak nie wychylaj ponieważ wszechwiedzący też nie jesteś.




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2008, 16:03 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
To właśnie ty grasz wszechwiedzącego na tym forum. Zaglądam tu często, lecz odpisuje na te tematy gdzie odpowiedzi wydają się beznadziejnie głupie i trzeba czasem pomóc, bo niektórzy lubią wprowadzać w błąd.
Cytuj:
Po 1 chodziło o zagadnienie portingu i podałem przykłady.

Nie napisałeś "Przyłady:" albo "na przykład:"
Cytuj:
Po 2 nie polecał bym zmieniać wysokości kanałów dolotowych w cylindrze ponieważ może je to uszkodzić w bardzo prosty sposób.

Nie polecałem Honda 98 by to zrobił lecz napisałem że takie coś istnieje :wink: Wątpie żebyś wiedział co kolwiek o tym. W polsce jest tylko kilka osób umiących zrobić do dobrze i tak się składa że znam wszystkie z nich :wink: .
Pozdro


Mówisz, że Damianekj jest osobą mało pomocną na tym forum i daje nie użyteczne rady ? Nie zgodzę się z Tobą. Skoro posiadasz tyle przydatnych informacji (bez ironii) zapraszam do pomocy mniej obeznanym użytkownikom. Proponuje zakończyć bezsensowną wymianę zdań. Wydaje mi się, że założyciel tematu już dostał odpowiedź na swoje pytanie.
Psychopata


Ostatnio zmieniony 16 wrz 2008, 16:52 przez Panthelion, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 wrz 2008, 16:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:40
Posty: 275
Pojazd:
Panthelion pisze:
Nie napisałeś "Przyłady:" albo "na przykład:"
Owszem ale wynika to z konekstu.
Panthelion pisze:
Nie polecałem Honda 98 by to zrobił lecz napisałem że takie coś istnieje :wink: Wątpie żebyś wiedział co kolwiek o tym. W polsce jest tylko kilka osób umiących zrobić do dobrze i tak się składa że znam wszystkie z nich :wink: .
Pozdro
A skąd wiesz że wszystkie? Nie powiedziałem że polecasz mu to zrobić. Po prostu na własnym przykładzie wiem że poprawia to osiągi ale znacznie skraca żywotność. Ogólnie nie ma sensu się kłócić bo nie o to w tym wszystkim chodzi. Nie ma też sensu się wychwalać itp. Nie twierdzę że nie masz pojęcia ale też nie jesteś jedyny który wiedzę posiada.




_________________

Piaggio Typhoon X 2004 LC
WSK M06B3 125 1971
_____________________________________________________________________________________________

Malossi MHR Team 50ccm/70ccm
Malossi MHR Reed Valve
Malossi MHR RHQ Crankshaft
Malossi MHR OverRange
Malossi MHR Delta Clutch
Malossi GasBox
Polini For Race 3
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy