Dzisiaj jest 04 mar 2025, 23:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 paź 2010, 21:25 
*

Rejestracja: 13 paź 2010, 21:03
Posty: 6
Pojazd:
Witam ! Walczę i walczę, i wywalczyć nie mogę.... Chciałem naciągnąć łańcuch w mojej RSce, jednak problem polega na tym, że albo jestem wyjątkowo niezdolny, albo to jest wyjątkowo trudne.
Czytałem serwisówkę, ale jakoś niespecjalnie wg. tego co tam napisali mi wychodzi...
Więc do rzeczy : Jak naciągnąć łańcuch w starej RSce? Proszę o jak najdokładniejszy opis ;)

Z góry dzięki, pozdro, CinQss ! ;)


PS. Wybaczcie, ale nie chce mi się zakładać kolejnego posta... Jaką temp. powinna mieć RSka? Dla mnie nie chce przekraczać 60*C....


PS.2. Jaka najszersza opona wejdzie do starej RSki? Z tyłu mam 110tkę, i ZDAJE SIĘ, że szersza nie wejdzie, ale może jednak? ;>


Ostatnio zmieniony 28 gru 2010, 20:46 przez CinQss, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 13 paź 2010, 21:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2010, 11:16
Posty: 105
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
60-65*C najlepsze temperatury.

Najszersza to chyba 130 ( chodź mogę się mylić )




_________________

http://www.youtube.com/user/Zimny1233?feature=mhee

ZAPRASZAM!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 paź 2010, 23:38 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
niby 130 ale to już gotowanie bardzo dobrze że tyle ma
opona to nie wiem
regulacja lancucha musisz go calkiem spucic zeby wisial i wtedy musisz go cieżko założyc (przekuć ileś ogniów ile jest za dużo) zapiaść i wtedy napijaść - odkrecić trochę ośke koła i tam masz takie cos do krecenia przy ośce (nie wiem jak w 1 gen ale w 2 tak jest)




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 10:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2010, 11:16
Posty: 105
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
coooo! 130 stopni? Ty się dobrze czujesz?




_________________

http://www.youtube.com/user/Zimny1233?feature=mhee

ZAPRASZAM!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 10:45 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
zależy od płynu ale jest 120-130 mowa tutaj o f-max




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 16:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
110 i Ci wyali korek od chłodnicy ... nawet jak bedziesz miał płyn :P




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 17:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2010, 10:44
Posty: 363
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
Tam z tyłu kolo zębatki masz dwie śruby ona zaciskają całą piaste to wiec poluzuj je żeby były luźne i przez te dziury w zębatce włóż śrubokręt i przekręcał całą to piastą tak jak byś przykręcał i powinien sie naciągnąć łańcuch.

Moja RSka grzeje sie teraz tylko do 40*C i nie chce wiecej czasem do 45*C

Da rade wsadzić 130/80/17 ja mam z tylu 120/70-17 i jest najlepiej w sumie to nie ma różnicy szerokości miedzy 110 bo felga jest wąska i opona sie zawija wiec wsadzanie szerszej jest bez sensu.




_________________

YAMAHA YZF-R125

http://polskajazda.pl/Motocykle/Yamaha/YZF-R125/133926






YAMAHA JEST BOGIEM>>>JAZDA NAŁOGIEM>>>TUNING PODSTAWĄ>>>STUNT ZABAWĄ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2010, 17:31 
*

Rejestracja: 13 paź 2010, 21:03
Posty: 6
Pojazd:
Dzięki chłopaki za odpowiedzi, co do napinania łańcucha to szevaRSS chyba najlepiej to wytłumaczył... U mnie jednak trzeba było to zrobić tak (a co, powiem na przyszłość ! :D):

•Między zębatką a tarczą hamulcową są dwie śruby - trzeba je poluzować
•Zaraz za zębatką znajduje się tzw. 'Mimośród'. Podobno trzeba włożyć tam jakiś pręt / śrubokręt lub palca (z tym ostatnim bym nie próbował..) i kręcić kołem do tyłu (czyli mimośrodem zgodnie z wskazówkami zegara). Jednak u mnie, nie wiedzieć czemu, wbrew zasadom fizyki, logiki a przede wszystkim wbrew temu co było napisane w książce serwisowej - trzeba było tłuc prętem w te dziurki na mimośrodzie, w kierunku przeciwnym do kierunku wskazówek zegara.


Problem rozwiązany, jednak proszę administracje o nie usuwanie tematu :twisted:

RSkę mam dość krótko, nie ominą mnie problemy, a żeby nie zakładać nowych tematów pozwolę sobie wypisywać te problemy tutaj ;)


Pozdrawiam ! CinQss.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2010, 8:15 
*

Rejestracja: 25 wrz 2010, 14:51
Posty: 138
Pojazd:
A nie masz na samym końcu wachacza, patrząc od tyłu takich 'nakrętek' na gwintowanym pręcie ? W każdym normalnym motocyklu luzuje się śruby koła i kręci w prawo/lewo (u mnie w prawo) i tym samym naciąga łańcuch zmieniając położenie koła bez jego dotykania. Tylko musisz liczyć obroty koła by nie było krzywo.




_________________

MotoRoxik pisze:
dzięki wielkie PenerCargo, widze że bardzo pomagasz na forum i za to cię cenie:wink:

Zajrzyj i oceń moje Rieju




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2010, 15:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2010, 10:44
Posty: 363
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
W tej RS jest monowahacz i sie inaczej naciąga łańcuch.




_________________

YAMAHA YZF-R125

http://polskajazda.pl/Motocykle/Yamaha/YZF-R125/133926






YAMAHA JEST BOGIEM>>>JAZDA NAŁOGIEM>>>TUNING PODSTAWĄ>>>STUNT ZABAWĄ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 paź 2010, 11:27 
*

Rejestracja: 24 cze 2010, 16:18
Posty: 66
Lokalizacja: Zakliczyn
Pojazd:
Znawcy... Mowa tutaj o RS pierwszej generacji a widzę nikt nie wie, że w tej wersji był wachacz jednostronny... Jedynie Szewa dobrze opisał jak naciągnąć łańcuch.

Ja mam oponę 110 na tyle i przy seryjnym tłumiku ciężkoo będzie wepchnąć szerszą (obecnie mam może 1mm prześwitu między oponą a dyfuzorem). Szewa Ty masz dyf giannelli a tu jest mowa o seryjnym.

Co do temperatury, jeżeli masz termostat to w normie powinna trzymać 65-75 stopni.

Szewa nie masz w ogóle termostatu i dlatego nie chce Ci przekroczyć 40 stopni.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 paź 2010, 11:30 
*

Rejestracja: 25 wrz 2010, 14:51
Posty: 138
Pojazd:
Czy ja piszę, że jestem znawcą RS'ek ? W większość motocykli jest taki naciąg , nie widząc takiej RS'ki na oczy, podałem przykład, a nuż się sprawdzi.

Cytuj:
Szewa nie masz w ogóle termostatu i dlatego nie chce Ci przekroczyć 40 stopni
Mój brat miał jakoś termostat i mu się grzał jak się chciał :) Więc to nie jest zależność, teraz jest niska temperatura, to maszynki się nie grzeją.




_________________

MotoRoxik pisze:
dzięki wielkie PenerCargo, widze że bardzo pomagasz na forum i za to cię cenie:wink:

Zajrzyj i oceń moje Rieju




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 paź 2010, 11:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2010, 10:44
Posty: 363
Lokalizacja: Puławy
Pojazd:
Mathius pisze:
Szewa nie masz w ogóle termostatu i dlatego nie chce Ci przekroczyć 40 stopni.


Możliwe że nie mam bo nigdy nie rozkręcałem, w lato jak bylo 30*C to RSka mi się grzała do 60*C




_________________

YAMAHA YZF-R125

http://polskajazda.pl/Motocykle/Yamaha/YZF-R125/133926






YAMAHA JEST BOGIEM>>>JAZDA NAŁOGIEM>>>TUNING PODSTAWĄ>>>STUNT ZABAWĄ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 paź 2010, 13:56 
*

Rejestracja: 24 cze 2010, 16:18
Posty: 66
Lokalizacja: Zakliczyn
Pojazd:
Chyba panują ogólne przyjęte zasady - nie wiem, nie piszę, żeby innych nie wprowadzać w błąd...

Od tego jest termostat, aby utrzymywał pożądaną temperaturę, czy to zima i -20stopni czy lato i +40. Skoro miałeś termostat i był niedogrzany to widocznie był on walnięty i się nie zamykał.

W niskich temperaturach poprostu proces nagrzewania będzie dłuższy niż w wyższej temp.


Szeva, mój identycznie pracował jak nie miał termostatu ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 paź 2010, 17:53 
*

Rejestracja: 25 wrz 2010, 14:51
Posty: 138
Pojazd:
Termostat nie 'przepuszcza' dalej wody/płynu by poprzednia 'porcja' się nagrzała, rozgrzeje się puszcza dalej i tak w kółko, aż cały układ będzie miał odpowiednią temperature. A jak termo jest zepsuty, to się maszynka grzeje i dlatego to wyrzucają, ale ogólnie polecam montaż termostatów do seryjnych jednostek, gdyż ułatwia to jazdę w niższych temperaturach i nie katujemy tak silnika ;)




_________________

MotoRoxik pisze:
dzięki wielkie PenerCargo, widze że bardzo pomagasz na forum i za to cię cenie:wink:

Zajrzyj i oceń moje Rieju




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 23:44 
*

Rejestracja: 13 paź 2010, 21:03
Posty: 6
Pojazd:
No dobra chłopaki ! To teraz inne pytanie ;)
Czy do mojej RSki, buda 1996-1998 wkomponuje się bez żadnych jakichkolwiek problemów lampa z modelu rocznik 1999-2006 ? Na zewnątrz wydaje się ona taka sama, ale jak to jest z zaczepami? Liczę na szybką odpowiedź ludzi, którzy są świadomi tego co mówią, a nie 'wydaje mi się, że...' ;)

Pozdro !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2010, 0:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2009, 23:11
Posty: 227
Lokalizacja: Blachownia
Pojazd:
napisałbyś czy przednia czy tylnia lampa xD




_________________

ಠ_ಠ
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2010, 10:59 
*

Rejestracja: 13 paź 2010, 21:03
Posty: 6
Pojazd:
Masz racje, zapomniałem... Chodzi mi oczywiście o lampę na przód, kształt WYDAJE SIĘ być taki sam, ale jak jest z zaczepami?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sty 2011, 11:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2010, 20:54
Posty: 100
Lokalizacja: Połaniec
Pojazd:
w tej wersji masz mimośród a więc:
1. odkręć z tyłu (koło zębatki) te dwie śróbki aby go poluzować
2. z prawej strony włóż jakiegoś klina (tam gdzie są dziurki koło śrob mocujących koło), kręć nim aby był otworek i w jeden z nich wloz np. srobokret
3. Przekręć koło razem z tym klinem i w ten sposob napinasz lancuch
4. Jezeli to nie pomoże to utnij kilka ogniwek z lancucha



temperatura 60* to chyba troszke za mało myśle że najlepsza była by w okolicach 80-90 stopni



najszersza opona jaka ci tam wejdzie to 130 osobiscie takową posiadam :lol:




_________________

zapraszam do ocen mojego Hyosung'a Comet'a GT 125
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Hyo ... met/137870
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=274817




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy