Dzisiaj jest 25 lis 2024, 11:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 lis 2008, 13:49 
*

Rejestracja: 09 wrz 2008, 21:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
Witam !

Mam w/w Honde, rocznik 2002, odkąd ją kupiłem przejechałem nią 3000 km i nic, i 3 tyg. temu zrobiłem nią od 21:30 do 23:30 ostatnie 30 km (było mega zimno), zaparkowałem do garażu i git. Następnego dnia chcę odpalić i kręce i kopie i nic... Umarła bez żadnych objawów umierania. Teraz napiszę co wiem : iskra jest, paliwo dostaje, nawet jak bezpośrednio do cylindra wstrzyknę to i tak nie odpala, membranki są całe (wymienione na nowe razem z obudową), kompresja jest, gaźnik czysty jest...

To co dało się sprawdzić zostało sprawdzone, a skuter nie odpala - najbardziej ciekawi mnie to, że praktycznie umarł z dnia na dzień.

Niech ktoś mi coś poradzi? Czy to może być objaw uszkodzonego modułu przez co zapłon jest ale jest, np. opóźniony albo przyspieszony za dużo?

Tylko proszę o konkretne rady, bo skuter już 3 tyg. stoi i milczy.

A może jest ktoś z Wrocławia u kogo w skuterze mógłbym sprawdzić swój moduł?

Używaj PL znaki! Ja je poprawiłem bez zaznaczania bo było ich strasznie dużo, ale pamiętaj na przyszłość.
Honda 96




_________________

Honda X8R-X
- wariator Polini Speed Control
- sprzęgło RMS Racing Pro
- dzwon Polini Speed Ball
- gaźnik Dellorto 17,5
- pasek ATHENA
- oponki Michelin :]


Ostatnio zmieniony 11 lis 2008, 16:54 przez efendi, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 16:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Jeżeli sprawdziłeś te wszystkie rzeczy i jesteś w 100% ich pewien to może jest tak, jak u mnie było, tzn. wyjmuję świecę, kopię iskra jest. Składam wszystko do kupy, kopię, a iskry nie ma. Powodem był niestykający kabelek od modułu. Jest jeszcze możliwość, że pierścienie do wymiany jak wstrzykujesz paliwo pod świecę i nie odpala to ucieka przez pierścienie i dupa, ale skoro napisałeś, że kompersja jest to sprawdź ten pierwszy przypadek, najlepiej kontrolką w śrubokręcie ( chyba wiesz o co chodzi ).




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 18:08 
*

Rejestracja: 09 wrz 2008, 21:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
cześć, dzięki za odpowiedź i przepraszam za PL znaki - jak widzisz jestem tutaj nowy i przyznam się bez bicia że regulaminu nie czytałem :)

wracając do mojego problemu i Twojej odpowiedzi to zabardzo nie rozumiem :)

Skoro wykręcam świece, wkładam ją w fajkę i kopie kickstarterem bądź kręce rozrusznikiem i iskra jest to czy samo wkręcenie świecy i założenie fajki może elimnować iskrę ?

za kontrolkę w śrubokręcie rozumiem potocznie zwaną "próbówkę" (jak do sprawdzania napięcia w kontakcie) tak ? W takim razie gdzie mam ją przyłożyć ? do fajki ? świecy ?

opisz mi proszę coś więcej o niestykającym kablu od modułu :)

Pozdrawiam




_________________

Honda X8R-X
- wariator Polini Speed Control
- sprzęgło RMS Racing Pro
- dzwon Polini Speed Ball
- gaźnik Dellorto 17,5
- pasek ATHENA
- oponki Michelin :]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 18:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Wkładasz "próbówkę" we wtykę ( dotykając miejsce styku kabelka z modułem ) i kręcisz rozrusznikiem albo kopiesz kopniakiem i sprawdasz czy jest prąd. To może być tak, że nawet najmniejsze drganie może spowodować brak przepływu prądu. Dziwne jest to, że po podlaniu pod świecę, która ma iskrę nie chce zapalić. Może spróbuj zapalić skuter na popych :wink: Zdejmujesz pokrywę przekładni, w miejsce gdzie jest dziurka wentylacyjna w dzwonie wsadzasz śrubę tak, aby jednocześnie dzwon kręcił się ze sprzęgłem ( kiedy będziesz pchał powinieneś poczuć opór jakbyś pchał motor na biegu ). Kiedy już wsadzisz śrubę, jeden pcha z tyłu skuter a ty próbujesz odpalić kręcąc rozrusznikiem. Uwierz mi przy takim "odpalaniu" naprawdę pomaga się rozrusznikowi i łatwiej zapalić skuter. Kiedy już odpali to śruba, którą wsadziłeś w dzwon wypadnie gwałtownie lecz nie tak energicznie, żeby uderzyć pchającego w głowę, więc nie ma obawy :razz: Uwierz mi, zawsze tak z kumplem robimy w jego PGO kiedy nie chce zapalić ( powodem jest kompresja poniżej 6 atm. ).




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 23:02 
*

Rejestracja: 09 wrz 2008, 21:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
dzięki za opis i radę, spróbuje dopiero niestety w piątek i w piątek też udam się do pewnego magika. O wszelkich nowinakach będe pisał oraz też o tym jak rozwiązałem problem żeby było dla potomnych :)

A co do kompresji to chyba nie mógł stracić jej przez noc, no chyba ze pierścień poszedł, ale to chyba słyszał bym metaliczny zgrzyt...




_________________

Honda X8R-X
- wariator Polini Speed Control
- sprzęgło RMS Racing Pro
- dzwon Polini Speed Ball
- gaźnik Dellorto 17,5
- pasek ATHENA
- oponki Michelin :]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2008, 7:54 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
efendi pisze:
słyszał bym metaliczny zgrzyt...

Niekoniecznie :smile: Przy tłokach 2 pierścieniowych można jechać z jednym walniętym i dopóki nie tłucze po krawędziach kanałów poza spadkiem mocy nie ma za bardzo widocznych objawów.Kompresja jest też trudna określenia bez przyrządów.Próbował bym na innej,sprawdzonej świecy.Iskra nie zawsze daje gwarancje że świeca jest OK.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2008, 19:32 
*

Rejestracja: 09 wrz 2008, 21:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
dalej nic, nie mam pomysłu już jak odpalić tego moplika, jutro chyba wypruję go ze wszystkich owiewek.

Wie ktoś może do czego w takiej Hondzie są 3 takie białe jakby rezystory/oporniki które znajdują się w różnych punkatach pod owiewkami...

Albo w ogóle gdzie jest cewka ?




_________________

Honda X8R-X
- wariator Polini Speed Control
- sprzęgło RMS Racing Pro
- dzwon Polini Speed Ball
- gaźnik Dellorto 17,5
- pasek ATHENA
- oponki Michelin :]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2008, 20:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Jak znaleźć cewkę :?: To proste, wystarczy iść po kablu hV ( wysokiego napięcia ), który kończy się fajką świecy, żeby znaleźć cewkę. Co do tych rezystorów/oporników to nie mam pojęcia.




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2008, 20:53 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
efendi pisze:
3 takie białe jakby rezystory/oporniki

A nie są to bezpieczniki :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2009, 19:30 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
I jak, wiadomo coś?

U mnie podobna akcja, niby wszystko jest okej, tylko nie pali...

Stała noc na wilgoci i przestała jeździć. teraz stoi w garażu ciepłym od 2 tyg, i dalej jest to samo :)




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy