Dzisiaj jest 08 lip 2025, 20:45



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lis 2010, 19:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Siemanko.
Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika Morini z tarczą (tarcza znajduje się od strony wydechu). Mój problem polega na tym, że tarcza ciągle trze, najprawdopodobniej tarła od nowości ale nie zwracałem na to uwagi (skuter kupiłem jako nowy, zablokowany i nie dawało się to tak we znaki), tarcie nasila się przy 70km.h<. W tym sezonie wymieniałem klocki hamulcowe (mimo że poprzednie były w dobrym stanie). Zacisk ciężko wchodzi na tarcze (zacisk 1 tłoczkowy, działa w 100%). Moje pytanie brzmi: Jak mogę zniwelowac tarcie tej tarczy?
Ps. Mój wujek twierdzi, że w sportowych motorach klocki w pewnym stopniu są styczne z tarczą i to jest normalne, ale jednak to jest skuter :lol:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2010, 19:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2008, 21:30
Posty: 409
Lokalizacja: Dobczyce / Kraków
Pojazd:
Tarcza trze o klocki ? Dobrze zrozumiałem?

Jeśli tak to zacznijmy od tego że tłoczek pewnie słabo odbija. Trzeba rozebrać i wyczyścić z syfu. Nasmarować i powinien ładnie odbijać.




_________________

http://motoklub.malopolska.pl/ << Zapraszam na forum... MotoKlub Małopolska

Derbi Senda SM
Cagiva SuperCity 125 SM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2010, 19:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Baton, próbowałem i nic.
Układ również odpowietrzony


Ostatnio zmieniony 24 lis 2010, 19:14 przez PlastusR50X, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2010, 22:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Wyjmowałeś tłoczek z zacisku i nasmarowałeś go :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2010, 23:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
mateusz24, tak, rozbierałem cały zacisk, czyściłem powietrzem z kompresora, benzyna i nasmarowałem jakimś tam preparatem (chwilowo nie pamiętam nazwy)
Chodzi o to że chyba tarcza jest za gruba, znam człowieka który mógłby mi tę tarczę trochę "odchudzic" o jakiś 1mm. Czy to zda egzamin?
Nie zapominajmy że tu chodzi o bezpieczeństwo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2010, 23:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2008, 21:30
Posty: 409
Lokalizacja: Dobczyce / Kraków
Pojazd:
Lepiej dotrzeć klocek a nie szlifować tarczę...




_________________

http://motoklub.malopolska.pl/ << Zapraszam na forum... MotoKlub Małopolska

Derbi Senda SM
Cagiva SuperCity 125 SM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 15:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Baton, Osobiście wychodzę z założenia że jednak lepiej zeszlifowac tę tarczę. Klocki musiałbym wymieniac co moment :?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 15:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
najlepiej to posmaruj tarczę olejem :mrgreen: :mrgreen:


a tak na serio to z dwóch stron ci trze czy z jednej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 15:30 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2009, 19:58
Posty: 1223
Pojazd:
A tak na serio kolego to się nie martw :P
Ja mam tgb, 3kolegów i w każdy jest to samo.Ten typ tak ma :P




_________________

Zapraszam na serwer Cs Games-center.pl

Wariator: Polini Speed Control
Sprzęgło: Staeg6 Pro
Dzwon: Naraku R-Vent
Pasek: Polini Kevlar
Rolki: 4.5g
Sprężyna centralna: Naraku żółta
Sprężynki sprzęgła: czerwone Stage6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 18:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
bartek4334, a ja chce miec jedynego swojego typka, i za zadanie upatrzyłem sobie, żeby zniwelowac te bicia na tarczy.
capekpl1, Z 2 stron, ledwo zacisk wchodzi na tarczę.
Przypomniał mi się 1 fakt, jak jadę więcej jak 75km/h to mi mięknie hebel (bez skojarzeń proszę )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 20:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2009, 19:58
Posty: 1223
Pojazd:
PlastusR50X, to jak masz człowieka co ci odchudzi tarczę to zrób tak, ale ciekawe jak będzie przy hamowaniu.Żebyś zębów nie pogubil :P




_________________

Zapraszam na serwer Cs Games-center.pl

Wariator: Polini Speed Control
Sprzęgło: Staeg6 Pro
Dzwon: Naraku R-Vent
Pasek: Polini Kevlar
Rolki: 4.5g
Sprężyna centralna: Naraku żółta
Sprężynki sprzęgła: czerwone Stage6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 20:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
bartek4334, W akcje rozpaczy przerobię na benben :lol: . Obadam na dniach :wink: .
Jeśli mógłby ktoś mi powiedziec, czy tarcza po takim zabiegu nie straci swoich właściwości itp.?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 20:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
nie powinna

chyba że sie nagrzeje mocno i rozhartuje

ale tu baaaardzo by sie musiała nagrzać

ja mam z przodu tak

nowe klocki, odpowietrzony zacisk, wyczyszczone tłoczki bo sa 2

i hamulec raz że trzyma

to dwa że jest bardzo słaby

klamkę wduszę tak do połowy a powyżej 50 to praktycznie 3/4

podpinam sie więc pod temat




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2010, 20:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 15:18
Posty: 796
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
Przetocz tarcze jeżeli masz taką możliwość, bo może być po prostu krzywa. Wiadomo, że w skuterze nawet po przetoczeniu tarcza się nie skończy.




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Romet/717/94345




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy