Dzisiaj jest 02 lut 2025, 8:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 lis 2008, 18:45 
*

Rejestracja: 09 wrz 2008, 21:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
Cześć, z racji tego że moja Honda umarła w butach o czym możecie poczytać w odp. dziale forum, sprawdziłem już wszystko co może być do sprawdzenia oragnoleptycznie no ale niestety CDI sprawdzić nie mogę z racji - nie mam czym.

Więc teraz wielka prośba pytaniowa ?

Jakie są objawy uszkodzonego modułu ? (zaznaczam że w moim przypadku ISKRA JEST taka że konia zabija) :)




_________________

Honda X8R-X
- wariator Polini Speed Control
- sprzęgło RMS Racing Pro
- dzwon Polini Speed Ball
- gaźnik Dellorto 17,5
- pasek ATHENA
- oponki Michelin :]


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 18:47 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
A sprawdzałeś klin magneta :?: :???:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 19:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2008, 13:19
Posty: 364
Lokalizacja: Stara Wieś (LUB)
Pojazd:
Moim zdaniem jak by klin był ścięty to iskry by niebylo :neutral:




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106747

Sprzedam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 19:24 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
KamilTph pisze:
jak by klin był ścięty to iskry by niebylo

Niestety mylisz się :sad: Ona będzie,tylko w niewłaściwym momencie.Jedynie od tego jak dalece jest to niewłaściwy moment zależny czy silnik da oznaki życia.Przy odpowiednim opóźnieniu i odpowiednim kiku można uzyskać wsteczną prace silnika :smile:
Ścięcie klina w skuterze jest rzadkością ze względu na ,,miękką " prace przekładni i sprzęgła.

U mnie ścieło klin po tym, jak korbowód się urwał :oops:
Honda 96




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 17 lis 2008, 19:52 przez Mycen, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 19:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2008, 13:19
Posty: 364
Lokalizacja: Stara Wieś (LUB)
Pojazd:
Ale jeśli klin jest scięty to wtedy koło magnesowe nie obraca sie, lub obraca sie tylko czasem i wtedy nie ma dobrej iskry tylko czasem sie pojawi




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106747

Sprzedam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 22:11 
*

Rejestracja: 09 wrz 2008, 21:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
sprawdzałem wpust na magnecie jest cały więc to też można wykluczyć... dlatego stawiam że np mój oryginalny odblokowany moduł pożegnał się z działaniem i coś miesza dając iskrę nie w tym momencie co trzeba bo to chyba on steruje kiedy cewka ma dać kopa...




_________________

Honda X8R-X
- wariator Polini Speed Control
- sprzęgło RMS Racing Pro
- dzwon Polini Speed Ball
- gaźnik Dellorto 17,5
- pasek ATHENA
- oponki Michelin :]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 22:21 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Kiedy, to steruje impuls spowodowany przelatująca pod czujnikiem blaszką umocowaną na magnecie.To inaczej ,,Krzywka sterująca przerywaczem ".Normalna indukcja :???:
Z braku możliwości ustawiania kąta zapłonu statorem zadanie przyśpieszacza spełnia moduł.
Sprawdź to tradycyjnie.Np ołówek przez dziure świecy na tłok i powoli wałem obrót.Blacha powinna znajdować sie w polu działania czujnika jak tłok jest w górnym martwym punkcie :???: Chyba nic nie pomyliłem :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2008, 23:02 
*

Rejestracja: 09 wrz 2008, 21:57
Posty: 8
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
tak tak wszystko piszesz poprawnie i już też przerabiałem tą opcję tylko zamiast ołówka wkładałem klucz imbusowy i kiedy tłok był u góry to z położenia zgrubienia na magnecie i czujnika wychodziło na to że iskra jest i iskra była..

Tylko brnąc trochę dalej w ten temat z doświadczenia z wiem że minimalne przyśpiesznie bądź opóźnienie zapłonu może uniemożliwić zapłon, dlatego podejrzewałem o to wpust na magnecie który zrywając się mógł minimalnie obrócić talerz magneta przyspieszając tym samym bądź opóźniając zapłon. - ale tak też nie było...

Właśnie dlatego podejrzewam moduł gdyż według mojego rozumowania jest tak : wał się kręci, magneto z wypustką się kręci, czujnik indukcyjny zbiera info, podaje je do modułu i moduł daje impuls na cewkę i cewka daję iskrę - z racji że impuls elektryczny ma prędkość światła opóźnienia pomijamy. I teraz wydaję mi się ze owe moduły w naszych turboskuterach są w jakiś sposób programowane bo nie wierzę że kupując części w sklepie elekronicznym i lutując je do kupy uzyskam moduł. I wydaje mi się że w moim skuterku owy program poszedł do atmosfery albo wkradł się wirus z powietrza i opóznia coś tam co daje iskre za duzo przed punktem zwrotym tłoka albo po.




_________________

Honda X8R-X
- wariator Polini Speed Control
- sprzęgło RMS Racing Pro
- dzwon Polini Speed Ball
- gaźnik Dellorto 17,5
- pasek ATHENA
- oponki Michelin :]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2008, 7:45 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Jedyną usterką w modułach z jaką się zetknąłem było przebicie kondensatora.A przyczyna była błacha.Nieodpowiedni masa jaką jest zalany każdy moduł.Ten akurat był PL i zalany twarda pianką która jednak przy garażowaniu pojazdu w wilgotnym i nieprzewiewnym pomieszczeniu przesiąkła wilgocią.Pianka została wydłubana,elementy przemierzone,a uszkodzony kondensator + jeszcze coś (nie wiem co :sad: )wymienione.Takich przypadłości nie miały moduły stosowane w Simsonach ze względu na lepsze wykonanie.Moduł jest na pewno ważną częścią ale nie przypisywał bym jemu cudownych właściwości.Średni elektronik poradzi sobie z paroma elementami jakie zawiera moduł.Najlepszym przykładem jest wiercenie otworu i przecinanie mostka,co powoduje zdjęcie blokady.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy