A więc tak. Posiadam już półtorej roku skuter Marki Romet - model 747 2 suw. Skuterek był dość dynamiczny jak na serię, jest kompletnie odblokowany. Sam na skuterach znam się średnio, a skuter służył mi głównie do dojazdu z punktu A do punktu B, ponieważ w późniejszym czasie kupiłem Simsona, o którym możecie poczytać w oddzielnym temacie w dziale Wasze Maszyny. Sprawa wygląda następująco. Po roku w skuterze wymieniłem:
- Rolki na 4.5g firmy WM
- Pasek na krótszy
- Sprężynę centralną na zieloną 15% i sprężynki na +1500 o/min.
Miałem też stożek ale go wypieprzyłem. Ostatnio skuter zdaje mi się być troszkę słabszy, kiedyś osiągał dobre 75 km/h, teraz osiąga 70 ( na prostej oczywiście). Z przyzwyczajenia do simsona wkurza mnie też ten muł pod górki, poprostu wybija go z obrotów i skuter się muli ( mam ogromną chęć w takich momentach zredukować bieg niżej, tak jak w simsonie, ale niestety nie ma tu innego biegu).
Sprawa wygląda następująco. Zależy mi na tym, żeby skuterek zyskał więcej mocy, wiem że sprawy typu wariator, cylinder, wydech powinny to załatwić, ale niestety nie trzaskam teraz forsą, ponieważ wszystkie oszczędności ładuję w simsona. Ponieważ w kwestiach skutera jestem też uzależniony od ojca chciałbym się dowiedzieć co by szło tanio i dość efektywnie w nim ulepszyć? Napotkałem się w internecie z takim zestawem:
http://allegro.pl/cylinder-zestaw-75ccm-2t-tuning-romet-zipp-inne-i1303701157.html
Z tego co wiem okna są identyczne jak w 50 cc w tym kicie, cylek różni się tylko pojemnością. Ciekawi mnie też czy jeżeli by poddać ten cylinder lekkim obróbką ( powiększanie dolotu, płuków, dźwiganie okna wydechu), czy chiński tłok wytrzymał by takie obciążenie? Ile by ten cylinder dał jeżeli bym nie przerabiał w nim nic i go założył do seryjnego tłumika? Miał ktoś z tym styczność?
Oczywiście cylinder to nie wszystko, jestem otwarty na wszelakie propozycje tuningu, załóżmy że mogę wydać max. 200 zł na skuter.