Dzisiaj jest 02 lut 2025, 8:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 lis 2008, 17:54 
*

Rejestracja: 28 lip 2008, 2:51
Posty: 37
Lokalizacja: LBN
Pojazd:
Siema co to znaczy Porting? bo nie mam pojęcia :???:


Ostatnio zmieniony 15 lis 2008, 10:28 przez bartek7786, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 18:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2008, 10:55
Posty: 11
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Porting głowicy to wypolerowanie i czesto zmiana kształtu komory spalania, polerka i zmiana kształtu i kątów kanałów dolotowych i wydechowych. Jeśłi tego nigdy nie robiłeś nie dłub się przy tym bo możesz sprawę znacznie pogorszyć - i bedziesz kupował nowa głowice. Ma to tylko sens jesli robisz to u profesjonalengo tunera. Dobry porting w zaleznosci od sprzetu daje duzo wiekszy przyrost mocy. Ale TYLKO wykonany przez fachowca. Tuninguj co chcesz, ale glowicy bez wprawy to nie macaj :)
Pozdrawiam Devil Team




_________________

Metrakit Power ^^
Kit Sp Series 74cc
Tarczki Metrakit Pro
Łozycha Metrakit Pro
Łozycha korbowodu Metrakit HQ
Gazior Metrakit 21mm
Wydech LeoVince v6



http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Der ... me,R/48140




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 19:50 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
To nie tyczy się tylko głowicy, ale wszelkiego rodzaju kanałów w karterach, cylindrze.
Jak chcecie sobie poczytać, to macie małą lekturkę na temat "portingu" z gazety "Skuter".
Klik!
Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 20:44 
*

Rejestracja: 28 lip 2008, 2:51
Posty: 37
Lokalizacja: LBN
Pojazd:
Dobra rzecz z tym ;p wie ktoś gdzie można to wykonać, i czy sporo by to wyniosło?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2008, 21:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
A czy to nie zmniejsza żywotności silnika?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2008, 9:04 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Zmniejsza. Ale coś za coś :cool:




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2008, 10:30 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Nie wszystkie czynności zmniejszają żywotność silnika, zależy co robisz.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2008, 20:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Kąkol możesz sprecyzować?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2008, 20:55 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Np, powiększanie kanałów dolotowych w karterach. Jaki to ma wpływ na żywotność silnika?




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2008, 20:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Źle to ująłem. Żywotność zmniejsza tzw. Full Porting ;P Czyli wszystko zmienione, łącznie z cylindrem i jego oknami :cool:




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2008, 21:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
kakol pisze:
Np, powiększanie kanałów dolotowych w karterach. Jaki to ma wpływ na żywotność silnika?


Pewno Panthelion Ci to mówił. Ale jak dla mnie to nie prawda. Porting karterów jest jednym ze sposobów podniesienia mocy, bo przeciez po to się to robi. A podniesienie mocy niesie ze sobą spadek trwałości. Taka prawda fizyki nie oszukasz ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2008, 22:47 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Myślisz, że wierze w niego jak w Boga :shock: ??? Nie mówił mi tego! Na chłopski rozum tak wychodzi, a to co ty piszesz to swoją drogą, bo tak samo mogę powiedzieć przy zakładaniu mocniejszego cyla.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2008, 12:26 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2008, 12:24
Posty: 67
Lokalizacja: Stopnica
Pojazd:
kąkol ma racje ;] popieram w 100%




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2008, 14:15 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2007, 15:50
Posty: 135
Lokalizacja: brac kase ? ;>
Pojazd:
Macie filmik z portingiem ----> http://pl.youtube.com/watch?v=wMMs7YgV2Yk&NR=1




_________________

Malaga F12 :
- limitowany wydech Top Performances Nardo
- gaźnik 17,5 Arreche
- wariator Hebo Next Generation
- Sprzęgło Malossi Delta , sportowy dzwon
Na dniach Metrakit HM 70 ;)
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Mal ... ,F12/47761


Ostatnio zmieniony 16 lis 2008, 16:09 przez Marcin-2008, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2008, 16:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
damianos pisze:
kąkol ma racje ;] popieram w 100%


Czyli twierdzisz, że zwiększenie mocy nie wpływa na trwałość. To fajnie, wkłądam 2fast :grin: zawsze coś za coś...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2008, 16:44 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Kąkol pisze:
a to co ty piszesz to swoją drogą, bo tak samo mogę powiedzieć przy zakładaniu mocniejszego cyla.


Nadal twierdzisz iż ja twierdzę, że mocniejszy cyl nie osłabia silnika etc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2008, 17:29 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Kilka fotek portingu karterów i cylindra...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2008, 22:51 
*

Rejestracja: 07 paź 2007, 19:23
Posty: 18
Pojazd:
Żywotność osłabiają obroty jakie silnik osiąga i na jakich można w miarę jechać. np. jak dało by się zrobić silnik który ma 10KM z 50cc i osiągał by tą moc przy 7 tys i silnik 50cc o mocy 5KM i osiągał by tą moc w tym samym zakresie obrotów co poprzedni to żywotność byłaby taka sama.

Co do obrabiania karterów i ewentualnie cylindra do karterów to podnosi moc w dolnym zakresie obrotów jak i w górnym zapewnia gładki przelot mieszanki bez zawirowań.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 13:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
No sory, więc moc się nie liczy? moment obrotowy się nie liczy? Opona się zużywa dlatego że silnik ma duże obroty nie dlatego że ma wysoki moment obrotowy? Bezsens




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 18:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Suchy pisze:
No sory, więc moc się nie liczy? moment obrotowy się nie liczy? Opona się zużywa dlatego że silnik ma duże obroty nie dlatego że ma wysoki moment obrotowy? Bezsens


Dokładnie, zgadzam się z Tobą, bezsens. Przemas To co jak zrobisz silnik, który bedzie miał 30 km przy 7 tys to w stusunku do tego ktory bedzie miał 5 km tez będzie taka sama żywotność tak ?? A wiesz jak moc powstaje?? Rozprężone gazy naciskają na tłok popychając go w dół, wiec choćby dla układu korbowo-tłokowego i całego napędu jest znaczna róznica, czy przenosi 5 km czy 30 km. Dlaczego niby w wyścigach typu drag w maxymalnie wysilonych maszynach zmienia się wał po roku ? Bo brzydki jest ?? Paski też 10 tysiecy nie wytrzymują.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy