Dzisiaj jest 02 lut 2025, 9:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lis 2008, 20:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
Plusy i minusy cylindra 70cm3. Jakich cylindrów nie polecacie a jakie zachwalacie? Tamat ogólnie o cylindrach klasy sport.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 20:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Plusy to na pewno moc, moment obrotowy oczywiście wobec serii. Minusami mogą być zużycie paliwa (większe niż przy seryjnym cylindrze i gaźniku), szybsze zużycie cylindra jak i innych podzespołów (np. wariator, sprzęgło), Minusami mogą się również okazać koszta związane z tym tuningiem - koszt samego cylindra i np. gaźnika. Nie polecałbym cylindrów Stage 6, z czystym sumieniem mogę polecić cylindry Polini, Metrakita, Malossi. Oczywiście mowa tu tylko i wyłącznie o cylindrach oryginalnych i sprawdzonych nie żadnych chińskich podróbkach.
Dodam że z cylindrów żeliwnych(jeśli zatrzesz będziesz mógł zrobić szlif co jest nie możliwe w przypadku aluminium) to pod względem mocy wygląda to tak:
Polini Sport < Malossi Sport < Metrakit Hand Made




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 20 lis 2008, 20:26 przez Suchy, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 20:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 cze 2008, 10:31
Posty: 240
Lokalizacja: Teresin
Pojazd:
hmm plus to zwiększa się moc naszego jednośladu minus większe spalanie ... najmocniejszym cylkiem z klasy sport to chyba stage6 ale on jest aluminiowy więc szlifu się już nie zrobi da się go zrobić ale to za dużo kasy moim zdaniem kupić żeliwny będzie miał trochę mniej mocy ale za to jak się zatrze to zrobimy szlif




_________________

Tecnigas next r
malossi multivar
dellorto 17.5mm
hebo 50%

Obecnie Honda ns1 :)
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Honda/NS1,80/67582




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 20:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
I teraz tak: Który cylinder ma większą żywotność - jest mniej wysilony, na którym da radę polatać na seryjnym gaźniku 14,5 :razz:

Chodzi mi o polini i malossiego. Piszecie że polini jest słabszy od malossiego (to jest jakaś ogromna różnica?)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 20:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Według producenta Malossi ma 9-10,5km ; MK 8.5-11km ; Polini ok. 10km
A żywotność.. różnica nie jest duża
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=12143&start=0 Przeczytaj ten temat powinno troche wyjaśnić :P niestety nie ma Malossiego




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 20:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
A i jeszcze mam pytanko czy da radę na gaźniku 14,5 (bo właśnie takowy gaźnik jest w kymco) polatać na polinim? (czy ta różnica 2,5 mm porównując gaźnik 12 a 14,5 jest znaczna)

Bo słyszałem że na 12 lepiej nie latać na sporcie, ale nie wiem czy to też się tyczy tego "pośredniego gaźnika" czyt. 14,5 :razz:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 20:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2008, 13:56
Posty: 1073
Lokalizacja: Hajnówka (Podlaskie)
Pojazd:
Szczerze to jak wolisz. Na 17,5 będziesz miał większe osiągi i nie koniecznie większe spalanie. Przy starym będziesz musiał znacznie powiększyć dyszę.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 20:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
Suchy pisze:
Na 17,5 będziesz miał większe osiągi i nie koniecznie większe spalanie.


Jak to niekoniecznie? Mi się zdaje że im większy gaźnik tym większe spalanie :smile: No chyba że to zależy w duzym stopniu od regulacji :roll:

W chwili obecnej przy 14,5 spala mi ok 3-3,5, po zmianie na 17,5 i ustawieniu go bardziej pod ekonomiczną jazdę to spalanie ile może wynosić (wiem że dokładnie tego nie da rady określić, ale mi chodzi o wartość orientacyjną przy bardziej "ekonomicznym ustawieniu gaźnika")

A z wstawieniem większej dyszy będzie spory problem, bo seryjna odblokowana dysza w kymco to 92 :shock: :shock: :shock: To nie wiem jakby wyglądało z dyszą 100-105 :lol:

BTW:Opłaca sie do tego zesatwu zakupić stożek tj. polini air box?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2008, 21:01 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 20:11
Posty: 229
Lokalizacja: Inowrocław
Pojazd:
Z dyszą jest to nie prawda, mój mechanik wyregulował mi 70cc na seryjnej dyszy 47,5 i dobrze chodził. Teraz mam stożek z większą dysza i lepiej idzie.




_________________

http://r9.fodey.com/2112/f8f4e1e8619e44 ... 66a2.0.gif




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 14:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
oskar777 pisze:
Z dyszą jest to nie prawda, mój mechanik wyregulował mi 70cc na seryjnej dyszy 47,5 i dobrze chodził. Teraz mam stożek z większą dysza i lepiej idzie.


Nie powiem, żeby był to powód do dumy :P pewno może i pyrkał sobie dobrze, jako tako chodził, ale cylinder ostro dostawał...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 14:11 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
oskar777 pisze:
mój mechanik wyregulował mi 70cc na seryjnej dyszy 47,5 i dobrze chodził

To była chyba dysza wolnych obrotów,takie rozmiary się do nich stosuje bo na 65 to nawet 50ccm nie chce ruszyć a co dopiero 47,5 :lol:. Chociaż i tak duża :???: On cie chyba wyrolował :smile:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 15:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
Ponawiam pytanie: Czy gaźnik 14,5 wystarczy do 70 + większa dysza? Wiem że przy gaźniku 12 przydałoby się wymienić na 17,5, i związku z tym mam pytanie czy jest duża różnica między miedzy 12 a 14,5? Czy może da radę spokojnie polatać na 14,5 :razz:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 15:19 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 20:11
Posty: 229
Lokalizacja: Inowrocław
Pojazd:
Przykro mi mycen, ale dysza była seryjna 47.5 i taka została aż do poprzedniego tygodnia. Gaźnik też mam seryjny 12. I skuter chodził normalnie, nie przerywał nie kopcił, ani inne z takich.




_________________

http://r9.fodey.com/2112/f8f4e1e8619e44 ... 66a2.0.gif




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 15:36 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
oskar777 pisze:
Przykro mi mycen, ale dysza była seryjna 47.5

Zupełnie niepotrzebnie :mrgreen: Ja bym się cieszył jakby szedł na tak małej dyszy i miał przy tym niewielkie pragnienie :wink:
prezes21 pisze:
Czy może da radę spokojnie polatać na 14,5

Powinien wystarczyć,dużej różnicy nie ma.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 15:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:19
Posty: 145
Lokalizacja: Prawie Poznań
Pojazd:
Tak przy okazji napiszę, że kumpel w SR'ce z Morini ma seryjną dyszę 32 więęc...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 15:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
Jakie polecacie setup do max 500zł no może z deka więcej :cry:

Bo ja mam coś takiego:
Cylinder
Łożyska
+ większa dysza
PS. Wydech mam lasera x-pro :mrgreen:

Albo w grę wchodzi jeszcze inny setup:
Cylinder
Gaźnik

Tutaj już dużo drożej :???: I właśnie czy warto dokładać do tego gaźnika?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 16:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Jak masz mało kasy to na razie nie warto, choć z autopsji wiem, że gaźnik bardzo polepsza przyspieszenie...

Co do tej dyszy 32 to mi się nie chce wierzyć... :???:




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 16:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
A czy byłoby dobrym rozwiązaniem kupić części z pierwszego setupu - wsadzić większą dyszę i tak polatać pół sezonu, a za pare miesięcy dokupić gaźnik jakiś używany?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 16:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2008, 16:46
Posty: 218
Lokalizacja: Kościerzyna
Pojazd:
Dałoby rade, czemu nie tylko musi być większa dysza




_________________

Gilera Runner 01r.

FORUM:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=12641

PJ:
http://www.polskajazda.pl/Profil,Gilera ... o,50/34693

Nasze Forumowe NK: http://nasza-klasa.pl/profile/20779204




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2008, 16:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
Aha, i mam pytanie odnośnie gaźników, one są jako tako uniwersalne? (dla nie których pewnie głupie pytanie, ale ja jestem zielony :mrgreen: ) Czy przykładowo gaźnik od morini, minarelki czy p/g podejdzie do kymco?


PS. Albo może kupić cylek oraz kupić jakiś gaźnik używany :smile: Tylko nie wiem czy seryjne łożyska wytrzymają :???:

Przebieg ok. 4500km




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy