Dzisiaj jest 26 lis 2024, 18:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sty 2011, 17:15 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Stasiu2 pisze:
http://allegro.pl/ktm-640-lc4-lc-4-supermoto-2005r-kup-na-raty-i1395918578.html

Co myślicie?


Cena cos niska :) Ale to LC4 jesli byl dobrze serwisowany to bierz :]




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 sty 2011, 22:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
No najgorsze jest to że nigdy praktycznie nie miałem do czynienia z KTM'ami, wszystko to albo Yama, Suzuki.. a o KTM'ie zero pojęcia, tylko opinie starych wyjadaczy że części droższe o awaryjności nie wiem. :(




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 sty 2011, 23:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
Autor motocyklecross

Witam
Druga cześć artykułu o Katach tym razem LC4
ciężko bedzie uogólnić wszystkie LC4 poniewaz bylo mnostwo wersji i modeli od 1987r do dzis jednak postaram sie ujac ogolnikowo najczestsze awarie dolegliwosci i metody jak z nimi walczyc oraz jak unikac awarii oraz eksplozji silnika
jak wyglada sprawa z czesciami do poszczególnych rocznikow
na co uwazac itd itp etc blablabla
LC4 wystepowala poniej w wersjach z rozruchem elektrcznym oraz tylko z noznym


zaczniemy od najstarszych modeli LC4 600 /553 na cylindrze przedzial 87-92 silnik bez balansera
cylinder abrycznie byl pokrywany nicasilem srednica cylindra 95mm

Byl to pierwszy model LC4 na gaznikach DellOrto (czasami zgroza w regulacji )
żeby gada odpalic trzeba poprostu potrafic.... za to jak odpali zabawa jest przednia silnik jest naprawde agresywny w porownaniu do konkurencji
zaden XT DR czy KLR i inne japonce tych latach nie maja takiego agresora jak KAT
jest dosc lekki i do jazdy w terenie nadaje sie naprawde niezle jak na ciezkiego enduraka wymiata....
jesli jest ladnie wyregulowany pali od dotyku ale jesli masz cos pokopane to........
zapomnij o kopaniu na pale w nadzieji ze zalapie.....hehehe powodzenia

trick (lub inaczej sposob;) ) bez dekompresatora ustawiasz tlok w GMP kopniakiem
wyczujesz takie mocne klikniecie na kopniaku
potem delikatnie w dol... bedzie drugie klikniecie tym razem slabsze
teraz jeszcze minimalnie w dol tlok....
kopniak podnies do maxa i strzal......... musi zagadac
jak wyczujesz kiedy ustawic tlok latwiej jest z dekompresatorem jednak ten sposob jest bardziej niezawodny
na zimno wyciagnij ssanie na kierownicy na maxa
tego przycisku w gazniku uzywa sie na goraco (gorace ssanie)
czasami na zimno jak nie odpala mozna wlaczyc 2 ssania

najrosza mozliwa awaria---
uszkodzenie korbowodu brak zamienników typu prox i HOT rods korba dostepna tylko w salonie KTM
sworzen dolny korbowodu ma srednice 35 wiec zastosowanie zamiennika z proxa od modeli 94-07 odpada poniewaz tam jest sworzen dolny 40 zonk....

tloki dostepne sa bezproblemowo np z Wossnera
lancuchy rozrzadu 100 ogniw ten sam co w nowszych lc4 jednak dostepny rowniez jedynie jako oryginal
sprawa uszczelek silnikowych - produkuje je athena wiec tez bez dramatu

najczęstsze przypadłości to:
wycieranie łoża przepustnicy w obudowie gaznika dellorto -jesli jest zbyt luzna silnik glupieje na wolnych obrotach i ciezko je ustawic
najczesciej wyciera sie ze wzgledu na syfy w gazniku oraz zaniedbania filtra powietrza (tylko ze wtedy caly silnik dostaje w dupsko)

pilnuj rolek na dzwieniach popychajacych zawory oraz lozysk wałka rozrzadu jak sie rozsypia robia niezly bajzel w silniku
ważne tez jest by kopytka srub regulacyjnych od zaworów nie byly odcisniete od trzonków zaworów

czasami tez wiatraczek pompy wody (plastikowy) moze sie spierd.... wiec warto czasem tam zerknac i wymienic poniewaz nie jest drogi

usterki skrzyni biegów zdarzaja sie sporadycznie wiec nie ma co opisywac

czasami zdarza sie awaria sprezyny kopniaka--- jesli ci sie to przytrafilo wymiana jest czasochlonna bo tak ja umiejscowili ze trzeba caly silnik rozebrac

ogolnie fajny motocykl dla twardziela


OGOLNIE O LC4
wymiana rozrządu we wszystkich LC4 jest sprawa rowniez dosc trudna dla zwyklego uzytkownika
w KTM 525 np. lancuch mozna bylo rozpiac i przeciagnac nie trzeba bylo demontowac dekli itd
w LC4 czeka cie sciaganie sprzegla i wszystkiego innego z lewej strony silnika bo lancuch wklada sie zapiety

w wiekszosci LC4 wystepuje łancuch rozrządu 100ogniw
(w niektorych wersjach 98 i 96 ogniw) wiec koniecz nie policz ogniwa lancucha

w LC4 trzeba pilnować prowadnic łancucha rozrzadu oraz napinacza !!!

w LC z ukladem zaplonowym SEM czasami spotyka sie awarie cewek oraz cewkomodułow oraz uszkodzenia magneta
w nowszych jest modul Kokusan bardziej niezawodny choc trodniejszy w naprawie (w polsce sa firmy ktore naprawiaja moduly)

w silnikach z balanserem wazne by pilnowac lozysk poniewaz sa dosc obciazone--- wymiana przy kazdej rozbiorce silnika

LC4 moze chodzic na tuleji zeliwnej
w SX 450/525 nie ma opcji ale ten silnik poprostu smiga na tulejach
wiec jesli zatarles nicasil nie ma dramatu spokojnie mozna tulejowac cylinder tloki nadwymiarowe sa dostepne

jesli zatarles walek rozrzadu tez przezyje--- lozyskowany na lozysku kulkowym i rolkowym wiec wymienisz tylko lozyska a nie cala glowice jak w DR czy XT

awarie krzywek zaworowych tez mozna latwo naprawic poniewaz sa na nich rolki.... sciagasz dekiel wyjmujesz dzwiegienke wymieniasz rolke i jazda

sprytniejsi wlasciciele LC4 z Dellorto zmieniaja w cholere ten gaznik i montuja inny
najlepze sa z mechaniczna pompa przyspieszajaca(wtryskiwaczem)
podcisnieniowe Mikuni montowane w nowszych tez jest niezle

nowsze LC4 z automatycznym dekompresatorem na walku rozrzadu odpala sie wiele latwiej niz 600 gdzie trzeba sie nakopac czasami

w wersjach z papierowym filtrem oleju (tym w metalowej puszce obok gaznika lub glowicy) przy wymianie koniecznie wloz filtr namoczony wczesniej w oleju

najlepsze pasowanie tłoka na nicasilu 0,06-0,07
tuleja zeliwna 0,08

luz zaworowy 0,12 na ssacych i wydechach

olej 10W40 dla starszych silników np castrol offroad lub gps
dla nowych 10W50 castrol r4

swieca do starszych KTM NGK D8EA (z zaplonem SEM)

w wersji SXC 540 wystepuje tlok o srednicy 95mm
w lc4 620/624/640 tlok 101mm
660 102mm

Z forum motocrossowego, już kiedyś dawałem ten tekst chyba :).




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2011, 12:11 
*

Rejestracja: 27 lis 2010, 11:26
Posty: 42
Pojazd:
http://moto.allegro.pl/cross-aprilia-rx ... 70321.html

Warto kupić te moto ? Czy lepsze dt 125 1999 rok, tyle że tej dt nie mam zdjęć bo nie jest wystawiona.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2011, 22:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Lepiej DT bo nie dość że YAMAHA to jeszcze młodsza i części tanie i łatwo dostępne. Ale zależy też od stanu technicznego.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 16 sty 2011, 22:28 przez Konrad324, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2011, 22:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
Dt jest nieśmiertelna, tanie części, ale rx stoi na lepszym zawiasie i jest lekko mocniejsza, ogólnie to musiałbym się głębiej się zastanowić nad wyborem




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 7:15 
*

Rejestracja: 27 lis 2010, 11:26
Posty: 42
Pojazd:
Stan techniczny jest dobry, gorzej z optyką bo jest w kilku miejscach trochę porysowana.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 14:42 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
To, że jest posypowany, to normalne. Enduro cały czas dostaje gałęziami w lesie. Zależy Ci na taniej eksploatacji czy na lepszym zawieszeniu i mocniejszym silniku, ale kosztem droższych części ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 16:20 
*

Rejestracja: 27 lis 2010, 11:26
Posty: 42
Pojazd:
Ale on nie jest porysowany tak jak każdy cross/enduro tylko koleś często leżał.
Ty co byś wybrał ja wybieram raczej rx.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 16:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2010, 19:03
Posty: 318
Lokalizacja: lubliniec
Pojazd:
http://allegro.pl/honda-nsr-model-125-p ... 97525.html

Panowie opłaca sie to brać za ta kase ?? Jestem na to napalony, a prawka nie mam :P

dzieki za odpowiedzi




_________________

Sprzedam duzo czesci do malaguti f12, cały skuter zar. w pl, pisać na GG 19951362.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 17:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2009, 18:43
Posty: 191
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
kich1994, Źle nie wygląda jak na ten rok silnik niby też po remoncie w sumie to nawet się opłaca ale jeszcze bym się z typkiem potargował.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 20:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2010, 19:03
Posty: 318
Lokalizacja: lubliniec
Pojazd:
Własie sie zastanawiam powaznie nad ta nsr, silnik po kapitalce wiec długo pojezdze , wizualnie igła, mysle ze ze 2 stówki na paliwo spusci :D ale narazie musze sprzedać moja malage, świerzo po malowaniu i remoncie mysle ze 2400 dostane :P




_________________

Sprzedam duzo czesci do malaguti f12, cały skuter zar. w pl, pisać na GG 19951362.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2011, 20:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2009, 18:43
Posty: 191
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
kich1994, Masz do tej malagi jakiś link




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 21:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
http://allegro.pl/hyosung-gtr125-gt-125 ... 69064.html

co myliscie? chodzi mi o silnik? Myslalem też nad yzf 125 ale to mi sie bardziej podoba gdzies




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 17:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2011, 14:22
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Silnik niezniszczalny ;P Jeden z najlepszych w kategorii 125ccm. Jedyna wada tego motorka to waga.. :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 9:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sty 2010, 16:53
Posty: 72
Lokalizacja: Chmielnik
Pojazd:
Witam. Też się zastanawiałem nad tym hyosungiem. Tylko ze trochę ma prawy bok obdarty, urwany kierunek i rączkę od hamulca. A jak z żywotnością tych motorów? Jakie osiągi? Ile koni? I czy to chińskie? Bo różnie słyszałem ze Chińskie, Koreańskie .. Zależy mi na jak najmniej awaryjnej 125 do około 5-6 tys. I osiągi tak w miarę 130-140 km/h mi wystarczą. Jakie moto ze 125 najbardziej polecacie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 17:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2011, 14:22
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Hyosung jest firmą koreańską i produkuje bardzo wytrzymałe motorki ten akurat (gt125r) ma większość części na licencji suzuki np. ramę i silnik. Jednostka napędowa jest jedną z najtrwalszych spośród kategorii 125 cmm. Motorek ten z reguły osiąga około 120 km/h ale po przeróbkach może wyciągnąć powyżej 130 km/h. Moc wynosi około 14,5 km.
Jako najmniej awaryjne jednostki w kat. 125ccm3 polecam żebyś poszukał pojazdów z silnkami dwu cylindrowymi. Ale chyba najtrwalszym motorkiem z tej pojemnosci jest honda varadero 125.(Którą z resztą bardzo polecam jeżeli nie chcesz ścigacza , supermoto itp. tylko motorka do codziennych jazd i wycieczek poza miasto).
Na przyszłość polecam zaznajomić się z przeglądarką jaką jest google bo jestem pewien że znalazłbyś wszystkie potrzebne informacje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 21:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Czyli mówicie że oplaca sie taka kupic? Tylko że jakie to ma przyspieszenei? Plusem jest że silnik 250cc pasuje tutaj idealnie bez żadnych przeróbek ;d




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 21:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2009, 19:47
Posty: 811
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
125, nie jeździłem.. ale wątpię.. co tam ma się psuć, lejesz i jedziesz. :lol:




_________________

[center]Obrazek[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 sty 2011, 16:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2011, 14:22
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Varadero 125, shadow 125, intruder 125, hyousung 125 gt (gt 125r),cbr 125, cbf 125.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy