Dzisiaj jest 04 mar 2025, 18:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 sty 2011, 10:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 18:58
Posty: 305
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
Chce rozwiercić kanały w Hebo Manston Replice , jest to cylinder Minarelli .

Oryginalne mapy :

Obrazek

Pierwsza propozycja rozwiertu ( mapy z Hebo Manston Racing ) :

Obrazek

Druga propozycja rozwiertu ( mapy wykonane przez DR_Evo ) :

Obrazek

Macie może jeszcze jakieś propozycje , i która będzie najlepsza


Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 10:43 przez sokol-98, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2011, 12:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Podaj poszczególne kąty rozrządu do tych propozycji oraz co chcesz osiągnąć oraz co ma na celu przeróbka zaproponowana przez kolegę.
Płuki dawał bym albo:
-cztery na tej samej wysokości, boost port niecały 1mm niżej,
-dwa pierwsze od strony wydechu na ustalonej wysokości, dwa kolejne 0,3-0,4mm niżej i boost port jeszcze tyle samo niżej.
Jakie szerokości wydechowych?


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2011, 13:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 18:58
Posty: 305
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
tutaj są szczegółowe wymiary :

Obrazek


Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 13:10 przez sokol-98, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2011, 14:42 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Podnoszenie pluczących na 26mm to wariactwo a wręcz głupota, to daje 156 stopni, gdzie nie spotkałem sie raczej żeby ktoś gdzieś 140 przekraczał co i tak jest bardzo duża wartością. Zmiana płuczących o 0,5mm jest bardzo wyczuwalna w pracy silnika, a co dopiero takie coś.
A ciągnięcie wydechowego do 17mm to 209 stopni, pytanie czy masz do tego wydech? bo wszystko ze sobą współpracuje i takie podniesienie okna bez wydechu to będzie totalna klapa. A nie napisałeś jaki wydech pod to pójdzie
Ta mapa Racinga co znalazłeś raczej sie ma nijak do rzeczywistości, powody podałem. Prędzej będzie ona taka
http://www.stuntbase.com/slikice/portma ... gio-LC.jpg
płuczące na 30mm - 129 stopni. Ta wartość jest bardziej realna




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2011, 15:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Ja jak miał bym coś takiego robić to bym zrobił płuki na 137-140 a wydech 205-207* w takich granicach ale podejrzewam że taki silnik nie pociągną długo i był by strasznie wredny czyli trudność w odpaleniu pewnie by wystąpiły i max moc by miał strasznie wysoko czyli 13.000 rpm to tylko na wyścigi na to bym robił coś takiego a nie do codziennej jazdy a wydech to chyba na zamówienie musiał byś zrobić żeby osiągnąć max moc.Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sty 2011, 22:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 18:58
Posty: 305
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
czyli jak bym rozwiercił pod Hebo z PIA to będzie dobrze ? :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 5:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
mogłeś poczekać z tą mapą :P
to był prototyp na szybko
Dudi pisze:
26mm to wariactwo a wręcz głupota, to daje 156 stopni,

masz wielką rację, widzę że dobrze to ogarniasz
oblicz mi kąt dla 28 oraz 27,5 bo niemam możliwości a jest mi to bardzo potrzebne

dobrze że obliczyłeś kąt dla okna wydechowego... pod 18-19 będzie kąt ok 205 stopni
przy czym c21 by dawało radę nawet ;)(powiem że jak sam chciałem dać w stage6r kąt 205 to miałem wydech na oku roost HR w polsce niedostępny ale w necie za 1200zł nam go sporwadzą nowego, i idealnie zgrywa się pod kątem 205stopni, na stronie producenta nawet mają wypisane jaki kąt w jakim modelu)
sokol-98, chyba nawet ci wspominałem o c21 na gg
zmież mi jeszcze szerokość okna wydechowego i dopisz na mapie bo tego również brakuje

hold dobrze myślisz przy kącie 205 stopni to będzie kręcił max moc w ok 13,3 tys obr, czyli c21 da radę lub r1400 ale pluki do ok 140 stopni a ja aktualnie niemam jak wyliczyc wysokosci na ten kąt, jak bym mial silnik na stole to kątomierz na wał i jazda ;)
dlatego orietacyjnie podał 27,5 oraz 28 to będzie w tej granicy, nasz kolega sokol-98 chce mocno podkręcic cylek, więc wiadomo o jeździ codzienej to można pomażyć, ja tutaj celowałem bardziej w drag'a

Dudi mniej czas i wylicz mi te kąty bo jest to bradzo mi potrzebne


Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 6:02 przez DR_Evolutio, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 11:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Cytuj:
oblicz mi kąt dla 28 oraz 27,5 bo niemam możliwości a jest mi to bardzo potrzebne
ściągnij sobie program do portingu i tam ci wyliczy, z wysokość okna kąt otwarcia okna tylko musisz znać długość korby i liczy się piękne :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 11:31 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
DR_Evolutio pisze:
mogłeś poczekać z tą mapą :P
to był prototyp na szybko
Dudi pisze:
26mm to wariactwo a wręcz głupota, to daje 156 stopni,

masz wielką rację, widzę że dobrze to ogarniasz
oblicz mi kąt dla 28 oraz 27,5 bo niemam możliwości a jest mi to bardzo potrzebne

dobrze że obliczyłeś kąt dla okna wydechowego... pod 18-19 będzie kąt ok 205 stopni
przy czym c21 by dawało radę nawet ;)(powiem że jak sam chciałem dać w stage6r kąt 205 to miałem wydech na oku roost HR w polsce niedostępny ale w necie za 1200zł nam go sporwadzą nowego, i idealnie zgrywa się pod kątem 205stopni, na stronie producenta nawet mają wypisane jaki kąt w jakim modelu)
sokol-98, chyba nawet ci wspominałem o c21 na gg
zmież mi jeszcze szerokość okna wydechowego i dopisz na mapie bo tego również brakuje

hold dobrze myślisz przy kącie 205 stopni to będzie kręcił max moc w ok 13,3 tys obr, czyli c21 da radę lub r1400 ale pluki do ok 140 stopni a ja aktualnie niemam jak wyliczyc wysokosci na ten kąt, jak bym mial silnik na stole to kątomierz na wał i jazda ;)
dlatego orietacyjnie podał 27,5 oraz 28 to będzie w tej granicy, nasz kolega sokol-98 chce mocno podkręcic cylek, więc wiadomo o jeździ codzienej to można pomażyć, ja tutaj celowałem bardziej w drag'a

Dudi mniej czas i wylicz mi te kąty bo jest to bradzo mi potrzebne


Zawsze gdy czytam takie tematy mam szansę by się troche pośmiać :D

Przy kącie otwarcia okna wydechowego 205 stopni cylinder jest do kosza. Każda wartość powyżej 200* to po prostu zabawa bez sensu. Wyczytałem kiedyś w książce kartingowej, że kąt otwarcia okien dolotowych nie powinien przekraczać 140*.

Miłej zabawy w psucie cylindrów chłopaki!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 15:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
Panthelion, niewiem jak ten typ się nazywał wiem że w pl miał dużo cylków i jako pierwszy stage6 R/T i on mi kiedyś doradził aby w stage6 dać 205 i na to np roost'a HR
ale mówił abym był świadomy gigantycznych obrotów...

raczej wątpie że cylek będzie do kosza skoro jest wiele cylków co mają taki kąt i są to cylindry klasy evo

niby powyżej 200 to zabawa ale nawet tego nie uzasadniłeś... uzasadnij wypowiedź to może sie czegoś nauczymy...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 16:08 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
http://www.speedyshare.com/files/264143 ... zeiten.exe
zaznaczasz sobie trzecią kropke - auslass, z prawej hub skok wału - 39,2mm dla minarelki jak pamietam, dalej masz długośc korby - 80mm dla mina, kolejna to przesunięcie osi cylindra wzgledem osi wału (0, wartośc tak niewiele zmienia ze mozna olać) i ostatnia to żadany kąt otwarcia. Dalej przycisk Berechnen i pokazuje wykresik a z lewej strony dwie wysokosci zu OT to od odległość od górnej krawędzi okna do GMP, zu UT to wysokość samego okienka.

Program oczywiście zakłada że tłok dochodzi na zero do górnej krawędzi cylindra co trzeba uwzględnić samemu.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.


Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 16:13 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 16:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 paź 2010, 17:24
Posty: 161
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pojazd:
Mam pytanie do was z tym portingiem bo męczy mnie problem z tłokiem bo liczę sobie na przykład w programie jakieś mapy i podkręcam silnik wirtualnie na obrotach i oblicza mi prędkość tłoka i jak przekroczę 3500 ft/min to znaczy że tłok się urwie czy co ?? bo np moja yamaha mogę ją dociągnąć do 10.700 rpm i już mam 3500ft/min czyli max prędkość tłoka czyli mój silnik jest fabrycznie zrobiony tak że nie mogę wykonać na nim żądnej przeróbki podnoszenia mocy (no mogę przerobić ale troszeczkę) bo zanim uzyskam pełna moc to tłok będzie miał za dużą prędkość. To wszystko chyba zależy od skoku tłoka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 16:49 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Jest ryzyko jest zabawa :mrgreen: z tym się wiąże ten sport, badziewne tloki nie podołają.




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 17:54 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Z tego co wiem to R/Tka w Polsce miał pierwszy team Mieloch Motocykle i ja bo mieliśmy z serii próbnej, która była wyłącznie dla teamów i zawodników.


ŻADEN CYLINDER TEJ KLASY NIE MA 200* kąt otwarcia wydechu! R/T ma zaledwie 193*!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lut 2015, 23:25 
*

Rejestracja: 14 lip 2013, 11:25
Posty: 80
Pojazd: beta ark
wiem że temat już stary ale czy może mi ktoś podać kąt otwarcia okna wydechowego i dokładne wymiary kanałów do hebo manston replica minarelli lc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy