Dzisiaj jest 21 lis 2024, 22:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2008, 10:31 
*

Rejestracja: 27 paź 2008, 10:25
Posty: 3
Pojazd:
maly66625 pisze:
Elo wszystkim :smile:
Odświeżam temat.Nie wiem jak Wy,ale ja zaryzykowałem i docierałem swojego Piaggio w taki sposób jak wyżej był podany...Może nie do końca było tak bo pierwsze 17km jechałem bardzo powoli i ostrożnie a potem dopiero przeczytałem ten art :razz: Cylinder na jakim jeździłem to Stage6 Sport Pro 70 Ac.Na dzień dzisiejszy nabite miał lekko ponad 1200km i ku mojemu zdziwieniu wygląda jak nówka.Tłok się świeci jakby był wypolerowany :cool: pierścień w stanie idealnym! Prawie zerowa przerwa! Jeśli ktoś nie wierzy to sami zobaczcie :wink: :
[url=http://img516.imageshack.us/img516/5356/s7301205wd3.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img516.imageshack.us/images/thpix.gif]Obrazek[/URL]
[url=http://img46.imageshack.us/img46/1852/s7301206un7.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img46.imageshack.us/images/thpix.gif]Obrazek[/URL]
[url=http://img239.imageshack.us/img239/5738/s7301207bv5.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img239.imageshack.us/images/thpix.gif]Obrazek[/URL]
[url=http://img504.imageshack.us/img504/9164/s7301210bh9.th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img504.imageshack.us/images/thpix.gif]Obrazek[/URL]
TŁOK NIE BYŁ CZYSZCZONY! ZDJĘCIA SĄ PRAWDZIWE WIĘC NIKOGO NIE OSZUKUJE!
Pozdrawiam :smile:

[ Dodano: Sob Paź 25, 2008 10:18 am ]
PS: te czarne bądź brązowe naloty to pozostałości po nie spalonym oleju.Zero jakiego kolwiek uszkodzenia mechanicznego!

Nie wiem czy to sie miało do docierania ale pierwsze 200km robiłem swoim Pro Sportem jak żeliwniakiem a potem gazuuu...
2800 ukręcił i stało się to:
http://img158.imageshack.us/my.php?image=toczekksu8.jpg
http://img158.imageshack.us/my.php?imag ... kk2pj3.jpg
W tej chwili zabieram się za docieranie Hebo Alu Racing i nie wiem którą wybrać metodę.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2008, 15:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Ja zawsze wierzyłem w tą metodę. :) Pozostało tylko poczekać na to aż w końcu ktoś to udowodni w praktyce. Ja jeśli kupie swojego MK to mam zamiar go docierać tak około 20km/h potem w pi*de i ogień ;] :twisted:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2008, 17:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
Aaaa zapomniałem dodać że dozownik był odłączony i samoręcznie robiłem mieszankę :razz:




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2008, 19:19 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Ta metoda jest głównie do aluminiowych. Jednak mam niespodziankę dla tych którzy chcieli by olać instrukcję i wyssać ze swojego cylindra co się da.

1. Uruchamiamy silnik i rozgrzewamy go na wolnych obrotach.

2. Doprowadzamy silnik do temperatury w której nie "dusi","dławi" się olejem na najwyższych obrotach, czyli najzwyczajniej powoli odkręcamy manetkę dosłownie na moment na maxa i sprawdzamy czy bez problemów wejdzie na najwyższe obroty. Oczywiście nie piłujemy go na prędkość. Jeśli nie ma takich problemów to następny punkt jeśli są to jeszcze chwilkę pojeździć gazując.

3 Najważniejsze : Musimy ustalić w jakim zakresie obrotów znajduje się najwyższy moment obrotowy. Zdaryć się on może przy 4000obr/min, czyli bardzo nisko ale też przy 8000obr/min czyli bardzo wysoko. Łatwiej to sprawdzić rozpędzając się delikatnie odkręcając manetkę od 0 do prędkości przy których skuter ma już problemy z przyspieszaniem.

Nie potrafie dokładnie tego wytłumaczyć ale spece wyczują przy jakich prędkościach ich maszynki wciskają ich w siedzenie i do jakich prędkości dochodzą bez problemu. Jeśli skuter nie ma obrotomierza to na słuch i wzrok patrzymy przy jakiej prędkości możemy jeszcze depnąć żeby auto za nami nas nie wyprzedziło a przy jakiej juz możemy nie mieć szans.

Powiedzmy że max moment mam przy 6000obr/min. Wbrew pozorom skuter może jechać przy tej prędkości obrotowej 40 a może także 80 czyli docieranie jeżdżąc 45-50 samo sie dyskwalifikuje. Przy tych 6000obr/min skuter jeździ 60 czyli chcąc dotrzeć skuter jeździmy najczęściej nie mniej niż 50 i nie więcej niż 70-80.(skutery seryjne dolna granica czyli przykładowe 70).

Oczywiście teren zróżnicowany dużo zakrętów żeby falować manetką kilka górek pagórków i krótkie proste żeby nas nie poniosło. Od siebie dodam że jak docierałem to od czasu do czasu skuter rozpędzałem się na maxa pod lekkie górki i zjeżdzałem z nich powoli i wjeżdżałem jak żółw a zjeżdżałem na maxa nie osiągając prędkości bliskiej maksymalnej.

Tyle ode mnie. Po rozebraniu silnika po docieraniu tłok był okopcony jednak tylko do górnej części pierwszego pierścienia. Reszta była z wyglądu jak nowa. Skuter po docieraniu miał także imponujące osiągi. Pozdrawiam :grin:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2008, 19:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
kamil7s, tak też można, ważne aby się z nim nie cackać xD




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2008, 20:15 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Głównie chodzi o to że największe ciśnienie wywierane na pierścienie przy jak najniższych obrotach to właśnie obroty przy którym osiąga się max moment obrotowy. Dlatego warto tak dotrzeć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2008, 21:11 
*

Rejestracja: 18 mar 2007, 0:45
Posty: 4
Lokalizacja: Puck
Pojazd:
Przytocze opis docierania który opisuje jedna z polskich firm zajmująca sie tulejowaniem silników 2t i nietylko:

Docieranie
Nowy sezon, nowe motocykle i nowe nadzieje na najszybszy, najmocniejszy sprzęt. Warto wiedzieć iż osiągi silnika w znacznej mierze zależą od tego jak go potraktujemy na początku.

Każdy tuner silników wyścigowych czterosówowych zaleci stosowanie oleju na bazie mineralnej podczas docierania nowego silnika nawet jeżeli w późniejszym czasie ma być stosowany wyścigowy syntetyk. Wyjątkowo skuteczne dodatki zmniejszające tarcie zawarte w syntetykach utrudniają lub przynajmniej znacznie opóźniają dotarcie elementów współpracujących co powoduje iż przez dłuższy okres czasu występują spore „przedmuchy”, nadmierne zużycie oleju i spadek mocy; spowodowane nieszczelnością pierścieni tłokowych.

Producenci olejów oficjalnie nie podzielają tego zdania, utrzymując iż dotarcie silnika stosując syntetyki potrafi być równie zadowalające. Być może - ale nie wiadomo ile czasu by to zajęło.

Docieranie nie ogranicza się jedynie do kwestii zastosowanego oleju. Nowe lub wyremontowane silniki czasami mają problemy z dotarciem mimo zastosowania oleju na bazie mineralnej. Spalają olej, dymią, nie osiągają pełnej mocy. Wynika z tego iż oleje najnowszych klasyfikacji jakościowej zawierają takie ilości nowoczesnych dodatków redukujących tarcie, że docieranie silnika w tradycyjnie przyjmowany sposób może okazać się nieskuteczne.

Wraz ze wzrostem produkcji silników wysokoobrotowych zaistniało zapotrzebowanie na oleje wytrzymujące większe obciążenia. Duża poprawa właściwości smarnych olejów zaczęła sprawiać iż dotarcie nie następowało właściwie lub znacznie się opóźniało. Producenci zareagowali poprawą jakości wykończenia współpracujących elementów zbliżając ją znacznie do poziomu jakiego możemy spodziewać się po właściwym dotarciu. Jednakże nawet tak dokładne wykonanie wymaga dotarcia aby pierścienie uległy właściwemu osadzeniu osiągając maksymalną szczelność.

Kiedyś pierścienie nie były wykonane tak dokładnie, a honowanie na powierzchni cylindra działało na nie jak pilnik, ścierając je do odpowiedniego poziomu. Nie stosowano wtedy jeszcze obróbki wykończeniowej po honowaniu i tą rolę spełniały pierścienie usuwając nadmiar chropowatego materiału stopniowo doprowadzając do właściwej szczelności tego układu.

Eksperci budujący od lat silniki wyścigowe docierając silniki na hamowni – po około 20 testach uzyskują spadek nieszczelności pierścieni o około połowę. Jeden test to trwające 10-15 sekund przyśpieszanie pod obciążeniem na ostatnim biegu przez cały zakres obrotów.

Docieranie motocykli drogowych wiąże się z tym samym: częstym otwieraniem przepustnicy na maxa, jednak bez dłuższego utrzymywania wysokich obrotów lub obciążenia. Pomiędzy pełnymi otwarciami silnik powinien mieć czas na odprowadzenie ciepła z silnie nagrzanych miejsc i usunięcie cząsteczek metalu z docierających się elementów. Dzisiejsze silniki są produkowane z taką dokładnością, że naprawdę potrzebują dużych obciążeń aby elementy mogły przedrzeć się przez film olejowy i przez częściowy kontakt dotrzeć się do idealnego spasowania. Pyrkanie kilometr za kilometrem z oszczędnym manipulowaniem manetką gazu w żaden sposób tego nie dokona. Tu potrzebne są Prawdziwe obciążenia.

Jak to mówią: „Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki”


Podczas tego całego wstępnego dopieszczania nie należy jednak zapominać o najważniejszych zasadach:

1. Zawsze nagrzej silnik do temperatury pracy /większość szkód jest wyrządzana silnikom przez obciążanie ich przed nagrzaniem/

2. Stosując gwałtowne otwarcia i zamknięcia gazu w ruchu ulicznym, pamiętaj o pojazdach za tobą – chyba nie chcesz by rozochocony dres zaparkował ci Golfa GTIturboMpowerRS zaparkował ci w tył..

3. Uważaj na temperaturę. Nawet chwilowe przegrzanie na oleju niesyntetycznym może doprowadzić do jego zeszklenia na honowanej powierzchni cylindra uniemożliwiając skuteczne dotarcie i uszczelnienie.



W przypadku wyczynowych silników dwusuwowych jestem zdecydowanie za docieraniem na olejach z górnej półki takich jak Castrol R2, Power racing czy Motul 800 a to dlatego że bardzo mocno jest obciążony układ korbowy który wymaga bardzo dobrego smarowani. Drugą sprawą którą chcę tu nadmienić są tłoki ! Nowoczesne tłoki wyczynowe takich firm jak Vertex, Wossner czy Namura są pokryte powłokami zmniejszającymi tarcie w przypadku tłoków Namury i Vertexa są to powłoki teflonowe. Powłoki te wymuszają ode mnie za stosowania bardzo wysokiej dokładności wykonania tulei cylindrowych jak również wstępnego ich docierania. Docieranie w motocyklu tym sposobem zmniejsza się do minimum w przypadku tulejowania tych silników i nie przekracza 6 godzin a w przypadku zawodników do godziny. Ważną rzeczą za pierwszym uruchomieniem silnika jest to by go nastroić bogato - zmienić dyszę główną na większą, tym sposobem silnik nie będzie dochodził to wysokich temperatur to sprawi że nie zatrzemy go na wstępie. Silnik będzie troszkę przymulony i będzie się gorzej wkręcać na obroty ale będziemy mieli go pod kontrolą. Większość zwolenników motocrossu nie stroi swoich silników i bardzo często dochodzi do zatarć szczególnie latem gdy mamy wysoką temperaturę i wysokie ciśnienie atmosferyczne musimy dać większą dyszę by proporcja paliwo powietrze była prawidłowa. W takie dni rozlegają się telefony z zapytaniem dlaczego tak długo muszę czekać na nową tuleję. Bardzo ważną sprawą w przypadku tulejowania cylindrów jest znajomość czy sprzęt będzie używany amatorsko czy wyczynowo. Znajomość tego pozwala mi wykonać małe poprawki i korekty w kanałach jak również zastosować odpowiedni luz pomiędzy tłokiem a cylindrem. Są silniki przy których dokonanie korekt w kanałach osłabi nasz silnik o 5 % ale zdecydowanie zwiększy jego wytrzymałość i to o 50 % Dobór tłoka przez klienta powinien też zależeć od sposobu użytkowania motocykla. Tłoki tanie często są niedokładnie wykonane i mają bardzo złej jakości pierścienie tłokowe. do tego dochodzi konieczność zastosowania większego luzu montażowego a to znów wpływa na szybkie zużycie takiego zestawu i konieczność ponownego remontu. Zastosowanie tłoków wyczynowych daje nam większe możliwości jeśli chodzi o luz tłok-cylinder luz jest zdecydowanie mniejszy i do tego skład mieszanki na odlanie tłoka ma właściwości o mniejszej rozszerzalności cieplnej. Do tego dochodzą dodatkowe powłoki poślizgowe i bariery cieplne, ceramiczne na denku tłoka które ograniczają dopływ ciepła do tłoka i jego mniejszy przyrost na średnicy a co za tym idzie też mniejszą tendencję na zatarcie silnika ( cylindra ) Tłoki kute tak lubiane przez nas nadają się idealnie do silników które mają robić długie przebiegi i pokonywać wiele kilometrów bezawaryjnie. Ulubioną moją firmą jest Niemiecka WOSSNER. Tłoki wykonane przez tą firmę należą do czołówki światowej i posiadają powłoki na płaszczu tłoka. wykonanie ich jest również perfekcyjne i nie mam z nimi żadnych problemów i reklamacji. Tłoki te wymagają zastosowania innych luzów jak również dłuższego okresu docierania. Powodem tego jest zastosowany materiał na tłoki który więcej puchnie za to ma większą odporność na pęknięcia i zdecydowanie tłoki te robią większe przebiegi.





Decyzja należy do Ciebie! Delikatnym docieraniem możesz „oszczędzić” sobie 2-10% mocy i podobny procent żywotności /bo tego, że przedmuchy przez pierścienie są „niezdrowe” dla silnika to nikogo nie musze przekonywać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 lis 2008, 23:58 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Wszystkie opisy podane przez nas są inne, ale wyciągając wnioski i tworząc kilka wspólnych punktów można dojść do tego:
1. Rozgrzewać do temp. pracy przed jazdą
2. Nie przegrzewać
3. Nie docierać jak stare dziadki zippów
4. Od czasu do czasu dać w piz*e




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2008, 15:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
5. Silnik musi pracować w pełnym zakresie obrotów :smile:




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 sty 2009, 16:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
6. Nie trzymac stałych obrotów.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 19:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 13:50
Posty: 83
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
za kilka dni zakladam malossi sporta (niech tylko dotrze dostawa malossi do mielocha) i jednak
bede docierał spokojnie.. oczywiscie stosujac sie do punktów wyżej bo są one jak najbardziej słuszne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 20:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2009, 21:42
Posty: 36
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
I ja się podpinam.
Od jutra docieram Metrakita HM 70cc




_________________

Jog RR Lorenzo
Link...

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Yam ... S,50/66971




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 20:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 13:50
Posty: 83
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
nie wiem gerberro ale ja to zrobie tak:
1. Po zainstalowaniu cylka zostawie silnik wlaczony na minimum 2h. Po tym czasie bede troszke gazował stojac w miejscu lub powolutku jadąc.
2 Pierwsze 100km zrobie do 30km/k, potem do 40, nastepnie 50.
Docierał bedę przez 600km
3. W czasie docierania przed kazda jazda rozgrzeje silnik ( te 20min niech sobie pochodzi)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 20:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2009, 21:42
Posty: 36
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
To jasne, ale te 20min to już przegiołeś:-)
Dopiero niedawno docierałem std. 50cc, i było idealnie real 82km/h.
Teraz tak samo będe robić z 70cc, Ważne też by nie śmigać na krótkich odcinkach... i średnie obroty trzymać, bo nic tak nie dobija jak za niskie lub za wysokie.

Tak w ogóle to się zrobił straszny off-top... w tym temacie.




_________________

Jog RR Lorenzo
Link...

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Yam ... S,50/66971


Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 20:47 przez Garberro, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 20:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 13:50
Posty: 83
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
wole zeby byl dobrze dogrzany..
Zastanawiam sie tez nad zmianą wydechu na seryjny przez np. pierwsze 200km zeby nie łapał za wysokich obrotów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 20:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2009, 21:42
Posty: 36
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
No rozumiem. Ale 10min całkowicie wystarczy to już rozsądniej, a co do wydechu to niezła myśl...




_________________

Jog RR Lorenzo
Link...

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Yam ... S,50/66971




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 21:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 13:50
Posty: 83
Lokalizacja: Garwolin
Pojazd:
nie raz juz słyszałem ze na czas docierania wstawia sie cięzkie rolki zeby nie łapał za wysokich obrotów i nie przeciązał świezutkiego cylindra..ale ja wstawie serie wydech i bedzie to samo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2009, 12:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Słuchajcie. Tak się składa, ze mam żeliwniaka, którego docieralem "dzidą". Może ostatnich potów do 250 km nie wyciskałem, ale pierwszy raz pełną manetke dostał gdy miał może z pół kilometra xD. co wazne to do baku (mam dozownik) dolewałem oleju, nie doprowadzałem do rpzegrzania silnika. Od przebiegu 250 km zapomniałem praktycznie o docierce. Silnik obroty w miarę kręci, praktycznie full sport ;) Na dzien dzisiejszy mam 900 km i wszystko chodzi bez zarzutu :P Cyl to top performances trophy 70cc, bardzo możliwe, ze bede go portingował latem więc wtedy była by opcja zrobienia zdjeć ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2009, 18:00 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Ja również chciałbym sie pochwalić: mianowicie zrobiłem szlif cylindra 70cc malossi sporta + zaryzykowałem i dałem tłoczek z allegro popularny no name za 110zł. Oczywiście obiecuję test i napisze jak się sprawuje po przebiegu i czy się opłaca kupić czy nie.
Ale do tematu. Nie miał lekko od pierwszych metrów. Zaraz po rozgrzaniu, spokojna na przemian z ostrą jazdą z wykorzystaniem pełnego zakresu obrotów, później dzida, testowanie przyspieszenia itp vmax sobie odpuszczałem żeby nie trzymać na najwyższych obrotach długo. Po prostu póki nie miałem licznika nawet nie był mi potrzebny. Kilka następnych jazd także udanych. Przyspieszenie od 0 do 50 było czuć na całym ciele a silnik nie miał tego za złe nawet nie zakopcił, a na 5l dolałem 30ml oleju + dozownik. Olej mineralny castrol 2t. Jak się skończy i zaleje jakiegoś full syntetyka porównam osiągi sprzed i po itp. Może będę rozbierał w celu sprawdzenia jak to silnik przyjął wtedy porobiłbym fotki.




_________________

kamil7s pisze:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1084810702


Sprzedam Yamahe jog RR!! Warto




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2009, 14:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 14:07
Posty: 235
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
A czy dobrym rozwiązaniem jest stawanie co około 5 km i czekanie aż się schłodzi cylek?? nie mówię aby całkowicie był zimny ale aby trochę temperatura spadła. mam narazie 50 km od 1 odpalenia i śmigam na około 6k obrotów czasem przycisnę i ogólnie delikatnie ruszam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy