Dzisiaj jest 11 lut 2025, 16:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 gru 2010, 23:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2010, 23:58
Posty: 57
Pojazd:
witam. mam suzuki katane seryjke z blokowanymi przelozeniami i rolkami 6.3gr. teraz leci ok 70. planuje wymienic rolki na 4.5gr i tu moje pytania... czy v-max duzo zmaleje? jak znacznie moze zmienic sie przyspieszenie? prosze o odp. :wink:


Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 23:44 przez rafal95zgr, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 7:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2010, 11:34
Posty: 456
Lokalizacja: Wadowice
Pojazd:
Przyśpieszenie Ci na pewno wzrośnie




_________________

" Z Motorem jak z Kobietą: pokochaj, zrozum a później rozbieraj " :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 17:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
Przyśpieszenie się poprawi , a v-max może być taki sam , lub o kilka km/h się zmiejszy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 18:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Tomek SR, Skąd wiesz że przyśpieszenie się poprawi? Na moje jest zdecydowanie za duża różnica wagowa i skuter będzie po prostu wyc a pas będzie się ślizgac.
Jeśli chodzi o wymianę rolek to ja Ci proponuje 6g, możesz w tym wypadku odczuc różnicę bez spadku v-max.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 19:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
PlastusR50X, na pewno się poprawi może nie dużo ale poprawi się , a z tym wyciem to może tak być więc lepiej kupić o 1g cięższe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 19:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2010, 23:58
Posty: 57
Pojazd:
a jesli ludzie zakładaja rolki 3.5gr i sie nie ślizga pasek to przy 4.5 bedzie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 19:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
ja mam osobiście 3,6 gram to na początku wył zmieniłem sprężynę na miększą i jest cool :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 20:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2010, 20:23
Posty: 100
Lokalizacja: Wróblowice
Pojazd:
Wedłdug mnie przyspieszenia zbytnio nie da i v-maxu tym bardziej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 21:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Tomek SR pisze:
Przyśpieszenie się poprawi , a v-max może być taki sam , lub o kilka km/h się zmiejszy.

Dobrze napisane.

rafal95zgr, lepiej zmień rolki, ale gdzieś do 5 g w góre. Żeby nie wył za mocno jak to seria.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 21:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2010, 23:58
Posty: 57
Pojazd:
ok. dzięki za pomoc chłopaki :wink:


Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 21:24 przez rafal95zgr, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 22:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
rafal95zgr, Ale nie na seryjnych podzespołach.
^DawiD^, Nie zgodzę się z Tobą, nie jest dobrze napisane. Skuter będzie wyc i stojąc praktycznie w miejscu. :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 22:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
PlastusR50X pisze:
^DawiD^, Nie zgodzę się z Tobą, nie jest dobrze napisane. Skuter będzie wyc i stojąc praktycznie w miejscu.

Nie będzie aż tak mocno wyć.. Będzie kręcił wyższe obroty, które mogą doprowadzić to krótszego żywotu cylka, ale jakoś to będzie jeździć.
A jeżeli masz na chacie katanę i testowałeś ją na takim setupie to zwracam honor.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 gru 2010, 23:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
^DawiD^, Mam TGB i regulowałem napęd przy Laserze, sportowym wairaotrze i full sporcie ( osobno) i mogę śmiało powiedziec, że 1gram na rolce to straszny spadek mocy w przeniesieniu na koło, a co dopiero mówiąc o prawie 2 gramach (mówiąc pokrótce ), możesz założyc równe 6g, różnica też będzie odczuwalna :wink: .
rafal95zgr, Regulacja napędu gdzie "tjunerzy :lol: " zakładają rolki 3,5 grama tyczy się tylko jednostek po tuningu, nie serii :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2010, 0:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Nie ma czegoś takiego jak gotowy przepis a rolki - cięższe to większy V-max, lżejsze to lepsze przyśpieszenie, ślizganie paska, wycie itp.
Wszystko zależy od stanu pozostałych podzespołów przeniesienia napędu - wariator, sprężyna centralna, sprzęgło, sprężynki, pasek.

Sama wymiana rolek raczej nie przyniesie pożądanych efektów bez względu na to czy dasz cięższe czy lżejsze. Regulacja to kompleksowa czynność wymagająca trochę wysiłku i cierpliwości.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2010, 17:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Trzeba pamiętać właśnie o tym, że jak wymienisz rolki to możesz mieć muły z powodu nie dobranej centralki. Inaczej "regulacja".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 17:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Regulacja napędu nie opiera się tylko na wymianie rolek , nie zapomnijmy także o układzie sprzęgłowym (sprężyna, sprężynki..)
Jeżeli już nie chcesz tykać sprzęgła proponuje założyć rolki max 0,5g-1g lżejsze od seryjnego ,wtedy spadek v maxu nie będzie prawie wgl odczuwalny .
Czy dalsza zabawa z lżejszym rolkami ma sens ? Nie zawsze , nie każdy skuter reaguje na taki zabieg, otóż dlatego zalecam zakładać rolki takie jak zaleca producent.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2010, 18:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2010, 23:58
Posty: 57
Pojazd:
dzięki wszystkim :wink: bardzo pomogliście :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy