Dzisiaj jest 19 maja 2025, 21:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 lut 2011, 21:08 
*

Rejestracja: 11 kwie 2010, 16:06
Posty: 36
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Witam!!
Jestem w trakcie budowy mini komputera pokładowego do mojego Rex'a. Jedną z funkcji będzie odczyt temperatury silnika. I tu moje pytanie. Czy ktoś wie jaka jest tzw. graniczna temperatura silnika (mam AC) czyli przy wskazówkowych wskaźnikach ta "czerwona granica" oraz gdzie mam umieścić ten czujnik - czy w okolicach cylindra czy gdzieś na pokrywie przekładni??

Dzięki za odpowiedzi :mrgreen:




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 02 lut 2011, 21:52 przez fifil95, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2011, 21:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
W okolicach cylindra. Przekładnia się grzeje, ale najważniejszy jest cylinder.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:07 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
optymalna temperatura spalania mieszanki w silnikach cieplnych to 90oC jest to najlepsza temperatura do pracy silnika !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Na żeberkach. Do 130 stopni nic nie powinno się dziać.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:15 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
markez, optymalna 90 ? a przy 100 sie woda gotuje




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:17 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
poczytaj to zrozumiesz i co ze sie gotuje ? gotuje sie przy 100 anie przy 90


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 21:18 przez markez, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:26 
*

Rejestracja: 14 wrz 2009, 15:10
Posty: 105
Lokalizacja: jakuszowa/Jawor
Pojazd:
wiem że w samochodach odpowiednia temp to ok 88 oC ,tak że w motorach powinno być podobnie , silnik to silnik .

ale dla bezpieczeństwa 80 oC bym nie przekraczał .




_________________

cylek seria
leovince zx
wario stage 6 sport pro
tec 17,5mm
sprzęgło Hebo N ,dzwon s6 WCT
gas box malossie
wkład f.pow.malossie


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 21:26 przez adrianjakuszowa, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:28 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
adrianjakuszowa pisze:
ale dla bezpieczeństwa 80 oC bym nie przekraczał

tak ale przy 90 masz najmniejsze spalanie, lepsze osiągi a przedewszystkim trwałość silnika


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 21:28 przez markez, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
markez - tak 90 optymalna! jedziesz sobie jedziesz i rozgrznay do 90 (co nie jest normalna teperaturą) pach i nagle korek jedziesz stajesz jedziesz stajesz aż wkoncu wkurzasz sie stawiasz na stopkah i zadowolony sobie po 5 minutach stania w korku robisz herbatke z zagotowanej wody :) a pozatym termostat to tylko zbędny szajs jest tylko po to żeby w razie zbyt dużej tęperatury zwiększał przepływ ale co tam po co to komu




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:34 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
totalover pisze:
markez - tak 90 optymalna! jedziesz sobie jedziesz i rozgrznay do 90 (co nie jest normalna teperaturą) pach i nagle korek jedziesz stajesz jedziesz stajesz aż wkoncu wkurzasz sie stawiasz na stopkah i zadowolony sobie po 5 minutach stania w korku robisz herbatke z zagotowanej wody :) a pozatym termostat to tylko zbędny szajs jest tylko po to żeby w razie zbyt dużej tęperatury zwiększał przepływ ale co tam po co to komu



ile Ty masz lat ? 13?



"Słowo termostat oznacza „urządzenie utrzymujące stałą temperaturę”. W układzie chłodzenia w samochodzie stanowi on w rzeczywistości swego rodzaju zwrotnicę w przewodach wodnych, która w zależności od temperatury całego układu odpowiednio ukierunkowuje przepływ cieczy chłodzącej. Kiedy temperatura wody nie przekracza 85 termostat jest zamknięty i pozwala wodzie krążyć w bloku silnika i głowicy, jednak jeśli temperatura jest wyższa termostat się otwiera i część wody odsyła do chłodnicy, aby się ochłodziła."


Termostat jest konieczny dla prawidłowej pracy silnika bo to on ustala temperature




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:37 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Idz sobie zagotuj wode w czajniku i jak sie wylaczy czajnik odczekaj jakies 30sec - to jest twoja optymalna tęperatura :) ale pamietaj za z 90 do 100 niewiele brakuje i nawet termostat tyle nie przepusci tym bardziej ze przy 90 jest otwarty na full (sprawdzalem)




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:39 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
no tak jest otwarty bo osiągną potrzebną temperature :shock: chyba to jest normalne i tak ma termostat działać

ps. moze masz termostat do mineralki na sprzedaż ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:42 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2010, 14:36
Posty: 2414
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Mazda 323F BA 1.5 16v DHOC
Za 15zł na allegro widzialem ostatnio, tęperatura 90 stopni jest już za duża bo widzialem co bylo u mnie w roxie na 70cc za mała dysza tęperatura własnie 90 stopni, założyłem wiekszą tęperatura z 65 i zawsze taka sie utrzymywała




_________________

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko niewykonalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 21:47 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
hehehh no ale co to ma do rzeczy ja odpisuje koledze zgodnie z prawdą ze ma być około 90oC ale oczywiście jakiś cwaniaczek twierdzi ze bez termostatu bd moto chodził to nie jest na temat. Wiec kończąc temperatura ma mieć od 85-90 oC i to jest optymalna praca silnika cieplnego inaczej zwanego silnikiem CARNOTA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Panowie wyjaśnijcie mi jedno:
fifil95 pisze:
(mam AC)

W takim razie po co kłótnia na temat temperatury wody w obiegu? :roll:
markez, Oczywiście masz rację co do samochodów. W skuterach ta temperatura jest nieco mniejsza. W wyczynowych silnikach termostat powinien otwierać się jeszcze przy niższej temperaturze ale nie o tym mowa.
totalover, Proponuję zamilczeć, jeśli masz marne pojęcie na ten temat. Później będziesz głosił, że jakiś tam cylinder to shit i zatarł się po tysiącu kilometrów.
totalover pisze:
na 70cc za mała dysza tęperatura własnie 90 stopni

Tym się popisałeś. Jak w ogóle można tak jeździć?
Mniejsza o to, koniec dyskusji. Temat tyczy się silnika chłodzonego powietrzem!




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:09 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
sory ze sie wpierrr*, ale czy tzn ze jak mam np racinga to musi tu byc temp 90?
Chyba przy tak wysokiej temp dlugo bym nie musial czekac az go zarte..

Silnik to niby silnik ale warto wziac pod uwage zdolnosc (szybkosc) odprowadzania nadmiaru ciepla i OBROTOW jakieki wykerca silnik 2T a 4T to chyba jakas roznica jest, nie?

Tak dla ciekawosci
2T- 1 cykl pracy= 1obr walu
4T- 1 cykl pracy= 2 obr walu

A co do termostatu to fak, jest on bardzo potrzebny, ale najbardziej w zime, aby silnika nie "katowac" na zimnym silniku.
A tak dla wiadomosci termostat zaczyna sie otwierac juz przy 78-83*C


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 22:26 przez tomekolszew, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
4 suwy tłoka to zawsze dwa obroty wału :cool:
O wszystkim już wyżej wspomniałem.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:20 
***

Rejestracja: 02 gru 2009, 14:17
Posty: 547
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Booyaka, cooo ?? ? ;OOOO

EDIT:
pofatyguje Ci sie nawet cyctatem z wikipedi ;]

"Fakt wypierania silników dwusuwowych przez czterosuwy spowodowany jest głównie wprowadzaniem coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin (obecnie w Europie obowiązuje norma Euro IV), z którymi producenci silników dwusuwowych nie są w stanie sobie poradzić. Natomiast jeśli chodzi o porównanie silników czterosuwowych i dwusuwowych pod względem właściwości technicznych to te ostatnie charakteryzują się kilkoma istotnym zaletami:

1. osiągają wyższą moc jednostkową, co wynika z jednego cyklu pracy na jeden obrót wału korbowego (w czterosuwie jeden cykl pracy przypada na dwa obroty wału).
2. odznaczają się prostotą budowy, co przekłada się na niskie koszty produkcji
3. są mniej podatne na uszkodzenia (np. związane z przekroczeniem maksymalnych obrotów pracy), mają mniej elementów ruchomych (czterosuwy mają skomplikowany rozrząd: wałki rozrządu/popychacze, zawory, sprężyny zaworowe itd.).
4. są lżejsze od czterosuwowych.
"


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 22:29 przez tomekolszew, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:27 
*

Rejestracja: 11 kwie 2010, 16:06
Posty: 36
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Ej, ale nie gadamy o termostacie, jak chcecie o tym gadać to róbcie swój temat a nie tu. Tylko pare osób odpowiada na zadane przeze mnie pytanie i za to im dziękuje.

A więc jeśli kontrolka alarmowa zapali mi się przy 120 stopniach to będzie ok??




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 03 lut 2011, 22:27 przez fifil95, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2011, 22:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 20:53
Posty: 53
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Silnik 4T wykonuje 4 suwy w ciągu jednego cyklu pracy (ssanie, sprężanie, praca, wydech).
Silnik 2T wykonuje 2 suwy w ciągu jednego cyklu swojej pracy ( ssanie/sprężanie, praca).
Tak w gwoli ścisłości, temperatury w silniku 2T są nieco większe od tych w 4T.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy