Dzisiaj jest 18 sie 2025, 19:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Porting ...
Post: 14 paź 2010, 16:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
Dobra wzialem sie za porting starego cylka (Italkit alu 12 km ...) .Bede to robil 1 raz wiec uwagi/propozycje etc. (najlepiej ludzi ktorzy sie na tym znaja albo sami ....)

2 pytanka

1-czy nierownosc na gladzi cylindra mozna prztrzec papierem ? czy lepiej nie ruszac ...
2-opyla sie kupowac nowy tlok tzn. czy znaczaco moze zwiekszyc sie zywotnosc/moc jezeli z 2 rzeczy (cyl i tlok) porysowany bedzie tylko cyl ?

chce zrobic cos takiego :


zjechac te scianki dzialowe kanalow jak tu :

Obrazek

Rozwiercic okno wydechowe (jezeli bym chcial podniesc to w ktora strone powiekszac ?) oraz powiekszyc te kanaly jak tutaj (zauwazylem ze ten italkit ma duuuuzo mniejsze niz ten nowy MK sp II ,wiec racze to by chyba sporo dalo ?) :

Obrazek

p.s-tylko jak tam sie dostac ? mam co prawda szlifierke ale chyba bedzie ciezko zeby nie uszkodzic gladzi ... :unsure:




narazie tak z grubsza (mam tylko 1 koncowke do dremelka ;)) .

oryginalny
Obrazek

po wstepnej obrobce :

Obrazek

Obrazek




_________________

Metrakit SP Series II ,Stage6 HPC ,Dell'orto 21mm , Reverse X-Treme ,Polini Air Box ,Stage6 VForce3 ,Malossi Multivar ,Stage6 Racing Torque Control ,Stage6 WingCooler Team , CDI Malossi ...


Ostatnio zmieniony 16 paź 2010, 13:42 przez ghost, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 16:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 gru 2009, 21:13
Posty: 758
Lokalizacja: Gdów / k. Krakowa
Pojazd: Yamaha Neo's, Seat Leon
Jak miał kompresję i to taka jak mówisz to będą z niego ludzie ;P




_________________

Moja była APRILIA SR:
- Malossi Sport 70cc
- Tecnigas TEK
- Dell'orto 17,5mm
- Top Racing STD
- SKF Teflon
- Hebo NG
- Tec Evo Racing
- Polini AirBox




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 16:36 
Zbanowany

Rejestracja: 26 mar 2010, 17:50
Posty: 645
Lokalizacja: DB
Pojazd:
vitek94, tak jak mówi jeżeli masz taką kompresje to jeszcze coś powinno z niego być.




_________________

Kamek46 napisał : pasażer przy dohamowaniach "leci na mnie :twisted: ", jeśli jest to pasażerka to można uznać to jako plus, gorzej gdy jest to kolega :ups:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 18:00 
**

Rejestracja: 02 sie 2009, 18:34
Posty: 482
Lokalizacja: Cz-wa
Pojazd:
jeszcze będzie śmigał... :)




_________________

był racing jest morini lc Full seria :) vmax licznikowy 90km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 23:18 
Zbanowany

Rejestracja: 19 lis 2009, 22:36
Posty: 86
Pojazd:
ja bym przelecial papierem wodnym tlok i cylek dodatkowo bym kupil nowy pierscien.
Moze nie duzo pomóc ale i nie zaszkodzi...


Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 paź 2010, 17:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
s6 race ? :)
Cylek papierem wodnym..
Tłok wiadomo najlepiej wymienić ale jeśli nie chcesz to też wodnym go potraktuj Delikatnie.
Pierścień nowy.

Przytarł się od strony ssącego, a tam jest najchłodniej. Jak wygląda od wydechu ?




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2010, 13:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
w 1 poscie zamysl portingu i wstepne prace ...




_________________

Metrakit SP Series II ,Stage6 HPC ,Dell'orto 21mm , Reverse X-Treme ,Polini Air Box ,Stage6 VForce3 ,Malossi Multivar ,Stage6 Racing Torque Control ,Stage6 WingCooler Team , CDI Malossi ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2010, 15:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
ghost pisze:
1-czy nierownosc na gladzi cylindra mozna prztrzec papierem ?

Trzeba :)

ghost pisze:
2-opyla sie kupowac nowy tlok tzn. czy znaczaco moze zwiekszyc sie zywotnosc/moc jezeli z 2 rzeczy (cyl i tlok) porysowany bedzie tylko cyl ?

Jeśli cylek ma tylko małe ryski to ok. Jeśli ma nierówności to delikatnie szlifujemy i polerujemy.

Od środka też wybrałeś materiał ? Jeśli nie to nic nie da.
Osobiście nie bawiłbym sie w takie coś.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2010, 15:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
slawek5t pisze:
ghost napisał/a:
1-czy nierownosc na gladzi cylindra mozna prztrzec papierem ?

Trzeba :)

Co takiego?! :shock: Właśnie nie wolno!
Papierem NIGDY się nie zrobi równo jak na maszynie. Albo honowanie, albo nic (ew. tylko jazda na oleju mineralnym który naniesie nagar w nierówności).

Co do portingu piszesz, ze się na tym nie znasz- to nie ruszaj kanałów. Nie "poprawiaj" fabryki. Wbrew pozorom bardzo łatwo można uszkodzić cylinder.

Co do tłoka- zawsze dużo lepiej wstawić nowy, wiadomo. Tylko kup oryginalny :wink:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez FoRnaL, łącznie zmieniany 5 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2010, 15:42 
**

Rejestracja: 02 sie 2009, 18:34
Posty: 482
Lokalizacja: Cz-wa
Pojazd:
FoRnaL pisze:
Co takiego?! :shock: Właśnie nie wolno!
Papierem NIGDY się nie zrobi równo jak na maszynie. Albo honowanie, albo nic (ew. tylko jazda na oleju mineralnym który naniesie nagar w nierówności).

x2, nie wolno papierem nic robić :wink:
Jak nie znasz się na portingu to nie ruszaj kanałów bo możesz tylko cylek uszkodzić, i będziesz mógł go na półkę tylko postawić :)




_________________

był racing jest morini lc Full seria :) vmax licznikowy 90km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2010, 16:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
wlasnie o to chodzi ze chce sobie poprobowac na STARYM cylku ...mam nowy MK sp II wiec ten spisalem na straty ... myslalem ze jest bardziej zatarty (chcialem sobie pojemniczek na pedzle/dlugopisy zrobic) ale skoro da sie pojedzic to go rozwierce na "chama" :wink: i zobaczymy ;) Wszelkie linki/rady itp. mile widziane

edit:
Cytuj:
Od środka też wybrałeś materiał ? Jeśli nie to nic nie da.


spokojnie doipiero zaczalem ,musze pozyczyc frezy bo swoje gdzies zgubilem i ostal mi sie kijowy walec ...




_________________

Metrakit SP Series II ,Stage6 HPC ,Dell'orto 21mm , Reverse X-Treme ,Polini Air Box ,Stage6 VForce3 ,Malossi Multivar ,Stage6 Racing Torque Control ,Stage6 WingCooler Team , CDI Malossi ...


Ostatnio zmieniony 16 paź 2010, 16:07 przez ghost, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2010, 22:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
FoRnaL pisze:
Co takiego?! Właśnie nie wolno!

Wolno. Chodzilo o resztki tłoka nie rysy :)
Robie tak u siebie w pracy (serwis) jesli klient wyrazi zgode ( gdy nie ma kasy na NEW), i maszynka wytrzymuje normalnie gdy się dba.
Obroty 13.000/min. Wiadomo że lepiej wszystko nowe no ale....

FoRnaL pisze:
Co do portingu piszesz, ze się na tym nie znasz- to nie ruszaj kanałów. Nie "poprawiaj" fabryki.

popieram w 100%




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 paź 2010, 18:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
slawek5t pisze:
FoRnaL napisał/a:
Co do portingu piszesz, ze się na tym nie znasz- to nie ruszaj kanałów. Nie "poprawiaj" fabryki.

popieram w 100%

A ja w cale takiego myślenia nie popieram. Podpatrz kąty rozrządu z jakiegoś innego cylka (znajdziesz w temacie o spawanych wydechach) lub z opracować Grahama Bella.
Płuki możesz poszerzyć, z wydechowym bym uważał bo może się zrobić za duże i stracisz drastycznie na żywotności. Jeżeli płuczące po bokach chcesz na tej samej wysokości to boost port daj 1mm niżej (to będzie wg mnie najlepsze rozwiązanie).
Przy wydechowym najlepiej było by dowiercić dwa małe dodatkowe po bokach, ale z tym będzie dużo roboty. Dużo prościej będzie poszerzyć je u góry (wzmocnisz górną partię obrotów/obroty prędkości rezonansowej) lub ewentualnie też po bokach.
Coś w ten deseń:
Obrazek
Pamiętaj, że całość kanału płuczącego aż do samego okna ma być jak coś na kształt dyszy. Ma być najszersze przy styku z karterami i zwężać się w stronę okna.
Zapomniałem też o najważniejszym. Co dla was oznacza porting? Poprawienie tego co jest czy "budowanie" cylindra pod siebie?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 paź 2010, 23:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
booyka dzieki o cos takiego mi chodzilo ...

Cytuj:
Przy wydechowym najlepiej było by dowiercić dwa małe dodatkowe po bokach, ale z tym będzie dużo roboty


az takim hardcorem nie bede ;) boje sie ze zwale .... wlasnie w tym MK sp II jest dzielone na 3 (2 male po bokach) .Dopiero jak trzymalem oba cyle w rekach widac ze jakascia i wykonainem MK bije na glowe tego Italkita :wink:

p.s- do tych co pisalei zeby nie ruszac ... :roll: zeby sie nauczcy trzeba ... szczegolnie ze cyl stary i do niczego mi niepotrzebny ,powiedzmy :wink:




_________________

Metrakit SP Series II ,Stage6 HPC ,Dell'orto 21mm , Reverse X-Treme ,Polini Air Box ,Stage6 VForce3 ,Malossi Multivar ,Stage6 Racing Torque Control ,Stage6 WingCooler Team , CDI Malossi ...


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez ghost, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 paź 2010, 23:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
No jeśli cyl nie potrzebny to możesz eksperymentować :)
Napisz później o efektach swoich prac




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 paź 2010, 9:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
Wrzuce foty no i opbowiazkowo zamontuje zeby zobaczyc ile to dalo :wink:




_________________

Metrakit SP Series II ,Stage6 HPC ,Dell'orto 21mm , Reverse X-Treme ,Polini Air Box ,Stage6 VForce3 ,Malossi Multivar ,Stage6 Racing Torque Control ,Stage6 WingCooler Team , CDI Malossi ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 paź 2010, 14:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Przedziałki między płukami też jak najbardziej można zaostrzyć. Płuki wyrównać do papieru 400, wydech na lustro, ale bez pasty polerskiej.
Gdybyś miał jakieś pytania, ew chciał kąty rozrządu z książki Bella to zapraszam na PW.

FoRnaL pisze:
Co do portingu piszesz, ze się na tym nie znasz- to nie ruszaj kanałów. Nie "poprawiaj" fabryki. Wbrew pozorom bardzo łatwo można uszkodzić cylinder.

A ile osób zajmujących się tym to "fahofcy"?
Lepiej samemu do czegoś dojść. Jedyne co możesz uszkodzić to gładź cylindra.
Jeśli jej nie ruszysz chodzić zawsze będzie, pytanie tylko jak.
Lepiej też nie rzucać się na strojenie pod nie wiadomo jakie obroty, bo zawsze można go poprawić wyżej. W dół już jednak nie zejdziesz.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy