Dzisiaj jest 27 lip 2025, 22:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 gru 2010, 19:54 
*

Rejestracja: 05 sie 2010, 13:38
Posty: 52
Pojazd:
Witam , na wstępie chciał bym przeprosić mod'ów , jeżeli dodałem temat w złym dziale , ale przejdźmy do rzeczy ... doszły mnie słuchy ,że cylindry poziomu Racing w minarelli hor. na sworzniu tłoka 10mm lubią płatać figle ... ,że bardzo szybko "zużywa" się łożysko korbowodu ect. czy to prawda ?
Mam jeszcze jedno pytanie , mianowicie czy się różni cylinder na sworzeń tłoka 10mm od tego na 12mm ? czy wytrzymałość , żywotność jest większa któregoś z nich ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2010, 20:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
to fakt że na 10mm zdarza się że pada łożysko korbowodu. Cylindry na 10/12 mm nie różnią się, jedynie tłoki się różnią. Jeden jest na 10mm drugi na 12mm. Na 12mm są wytrzymalsze łożyska korbowodu ponieważ są większe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2010, 21:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 13:38
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Podobno jest to prawda że na 10mm padają ale jak będziesz odpowiednio dbał o to to łozysko ci nie rozwali cylindra ale swożeń nie pęknie mam na myśli wymienianie łozyska co ileś tam tys. km Na sworzeń 12mm sa bardziej wytrzymalsze chyba każde evo jest na 12mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2010, 21:37 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
To nie jest reguła czy zasada że 12 są wytrzymalsze bo jak dbasz to niema różnicy dużej no chyba ze katujesz silnik i naprawde musisz miec wytrzymale bo wyczyny robisz jakies




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2010, 21:48 
*

Rejestracja: 05 sie 2010, 13:38
Posty: 52
Pojazd:
A czy łożysko korbowodu które jest w zestawie z wałem Stage6 HPC , jest to jakieś lepsze łożysko , spokojnie da radę na ileś tam tyś. km. czy warto zainwestować w jakieś lepsze , np. Polini EVO?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 gru 2010, 23:06 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
odradzam polini evo!!! !!! absolutnie. do walu bd mial lozysko. jesli cos to kupuj s6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 15:50 
*

Rejestracja: 05 sie 2010, 13:38
Posty: 52
Pojazd:
aktualnie mam wał stage6 hpc + łożyska wału SKF'y C4 metalowe + łożysko korbowodu oryginalne od wału Stage6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 22:05 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
zostaw te lozysko.. ew wymien na s6 (ale to szersze 2mm) chyba ze je wlasnie masz.. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 22:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2009, 12:08
Posty: 677
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
tomekolszew pisze:
odradzam polini evo!!! !!! absolutnie. do walu bd mial lozysko. jesli cos to kupuj s6


Czemu odradasz POLINI EVO? Ja na nim zrobilem juz 3 tys i nic nie nie dzieje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2010, 23:36 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
z takiego wzgledu ze mi ono nie wytrzymalo 1000 km, kumplowi pawciowi, po 1,5k padlo 2x !! i to lozysko polini evo. mam teraz s6 srebrzone. zobaczymy co to teraz z tym sie nd dzialo, sory za pisanie ale ledwo co juz widze..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 16:02 
Zbanowany

Rejestracja: 19 lis 2009, 22:36
Posty: 86
Pojazd:
totalover pisze:
To nie jest reguła czy zasada że 12 są wytrzymalsze bo jak dbasz to niema różnicy dużej no chyba ze katujesz silnik i naprawde musisz miec wytrzymale bo wyczyny robisz jakies



Bzdura,racing ma caly czas wysokie oborty i po prostu tez lozysko nie wytrzymuje tego nacisku.Łozysko korbowodu na sowrzen 12mm jest duuuzo wieksze a co za tym wytrzymalsze.Mi lozysko korby padlo juz dwa razy pierwszy raz po 2000km a drugi raz po 1500km.Wkoncu zmienilem wal z tlokiem na 12mm i tego problemu niema.
A dodam ze o silnik dbam,najlepszy olej,pilnuje temperatury itp.


Jesli besziesz mial racinga na sworzniu 10mm to mowie ic odrazu ze na 99% rozsypie sie te lozysko.



Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:14 
*

Rejestracja: 05 sie 2010, 13:38
Posty: 52
Pojazd:
wał kupiłem nowy i nie mam zamiaru wydawać kolejnych 650,- PLN na nowy... kupie sobie cylek racing i od razu 4 łożyska korbowodu .. każde inne . obczaję jakie jest w miarę wytrzymałe i będę jeździł .. ;] , z resztą ... ja tylko po mieście jeżdżę...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:21 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Rossy. !, niezły jesteś pobiłęś nawet tego faceta co miał manometr w oczach
sprwadzisz które jest bardziej wytrzymalsze ta? kup sobie SKF c4




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Rossy. ! pisze:
wał kupiłem nowy i nie mam zamiaru wydawać kolejnych 650,- PLN na nowy

Weź pod uwagę ryzyko zniszczenia cylindra (około 800zł).
Wał zawsze można sprzedać na forum czy na allegro :wink:



Edit:
Rossy. ! pisze:
z resztą ... ja tylko po mieście jeżdżę...

To jaki był sens kupowania Racing'a którego nie wykorzystasz? :shock:
To może zamiast zmieniać wał, zmień cylinder na Sport 70.




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:46 
Zbanowany

Rejestracja: 19 lis 2009, 22:36
Posty: 86
Pojazd:
Rossy. ! pisze:
wał kupiłem nowy i nie mam zamiaru wydawać kolejnych 650,- PLN na nowy... kupie sobie cylek racing i od razu 4 łożyska korbowodu .. każde inne . obczaję jakie jest w miarę wytrzymałe i będę jeździł .. ;] , z resztą ... ja tylko po mieście jeżdżę...



I co z tego? Taka durne gatka jest pozniej tylko płacz.



Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:51 
*

Rejestracja: 05 sie 2010, 13:38
Posty: 52
Pojazd:
PAWCIO-HD ... a jeszcze dwa tygodnie temu jak sprzedawałeś cylek ... to pytałem czy z cylkiem nic się nie dzieje ect. a ty mówiłeś , że nic.. wszysko ok .. smiga jak powinien . a teraz mi piedr**sz , że cylki racing na 10mm to szit i ze mam nie kupowac



totalover- miałem na myśli łożyska igiełkowe


Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 17:54 przez Rossy. !, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:53 
Zbanowany

Rejestracja: 19 lis 2009, 22:36
Posty: 86
Pojazd:
Rossy. ! pisze:
PAWCIO-HD ... a jeszcze dwa tygodnie temu jak sprzedawałeś cylek ... to pytałem czy z cylkiem nic się nie dzieje ect. a ty mówiłeś , że nic.. wszysko ok .. smiga jak powinien . a teraz mi piedr**sz , że cylki racing na 10mm to szit i ze mam nie kupowac



jestes tak głupi czy tylko udajesz? tłoki sa na 10mm lub 12mm a nie cylindry...
Cylindry sa takie same kupujesz tlok na 12mm i jezdzisz.


Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 17:56 
*

Rejestracja: 05 sie 2010, 13:38
Posty: 52
Pojazd:
No , też mówie ! sam na nim jeździłeś, tak ? i mówiłeś ,że chodzi jak trzeba nic się (ogólnie)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 18:17 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Rossy. !, ja mam na 10 mm, raz mi jeblo, tym razem bd zdejmowal cyl co 1000 km i sprawdzal.. bo tez mi sie za bardz o nie chcialo bawic w zmiane. co innego jak ktos ma w h^j kasy.. ']




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2010, 21:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2009, 16:42
Posty: 33
Pojazd:
Pawcio widać coś Ci nie szło z tym składaniem tego racinga na 10mm

Po pierwsze to podstawa dobrze złożyć silnik "!!" .

Oczywiście sworzeń 12mm jest wytrzymalszy to jest proste aczkolwiek nie zgodze się z tym że na 10mm musi się rozsypać łożysko.

Ja miałem Hebo Manston Replice na sworzniu 10mm i wytrzymało 10tyś.km bez żadnej potrzeby zaglądania czy coś jest nie tak, po czym sprzedałem rox-a.

Także jeśli sworznie 10mm były by tak felerne to zostały by wycofane z produkcji i zastąpione 12mm.

Na sworzniu 10mm spokojnie polatasz ostro i nabijesz wiele kilometrów, lecz trzeba dbać o silniczek.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 21:57 przez lukaszup, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy