Dzisiaj jest 30 lis 2024, 13:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lis 2010, 15:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Witam, na forum duża część tematów to tematy o braku oznak życia naszych maszyn lub też ich nie prawidłowej pracy jaką jest np. przerywanie, duszenie itp, trochę teorii.

Nie prawidłowa praca silnika spowodowana złym składem mieszanki w silnikach 2T (dwu suwowych) może prowadzić do poważnej awarii, dzieje się tak przez zbyt ubogą w paliwo mieszankę paliwową dostającą się do skrzyni korbowej-cylindra co w efekcie powoduje zbyt małe smarowanie silnika i grozi zatarciu takich elementów jak łożyska wału, cylinder, tłok czy sworzeń tłoka. Między innymi co zrobić by nie doprowadzić do takiej sytuacji znajdziecie w tym artykule. Przejdźmy do rzeczy.

Poradnik dotyczy skuterów 2 i 4 suwowych!

Główne przyczyny złej pracy silnika czy całkowitego braku oznak życia.

a) Układ zapłonowy
- świeca, najłatwiej podmienić na inną i sprawdzić czy jest poprawa. Zepsuta świeca objawia się brakiem iskry lub jej przeskakiwaniem.
- przewód wysokiego napięcia i fajka, podobne objawy jak ze świecą więc przy diagnozie świecy należy pamiętać że braku iskry lub też jej "przeskakiwaniu - przebicie" winowajcą może być przewód wysokiego napięcia lub cewka zapłonowa.

Dalsze uszkodzenia układu zapłonowego zwracają się ku modułu CDI, iskrownika i przewodów do nich idących - przerwane, zaśniedziałe, odłączone.

b) Układ paliwowy
- gaźnik, sprawca większości problemów z nieprawidłową pracą silnika. Więc tak, gdy skuter nie chce odpalić lub źle chodzi należy rozebrać go w tzw. drobny mak, przeczyścić za pomocą sprężonego powietrza i przepłukać dokładnie benzyną, wszelkiego rodzaju osady w starszych maszynach powstałe w wyniku złej jakości oleju i jego osadzeniu się na ściankach czyścimy drobnym papierem wodnym. Po takim kompleksowym czyszczeniu i zamontowaniu do skutera bierzemy się za jego regulację. W gaźniku za ciężkie odpalanie może odpowiadać również nie sprawny elektrozawór ssania.
- filtr powietrza, często nie doceniany i olewany jednak niesłusznie. Zanieczyszczony lub zużyty filtr powietrza ma duży wpływ na nieprawidłową pracę silnika poprzez nie dostarczanie odpowiedniej ilości powietrza do gaźnika co powoduje również wzrost spalania i trudności w regulacji gaźnika.
- zawór membranowy, główne objawy zużycia to zbyt uboga mieszanka paliwowa, cofanie się paliwa (mokry filtr powietrza) co sprawia że skuter przerywa lub nie odpala. Naprawa poprzez wymiane zaworu (najpewniej), samych membranek (często już nowe membranki źle przylegają do zaworu więc różnie to z nimi bywa) lub odwróceniu oryginalnych membranek (często pomaga, osobiście tego doświadczyłem)
- kranik paliwa, może się zdarzyć że się zapcha przez co nie będzie podawał paliwa mimo nawet zasysania podciśnienia ustami. Naprawa poprzez czyszczenie bądź wymianę.
- króciec ssący, pęknięty, sparciały (nieszczelność przy gaźniku), naprawa przez wymianę.

c) Silnik
- cylinder z osprzętem, kiedy skuter nie odpala lub nie ma wystarczająco dużo mocy często sprawcom może okazać się cylinder (zatarty, spadek kompresji), zatarciu może ulec również sworzeń tłoka. Najlepszą i najtrwalszą naprawą to wymiana całego cylindra lub szlif + nowy tłok. Naprawy typu wymiana samych pierścieni tłokowych w silnikach dwu suwowych są kontrowersyjną sprawą ponieważ wszystko zależy od zużycia tłoka i cylindra (film olejowy), są ludzie którym po wymianie pierścieni sprawność silnika spadła (złej jakości pierścienie lub po prostu zbyt zużyty tłok-cylinder co sprawiło że pierścienie nie ułożyły się dobrze i zaczęły się pojawiać przedmuchy, oczywiście na pewno znajdą się ludzie którym skuter super chodził po takich zabiegach, więc wszystko trzeba dokładnie obejrzeć i przeanalizować ponieważ naprawa tych elementów mimo że nie jest jakaś skomplikowana to jednak w trasie nie będziemy mieli wiele do powiedzenia.
Pamiętajcie by używane zabezpieczenie sworznia tłoka zastąpić nowym gdyż używane nie ma takich właściwości i może wypaść i w najlepszym wypadku tylko unieruchomić silnik, w najgorszym porysować cylinder więc nie skąpmy tych paru złotych..
- zły luz zaworowy (4T), naprawa poprzez ustawienie prawidłowego luzu zaworowego, dla chińskich 4T 139QMB wynosi on 0,05 na ssącym i 0,06 na wydechowym.

Ogólne:

Przed każdą pracą związaną z naprawą skutera najpierw rozejrzyjcie się czy silnik jest szczelny, główne rzeczy które należy sprawdzić to:
- simeringi wału
- uszczelka króćca
- uszczelka zaworu membranowego
- uszczelka pod głowicą i cylindra
- szczelność gaźnika
- szczelność wszystkich połączeń (dobrze dociśnięty gaźnik do króćca, filtra itp).

Co do każdej czynności jak regulacja gaźnika, ustawianie luzu zaworowego nie rozpisywałem się bo jest o tym pełno dokładnych poradników więc szukajcie a znajdziecie.

Na pewno zapomniałem o czymś więc z chęcią uzupełnie za waszą pomocą ten poradnik, jest on całkowicie zrobiony prze zemnie i mam nadzieje że to w jakimś tego słowa znaczeniu docenicie.

Proszę o podklejenie!

Pozdrawiam ;)




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......


Ostatnio zmieniony 07 gru 2010, 15:51 przez Kamek46, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2010, 17:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 20:56
Posty: 404
Lokalizacja: Zduńska Wola
Pojazd:
no super art!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2010, 17:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2010, 15:28
Posty: 366
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Dobry art dla kogoś, kto nie zna się na silniku, albo nie zna objawów, wg mnie teżsuper, DO PODKLEJENIA :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2010, 17:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2010, 23:43
Posty: 204
Lokalizacja: warszawa
Pojazd:
Super:) Do podklejenia , artykuł bardzo dobry . Pomoze nie jednej osobie:)




_________________

Malossi Multivar
Tecnigas Rs2
Gaznik Dellorto 17,5
Plytki Membranowe malossi
Sprzeglo Hebo N
Dzwon Stage6
Filtr Polini AirBox
Pasek Polini Kevlar
Centralka żółta
Sprezynki czerwone
project ,,Stunt"
Efekty- Z gazu na kolo:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2010, 17:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 15:38
Posty: 462
Pojazd:
Kawał dobrej roboty :D
Do podklejenia !




_________________

[center]
Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2010, 19:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:02
Posty: 275
Lokalizacja: Debe wielkie
Pojazd:
poświecę warna żeby ci to powiedzieć Jesteś zajebisty!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2010, 19:01 
Zbanowany

Rejestracja: 14 wrz 2010, 20:00
Posty: 523
Lokalizacja: Krzemienica
Pojazd:
Podoba mi się DO PODKLEJENIA!!!!!!!!




_________________

http://wygrajgry.pl/ref/129300
klikajcie!
JESTEM GIMBUSEM!
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2010, 19:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2010, 20:31
Posty: 964
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Podkleić! Fajnie opisane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2010, 20:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Gratuluje i brawo! Oby więcej takich artykułów. Oczywiście podklejam.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2010, 18:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Świetnie! Wg mnie wszystko jest :)

Jedynie mały błąd słowny :P :
Kamek46 pisze:
dzieje się tak przez zbyt małą ilość mieszanki paliwowej dostającej się do skrzyni korbowej-cylindra

Nie "zbyt małą ilość mieszanki" a "zbyt ubogą w paliwo mieszankę", a to jest różnica chyba nie zaprzeczysz.
Poza tym- perfekcyjnie :wink:




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2010, 21:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Bardzo dziękuję za poprawę i miłe słowa, pozdrawiam i szerokości ;)


PS: Już poprawiam :wink:




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 20:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2010, 20:35
Posty: 344
Lokalizacja: Strzelce Kraj .
Pojazd:
Witam . mam prośbę. Jechalem ostatnio i mi nagle cos strzeliło ; [ nie mialem kopki bo robilem polerke przekladni , ale przekladnia byla zalozona . jade okolo 70 km a tu nagle boom . ;/ Myślałem ze zatarłem . bo juz raz tak mialem . od kręciłem cylek <seria> a tu wszystko ladnie . tzn dotarłem juz go 2 tys km temu . . kręce rozrusznikiem . a tu tak jakby brak akumulatora . nie kreci ;/ za 3 strzalem dopiero zaczął kręcić . dobra odpalił . pojechalem do chaty odkrecilem przekladnie i dzwon . bo mam juz spalony , patrzę a ty sprzęgło wisi . tzn mam 3g .sprzegło <seria> a tu spręzynka wisi ; / co zrobić ??.
:evil:


Fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38e ... 067af.html




_________________

Malina pamiętamy ! [*]
Obrazek
Trynithy pisze:
KOCHAM MASTURBACJE ALE NADSZEDŁ TEN CZAS :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2010, 15:28
Posty: 366
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Urwało sie mocowanie sprezynki czy tylko sprezynka spadla? jak spadla to zakladasz kombinerkami albo szczypcami




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2010, 20:35
Posty: 344
Lokalizacja: Strzelce Kraj .
Pojazd:
Spręzynka sie rozciągneła ;/ i musze nowe kupic . a co sadzisz o dzwonie bo jest krzywy i ma wglębienia . polec jakies sprezynki , oraz centralke dociskową . i jaki dzwon :D




_________________

Malina pamiętamy ! [*]
Obrazek
Trynithy pisze:
KOCHAM MASTURBACJE ALE NADSZEDŁ TEN CZAS :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 7:54 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Dzwony zamienniki - Malossi Standard (82pln), RMS Standard (60pln).
Sprężyny - Hebo, Stage6 - nie Top Racing.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 9:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2010, 20:35
Posty: 344
Lokalizacja: Strzelce Kraj .
Pojazd:
A bo ja nie wiem do konca czy mocowanie bo nie mam jak odkecic przeciwtalerza zeby pasek sciagnac ;/ Tylko to co na foto widac




_________________

Malina pamiętamy ! [*]
Obrazek
Trynithy pisze:
KOCHAM MASTURBACJE ALE NADSZEDŁ TEN CZAS :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 13:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2010, 20:35
Posty: 344
Lokalizacja: Strzelce Kraj .
Pojazd:
http://allegro.pl/sprezyna-dociskowa-90 ... 03653.html
A co myślicie nad tą sprężyną . Czy cięż :P ko się Reguluje .?




_________________

Malina pamiętamy ! [*]
Obrazek
Trynithy pisze:
KOCHAM MASTURBACJE ALE NADSZEDŁ TEN CZAS :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 15:38 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Do seryjnego skutera nie ma najmniejszego sensu, to jest sprężyna do mocnych i wysilonych jednostek - powoduje start z wysokich obrotów. Zakładając ją do swojego skutera znacząco przyśpieszysz zużycie paska napędowego i stracisz dużo mocy. Do seryjnej lub lekko stuningowanej jednostki (np. sportowy wariator) dobrą sprężyną będzie Hebo 50%.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 21:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2010, 20:35
Posty: 344
Lokalizacja: Strzelce Kraj .
Pojazd:
Tzn mam 750 zł i nie wiem co kupic .
Napewno Dzwon . i Spręzynki . zastanawiam sie nad wario ;d . Tylko nie wiem jaki ; /
http://allegro.pl/cylinder-tlok-70-yama ... 94844.html Czy ten cylinder bedzie mial moc np 8 km . ?. bo mam tłok Polini 47 mm . Plus pierścienie . dostałem od kuzyna z Niemiec. Więc tłok bym zamienił zeby nie puchł .




_________________

Malina pamiętamy ! [*]
Obrazek
Trynithy pisze:
KOCHAM MASTURBACJE ALE NADSZEDŁ TEN CZAS :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2010, 21:11 
**

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:22
Posty: 344
Lokalizacja: Lbn
Pojazd:
Jaworek990 pisze:
Tzn mam 750 zł i nie wiem co kupic .
Napewno Dzwon . i Spręzynki . zastanawiam sie nad wario ;d . Tylko nie wiem jaki ; /
http://allegro.pl/cylinder-tlok-70-yama ... 94844.html Czy ten cylinder bedzie mial moc np 8 km . ?. bo mam tłok Polini 47 mm . Plus pierścienie . dostałem od kuzyna z Niemiec. Więc tłok bym zamienił zeby nie puchł .


W tych chińskich cylindrach nalezało by sie zrobic porting aby to w miare chodziło.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy