Dzisiaj jest 30 lis 2024, 7:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 gru 2010, 17:57 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2010, 15:45
Posty: 239
Lokalizacja: Siedlce Aerox City
Pojazd:
Wiele osób nie wie jak wyczyścić gaźnik / wymienić dyszę / przestawić zawleczkę na gaźniku czy założyć nowy gaźnik i nie wie co do czego myślę że ten poradnik Wam pomoże.

Na początek należy naszą maszynę przygotować tak aby mieć swobodny dostęp do gaźnika w moim przypadku była to Yamaha Aerox, w której trzeba było zdjąć:

- Boczek Lewy / Prawy
- Trójkąt Lewy / Prawy
- Kufer wraz z siedzeniem
- Siedzenie pasażera

Trzeba też odczepić linkę od siedzenia żeby siedzenie nie plątało się nam gdzieś pod nogami
I odczepić moduł od kufra

Gdy już nasz skuter doprowadzimy do takiego stanu że będzie dobry dostęp do gaźnika i zdejmiemy węże od paliwa, podciśnienia i oleju (UWAGA !! w seryjnych jednostkach i w tych którzy nie zrobili obiegu sobie mają jeszcze podpięte 2 węże od "podgrzewania" gaźnika wtedy należy zdjąć jeden przewód z głowicy i zrobić poprostu obieg) :

Obrazek


Następnie należy odkręcić przepustnicę (to w co wchodzi linka gazu) gdy odkręcimy ukaże nam się taki efekt:

Obrazek


Jeżeli chcemy teraz podnieść lub obniżyć zawleczkę na naszym gaźniku należy ścisnąć sprężynę i na dole wysunie nam się kawałek linki, za który chwytamy i wyciągamy go na wierzch żeby, mamy samą przepustnicę (jeżeli tylko chcesz wyczyścić gaźnik, pomiń ten pkt.)

Zdjęcie po ściśnięciu sprężyny, wysunęła nam się linka, chwytamy za nią i wyciągamy:

Obrazek

Sama przepustnica:

Obrazek

Teraz należy wyciągnąć ten biały plastik ze środka ( przy wkładaniu go spowrotem należy wsadzić najpierw iglicę później go trafiając w głębienie takim wystającym bolcem w plastiku)
Efekt po wyjęciu plastiku i iglicy:

Obrazek

Teraz jeżeli chcemy podnieść lub obniżyć zawleczkę na iglicy należy wyciągnąć zawleczkę z iglicy (nie siedzi ona za mocno myślę że damy rade sobie palcem jeżeli nie należy użyć jakiegoś przyrządu aby sobie pomóc ) i przesuwamy w górę albo w dół (UWAŻAJCIE żeby nie zgubić zawleczki bo ona jest bardzo mała i ciężko ją później będzie znaleźć )

Dobra, gdy już sobie ustawiliśmy zawleczkę na iglicy jak nam trzeba należy złożyć przepustnicę. Wkładamy iglicę na nią plastik trafiając wystającym bolcem w plastiku w dziurę w przepustnicy. Tam gdzie wystaje linka jest nałożona sprężyna, ściskamy sprężynę i zahaczamy końcem linki o przepustnicę (mamy specjalny rowek na to i rozciętą na boku przepustnicę) i sprężyna powinna nam wskoczyć do środka jeżeli nie pomagamy ręką, dla upewnienia że wszystko działa można poruszać manetką jeżeli jest jak było wcześniej znaczy że dobrze złożone jest jeżeli nie rozbieramy i sprawdzamy co źle złożyliśmy ;D

Wracamy do gaźnika spowrotem teraz odkręcamy ssanie (jeżeli mamy automat należy tylko odpiąć kostkę), gdy odkręcimy ssanie ukazuje nam się taki efekt:

Obrazek

Teraz jeżeli mamy filtr seryjny należy go odkręcić, jeżeli stożek nie musimy ja nie odkręcałem, i odkręcamy obejmę na króćcu ssącym i wyciągamy gaźnik może ciężko wychodzić ale spokojnie nie szarpać bo można sobie króciec rozwalić ;P
Po zdjęciu gaźnika nie machajcie gaźnikiem na wszystkie strony bo wyleje się paliwo z niego ;D

Efekt po zdjęciu gaźnika:

Obrazek

I z odkręconym filtrem powietrza:

Obrazek

Teraz należy wylać resztę paliwa z gaźnika tym o to otworem który jest na zdjęciu:

Obrazek

Najlepiej spowrotem do baku :D

Obrazek

Gdy już wylejemy paliwo przekręcamy gaźnik i na dole mamy czarną taka osłonę przykręconą na 2 śrubki ( nie w każdym gaźniku są na 2 są też na 4)
Gdy odkręcimy to ukaże nam się taki efekt:

Obrazek

Dysza główna to ta na środku :D

Odkręcamy wszystkie dysze efekt:

Obrazek
Obrazek

Wyjmujemy zawleczkę trzymającą pływak i zaworek jeżeli nie chce wysunąć się sama należy z którejś strony coś wsadzić by wypchnęło ją :

Obrazek

Wyjmujemy do góry pływak wraz z zaczepionym o niego zaworkiem :

Obrazek
Obrazek

I teraz bierzemy w jakiś pojemnik benzynę czystą i wrzucamy w nią gaźnik niech sobie poleży z 20min później można go obmyć tą benzyną pędzelkiem i po wysuszeniu gaźnika należy wszystkie otwory przedmuchać strumieniem powietrza (najlepiej sprężarką) jeżeli takowej nie mamy można ustami / pompką otwory na dysze wszystkie 3, otwór w który wchodzi zaworek, otwór w który wkłada się wężyk paliwa, podciśnienia, oleju no cały gaźnik przedmuchać.

Gdy już wszystko wyczyścimy można sprawdzić stan uszczelki osłony dolnej części gaźnika, jeżeli ona jest w lipnym stanie może cieknąć paliwo nam:

Obrazek

No to składamy wszystko.

Wkładamy pływak z zaworkiem na swoje miejsce wsadzamy zabezpieczenie ( tak żeby nie wystawało z dwóch stron)
Przykręcamy wszystkie dysze ( nie mocno przykręcać ale też nie lekko)
przykręcamy dolną część gaźnika
wkładamy gaźnik w króciec
skręcamy obejmę na króćcu mocno
zakładamy filtr powietrza na gaźnik ( może ciężko zachodzić ale należy go założyć szczelnie bo może nam tędy syf łapać i zaraz będziemy od nowa czyścić gaźnik )
Skręcamy obejmę na filtrze powietrza
zakładamy wężyk podciśnienia / paliwa / oleju / podgrzewania gaźnika ( jeżeli taki mamy )
zakładamy przepustnicę (trafiając bym rozciętym na boku w wystające takie w środku gaźnika widoczne na zdjęciu niżej i zakładamy ssanie wszystko mocno skręcamy żeby było szczelne itp.

Obrazek


Gdy mamy zdjęty gaźnik można sprawdzić stan króćca czy nie jest popękany, jeżeli jest należy go wymienić bo może łapać lewe powietrze i będzie to wpływać na pracę naszego pojazdu.

Można też sprawdzić stan zaworu membranowego i uszczelki zaworu membranowego, jeżeli uszczelka jest rozwalona należy ją wymienić bo może łapać lewe powietrze i będzie wpływać to na pracę naszego pojazdu.

A stan zaworu membranowego należy sprawdzić czy płytki przykręcone do nie go nie odstają, jeżeli odstają i są szczeliny należy wymienić płytki / zawór membranowy bo to wpływa na pracę silnika i osiągi.

Jeszcze można wyczyścić filtr powietrza, lub wymienić gąbkę, należy pamiętać, że po wyczyszczeniu gąbki lub nałożeniu nowej należy ją nasączyć olejem ( można tym co wlewamy do mieszanki )

No i to chyba wszystko, myślę że o niczym nie zapomniałem.

Teraz składamy nasz skuter i cieszymy się lepszymi osiągami :lol:

Poradnik napisany w 100% przezemnie wszystkie foty użyte w nim są mojego autorstwa i zabraniam kopiowania jego.

Przemo.




_________________

Bling&Bling full sport AeRox.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
wreszcie dobry poradnik dla ludzi którzy pierwszy raz mają skuter i nie wiedzą co gdzie jest
na prawdę świetny tylko może mało fotek ale i tak powinien być podklejony




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:17 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2010, 15:45
Posty: 239
Lokalizacja: Siedlce Aerox City
Pojazd:
Dziękuję, fotek mi się wydaje że dużo jest w niektórych poradnikach są dwie/trzy fotki.




_________________

Bling&Bling full sport AeRox.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Proszę usunąć tego posta


Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 17:53 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:32 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2010, 15:45
Posty: 239
Lokalizacja: Siedlce Aerox City
Pojazd:
No napewno nie będę roz*erdalał silnika żeby Ci zrobić poradnik jak zmienić wał.
Jedynie jak będzie mi się nudziło to zamieszczę jak zmienić cylek.

Pozdrawiam
Przemo.




_________________

Bling&Bling full sport AeRox.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
nie o to mi chodzi że ja ci teraz powiedziałem żebyś zrobił poradnik to ty od razu lecisz rozbierać skuter


chodzi mi o to że np. poszły ci łożyska i musisz je wymienić to przy okazji zrób kilka fot jak to robisz i zamieść je na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:55 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2010, 15:45
Posty: 239
Lokalizacja: Siedlce Aerox City
Pojazd:
Jak będę zmieniał to zrobię.
Dobra koniec tego gadania ;p




_________________

Bling&Bling full sport AeRox.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 20:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2008, 10:33
Posty: 839
Lokalizacja: Koronowo
Pojazd:
Bardzo dobry, przejrzysty poradnik wszystko dobrze pokazane 10/10




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=203709
damiankozba pisze:
Witam. KUPIE KARTE MOTOROWEROWĄ Prosze o kONTAKT GG 7139932 DOBRZE PŁace


Sprzedam Przełozenia sportowe wtórne Polini 61/20 do morini GG 7063101




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 20:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2009, 20:08
Posty: 294
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Bardzo dobry poradnik od A-Z.




_________________

-Tecnigas Next-r
-Malossi Multivar
-rolki 6,5g
-sprężyna centralna Hebo +60
-pasek dayco
-sprzęgło Tec Evo
v-max 80+ km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 20:44 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2010, 18:40
Posty: 283
Pojazd:
Dodam że najlepiej wszystkie podzespoły wyczyścić w rozpuszczalniku - nawet samo 'potrząsanie' w rozpuszczalniku np bardzo brudnego gaźnika [sam metal :D] jest czyściuteńki :D. Sam tak czyściłem - do gołej śrubki aż się świeci.; P




_________________

NRG Mc2 96r... LC !

-Hebo NG
- Seria ? :D

Jeśli czujesz sie czasem mały, smutny i bezużyteczny, to pomyśl, że kiedyś byłeś najszybszym i najbardziej farciarskim plemnikiem w grupie!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 20:47 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2010, 15:45
Posty: 239
Lokalizacja: Siedlce Aerox City
Pojazd:
energie., to że będzie wyglądało ładnie to nie znaczy że zdrowe to będzie jak gdzieś coś zostanie w gaźniku i odpalimy na tym skuter, najlepiej czyścić w benzynie będzie czysty w środku na 100% a z zewnątrz zresztą też...




_________________

Bling&Bling full sport AeRox.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 17:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:49
Posty: 232
Lokalizacja: www.TKKJ.net
Pojazd:
Super poradnik dzięki tobie już nie powinno być więcej pytań p.t "Jak wyczyścić gaźnik". Wielki plus ...




_________________

DrivterGSI1 pisze:
Tak jak mówi kocur191

Muszę się z tym zgodzić, Kocur ma zawsze rację, no prawie zawsze :wink:


Ostatnio zmieniony 23 gru 2010, 18:46 przez kocur191, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 18:16 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2010, 18:40
Posty: 283
Pojazd:
To mi powiedz czy na rozpuszczalniku nie odpalisz skutera etc mistrzu ? :) Nic się nie stanie a będzie się świeciło :).




_________________

NRG Mc2 96r... LC !

-Hebo NG
- Seria ? :D

Jeśli czujesz sie czasem mały, smutny i bezużyteczny, to pomyśl, że kiedyś byłeś najszybszym i najbardziej farciarskim plemnikiem w grupie!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 20:02 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2010, 15:45
Posty: 239
Lokalizacja: Siedlce Aerox City
Pojazd:
Czy ja gdzieś tak napisałem ? nie spamuj ja wolę benzyną czyścić i tyle rozpuszczalnik nie jest do tego...




_________________

Bling&Bling full sport AeRox.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2010, 22:05 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2010, 17:00
Posty: 326
Lokalizacja: z domu
Pojazd:
hehehe a co do poradnika to bardzo dobry przyda się tym co pierwszy raz robią coś przy skucie lub zaczynają tuning ahha co do rozpuszczalnika w kosiarce żyłkowej czyściłem gaźnik rozpuszczalnikiem ii zostało trochę rozpuszczalnika i jak odpaliłem to poszedł ogień jak z grila i kosiarke odrzuciło na kilkanaście metrów cały garaż przeleciała kosiarka sprawna nadal nią kosze ale nie wiem jak by tak się mi stało przy 70cc w skucie nowe plastiki bym musiał kupić heh nitro ;]




_________________

Tzr 125
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=252927

Keeway f-act swap od f12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 gru 2010, 9:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2010, 14:10
Posty: 229
Lokalizacja: Węgorzewo
Pojazd:
energie., Nie wiem czy wiesz ale rozpuszczalnik jest bardziej palny oraz bardziej suchy od benzyny wiec tego nie polecam!




_________________

Cały Aerox i wiele wiele innych na części!!

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13676554




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2011, 14:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2010, 19:41
Posty: 256
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
A jak pociągniesz to mocniej to niewyjdzie? Albo odkręć to bo niewiem jak to jest bo niewygląda żeby było razem z pancerzem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 kwie 2011, 14:36 
**

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:03
Posty: 357
Lokalizacja: mława
Pojazd:
A po złożeniu gaźnika trzeba go długo kopać aby nabrał paliwa i zapalił?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2011, 16:37 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2011, 23:06
Posty: 153
Lokalizacja: Swiat Magii
Pojazd:
lewandowski25 pisze:
zyściłem gaźnik rozpuszczalnikiem ii zostało trochę rozpuszczalnika i jak odpaliłem to poszedł ogień jak z grila i kosiarke odrzuciło na kilkanaście metrów cały garaż przeleciała kosiarka sprawna nadal nią kosze ale nie wiem jak by tak się mi stało przy 70cc w skucie nowe plastiki bym musiał kupić heh nitro

A w tej bajce były smoki?




_________________

SPRZEDAM ZA GROSZE : http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=14738884

Kupie wydech YASUNI R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2011, 18:20 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2011, 15:57
Posty: 161
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
Cytuj:
A w tej bajce były smoki?


mi się wydaje że jednak grzybki halucynogenne na parapecie w garażu zrobiły swoje :lol:


co do poradnika to fajnie napisany, na pewno się komuś przyda :P




_________________

MÓJ ZIPEK! WPADNIJ I OCEŃ :)
Cytuj:
na pierwszym był total zimny na drugim zagrzany a na trzecim spuchł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy