Dzisiaj jest 10 lis 2024, 6:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 lip 2010, 14:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 14:48
Posty: 106
Pojazd:
Witajcie :> Ostatnio przeglądając forum zauważyłem dużo tematów o popularnych "stożkach", krew mnie zalewa gdy niektórzy pieprzą głupoty, więc postanowiłem zebrać swe myśli i napisać ten oto artykuł. ;) Do dzieła...

Pewnie większość z Was zetknęła się tego typu filtrami, lecz dla niewiedzących przedstawiam zdjęcia.

Filtr stożkowy siatkowy:
Obrazek
Siatkowych nie poleca się ze względu na to, że po prostu łatwiej przepuszczają wszelkiego rodzaju brud i kurz.

Filtr stożkowy gąbkowy:
Obrazek
Większość ludzi wybiera właśnie filtry gąbkowe, bo pobierają mniej syfu niż siatkowe. Na zdjęciu: Polini Air Box

Gaźnik z filtrem stożkowym(Polini Air Box):
Obrazek


Stożek jak już wiemy jest ciekawą opcją tuningu optycznego, szczególnie dla silników Piaggio/Gilera gdzie seryjny jest w postaci czarnej puszki nad przekładnią. Demontując to uzyskujemy ładny wygląd całego koła i nasz skuter nabiera "basowego" dźwięku, pisząc basowy mam na myśli grubszy dźwięk, który przy wyższych obrotach zamienia się w wycie.
Większość ludzi posiadających 50ccm wybiera stożki, żeby ich skuter nabrał basowego dźwięku i lepszego wyglądu, niestety jest to błędne myślenie, bo jak wiemy przepuszcza on więcej powietrza, przez co musimy zwiększyć dyszę w skutek czego zwiększa się nam także spalanie. Nowicjusz nigdy idealnie nie wyreguluje skutera, co prowadzi do zatarcia cylindra.

Co do mechaniki zdania są podzielone, a mianowicie:
Przy cylindrach o pojemności 50cm³, uzyskujemy coś kosztem czegoś, ponieważ dla naszego cylindra nie jest on zdrowym przedsięwzięciem. Pamiętajcie, w cylindrach o 50cm³ stożek nie podnosi osiągów, co najwyżej spalanie. Jeżeli chodzi o 70cm³ i wzwyż, sprawa nabiera całkowicie innych "obrotów". Mamy większy gaźnik i cylinder, zatem potrzebujemy więcej powietrza i dawki paliwa, więc na owym filtrze moc może wzrosnąć nam nawet o 20%.

Jak z wytrzymałością? Jeżeli będziemy dbali i regularnie czyścili filtr, co jest niezbędne nawet przy seryjnym, odwdzięczy się nam tym samym. Niestety owe filtry ze względu na cieńką grubość gąbki/siatki nie zatrzymają 100% syfu z naszych polskich ulic, więc zawsze istnieje ryzyko, że coś tam się dostanie. Tak samo nie polecana jest jazda w deszczu, a w błocie to już samobójstwo.

Ogółem mówiąc uzyskujemy coś kosztem czegoś, stożek jest fajny na letnie dni, gdzie na ulicach jest sucho i grzeje słoneczko, bo w deszczu czy w błocie maszyna zacznie się nam dławić poprzez dostanie się wody do cylindra, lub zapchaniem dyszy głównej. Nie radzę słuchać się głupich chwytów reklamowych na różnych stronach, lub aukcjach na allegro, bo często są to po prostu 'farmazony'.

Krótkie obalenie mitów:
"Dzięki stożkowi uzyskujemy większą moc" - Tak, ale tylko przy cylindrach o pojemności 70cm³ wzwyż, przy pięćdziesiątce nie odczujemy żadnej różnicy, prócz większego spalania.
"Skuter dostaje basowego pomruku" - Prawda, dźwięk jest głębszy taki "buczący".
"Trzeba czyścić codziennie gaźnik!" - Jeżeli kupisz stożek bez osłonki, który nadaje się tylko na wyścigi i orzesz nim w polu/deszczu/błocie to się nie dziw.

Pytania i odpowiedzi:
"Jaką dysze główną dać do stożka?" - Sprawdzamy rozmiar naszej seryjnej dyszy i wsadzamy o około 10 większą.
"Kiedy czyścić filtr?" - Zależy gdzie i po czym i jak często jeździliśmy, przy normalnej codziennej jeździe czyścimy co jakieś 30 dni.
"Mogę włożyć inną gąbkę do stożka?" - Tak, ale ewentualnie od innego, ponieważ przy zmianie gąbki zmienia nam się też przepływ powietrza.
"Czy mogę sam zmniejszyć przepływ powietrza np. oklejając go taśmą izolacyjną?" - Robisz to na własne ryzyko, ponieważ zmienia się ilość pobieranego powietrza, nie wspominając już o tym, że to jest "trochę bardzo" nieprofesjonalne.
"Jaki stożek kupić?" - Obecnie najlepiej sprzedawane stożki na rynku, to Polini Air Box, Malossi E5 Box, Revo S. Polecam filtry gąbkowe z osłonką.

Na koniec chcę dodać, że ja sam nie jestem przeciwny tego typu filtrom, każdy bierze to co lubi. ;) Mam nadzieję, że większość zrozumiała mój przekaz.

Copyright © by Sub. wszelkie prawa zastrzeżone. Nie wyrażam zgody na kopiowanie bez zgody autora.




_________________

## POLINI ## <- Klik

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2010, 20:56 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2010, 13:35
Posty: 22
Lokalizacja: Twardogóra
Pojazd:
No ja kupilem ostatnio stozek ;p
I myslalem ze cos to bedzie fajnego ale sie mylilem ;p
Gdy wyjechalem w deszcz skuterem ;d stalo sie cos dziwnego zaczol sie dlawic i wogole... Nie polecam siatkowego filtra;p;d




_________________

KoNaR15




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2010, 12:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2010, 14:36
Posty: 279
Pojazd:
Artykuł super. Dużo przydatnych info. na temat filtrów stożkowych. ;)
konar15, Zdecydowanie lepszy byłby filtr gąbkowy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2010, 12:57 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2010, 13:35
Posty: 22
Lokalizacja: Twardogóra
Pojazd:
No wiem ze był by lepszy...
I go właśnie już zakupiłem..




_________________

KoNaR15




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2010, 13:12 
Zbanowany

Rejestracja: 11 sty 2009, 12:33
Posty: 461
Pojazd:
Więc żeby nie zakładać nowego tematu to napisze tu, czy mogę bez żadnych obaw o silnik założyć filtr stożkowy siatkowy, który będzie schowany w silnik(minarelli) i osłonięty żeby nie leciało na niego błoto ani woda??CZy kurz stanowi duże zagrożenie dla silnika??Czy raczej większe woda i błoto??Proszę o pilną odpowiedź.Pozdrawiam

P.S proszę mi nie pisać żebym wymienił filtr na gąbkowy, tylko udzielić konkretnej odpowiedzi na moje pytanie.Z góry dzięki.


Ostatnio zmieniony 06 wrz 2010, 13:14 przez Patryk0102, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2010, 14:41 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2010, 13:35
Posty: 22
Lokalizacja: Twardogóra
Pojazd:
Kurz nic nie przeszkadza.. Tylko uwazaj na bloto i wode.. tak jak napisales.. Najlepiej to kupic filter gapkowy. Moje zdanie.zrobisz jak uwazasz




_________________

KoNaR15




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2010, 15:03 
*

Rejestracja: 17 maja 2010, 0:44
Posty: 19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojazd:
Ja na mój stożek założyłem pończochę i myślę, że to zawsze zatrzyma trochę syfu.




_________________

BENZER Indiana 4T
80cc Airsal Sport
Wariator Polini Speed Control




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2010, 15:04 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2010, 13:35
Posty: 22
Lokalizacja: Twardogóra
Pojazd:
No dobry pomysł.. Ale tez mozna sobie jakas oslonke zalozyc ;p




_________________

KoNaR15




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2010, 16:31 
Zbanowany

Rejestracja: 11 sty 2009, 12:33
Posty: 461
Pojazd:
Dobra chłopaki, problem rozwiązany.Zrobiłem osłonę z takiej gumy że teraz nic tam nie wleci.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 wrz 2010, 15:48 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2010, 13:35
Posty: 22
Lokalizacja: Twardogóra
Pojazd:
No i pomyslowo ;p a zmienil ci dzwiek silnika ??




_________________

KoNaR15




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 wrz 2010, 20:39 
Zbanowany

Rejestracja: 11 sty 2009, 12:33
Posty: 461
Pojazd:
Zmienił, jest bardzo głośny.Mnie się tam podoba :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 16:57 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2010, 13:35
Posty: 22
Lokalizacja: Twardogóra
Pojazd:
No ja tez tak mam ;p I jest lajt;p




_________________

KoNaR15




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2010, 20:38
Posty: 131
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
A to takie moje pytanie:] A jak ktos ma cylinder 50cc i chce wymienic tylko gaznik na np. 19mm z 17mm to jak jest wtedy z tym stożkiem?




_________________

>>> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=108525 <<<


>>> http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Apr ... _50/116152 <<<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:12 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
Mi przy 50cc po wymianie na stożek siatkowy wzrosły osiągi, a dokładniej mówiąc przyśpieszenie - oczywiście przy większej dyszy (co zbyt nie wpłynęło na spalanie) ;) ale zmieniłem go własnie ze względu na żywotność :P




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2010, 20:38
Posty: 131
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
A jaka dysze miałes?




_________________

>>> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=108525 <<<


>>> http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Apr ... _50/116152 <<<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:22 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
niewiem nawet jaką miałem, ale musiałem dać aż 109 czy coś takiego




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2010, 20:38
Posty: 131
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
:O :O :O Po co taka duza? Przeciesz wystarczy ok 80...




_________________

>>> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=108525 <<<


>>> http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Apr ... _50/116152 <<<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:31 
Zbanowany

Rejestracja: 11 sty 2009, 12:33
Posty: 461
Pojazd:
Ja mam 50cc, stożek, gaźnik 12mm, dysza oryginalna, nic nie muli,świeca kawa z mlekiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:35 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
kamol, skoro wystarczy to czemu wtedy jechał 35 i go przerywało?




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2010, 21:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2010, 20:38
Posty: 131
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
Eeee.... źle wyregulowany?




_________________

>>> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=108525 <<<


>>> http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Apr ... _50/116152 <<<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy