Dzisiaj jest 06 cze 2025, 21:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 gru 2010, 19:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 14:32
Posty: 215
Lokalizacja: LUBLIN
Pojazd: Katana swap stalker DD
Siemano!
Czy to jest normalne że cylek, tłok i głowica od środka mi "zaczadziały"?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:05 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Nagar :) na tłoku to normalnie ale na cylku ?




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Czad jest gazem, do tego bezbarwnym i bezwonnym. Więc na jakiej podstawie to wywnioskowałeś? :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:16 
*

Rejestracja: 05 lut 2010, 12:31
Posty: 131
Pojazd:
pewnie chodzi chciał napisać sadze ;D:D
lecz na tłoku i przy wylocie do wydechu jest nagar ;]




_________________

Cylinder; Airasl T6 Racing 70
Wał; Top Racing HQ
Łożyska; C4 NTN
Wydech; LeoVince Hand made TT
Wariator; Hebo NG [rolki 4,5g]
Sprzęgło; Malossi FLY, spreżyna[+30%]
Gażnik; Dellorto 21, dysza[92]
Pasek;Hebo KEVLAR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 19:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:08
Posty: 677
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
Od oleju robi sie nagar na tloku i cylindrze.Nie wiem o co chodzi z tym czadem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 20:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 14:32
Posty: 215
Lokalizacja: LUBLIN
Pojazd: Katana swap stalker DD
oj tak w przenosni powiedzialem xd
dzieki za odp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 20:57 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2010, 18:40
Posty: 283
Pojazd:
Lej oleje Castrola te Actevo coś tam to one rozpuszczają nagar - sam tego bym potrzebował bo jeździłem na mixolu :D.




_________________

NRG Mc2 96r... LC !

-Hebo NG
- Seria ? :D

Jeśli czujesz sie czasem mały, smutny i bezużyteczny, to pomyśl, że kiedyś byłeś najszybszym i najbardziej farciarskim plemnikiem w grupie!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:14 
*

Rejestracja: 05 lut 2010, 12:31
Posty: 131
Pojazd:
niewiem czy dokońca dobrze jest lać mixol a pozniej syntetyka ;D
ponieważ syntetyk rozpószcza nagar a po mixolu moze być go dużo i może szlach trafić cylek ale niech sie wypowie ktoś kto się dobrze zna na tym ;p




_________________

Cylinder; Airasl T6 Racing 70
Wał; Top Racing HQ
Łożyska; C4 NTN
Wydech; LeoVince Hand made TT
Wariator; Hebo NG [rolki 4,5g]
Sprzęgło; Malossi FLY, spreżyna[+30%]
Gażnik; Dellorto 21, dysza[92]
Pasek;Hebo KEVLAR




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:24 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 10:04
Posty: 1244
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
konrad.pulchny pisze:
niewiem czy dokońca dobrze jest lać mixol a pozniej syntetyka ;D
ponieważ syntetyk rozpószcza nagar a po mixolu moze być go dużo i może szlach trafić cylek ale niech sie wypowie ktoś kto się dobrze zna na tym ;p

No nie powinno się zmieniać oleju. Tzn. jak lejesz mineralny to do końca cyla powinno się taki lać. Zmiana może przynieść więcej złego niż dobrego. Ja lałem orlena za 15zł :mrgreen: no i mam osad sadzy na tłoku i głowicy.
paciasek, to ty adik? :mrgreen: :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:30 
Zbanowany

Rejestracja: 24 wrz 2010, 20:38
Posty: 69
Pojazd:
nagar i tak będzie nawet na najlepszych olejach tak to już w 2suwach jest
zmiana oleju na lepszy (gęstszy) nie przyniesie żadnych złych reakcji, nic się nie zatrze
znowu koledzy tworzą jakieś niepoparte mity
TO NIE FORUM SAMOCHODOWE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:32 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
nie powinno się zmieniać oleju z mineralnego na pełen syntetyk bo mogą się rozszczelnić pierścienie i będzie gubił kompresje :P




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:38 
Zbanowany

Rejestracja: 24 wrz 2010, 20:38
Posty: 69
Pojazd:
w jaki sposób te pierścienie sie rozszczelnią :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:45 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
chodzi mi o to że pierścienie będą puszczać i zminejszy się kompresja




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:48 
Zbanowany

Rejestracja: 24 wrz 2010, 20:38
Posty: 69
Pojazd:
to samo napisałeś wcześniej a ja cię pytam w jaki sposób to się stanie, wytłumacz mi swoją teorię




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 10:04
Posty: 1244
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Al-Gaylord pisze:
zmiana oleju na lepszy (gęstszy) nie przyniesie żadnych złych reakcji


Polecam lekturę miesięcznika "Świat Motocykli" nie pamiętam który nr. Przeczytałem cały artykuł poświęcony oleją mineralnym, pół-syntetykom i full-syntetykom. Nie sądze żeby w takiej gazecie pisali jak to określasz
Al-Gaylord pisze:
jakieś niepoparte mity
bo w redakcji nie pracują jakieś oszołomy którzy tylko wymyślają pierdoły, wszystko jest poparte wiedzą, testami i wykresami.
Specjalnie dla ciebie poszukam nr miesięcznika i zrobie ci skan jak go znajde. Poza tym nie wprowadzaj w błąd...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2010, 22:52 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
Al-Gaylord, ponieważ na każdym oleju jest inne tarcie




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2010, 13:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 18:35
Posty: 63
Lokalizacja: rbn
Pojazd:
Przez tanie oleje tworzą się nagary itp. Nagar "uszczelnia" tak jakby. Po zastosowaniu mineralnego dochodzi do rozpuszczenia nagaru w efekcie powodując "rozszczelnienie" silnika ( newralgiczne miejsca to uszczelki).

Drugim przykładem może być instalacja LPG w samochodzie. Jeżeli silnik jest już hmm po większym przebiegu to często po założeniu dochodzi do rozszczelnienie silnika i leje się olej spod miski, głowicy i pokrywy zaworów. Bo gaz rozpuszcza cały nagar,który zebrał się przez XX tys. km powodując wycieki. Na dodatek lpg ma większą temp spalania.




_________________

Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2010, 13:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Mowa tu jest o skuterze czyli silniku 2T, gdzie olej praktycznie się nie osadza na ściankach cylindra tylko stale go przepłukuje.
Poza tym olej w dwusuwach jest bardzo rzadki (wymieszany z benzyną) i jego właściwości smarne a tym bardziej uszczelniające są bardzo niskie - stąd małe przebiegi silników 2T.
Tam się praktycznie nie ma co wypłukać ani rozszczelnić.

Nagar, który mógłby się wypłukać po zastosowaniu lepszego oleju powstaje w wyeksploatowanych silnikach 4T przy przebiegach >100-200.000km a nie wydaje mi się, żeby ktoś tyle zrobił skuterem.

Lepsze oleje do skuterów różnią się głównie tym, że nie kopcą, spowalniają powstawanie nagaru na głowicy i tłoku oraz obniżają tarcie co przy wysilonych jednostkach wpływa korzystnie na temperaturę pracy silnika.

Wg mnie prędzej się posypie łożysko korby, wypadnie zabezpieczenie sworznia albo dostaną się syfy do silnika przez brudny filtr i przez to się cylinder zatrze, niż przez gorszy olej.
...albo będzie promocja na mielochu i stary tak czy siak wyląduje na złomie;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2010, 14:22 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2010, 18:40
Posty: 283
Pojazd:
Ja bynajmiej tak mi się zdaję jako chcę przejść na pełen syntetyk i mieć dobry olej będę go mieszał chwilowo z tym co mam - pół syntetyk Orlenowski + Castrol i zrobię trochę km żeby się nauczył :D... + będę dolewał do paliwka troszkę Castrola aż po powiedzmy 1000 km wrzucę pełen syntetyk




_________________

NRG Mc2 96r... LC !

-Hebo NG
- Seria ? :D

Jeśli czujesz sie czasem mały, smutny i bezużyteczny, to pomyśl, że kiedyś byłeś najszybszym i najbardziej farciarskim plemnikiem w grupie!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 gru 2010, 14:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 18:35
Posty: 63
Lokalizacja: rbn
Pojazd:
stem pisze:
Mowa tu jest o skuterze czyli silniku 2T, gdzie olej praktycznie się nie osadza na ściankach cylindra tylko stale go przepłukuje.
Poza tym olej w dwusuwach jest bardzo rzadki (wymieszany z benzyną) i jego właściwości smarne a tym bardziej uszczelniające są bardzo niskie - stąd małe przebiegi silników 2T.
Tam się praktycznie nie ma co wypłukać ani rozszczelnić.

Nagar, który mógłby się wypłukać po zastosowaniu lepszego oleju powstaje w wyeksploatowanych silnikach 4T przy przebiegach >100-200.000km a nie wydaje mi się, żeby ktoś tyle zrobił skuterem.

Lepsze oleje do skuterów różnią się głównie tym, że nie kopcą, spowalniają powstawanie nagaru na głowicy i tłoku oraz obniżają tarcie co przy wysilonych jednostkach wpływa korzystnie na temperaturę pracy silnika.

Wg mnie prędzej się posypie łożysko korby, wypadnie zabezpieczenie sworznia albo dostaną się syfy do silnika przez brudny filtr i przez to się cylinder zatrze, niż przez gorszy olej.
...albo będzie promocja na mielochu i stary tak czy siak wyląduje na złomie;)


Tak mi właśnie chodziło o jedostki 4T .

Do swoich motobzyczków lalłem olej z orlenu za 15zł , potem elfa za 13zł. Raz w życiu kupiłem Castrola. Fakt mniej dymił i zapach był przyjemniejszy,ale większych różnic nie dostrzegłem. Być może jak kolega wyżej zaznaczył, różnicę można odczuć przy bardziej wysilonych jednostkach.


Także "zaczadziała" głowica to nic strasznego. Norma w 2T. Raz po raz nagar może "zarzucić" na świecę :D Niektórzy przyśpieszają proces osadzania się nagaru poprzez robienie mieszanki dużo bogatszej w olej niż producent to przewidział. Np. 1:20 zamiast 1:50. Widział ktoś z Was może jak wygląda głowica w rometach? Mieszanka 1:25 + mixol. Głowica dosłownie czarna od osadu. Dosyć częstym przypadkiem w romecikach było "zarzucanie" świecy nagarem. Dzięki dzisiejszym olejom i tym,że w skuterkach robi się mieszankę uboższą w olej w porównaniu do czasów prl-u , znacznie obniża się ryzyko tego właśnie "psikusa"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy