Dzisiaj jest 11 lis 2024, 11:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 gru 2010, 18:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2010, 18:15
Posty: 151
Lokalizacja: SZAMOTUŁY
Pojazd:
Wpadłem na pomysł jak zrobić podgrzewane siedzenie z poduszki elektrycznej:

Co potrzebujemy:
przetwornik napięcia 12v na 220-240v 150W 50zł
poduszka elektryczna 50zł
zszywacz tapicerski
1m kabla
itp.


1.Gdy wszystko mamy to demontujemy siedzenie i jego obicie.
2.Wyjmujemy poduszkę z obszycia i kładziemy na siedzenie w miejscu w którym ma grzać.
3.od przetwornika odcinamy wtyczkę zapalniczki i podłączamy kable do akumulatora
4.poduszkę podłączamy do przetwornika
5.obijamy spowrotem siedzenie za pomocą zszywacza, przykręcamy
6.siadamy na skuter, włączamy ogrzewanie i cieszymy jak nam grzeje w 4 litery

linki do potrzebnych rzeczy:


http://allegro.pl/poduszka-elektryczna- ... 59698.html

http://allegro.pl/przetwornica-napiecia ... 28954.html

nie odpowiadam za szkody wyrządzone przez podgrzewaną kanapę, zakaz kopiowanie poradnika bez mojego podpisu

DRIVING :)


Ostatnio zmieniony 02 gru 2010, 23:01 przez driving, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 12:54
Posty: 1151
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd: Wir leben Autos
Po prostu świetne... Dawać artykuł w którym nie ma zdjęć i którego się nie zrealizowało... Poniżej poziomu krytyki art.




_________________

Obrazek
"Tuskobus to ściema, szczaw jest prawdą."




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:26 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Kurde, te przeciążenia forum. Zamieściłem w tym temacie mój post. Z mojego punktu widzenia to nie zadziała, bo taki transformatorek ma na celu obniżanie napięcia i natężenia, a nie na odwrót. Z tego co mi się kojarzy to u mnie w domu w takim transformatorku był tranzystor upalony, albo stabilizator napięcia, który za cholere w drugą stronę nie zadziała. Prosiłbym o kogoś obeznanego w temacie o wypowiedź, ale mi tu coś śmierdzi.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:38 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
ficu proszony o pomoc xDD




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Posty: 85
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Pojazd:
Random,
To nie ma prawa działać
nawet na transformatorze pisze output 12V czyli wychodzące napiecie i input 230V wchodzące napiecie
niewiem jakim h..em miało by sie zrobic 230V z 12V




_________________

Obrazek
Mieloch Forum
^^^CLICK FOTO^^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:47 
**

Rejestracja: 04 kwie 2010, 13:22
Posty: 344
Lokalizacja: Lbn
Pojazd:
Widze ze umiesz czytac. Input 230v- wejscie na prąd 230v. Output-wyjscie na 12v. to tak na rozjasnienie dla ciebie. I do podwyzszenia napiecia jest potrzebna przetwornica z 12v na 230v.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 22:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2010, 18:15
Posty: 151
Lokalizacja: SZAMOTUŁY
Pojazd:
przemo1110pl9 dzięki za sprostowanie szczerze mówiąc to nie doczytałem do końca. sorry że wprowadziłem w błąd, w takim razie potrzebna nam przetwornica np. taka http://allegro.pl/przetwornica-pradu-12 ... 27767.html :ups: jeszcze raz sorry




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 22:46 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
a to już wiąże się z większymi wydatkami... Jeżeli ktoś chce to zrobić oszczędniej to może spróbować poszukać przetwornicy o mniejszej mocy, gdyż poduszka pobiera tylko 60, więc 100 wat napewno wystarczy ;]

EDIT:
Moim zdaniem spokojnie wystarczy taka: http://allegro.pl/przetwornica-napiecia ... 28954.html tylko odciąć końcówkę, którą wkłada się do zapalniczki i kable podłączyć pod aku. :)


Ostatnio zmieniony 02 gru 2010, 22:49 przez Igi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 22:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2010, 14:48
Posty: 205
Lokalizacja: Płock
Pojazd:
to całe te podgrzewanie wyjdzie dosyć drogie : /

najlepiej założyć ciepłe majtki :)

lub

http://moto.allegro.pl/mata-podgrzewana ... 01949.html




_________________

1. Admin ma zawszę racje.
2. jeśli Admin nie ma racji to patrz pkt. 1

aprilia MHR sprzedana...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 22:51 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
aeroxplock, tylko to raczej musi być montowane wewnątrz, a nie na zewnątrz - jak w skuterze




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 8:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Witam co do tego pomysłu to jest to ciekawie rozwiązanie z podgrzewanym siedzeniem, szczególnie fajne rozwiązanie na zimę.
przemo1110pl9 pisze:
Widze ze umiesz czytac. Input 230v- wejscie na prąd 230v. Output-wyjscie na 12v. to tak na rozjasnienie dla ciebie. I do podwyzszenia napiecia jest potrzebna przetwornica z 12v na 230v.
co do tej wypowiedzi to jak byśmy podłączyli pod akumulator to może by to zadziałało bo z tego co zrozumiałem to spirala grzewcza jest na 12V a instalacja w skuterze jest też na 12V a dokładnie prąd ładowania powinien oscylować w granicach max 14V teoretycznie powinna działać tylko z transformatora było większe natężenie prądu. Ten pomysł nie jest do końca spalony więc można spróbować z tą grzałką a ta mata na siedzenia jest jeszcze lepsza tylko w skuterach jest trochę małe natężenie prądu. Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 17:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Widziałem taki patent sprzedawany na niemieckim ebayu :)
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
Tu są ale do auta , pamiętam fotke bodajże z nrg mc3 .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 gru 2010, 21:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2010, 22:41
Posty: 25
Lokalizacja: Imielin
Pojazd:
Może ktoś wypróbuje? Jestem ciekaw czy to wyjdzie. Choć wydaje mi się że w 100 zł ciężko się będzie zmieścić.


Ostatnio zmieniony 03 gru 2010, 21:36 przez stoliktomek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2010, 1:02 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
za 100 zł nie ma szans. Ja tego raczej nie zrobię, bo stwierdziłem, że nie ma sensu. W dupe mi nie jest aż tak zimno :P




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2010, 15:57 
*

Rejestracja: 13 lip 2009, 7:03
Posty: 65
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pojazd:
hold, trudno powiedzieć, czy jest to na prąd stały, czy na przemienny, także najlepsze byłoby właśnie zastosowanie przetwornicy.
Adu454, po pierwsze nie myl przetwornicy z transformatorem. A co do zmiany podbicie napięcia, to niby czemu miałoby się nie dać? :shock: No sam powiedz? :mrgreen: Od tego właśnie jest przetwornica. Tutaj na dodatek jest przetwornica z falownikiem, która zamienia prąd stały na prąd przemienny. Moim zdaniem patrząc na parametry obu urządzeń powinno działać. Choć trudno powiedzieć jaki prąd pobiera ta mata grzewcza... Ponieważ na przetwornicy jest max 0.65A...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2010, 22:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2010, 15:11
Posty: 1401
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
nie leipej kupic kalesony? :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 8:27 
*

Rejestracja: 01 wrz 2010, 6:34
Posty: 71
Pojazd: Honda shadow VT
Wybaczcie, ale dla mnie to bez sensu.
Skuterem jeździ się latem więc po co grzane siedzenie ?

Wiem, że są desperaci jeżdżący w zimę na skuterze, ale im nic nie pomorze już ;p

Skuter zimą to proszenie się o kłopoty, mój kolega właśnie wczoraj przetestował jazdę na śniegu - po złamaniu nogi i kilku stłuczeniach ciała i roxa, stwierdził, że to średnia przyjemność




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 9:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Dokładnie , co innego gdy asfalt jest jeszcze czarny a nie śnieżnobiały , i jesteśmy wyposażeni w opony przystosowane do chłodniejszych warunków (te z oznaczeniem M+S) gdzie M+S oznacza błoto i śnieg, no właśnie śnieg? Krótko mówiąc mam taką opone na tyle i może lepiej idzie się poruszać po błocie ale nie po śniegu , to ,,S'' moim zdaniem oznacza po prostu lepszą przyczepność przy temperaturze ok 0st celsjusza. Także szczerze odrazdzam poruszania się w taką pogodę to nie tylko może być uszczerbek w skuterze ale i w naszym zdrowiu (przewiane nerki itp) . Do sezonu jesień wiosna polecane są motokoce:
Obrazek
Do tego jakieś kalesony , rękawice gruba kurtka i buty :)
Co do artu , spróbujcie jeszcze poszukać na niemieckim Ebay tam pamiętam było takie coś do sprzedania i nie kosztowało wcale dużo.
Pozdrawiam i zachęcam do przemyśleń




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 11:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Witam
Rowan pisze:
hold, trudno powiedzieć, czy jest to na prąd stały, czy na przemienny, także najlepsze byłoby właśnie zastosowanie przetwornicy.
jak jest tylko transformator to jest prąd zmienny raczej do maty grzewczej nikt by się nie bawił w mostki prostownicze bo poco, przetwornica będzie droga i nie warta jej kupienia bo do niczego się nam nie przyda :mrgreen: jak podłączysz to matę za regulatorem napięcia to masz już stały prąd od 12V do 15V a przed regulatorem byś się zdziwił ile jest Voltów u mnie w Yamaszce mam 83v zmiennego :mrgreen: więc niema znaczenia jakim prądem będziesz zasilał tą matę aby było natężenie prądu odpowiednie pewnie da się podłączyć tą mate ale to gra warta świeczki wydawanie kasy na bajer ja osobiście jak jeżdżę motorem to zimno mi jedynie w ręce :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 maja 2011, 22:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2010, 22:22
Posty: 403
Lokalizacja: Rawicz
Pojazd:
Zrealizował ktoś to może?




_________________

Sprzedam całą Aprilie SR na częsci
gg 1064217




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy