Dzisiaj jest 31 sty 2025, 14:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 paź 2010, 13:28 
*

Rejestracja: 01 wrz 2010, 10:49
Posty: 53
Lokalizacja: podlaskie
Pojazd:
Elo jak w temacie nie mogę wyregulować gaźnika na stożku, kręciłem tylko śrubką od powietrza i trochę od biegu jałowego ale nic dopiero jak wkręciłem do końca śrubkę od powietrza było dobrze ale skuter gasł na wolnych obrotach... więc jak to wyregulować???


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 13:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Jeżeli nie znasz się na regulacji gaźnika a tym bardziej przy stożku, radzę wymienić na zwykły filtr, chyba że masz zamiar wymieniać tłok i cylinder bo się zatrze.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 13:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Zwiększyłeś dysze ?
Jak nie to zwieksz o 10-15 jednostek.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 15:14 
*

Rejestracja: 01 wrz 2010, 10:49
Posty: 53
Lokalizacja: podlaskie
Pojazd:
Po prostu muszę duszę kupić nową tak... a jakie są w seryjnych gaźnikach (jaki jest rozmiar dyszy 75? i rozmiar gwintu 5mm?) i może jakie dysze polecacie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 18:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tak, wymiana dyszy główna jest konieczna przy filtrze stożkowym bez niej możesz doprowadzić do zatarcia silnika (zbyt uboga mieszanka paliwowa).




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 19:46 
*

Rejestracja: 02 wrz 2010, 16:05
Posty: 71
Pojazd:
Ej a jak ja wymieniłem w swoim skuterze filtr powietrza na Polini Air Box to bym musiał wymienić dysze? Jak mam seryjną dysze 72 i dam 78 to da coś bo nie chce dawać aż takiej dużej.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 08 paź 2010, 19:47 przez Pex, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 20:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
haddi pisze:
Jeżeli nie znasz się na regulacji gaźnika a tym bardziej przy stożku, radzę wymienić na zwykły filtr, chyba że masz zamiar wymieniać tłok i cylinder bo się zatrze.

Najsensowniejsza odpowiedź w tym temacie ...
Do Ciebie Pex też bym kierował te słowa ...




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 20:55 
*

Rejestracja: 02 wrz 2010, 16:05
Posty: 71
Pojazd:
A czy ja sie pytam o regulacje gaźnika ?? Mi wszystko działa tylko sie pytam czy sie opłaca wymienić dysze z 72 na 78.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 21:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
FoRnaL pisze:
Najsensowniejsza odpowiedź w tym temacie ...


Najlepiej niczego w życiu samemu nie spróbować i być debilem do końca życia? Jak się czegoś nauczyć skoro się nie będzie próbować? Człowiek uczy się na błędach, a my możemy mu jedynie dać wskazówki co zrobić by nic nie zepsuć.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 paź 2010, 22:20 
*

Rejestracja: 01 wrz 2010, 10:49
Posty: 53
Lokalizacja: podlaskie
Pojazd:
Dzięki Kamek46 popieram a co do tematu jest już dobrze tylko oleju do paliwa dolewam i postaram się dysze wymienić...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 8:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Pex <- Po zmianie dyszy jaki standardowego filtra na stożek niezbędna jest regulacja gaźnika.

Kamek46<- ale to była właśnie porada co zrobić aby nie zepsuć.

Jeżeli ktoś niema bladego pojęcia o samej regulacji gaźnika, to niech może najpierw zacznie się uczyć bądź to od kogoś bardziej doświadczonego, bądź też na seryjnym filtrze samej regulacji.Później można zacząć kombinację ze stożkiem. Pewnie ten stożek jeszcze na serii bez większego cylka.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 10:02 
*

Rejestracja: 02 wrz 2010, 16:05
Posty: 71
Pojazd:
[quote="haddi"]Pex <- Po zmianie dyszy jaki standardowego filtra na stożek niezbędna jest regulacja gaźnika.


Wiem wiem ja już to zrobiłem i mi wszystko działa tylko nie wiem czy jeszcze sie opłaca wymieniać tą dysze. Pomoże to coś jak wymienię z 72 na 78 bo nie chce aż takiej dużej tej dyszy kupować.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 11:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Powiedz czy ten stożek masz na cylku 50ccm? Jeżeli tak to zmień na serię bo tylko zwiększy Ci się spalanie a jeżeli nie to 78 byłaby nieco lepsza.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 13:55 
***

Rejestracja: 03 paź 2008, 19:46
Posty: 826
Lokalizacja: Mikołow
Pojazd:
Mariusz_Xo pisze:
kręciłem tylko śrubką od powietrza i trochę od biegu jałowego



tak to przeczytałem to padłem dawka powietrza w gaźniku jest stała nie ma śrubek regulujących ilość powietrza dostarczaną przez gaźnik są śrubki od biegu jałowego (wolne obroty) i regulacji ilości paliwa w mieszance

a twoim miejscu nawet bym sie nie brał za regulacje gaźnika na stożku gdyż nie masz zielonego pojęci jak to ma być wyregulowane i tylko doprowadzisz do tego ze go rozwalisz
lepiej załóż wszystko tak jak było




_________________

przełożenia odblokowane kymco
Cylinder airsal 70 T6 RACING

PISZ NA PEWNO SIĘ DOGADAMY GG 4266044




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 14:59 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
lakii123 pisze:
dawka powietrza w gaźniku jest stała nie ma śrubek regulujących ilość powietrza dostarczaną przez gaźnik są (...) i regulacji ilości paliwa w mieszance



:shock:


Rozbierz gaźnik i zobacz jak on działa, potem pisz ;)




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 16:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Zakładanie stożka do serii cyla to nie lada wyzwanie.
Samo ,,założenie'' czyt przykręcenie na obejme do gaźnika to mały problem , odpalamy o jej mega pomruk i idzie pewnie z +20km/h , siadamy a tu zonk , skuter ledwo co rusza. WTF? Nie znam się na regulacji pokręce śrubkami będzie dobrze , po co przecież dysze zmieniać , siadam , o jej już jest lepiej , co tam ze dalej kijowato przyspiesza ale ,,fajnie'' buczy. Jeżdżę dalej..
Teraz prosze tylko zajrzeć do cyla, najlepiej zobaczcie sobie jakie szkody robi stożek , mowa tutaj o uszkodzeniach tłoka , tz. rysach , ja przejechałem na stożku raptem na dotarciu 20km nie czyściłem go ani razu a tu mega rysa na tłoku , przestraszyłem się , cyl po szlifie i wgl, ale naszczęscie gładź cylindra została nie naruszona , tak samo pierścienie. Szybko założyłem serie filtr .
- To co znaczy że nie mam zakładać stożka do serjynego skutera ?
To już twoja Sprawa , ja ci przedstawiłem moją sytuacje i mówię że stożek w serii to totalna pomyłka , tymbardziej jeżeli nie znasz się na regulacji i nie szanujesz go , czyli regularne czyszczenie , stożek powoduje to że ciągnie jak nawięcej piachu do silnika, co za tym idzie niszczy każdy element, płytki zaworu wał łożyska i elementy serca silnika czyli cylinder tłok .
Nie umiejętna regulacja powoduje też przegrzewanie się silnika, tłok puchnie oraz wytważa się dziura w tłoku . przykład? Otóż odblokowałem 1 gosciowi 4t powiedziałem mu żeby nie jeździł bo musze kupić większą dysze do gaźnika bo odblokowałem filtr powietrza , niestety nie posłuchał mnie , na 2 dzień zrobiła mu się dziura w tłoku , cyl głowica i tłok do wymiany , korbe jakoś mechanicznie naprostowaliśmy.
-No dobra ale czy przy większym tuningu warto założyć stożek ?
Tak moim zdaniem jeżeli mówimy tu o poziomie powyżej mid race racing evo itp , te silniki musowo muszą dostać więcej powietrza, są składane przez osoby doświadczone.
I nikt tu nie stosuje najtańszego siatkowego filtra tylko topowe firmy s6 polini czy malossi.
Mam nadzieje że z tego postu coś wyniesiesz.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 17:24 
*

Rejestracja: 02 wrz 2010, 16:05
Posty: 71
Pojazd:
haddi pisze:
Powiedz czy ten stożek masz na cylku 50ccm? Jeżeli tak to zmień na serię bo tylko zwiększy Ci się spalanie a jeżeli nie to 78 byłaby nieco lepsza.



No mam ten filtr na 50ccm.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 18:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2010, 11:23
Posty: 192
Pojazd:
Jeżeli tak to zmień na zwykły bo jak napisałem jedynie zwiększysz spalanie. 50ccm nie potrzebuje więcej powietrza niż zapewnia seryjny filtr. Wstawianie do zwykłego skutera stożka, to jak wstawianie go do zwykłego auta, co jest chyba tylko dla lansu, tylko że taki lans może się źle skończyć, dla silnika oczywiście.




_________________

Wykonuję polerkę Gaźników (w środku i na zewnątrz), klamek hamulców, ogółem wszystkich drobnych metalowych/aluminiowych elementów skuterów. Wycinam dowolne wzory w plastiku i metalu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 18:25 
*

Rejestracja: 02 wrz 2010, 16:05
Posty: 71
Pojazd:
haddi pisze:
Jeżeli tak to zmień na zwykły bo jak napisałem jedynie zwiększysz spalanie. 50ccm nie potrzebuje więcej powietrza niż zapewnia seryjny filtr. Wstawianie do zwykłego skutera stożka, to jak wstawianie go do zwykłego auta, co jest chyba tylko dla lansu, tylko że taki lans może się źle skończyć, dla silnika oczywiście.



Kurde to ja tyle kasy wydałem na ten filtr hehe :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 paź 2010, 18:52 
*

Rejestracja: 01 wrz 2010, 10:49
Posty: 53
Lokalizacja: podlaskie
Pojazd:
Ostro ludzie wy tylko krytykować umiecie zapytałem tylko jak to wyregulować i czy się opłaca... i powiem wam że znam się trochę na regulacji bo na seryjnym filtrze wyregulowałem gaźnik i teraz na stożku też mi się udało chodzi wspaniale.

Revo dobrze cię rozumiem dzięki za sprostowanie, ale chyba tylko Kamek46 i Revo starali mi się pomóc w "ludzki" sposób a nie że nie znam się na regulacji i mam zmienić filtr itp. a po za tym wiem z jakim ryzykiem to się wiąże (pytałem was tylko o regulację)...

Dzięki za pomoc :/




_________________

Moja maszyna ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy