Dzisiaj jest 29 lis 2024, 6:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lis 2008, 16:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Witam, postanowiłem napisać artykuł jak przywrócić dawny blask naszemu sportowemu wydechowi w skuterze.
Potrzebujemy:
-benzynę ekstrakcyjną
-papier ścierny na płótnie ~220
-szmatka
-wiertarka z kółkiem do szlifowania(opcjonalnie)

Mój nie wyglądał zbyt ciekawie, dlatego postanowiłem to zmienić.
Oto zdjęcia przed renowacją:
Obrazek
Obrazek

Na początek musimy zdjąć wydech, umyć wydech wodą z błota itp, potem oczyścić benzyną ekstrakcyjną z oleju, nagarów itp.
Obrazek
Obrazek

Następnie szykujemy papier ścierny ~220 na płótnie, wycinamy kółko do zamocowania do wiertarki. Zakładamy na wiertarkę i szlifujemy dokładnie.
Obrazek

Po jakimś czasie mamy pierwsze efekty.
Obrazek

Następnie myjemy wydech bieżącą wodą i zakładamy do skutera.
Obrazek

Wydech możemy pomalować lakierem bezbarwnym. Ja tego nie robiłem.

A może ktoś z was chce odnowić spawy?
Potrzebujemy to samo co wyżej, do tego palnik, ja używałem przy innym tłumiku propanowego, temperatura coś koło 2000st. C :twisted: Szlifujemy wydech, potem bierzemy palnik, przypalamy z bliska miejsca spawów, robimy w miarę równe linie, powoli, odległość musi być bardzo mała, żeby nie przypalić reszty wydechu, bo będzie nieciekawie wyglądać, możemy sobie oddzielić np. jakąś szypą czy czymś, żeby nie spalić reszty. Czekamy aż wystygnie i możemy pomalować lakierem bezbarwnym albo zostawić tak jak jest. Trzeba pamiętać, że za jakiś czas poprzez brak lakieru tłumik znów zacznie rdzewieć. Mam nadzieję, że się przyda :mrgreen:

Za kilka złotych możemy mieć dużo ładniejszy wydech!
Potem pozostaje nam tylko cieszyć się z nowego wyglądu wydechu! Enjoy! :mrgreen:




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, 16:35 przez jasiu226, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2008, 17:00 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Jakbyś dopisał jeszcze jak odnowić "spawy" to będzie podklejone + pochwała.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2008, 20:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2008, 21:30
Posty: 409
Lokalizacja: Dobczyce / Kraków
Pojazd:
kakol pisze:
Jakbyś dopisał jeszcze jak odnowić "spawy" to będzie podklejone + pochwała.


Czyli spawów nie wolno ruszać? ^




_________________

http://motoklub.malopolska.pl/ << Zapraszam na forum... MotoKlub Małopolska

Derbi Senda SM
Cagiva SuperCity 125 SM




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2008, 21:08 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
A kto tak powiedział?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2008, 21:53 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Mogę napisać jak to zrobić, ale bez fotek :P

Więc tak: potrzebujemy to samo co wyżej, do tego palnik, ja używałem przy innym tłumiku propanowego, temperatura coś koło 2000st. C :twisted: Szlifujemy wydech, potem bierzemy palnik, przypalamy z bliska miejsca spawów, robimy w miarę równe linie, powoli, odległość musi być bardzo mała, żeby nie przypalić reszty wydechu, bo będzie nieciekawie wyglądać, możemy sobie oddzielić np. jakąś szypą czy czymś, żeby nie spalić reszty. Czekamy aż wystygnie i możemy pomalować lakierem bezbarwnym albo zostawić tak jak jest. Trzeba pamiętać, że za jakiś czas poprzez brak lakieru tłumik znów zacznie rdzewieć. Mam nadzieję, że się przyda :mrgreen:




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 10:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Brawo za art. :D Przyda się napewno :wink:




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 16:35 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Dopisałem do arta o odnawianiu spawów! :wink: Może teraz zostanie podklejony temat. Pozdrawiam!

Podklejam :)
Wolus




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, 16:43 przez jasiu226, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 16:43 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Czy po papierze 220 nie ma za bardzo widocznym rys? Moze opłaca sie przejchac jescze jakimiś wodnymi?




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 16:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Po 220 jest optymalnie, mi się podoba, trochę rysek jest, ale mi to nie przeszkadza. I tak niedługo to będę robił ponownie jak kupię lakier. Pozdro.




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 16:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2008, 19:12
Posty: 162
Lokalizacja: Szydłowiec, Sko
Pojazd:
jasiu226, pozwól że dodam :P
Ja to robiłem papierami wodnymi 360 > 600 > 800 i wyszedł BOSKO. Nie widać żadnych rysek i jak jeszcze popsikałem tym lakierem bezbarwnym to się błyszczy jak psu jajca :P
Ps. Jutro dodam fotki jak chcesz ?




_________________

Kiedyś Kupie Sobie Aerox`a i Zrobię Z Niego Racinga :)

To Tylko 20 000 zł. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 16:57 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Ja poprosze o Twoje fotki. Jakiego lakieru uzyłes? :)




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 17:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2008, 19:12
Posty: 162
Lokalizacja: Szydłowiec, Sko
Pojazd:
Jak Jasiu pozwoli to dodam fotki :P
Użyłem Lakieru Motip z mielocha za 45 zł .




_________________

Kiedyś Kupie Sobie Aerox`a i Zrobię Z Niego Racinga :)

To Tylko 20 000 zł. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 17:21 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Pozwala, chcę zobaczyć efekt :P Ja robiłem to tylko na szybko :P Jak kupię spray to poprawię... :P

[ Dodano: Pon Lis 17, 2008 5:22 pm ]
xD Przepłaciłeś :P http://www.allegro.pl/item484034195_bez ... 650_c.html




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 21:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2008, 19:12
Posty: 162
Lokalizacja: Szydłowiec, Sko
Pojazd:
No tak ale dolicz sobie wysyłkę to wychodzi to samo :twisted: A z mielocha to zamawiałem też inne rzeczy :P




_________________

Kiedyś Kupie Sobie Aerox`a i Zrobię Z Niego Racinga :)

To Tylko 20 000 zł. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2008, 22:43 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Co wy na to jakby tak potraktować felgi? ew. same ranty( te obwodki, nie wiem czy dobrze napisałem tą nazwę :) )

?




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2008, 11:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Będzie się rdza osadzać... :???: Na felgach ciągle jest jakiś kontakt z wodą, błotem etc... Nie polecam!




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2008, 15:35 
*

Rejestracja: 26 paź 2008, 2:03
Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
Owsze, jednak ja bym ranty pomalował lakierem bezbarwnym(wczesniej oszlifowanym) . Co o tym sadzicie? :mrgreen:

A jesli zrobic by taka operacje z pokrywą boczna?

Kocham taki surowy wygład




_________________

~~PEUGEOT FOX 50 CC~~
~Wydech giannelli~
~TnT stozek~
~50 kg wagi~
~Nowy nicasil+tłok+pierscionki 130km zrobione~

~~~~W planach~~~~~
*Wario Hebo NG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sty 2009, 20:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2008, 19:12
Posty: 162
Lokalizacja: Szydłowiec, Sko
Pojazd:
To tak, ja najpierw zjechałem wydech jakimś grubym papierem ten stary lakier czy co to jest fabrycznie robione i później zacząłem jechać papierami 320 400 600 800 1000 skończyłem. . .Po tym go odtłuściłem i zacząłem nakładać 5 warstw lakieru (czyt. popsikałem go mała warstwa, odczekałem ~5/6 min i kolejna mała warstwa, i tak 5 razy) Miedzy tym jak lakier sechł, opalałem go opalarką ( taka mocna suszarka :mrgreen: ). Na lakierze pisze coś takiego, że po malowaniu powinno się 'opalić' go w temp. ~400 stopni. Na noc położyłem go na ciepły grzejnik. I rano zdziwko :shock: ... Ale się jeb**y błyszczy :mrgreen: :mrgreen: :razz: Ale teraz jak stoi to się zrobiły takie lekkie przebarwiania tak jak by poodciskane były palce i lekko rdzy :neutral: Więc połóż więcej warstw lakieru ;)
Tyle ode mnie :) Myślę, że post jest 'w miarę' staranny napisany i w miarę czytelny :)
Pzdr.




_________________

Kiedyś Kupie Sobie Aerox`a i Zrobię Z Niego Racinga :)

To Tylko 20 000 zł. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sty 2009, 8:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Suuper poradnik :grin: Myśle że wiele osób z niego skorzysta. Wszystko idealnie, szczegółowo napisane. Jak komus sie chce to może machać papierami wodnymi aż do 2500 :lol:
Pozdro.

Wybaczcie małą 'czystkę" ale ten użytkownik co tu pisał to było jedno wielkie nieporozumienie... Koleś miał już chyba z 5 kont xD i tak już zbanowanych.
Kąkol


Ostatnio zmieniony 04 lut 2009, 20:52 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lip 2009, 13:47 
Zbanowany

Rejestracja: 27 cze 2009, 23:01
Posty: 39
Lokalizacja: okolice Zambrowa
Pojazd:
elo, sorka ze odkopuje stary temat ale mam pytanie co do odnawiania spawow bo wydech juz po polerce :P http://allegro.pl/item678094716_wielofu ... dysze.html takim palnikiem dalo by rade? da go siepodlaczyc do normalnej butli z gazem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy