Dzisiaj jest 06 lut 2025, 6:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 sty 2011, 16:35 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
Witam wymieniłem Gaźnik w silniku 2T Franco Morini z 12mm PHVA na 17,5 PHVA
Zrobiłem to gdyż dałem cylinder 70ccm a więc postanowiłem kupić nowy większy gaźnik.

Problem tkwi w tym że po założeniu nowego gaźnika silnik odpala. Ma zbyt wysokie obroty których nie można zbytnio wyregulować (zmniejszyć) a na dodatek po dodaniu gazu od razu gaśnie (przygasa) po puszczeniu gazu znowu chodzi.
Czy może jak zakładałem ssanie automatyczne coś nie tak ono działa?

Ssanie automat. pochodzi ze starego gaźnika gdyż jest identyczne i pasowało. Zresztą gaźnik ma takie same gabaryty i jest bardzo podobny.




_________________

Krzysiek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 16:38 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
1. Sprawdź czy ssanie działa.
2. Linka gazu jest zbyt mocno naciągnięta, przez co przepustnica jest wyżej - powoduje wysokie obroty.
3. Przygasa, bo go zalewa - za duża dysza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 12:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Może też membranki się rozeszły ja tak miałem .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 12:55 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
Dodam jeszcze dokładniejszy opis tego problemu gdyż dalej z tym gaźnikiem walcze i nic.
Jak dałem mniejszą dyszę to na dodanie gazu reagował jednak wolnych obrotów nie trzyma w ogóle tylko rosną.



Problem wygląda następująca.(Silnik od Italjet Formula LC chłodzony cieczą.)

Ze starego PHVA 12mm przełożyłem ssanie automatyczne do tego PHVA 17.5mm dodam że na starym silnik chodzi dobrze lecz ze względu na wymianę cylindra na większy 70ccm postanowiłem i wymienić gaźnik .
Problem tkwi w tym iż nie można ustawić w ogóle wolnych obrotów silnik ma bardzo wysokie obroty i nie reaguje na regulacje a wręcz obroty same wzrastają na coraz wyższe.
Wymieniałem już trzy rodzaje filtrów powietrza ale tu nie ma efektu.
Motor dopiero się trochę uspokaja jak zatka się ręką powietrze od strony filtra lub zdejmie ssanie i przytka się to miejsce palcem.
(dodam iż gaźniki wyglądają identycznie)
Problem jest jeszcze tego typu iż po dodaniu linką gazu dławi się i przygasa od razu a po zwolnieniu znowuch chodzi tylko na bardzo wysokich obrotach.
Bardzo proszę o pomoc.

pozdrawiam


Krzysiek



Wydaje mi się że coś z tym ssaniem jest nie tak może nie pasuje albo co wygląda identycznie jeden gaźnik i drugi.




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 12:57 przez krzysiekj24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 12:57 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
Za duża dysza i go zalewa :P




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 12:58 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
oki więc może dam dyszę z tego phva 12mm ale którą bo nie bardzo wiem i się znam. w którym miejscu patrzeć.




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 13:00 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
Co w którym miejscu patrzeć ? Jak masz gaźnik Dell'orto to masz dysze z gwintem na pewno 6mm




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 13:01 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
ok. zobaczę tam na gaźnikach wewnątrz nie znam się za bardzo i nie wiem gdzie są dysze ale popatrze no i jaka powinna być optymalna.




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 13:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
Dysze znajdują się pod pokrywą pływakową - znajduje się ona na dole gaźnika . Sprawdź jaką masz (rozmiar powinien pisać na dyszy) i Ci powiem jaką dać +/-




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 14:18 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
wymieniasz dysze główną ta pośrodku największa jeśli o to ci chodziło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 15:42 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
wyżej pisałeś że dałeś mniejszą dyszę i też źle było a teraz że nie wiesz gdzie dysza jest ?? :roll:

widać ewidentnie problem związany z zalewaniem , albo za duża dysza, albo po prostu wyreguluj dobrze, jak się nie znasz na tym to komuś daj bo raczej sam do tego nie dojdziesz jak jesteś "świeżakiem" ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 16:34 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
wymieniłem dysze i to samo (podobnie) czasem po chwili trochę ząłapie pojedzie ze 5 metrów i znowu się dławi. na obecną chwile nie wiem co mam zrobić narazie te wszystkie dysze od nowego wiekszego gaźnika przęłożyłem do tego 12mm i jest poprawa pracy motorku jest trochę szybszy jednak 12mm nie potrafi tak żwawo wykręcić obrótów i tak wysokich jak nowy 17.5mm




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 17:02 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
a powiedz jaką tą dysze założyłeś ? (rozmiar) ?




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 17:04 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
tam w 17,5mm była oryg. 65 tak przynajmniej sprzedawca pisał




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 19:01 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
A jakie inne rozmiary jeszcze zakładałeś do tego gaźnika ? ? ?




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 19:03 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
w tym nowym 17,5 dysza 65mm a zakładałem jeszcze dysze z 12mm gaźnika niestety nie wiem jaka bo bez oznaczenia ale sądze zę była mała może 55

a tak przy okazji to ten gaźnik

http://allegro.pl/show_item.php?item=1388126096


Gdzieś na tym forum widziałem posta zę to gaźnik ciężki do wyregulowania może dlatego zę to podruba dellorto 17,5mm PHVA




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 19:05 przez krzysiekj24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 19:14 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
Jeżeli się nie umie wyregulować to jest trudny do wyregulowania .
Niemożliwe że na dyszy 55 też go zalewa :/ wykręć świece i zobacz jaka jest , czy zalana czy nie i to ssanie sprawdź może cały czas jest włączone .




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sty 2011, 19:17 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
właśnie i tu kwestia czy go zalewa czy nie dostaje paliwa ssanie działa dobrze w tarym gaźniku tylko myśle żę średnica iglicy tej od ssania może być inna niż w starym 12mm a do tego ssanie automatyczne może trzeba by było inne zamówić.

a te obroty rosą na maxa nie da sie tego zatrzymać natomiast jak dodam gazu od razu gaśnie




_________________

Krzysiek


Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 19:20 przez krzysiekj24, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 21:33 
*

Rejestracja: 16 sty 2011, 14:40
Posty: 22
Pojazd:
Problem gaźnika po części rozwiązany mianowicie:

1. Było brak dopasowania ssania automatycznego kupiłem 3 rodzaje które niby powinny pasować jednak średnice iglicy ssania były różne z tąd brał lewe powietrze.
(na obecną chwile musiałem zatkać ssanie nie mając niczego do dopasowania.)

2. Gaźnik z wadami - łapał lewe powietrze poprzez niby zaślepiony otwór. Po skorygowaniu ssania i zatkaniu otworu silnik zaczął pracować po części prawidłowo równomiernie reaguje na dodawanie gazu można go łatwo wyregulować gdyż teraz reaguje spokojnie na regulacje.

Jest jeszcze jeden problem mianowicie po przejechaniu na pełnym gazie powiedzmy 100-150 metrów , jakby brakowało mu w gaźniku paliwa przez chwile schodzą mu obroty do minimum po czym znowu ujedzie tą samą odległość i tak się powtarza.

Tutaj jeszcze nie wiem ale moze być przyczyną zbyt mała dysza (aktualnie 65) lub coś z pływakiem nie tak.


podsumowanie - ogólnie ten gaźnik podóbka dellorto nie wart jest tych pieniędzy lepszy byłby używany. Mimo iż wygląda identycznie do oryginału dellorto z oryginału pasują tylko dysze wszystko inne wewnątrz ma odrobine inną srednice i tu tkwi problem z dopasowaniem. Moja rada lepszy chyba byłby używany oryginał , gdyż ten ma same mankamenty mimo iż jest nowy i wszystko w nim powinno działać prawidłowo.




_________________

Krzysiek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sty 2011, 22:35 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
podsumowując po mojemu:

do stożka dysza 75 -80 i porządna regulacja, ssanie musi pasować,
ssanie musi pasować chyba że felerny model tego gaźnika ci się trafił .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy