Dzisiaj jest 01 mar 2025, 21:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lis 2010, 9:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 13:12
Posty: 116
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
Mam pewiem problem, otóż kupiłem sende i jest juz mało oleju w dozowniku a nie wiem jaki olej jest zalany, czy full syntetyk czy pół syntetyk i teraz nie wiem jaki olej zalać by nic sie nie narobiło. Można jakos rozpoznać jaki to olej.
Co mam w takiej sytuacji zrobić?
Dodam że olej jest koloru czerwonego.




_________________

SPRZEDAM KYMCO AGILITY 50/85


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 10:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2010, 19:57
Posty: 0
Lokalizacja: Węgorzewo
Pojazd:
Siema!

Najlepiej wylej stary olej , i zalej takim olejem http://allegro.pl/castrol-power-1-racin ... 64330.html .




_________________

Sprzedam Nju Ere Mishka NOWA IDEALNA WBIJAĆ!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 10:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 15:27
Posty: 33
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
Te dozowniki nie są za bardzo pewne
często się zapychają i nie dostarczają oleju a wtedy każdy wie co się dzieje :)
Odłącz dozownik i rób mieszankę 1;50. 5 litrów paliwa na 100ml Oleju co kolega wyżej wymienił :mrgreen:

EDIT - Sorki nie zauważyłem ze mowa o skuterach.


Edytuj posty/Sadi


Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 0:32 przez Qlek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 11:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 13:12
Posty: 116
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
Qlek pisze:
Te dozowniki nie są za bardzo pewne
często się zapychają i nie dostarczają oleju a wtedy każdy wie co się dzieje :)
Odłącz dozownik i rób mieszankę 1;50. 5 litrów paliwa na 100ml Oleju co kolega wyżej wymienił :mrgreen:


Ja sie pytałem o to ze jak naleje olej syntetyczny do tego co jest teraz w dozowniku a nie wiem jaki to jest czy pół czy full to czy coś sie narobi złego?
I po drugie to 1:50 to chyba ze na 1 litr benzyny 50mililitrów oleju wiec raczej 100mililitrów oleju na 5litrów beny to bedzie sie nie zgadzało




_________________

SPRZEDAM KYMCO AGILITY 50/85


Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 11:51 przez Conieco, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 11:55 
***

Rejestracja: 24 sty 2010, 12:58
Posty: 711
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd:
na 5 litrow paliwa 100 ml oleju to jest stosunek 1 do 50 , a na 1 litr paliwa 20 ml oleju , lepiej nie mieszaj olejow , wylej stary z dozownika wyczysc przewody i pompkę i nalej nowego




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 12:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Skoro czerwony to zapewne mineralny. Spuść resztkę tamtego i zalej nowy. A jak silnik masz na częściach seryjnych to lej mineralny taki sam jak jest.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 12:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 13:12
Posty: 116
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
A jak był w dozowniku syntetyk a zaleje pół i juz bede jeździł na pół syntetyku to mozna tak zrobic?




_________________

SPRZEDAM KYMCO AGILITY 50/85




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 16:45 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2010, 19:57
Posty: 0
Lokalizacja: Węgorzewo
Pojazd:
Nie kombinuj, wylej stary olej i zalej nowym .(Napisałem Ci parę postów wyżej jakim olejem)


Pzdr. Malaq




_________________

Sprzedam Nju Ere Mishka NOWA IDEALNA WBIJAĆ!


Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 12:50 przez Malaq, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 17:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2010, 2:38
Posty: 190
Pojazd:
Konrad324 pisze:
Skoro czerwony to zapewne mineralny.

Mobil 1 full też jest czerwony.

Cytuj:
A jak był w dozowniku syntetyk a zaleje pół i juz bede jeździł na pół syntetyku to mozna tak zrobic?

Teoretycznie jest tak, że można się przenieść na olej 'gorszy', spowrotem niby już nie, bowiem te 'lepsze' mają subst. czyszczące i może się przez to coś popsuć.
Więc z full na pół możesz się przenieść. Gorzej jak był mineralny.

Mam racje? :mrgreen: bo może to się tyczy tylko 4T

*Ja miałem w przekładni mineralny, teraz jest pół i jest ok




_________________

Keeway x-ray MONSTER ENERGY edition

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2010, 17:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Nie powinno się mieszać różnych olei.

Cytuj:
Teoretycznie jest tak, że można się przenieść na olej 'gorszy', spowrotem niby już nie, bowiem te 'lepsze' mają subst. czyszczące i może się przez to coś popsuć.
Więc z full na pół możesz się przenieść. Gorzej jak był mineralny.


Mineralny po prostu wytwarza nagar a syntetyczny go rozpuszcza.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 17:22 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 16:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
widze że nie macie pojecia . ze czerwony to nie koniecznie znaczy ze mineralny . zobacz czy olej wlany jest gesty czy zatki . kup castrola full syntetyk i wlej do tego co masz mozesz zmieszac nic mu nie bedzie ! . ale jak masz go duzo to zlej i juz . a jak mało to wlej castrola tam jeszcze. Nie zatrze sie jesli był tam minerał czy pół syntetyk . takie coś dzieje sie w autach o duzych przebiegach . i kropka. Olej tam jest do smarowania ... gdzie ma Ci ten nagar rozpuścic ? na głwicy ? przeciez zaraz sie spala .... panowie ... troche logiki ... a pomiedzy pierscieniami to wypłucze jak z 10litrów tego spalisz... haha


Sam mieszałem pół - syntetyk z minerałem nic sie nie działo , potem lałem syntetyk cały czas i znowu poł syntetyk i znowu syntetyk ... i nic sie nie dziej .

Mineralny - do skuterków nisko - obrotowych (zapycha wydech nagarem )
Pół syntetyk - są na bazie syntetyków . nie spalają się całkowicie
Syntetyk - spala się całkowicie nie pozostawia nagaru .
Kazdy olej zapewnia smarowanie . Jednak do dozownika lepiej lać syntetyk poniewaz szybciej miesza sie z benzyną .




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46


Ostatnio zmieniony 16 lis 2010, 16:33 przez teac27, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 16:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
W większości mineralne oleje są czerwone. Nie napisał nikt nigdzie że to 100% mineralny.

Mineralny także gęstnieje w niższych temperaturach przez co dozownik może mieć trudniej podawać.

Mieszać olei się nie powinno a tym bardziej różnych gatunków.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 17:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
Kolor tu nie ma znaczenia i nie ma żadnej reguły . Olej idzie do smarowania i spalania . jesli maja ten sam kolor gwarantuje Ci że sie nie pogryzą .... i nie rób off top bo już na własnych silnikach sie przekonałem . i to co napisałem mówie z czystym sumieniem i jestem przekonany ze nic się nie stanie . Sam sie zastanawiałem nad tym , ale teoria a praktyka ....

Castrol power racing 1 - czerwony
Shell vsx czy jakoś tak advence - pół syntetyk- czerwony
Orlen 2T - pół syntetyk - czerwony
Stihl - pół syntetyk (nie pisze na opakowaniu ale dokładniejsze dane od producenta ) - czerwony ...

i nie ma że w większosci minerał to czerwony . Dozownik sobie poradzi nawet z gestym olejem nie wpływa to na jego prace... tylko ze gorzej sie miesza z paliwem ..




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 17:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
teac27 pisze:
jesli maja ten sam kolor gwarantuje Ci że sie nie pogryzą
\

To już jest co innego ale jak mieszasz np. żółty z czerwonym to rożnie może być.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 19:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 13:12
Posty: 116
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
Ale jak np zleje z dozownika stary olej i nawet jak by to był mineralny albo pół syntetyk i zaleje do dozownika nowy olej syntetyczny to bedzie oke?
A takie drugie pytanie bo w sobote jade do serwisu sprawdzic sprezanie i jak bedzie słabe to będe musiał kupić nowy cylek ale bede miał na cylek max 300zł .
Czy takie cos bedzie dobrym rozwiązaniem w miare niskiej cenie
http://moto.allegro.pl/cylinder-tlok-de ... 86649.html
http://moto.allegro.pl/cylinder-tnt-50- ... 94862.html
http://moto.allegro.pl/cylinder-tuning- ... 00642.html
??
Chyba ze macie jakies lepsze pomylsy ale tak do 300zł max, dodam ze senda z 2000roku




_________________

SPRZEDAM KYMCO AGILITY 50/85


Ostatnio zmieniony 16 lis 2010, 19:03 przez Conieco, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 19:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
Tak jak zlejesz i zalejesz nowy syntetyk będzie ok. A cylka nie kupujesz nowego tylko robisz szlifa i pod to tłok kupujesz vertexa czy innej firmy. ok 180zł max Cię to wyniesie i bedzie wszystko ok. sprezanie ma byc minimum 7 barów.




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 21:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 13:12
Posty: 116
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
ale te vertexy na allegro np selekcje A itp to pisze ze są to do aluminopwych cylindrów a ja mam żeliwny i u mnie w miescie szlif kosztuje około 100zł + 180 zł tłok wiec wyjdzie 300zł.
Czy te vertexy http://moto.allegro.pl/tlok-derbi-senda ... 62864.html pasują do żeliwnych cylków? I którą selekcje miałbym kupić?




_________________

SPRZEDAM KYMCO AGILITY 50/85




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2010, 0:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Pisze że pod aluminium. Żeby wiedzieć którą selekcje kupić musisz zmierzyć swój cylinder dodać to ile zeszlifujesz + na spasowanie 0.05.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2010, 16:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2009, 11:37
Posty: 684
Lokalizacja: Podkarpackie
Pojazd:
nie musisz robić szlifa w swoim miescie to po 1. Szlify kosztują ok 50zł . 100zł to przesada .




_________________

teraz Honda NSR 125
+Wydech nowy ATHENA lepszy od stargo sharka :)
+Dodatki Carbonowe
+ Oryginalne malowanie
było Derbi senda SM
+ Cylinder z rozwierconymi kanałami
+ gaznik dell'orto + Walc stożek oryginał dell'orto
+ Wydech leovince V6 cross
+ zębatki 12-46




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2010, 16:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 13:12
Posty: 116
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
ale nie wiem gdzie moge dac do szlifu , chyba ze ktoś zna dobre miejsce gdzie robia szlify w okolicach wałbrzycha.
A jak to jest jak np tłok ma rozmiar 39.90 to jaka średnica musi byc cylka zeby nie był ciasno ani luźni spasowany?




_________________

SPRZEDAM KYMCO AGILITY 50/85




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy